Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 lipca 2017 r.
14:28

Parowóz prezydenta Lublina. Co miasto zrobi z lokomotywą?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 22 A A

Miasto wydzierżawiło od kolei 67-letni parowóz stojący koło Dworca Głównego PKP. Niszczejąca lokomotywa będzie odnowiona. Możliwe, że uda się ją również uruchomić. Parowóz będzie upamiętniać strajk w pobliskiej lokomotywowni w 1980 r.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Lokomotywą po prostu nie miał się kto opiekować – przyznaje Mirosław Oleszczuk z kolejarskiej „Solidarności”, który zabiegał o to, by miasto przejęło parowóz. Maszyna jest jedną z lokomotyw, którymi w lipcu 1980 r. strajkujący zablokowali tory lubelskiego węzła kolejowego. Od 1998 r. parowóz jest traktowany jako pomnik poświęcony pamięci lubelskich kolejarzy. Niedaleko stoi też monument przypominający o strajku.

Teraz parowozem będzie się opiekować miasto.

– Planujemy odrestaurowanie i wyeksponowanie lokomotywy jako swego rodzaju symbolu będącego elementem pamięci o wydarzeniach z lipca 1980 r. – informuje Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta. Samorząd Lublina wydzierżawił maszynę na 10 lat wraz z fragmentem terenu. – Rocznie będziemy płacić tysiąc złotych netto.

Odmalowany parowóz-pomnik zostanie uroczyście odsłonięty podczas zaplanowanych na niedzielę uroczystości w 37. rocznicę strajku w lokomotywowni. Był to jeden z pierwszych protestów robotniczych, które w 1980 r. przetoczyły się przez Polskę. Te najbardziej znane to strajki na Wybrzeżu, ale nie tam zaczęła się formować fala społecznego niezadowolenia.

W naszym regionie najpierw zastrajkowali robotnicy z PZL Świdnik, gdzie czarę goryczy przelała podwyżka w zakładowej stołówce. Było to 8 lipca. Protesty rozszerzyły się na kolejne zakłady, m.in. Polmozbyt, Agromet, Lubelskie Zakłady Naprawy Samochodów, czy też Fabrykę Samochodów Ciężarowych. Kolejarze dołączyli później i strajkowali przez trzy dni.

Ratusz zapowiada, że nie ograniczy się do pomalowania lokomotywy. – Zamówimy jesienią ekspertyzę, która powie nam w jakim stanie jest parowóz i za jaką kwotę dałoby się go uruchomić – deklaruje Krzyżanowska.

Kolejarze wprost mówią, że na razie nie ma szans na to, by 67-letnia lokomotywa o własnych siłach ruszyła z miejsca.

– Jej najistotniejszym elementem jest kocioł, a ten jest w złym stanie. Być może udałoby się go odpalić na chwilę, żeby trochę podymił, zobaczymy – mówi Oleszczuk. – Czy jest szansa, żeby kiedyś pojechał? Wszystko zależy od pieniędzy. W Poznaniu przy stadionie Lecha jest podobny parowóz, jego remontem zajęły się zakłady Cegielskiego i zrobiły to solidnie.

– Jesienią, gdy już będziemy mieli ekspertyzę, będziemy też znali koszty ewentualnej naprawy – stwierdza rzeczniczka Ratusza. – Wtedy będziemy mogli zdecydować, czy uda się sprawić, że lokomotywa będzie jeżdżącym eksponatem.

37. rocznica „Lubelskiego Lipca 1980”

W niedzielę 16 lipca o godz. 10 w Trybunale Koronnym zacznie się uroczyste posiedzenie Zarządu Regionu Środkowo-Wschodniego NSZZ „Solidarność”. O godz. 11.30 – msza w Archikatedrze Lubelskiej. Po której o godz. 12. 45 zacznie się przemarsz uczestników na teren byłej Lokomotywowni Lublin, gdzie zaplanowano odsłonięcie Pomnika-Parowozu – symbolu Lubelskiego Lipca 1980 i wystąpienia zaproszonych gości. Przed pomnikiem Doli Kolejarskiej zostaną złożone kwiaty.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 15 lipca 2017 r. o 05:51
+1
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego wszelkie uroczystości o charakterze historycznym mają oprawę religijną w postaci mszy? Co ma piernik do wiatraka?
Avatar
Gość / 14 lipca 2017 r. o 19:33
+1
Dorobkiem NSZZ "S" Regionu Środkowo - Wschodniego i miasta Lublina jest wspomnienie o byłej lokomotywowni, byłym Polmozbycie, byłym Agromecie, byłych Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów, czy też byłej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Mamy za to w Lublinie związek wybierany z członków komisji zakładowej powołanej w zarządzie regionu i prezydenta, który zawarł umowę na wynajem biurowca, który dopiero miał wybudować były likwidator jednej z największych komunalnych firm budowlanych w mieście.
Avatar
Gość / 16 października 2017 r. o 21:06
0
byłoby dobrze mieć pod parą taki eksponat tak jak w Wolsztynie a póki co to mamy pomalowanego i łatanego taśmą papierową trupa. Żal patrzeć z bliska - po drugiej stronie, niewidocznej od stronu stacji mamy to co było w komunie - dziury i lipa totalna a z drugiej odpicowany pomnik. Czy komuna wciąż trwa? Czy dobrze potrafiliśmy robić tylko przed wojną?
Avatar
kolejarz / 17 lipca 2017 r. o 14:38
0
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być naturalnego koloru metalu, ale malowano je też na biało. Parowozy towarowe całe na czarno, jedynie koła na czerwono. Spotykało się też czerwone podwozie w towarowych.
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być naturalnego koloru... rozwiń
Avatar
kolejarz / 17 lipca 2017 r. o 14:37
0
undefined napisał:
Przepiękna lokomotywa brawo Panie Prezydencie tylko proszę ja przemalować z powrotem na czarno!
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być naturalnego koloru metalu, ale malowano je też na biało. Parowozy towarowe całe na czarno, jedynie koła na czerwono. Spotykało się też czerwone podwozie w towarowych.
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być nat... rozwiń
Avatar
Andy / 15 lipca 2017 r. o 13:02
0
Nie mają pracy i nie ma już stołówki.
Avatar
myk myk / 15 lipca 2017 r. o 00:27
0
undefined napisał:
Jak miasto i Łysy wyobrażają sobie utrzymanie w stanie gotowości takiego parowozu, skoro parowozownia/lokomotyownia jest zrujnowana i idzie do rozbiórki, zwrotnica nieczynna, a stanowiska wodowania brak. Nie ma też "kanału" do zrzutu popiołów spalinowych czy węglarki i najważniejsze jak zamierzają skompletować drużynę dla parowozu. Kolejny pomysł aby dać zarobić jakimś szwindlarzom na rzekomej ekspertyzie i organizować fikcyjne przetargi na pseudo remonty. Przecież ten parowóz od ponad 30 lat pełnił rolę pomnika i nie był w żaden sposób zabezpieczony czy konserwowany prócz pomazania kilka razy farbą. On nie ma prawa być używany w ruchu. Raz że to jest nie wykonalne a dwa nieopłacalne i mało bezpieczne, po tak długim przestoju "pod chmurką" to naprawa główna staje się niewykonalna gdyż większość maszyny musiała by być zbudowana od nowa. Żuk jak zwykle wraz ze swoimi lizusami z ratusza pokazuje że jest megalomanem.
Widzisz drogi forumowiczu/czko kolejny "MIŚ" się szykuje na wybory aby załapać troszkę poparcia, podobnie jak z obrazem Św. Antoniego (nagle prezydent sobie o nim przypomniał że wisi) i będzie odnowiony a nawet patronat nad miastem ma sprawować. Z deklaracją "uchodźczą" nie wyjszło do końca to trzeba PR 'a poprawić. A pewnie i tak się skończy jak z obiecanym remontem ul. Kalinowszczyzna i paroma projektami z budżetu obywatelskiego (nie będzie forsy).
Widzisz drogi forumowiczu/czko kolejny "MIŚ" się szykuje na wybory aby załapać troszkę poparcia, podobnie jak z obrazem Św. Antoniego (nagle prezydent sobie o nim przypomniał że wisi) i będzie odnowiony a nawet patronat nad miastem ma sprawować. Z deklaracją "uchodźczą" nie wyjszło do końca to trzeba PR 'a poprawić. A pewnie i tak się skończy jak z obiecanym remontem ul. Kalinowszczyzna i paroma projektami z budżetu obywatelskiego (nie będzie forsy). rozwiń
Avatar
Gość / 14 lipca 2017 r. o 23:21
0
Przecież lokomotywa miała stać na zabytkowym wiadukcie nad ulicą Kunickiego, tam ją dać!
Avatar
KUDŁATY / 14 lipca 2017 r. o 19:11
0
undefined napisał:
Jak miasto i Łysy wyobrażają sobie utrzymanie w stanie gotowości takiego parowozu, skoro parowozownia/lokomotyownia jest zrujnowana i idzie do rozbiórki, zwrotnica nieczynna, a stanowiska wodowania brak. Nie ma też "kanału" do zrzutu popiołów spalinowych czy węglarki i najważniejsze jak zamierzają skompletować drużynę dla parowozu. Kolejny pomysł aby dać zarobić jakimś szwindlarzom na rzekomej ekspertyzie i organizować fikcyjne przetargi na pseudo remonty. Przecież ten parowóz od ponad 30 lat pełnił rolę pomnika i nie był w żaden sposób zabezpieczony czy konserwowany prócz pomazania kilka razy farbą. On nie ma prawa być używany w ruchu. Raz że to jest nie wykonalne a dwa nieopłacalne i mało bezpieczne, po tak długim przestoju "pod chmurką" to naprawa główna staje się niewykonalna gdyż większość maszyny musiała by być zbudowana od nowa. Żuk jak zwykle wraz ze swoimi lizusami z ratusza pokazuje że jest megalomanem.
ty Jaki jesteś piękny, owłosiony, łysy, opalony, czarny - żeby obrażać Prezydenta (może sam zostaniesz prezydentem Miasta Lublin i zrobisz "coś" dla jgo Mieszkańców)m a narazie to proponuję "domknąć zgryz, bo ci rozum przecieka" (cytat wielkiego polskiego satyryka Pana Jana Pietrzaka)
ty Jaki jesteś piękny, owłosiony, łysy, opalony, czarny - żeby obrażać Prezydenta (może sam zostaniesz prezydentem Miasta Lublin i zrobisz "coś" dla jgo Mieszkańców)m a narazie to proponuję "domknąć zgryz, bo ci rozum przecieka" (cytat wielkiego polskiego satyryka Pana Jana Pietrzaka) rozwiń
Avatar
Gość / 14 lipca 2017 r. o 18:39
0
A na koniec niech lokomotywa wywiezie prezydenta miasta.
Avatar
Gość / 16 października 2017 r. o 21:06
0
byłoby dobrze mieć pod parą taki eksponat tak jak w Wolsztynie a póki co to mamy pomalowanego i łatanego taśmą papierową trupa. Żal patrzeć z bliska - po drugiej stronie, niewidocznej od stronu stacji mamy to co było w komunie - dziury i lipa totalna a z drugiej odpicowany pomnik. Czy komuna wciąż trwa? Czy dobrze potrafiliśmy robić tylko przed wojną?
Avatar
kolejarz / 17 lipca 2017 r. o 14:38
0
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być naturalnego koloru metalu, ale malowano je też na biało. Parowozy towarowe całe na czarno, jedynie koła na czerwono. Spotykało się też czerwone podwozie w towarowych.
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być naturalnego koloru... rozwiń
Avatar
kolejarz / 17 lipca 2017 r. o 14:37
0
undefined napisał:
Przepiękna lokomotywa brawo Panie Prezydencie tylko proszę ja przemalować z powrotem na czarno!
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być naturalnego koloru metalu, ale malowano je też na biało. Parowozy towarowe całe na czarno, jedynie koła na czerwono. Spotykało się też czerwone podwozie w towarowych.
Na czarno maluje się parowozy towarowe. Poczytaj trochę literatury (np. Terczyński "Atlas Parowozów") i pogrzeb w historii, a zobaczysz jak powinny być pomalowane parowozy pasażerskie i towarowe. Oryginalne malowanie Pt47 (pasażerski i dodatkowo pospieszny): Góra tendra, budka, kocioł na kolor ciemnooliwkowy. Dach budki, dymnica (część kotła z kominem), wiatrownice (te blachy obok komina) pomosty, sprężarka i orurowanie na czarno, Podwozie, koła i zgarniacze na czerwono. Zewnętrzna płaszczyzna obręczy powinna być nat... rozwiń
Avatar
Andy / 15 lipca 2017 r. o 13:02
0
Nie mają pracy i nie ma już stołówki.
Avatar
Gość / 15 lipca 2017 r. o 05:51
+1
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego wszelkie uroczystości o charakterze historycznym mają oprawę religijną w postaci mszy? Co ma piernik do wiatraka?
Avatar
myk myk / 15 lipca 2017 r. o 00:27
0
undefined napisał:
Jak miasto i Łysy wyobrażają sobie utrzymanie w stanie gotowości takiego parowozu, skoro parowozownia/lokomotyownia jest zrujnowana i idzie do rozbiórki, zwrotnica nieczynna, a stanowiska wodowania brak. Nie ma też "kanału" do zrzutu popiołów spalinowych czy węglarki i najważniejsze jak zamierzają skompletować drużynę dla parowozu. Kolejny pomysł aby dać zarobić jakimś szwindlarzom na rzekomej ekspertyzie i organizować fikcyjne przetargi na pseudo remonty. Przecież ten parowóz od ponad 30 lat pełnił rolę pomnika i nie był w żaden sposób zabezpieczony czy konserwowany prócz pomazania kilka razy farbą. On nie ma prawa być używany w ruchu. Raz że to jest nie wykonalne a dwa nieopłacalne i mało bezpieczne, po tak długim przestoju "pod chmurką" to naprawa główna staje się niewykonalna gdyż większość maszyny musiała by być zbudowana od nowa. Żuk jak zwykle wraz ze swoimi lizusami z ratusza pokazuje że jest megalomanem.
Widzisz drogi forumowiczu/czko kolejny "MIŚ" się szykuje na wybory aby załapać troszkę poparcia, podobnie jak z obrazem Św. Antoniego (nagle prezydent sobie o nim przypomniał że wisi) i będzie odnowiony a nawet patronat nad miastem ma sprawować. Z deklaracją "uchodźczą" nie wyjszło do końca to trzeba PR 'a poprawić. A pewnie i tak się skończy jak z obiecanym remontem ul. Kalinowszczyzna i paroma projektami z budżetu obywatelskiego (nie będzie forsy).
Widzisz drogi forumowiczu/czko kolejny "MIŚ" się szykuje na wybory aby załapać troszkę poparcia, podobnie jak z obrazem Św. Antoniego (nagle prezydent sobie o nim przypomniał że wisi) i będzie odnowiony a nawet patronat nad miastem ma sprawować. Z deklaracją "uchodźczą" nie wyjszło do końca to trzeba PR 'a poprawić. A pewnie i tak się skończy jak z obiecanym remontem ul. Kalinowszczyzna i paroma projektami z budżetu obywatelskiego (nie będzie forsy). rozwiń
Avatar
Gość / 14 lipca 2017 r. o 23:21
0
Przecież lokomotywa miała stać na zabytkowym wiadukcie nad ulicą Kunickiego, tam ją dać!
Avatar
Gość / 14 lipca 2017 r. o 19:33
+1
Dorobkiem NSZZ "S" Regionu Środkowo - Wschodniego i miasta Lublina jest wspomnienie o byłej lokomotywowni, byłym Polmozbycie, byłym Agromecie, byłych Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów, czy też byłej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Mamy za to w Lublinie związek wybierany z członków komisji zakładowej powołanej w zarządzie regionu i prezydenta, który zawarł umowę na wynajem biurowca, który dopiero miał wybudować były likwidator jednej z największych komunalnych firm budowlanych w mieście.
Avatar
KUDŁATY / 14 lipca 2017 r. o 19:11
0
undefined napisał:
Jak miasto i Łysy wyobrażają sobie utrzymanie w stanie gotowości takiego parowozu, skoro parowozownia/lokomotyownia jest zrujnowana i idzie do rozbiórki, zwrotnica nieczynna, a stanowiska wodowania brak. Nie ma też "kanału" do zrzutu popiołów spalinowych czy węglarki i najważniejsze jak zamierzają skompletować drużynę dla parowozu. Kolejny pomysł aby dać zarobić jakimś szwindlarzom na rzekomej ekspertyzie i organizować fikcyjne przetargi na pseudo remonty. Przecież ten parowóz od ponad 30 lat pełnił rolę pomnika i nie był w żaden sposób zabezpieczony czy konserwowany prócz pomazania kilka razy farbą. On nie ma prawa być używany w ruchu. Raz że to jest nie wykonalne a dwa nieopłacalne i mało bezpieczne, po tak długim przestoju "pod chmurką" to naprawa główna staje się niewykonalna gdyż większość maszyny musiała by być zbudowana od nowa. Żuk jak zwykle wraz ze swoimi lizusami z ratusza pokazuje że jest megalomanem.
ty Jaki jesteś piękny, owłosiony, łysy, opalony, czarny - żeby obrażać Prezydenta (może sam zostaniesz prezydentem Miasta Lublin i zrobisz "coś" dla jgo Mieszkańców)m a narazie to proponuję "domknąć zgryz, bo ci rozum przecieka" (cytat wielkiego polskiego satyryka Pana Jana Pietrzaka)
ty Jaki jesteś piękny, owłosiony, łysy, opalony, czarny - żeby obrażać Prezydenta (może sam zostaniesz prezydentem Miasta Lublin i zrobisz "coś" dla jgo Mieszkańców)m a narazie to proponuję "domknąć zgryz, bo ci rozum przecieka" (cytat wielkiego polskiego satyryka Pana Jana Pietrzaka) rozwiń
Avatar
Gość / 14 lipca 2017 r. o 18:39
0
A na koniec niech lokomotywa wywiezie prezydenta miasta.
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin. Rodzice bronią szkoły, władze miasta już oficjalnie mówią o likwidacji

Lublin. Rodzice bronią szkoły, władze miasta już oficjalnie mówią o likwidacji

Tak będzie lepiej – twierdzą miejscy urzędnicy, którzy chcą zlikwidować podstawówkę przy ul. Szkolnej, a uczniów przenieść do szkoły przy Sierocej. Oburzeni rodzice chcą, żeby Urząd Miasta wycofał się z tych planów.

Lublin. Poszło o kobietę. Brat rzucił się z sierkierą na brata

Lublin. Poszło o kobietę. Brat rzucił się z sierkierą na brata

Zakończył się proces 39-latka z Lublina oskarżonego o usiłowanie zabójstwa brata. Łukasz Z. rzucił się na niego z siekierą i uderzył mężczyznę w czoło. Powodem napaści była zazdrość o kobietę.

Lublin. Medycy kolejny dzień na L4. Zamieszanie podczas negocjacji

Lublin. Medycy kolejny dzień na L4. Zamieszanie podczas negocjacji

Już nie tylko pacjentów z udarami i zawałami, ale też z najcięższymi urazami przyjmuje od dzisiaj SOR przy Jaczewskiego w Lublinie. Na finał rozmów pracowników z dyrekcją szpitala nadal się jednak nie zanosi i nie wiadomo kiedy oddział zacznie pracować na pełnych obrotach. Większość załogi jest na zwolnieniach lekarskich.

Lublin. Znów są problemy z zakupem biletów. Tej nocy mogą się pojawić kolejne

Lublin. Znów są problemy z zakupem biletów. Tej nocy mogą się pojawić kolejne

Pasażerowie lubelskiej komunikacji miejskiej znowu skarżą się na problemy z zakupem biletów przez aplikację na telefon komórkowy. ZTM tłumaczy, że to nie jego wina, a zarazem… zapowiada na dzisiejszą noc kolejne utrudnienia.

Nowy SOR i lądowisko szpitala w Lublinie prawie gotowe. Pacjenci dopiero za rok
zdjęcia
galeria

Nowy SOR i lądowisko szpitala w Lublinie prawie gotowe. Pacjenci dopiero za rok

Niebawem Szpital Kliniczny nr 1 w Lublinie będzie miał SOR z lądowiskiem dla helikopterów Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Trwa wykańczanie budynku przy Staszica 16. Za rok trafią tam pierwsi pacjenci.

Międzyrzec Podlaski. Rzucił się z nożem na byłą żonę. „Usiłowanie zabójstwa”

Międzyrzec Podlaski. Rzucił się z nożem na byłą żonę. „Usiłowanie zabójstwa”

Sąd aresztował mężczyznę, który zaatakował byłą żonę i syna. Bliscy uciekli przed nim z domu.

Puławscy wolontariusze mają dobre serca. Otrzymali nagrody [zdjęcia]
galeria

Puławscy wolontariusze mają dobre serca. Otrzymali nagrody [zdjęcia]

Na co dzień pomagają innym. Organizują charytatywne akcje, robią świąteczne paczki, opiekują się chorymi i niepełnosprawnymi, walczą o dobrostan zwierząt. Dzisiaj, za swoją aktywności i zaangażowanie otrzymali nagrody "Wolontariusz Roku Powiatu Puławskiego".

W Puławach Mikołaj przyjdzie dwa razy

W Puławach Mikołaj przyjdzie dwa razy

Tegoroczne Mikołajki w Puławach dzielą się na dwie części. Pierwsza - dla najmłodszych – odbędzie się w niedzielę w Domu Chemika. Drugą część atrakcji zaplanowano na poniedziałek (6 grudnia) na miejskim lodowisku. Tego samego dnia rozbłyśnie świąteczna iluminacja.

Lubelskie. Kolejna śmierć na pasach. Teraz starsza pani

Lubelskie. Kolejna śmierć na pasach. Teraz starsza pani

Nie żyje starsza kobieta potrącona na przejściu dla pieszych w Międzyrzecu Podlaskim.

Górnik Łęczna jedzie na mecz z Jagiellonią Białystok powalczyć o wygraną w Barbórkę

Górnik Łęczna jedzie na mecz z Jagiellonią Białystok powalczyć o wygraną w Barbórkę

Piłkarze Górnika Łęczna w sobotnie późne popołudnie zagrają drugi mecz o stawkę w tym tygodniu. Po awansie do ćwierćfinału Fortuna Pucharu Polski zespół trenera Kamila Kieresia pojedzie do Białegostoku powalczyć o punkty w lidze

Lublin. Wybił szybę w autobusie i uciekł. Nie na długo

Lublin. Wybił szybę w autobusie i uciekł. Nie na długo

Zaczepiał pasażerów, wybił szybę w autobusie i uciekł. 25-latek z Lublina został już zatrzymany. Okazało się, że to znany policjantom recydywista.

Spotkania ze św. Mikołajem w Portofino
4 grudnia 2021, 12:00

Spotkania ze św. Mikołajem w Portofino

Weekendy w Restauracji Portofino nad Zalewem Zemborzyckim przebiegają pod znakiem świątecznej atmosfery. W te dni wszystkie dzieci mogą tam spotkać św. Mikołaja i jego przyjaciół.

Spotkanie w Kartoflisku i akcja "Chryzantema". Co kryją akta najgłośniejszej afery w Lublinie

Spotkanie w Kartoflisku i akcja "Chryzantema". Co kryją akta najgłośniejszej afery w Lublinie

Gdzie lubelscy przedsiębiorcy z branży architektoniczno-deweloperskiej spotykali się z agentem CBA udającym biznesmena zainteresowanego wybudowaniem pierwszego w mieście drapacza chmur? Kto mógł wejść „z ulicy” do prezydenta Lublina? Jak wyglądało spotkanie biznesmenów i agenta z Krzysztofem Żukiem w jego gabinecie? Kto do kogo dzwonił i jak często? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z materiałów zgromadzonych przez CBA i śledczych Prokuratury Okręgowej w Zamościu w aktach sprawy Piotra Kowalczyka, byłego przewodniczącego Rady Miasta Lublin.

Lubelskie. Żart o drogowcach zaskoczonych przez zimę ma być nieaktualny

Lubelskie. Żart o drogowcach zaskoczonych przez zimę ma być nieaktualny

104 opłużone solarki i 14 pługów wirnikowych. To ułamek sprzętu, jakim dysponują drogowcy szykujący się nadejścia zimy. Przygotowano już ok. 20 tys. ton soli.

Program TV 3-5 grudnia 2021. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji?
3 grudnia 2021, 20:00

Program TV 3-5 grudnia 2021. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji?

W ten weekend w telewizji będzie można zobaczyć sporo filmów rozrywkowych, m.in. drugą część "Czarownicy", "Miami Vice" czy kontynuację "Pacific Rim". Poniżej prezentuje kilka wybranych opcji filmowych na weekend.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty