Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Juzef Bonk - napisał:
Tak jest, stawiam tezę, że gdyby nie wspomniany wyżej "list otwarty" rady dzielnicy Szerokie, to byłoby tak samo jak z inną inwestycją realizowaną przez tego samego wykonawcę, która po zmniejszeniu o połowę swojej wielkości została podwyższona o ponad 1/2 pierwotnie planowanych kosztów. Jeżeli było inaczej, to oznacza, że w przypadku tej inwestycji ratusz przeszacował ją niemal o 100%, a budowę PLL niedoszacował o niemal 50% i to przy zmianie planów i zmniejszeniu planów o połowę.
Panie @Juzef Bonk jest pan po prostu śmieszny. Proponuje Panu poprzeglądać pare przetargów w Polsce i wyciągnąć z tego jakąś analogie. Koszt podawany przez inwestora jest zazwyczaj odmienny od tego z przetargu (często nawet bardzo) i nie mają na to wpływ jakieś wypociny grupki mieszkańców w liście otwartym. Ale każdy żyje w swoim świecie, gdzie jest bohaterem. Budimex oferuje takie ceny bo buduje w naszym regionie min. 5 odcinek S12 Witosa - Piaski jak również terminal lotniska stąd też mają sprzęt na miejscu i stąd też mogą oferować niższe ceny itd. Co do terminalu/lotniska to wydaje mi się, że to Unia wymusiła zmianę projektu. Proponuje zatem znaleźć dobre argumenty (i nie trollować forum) bo: obniżony koszt, brak dojazdu czy dublowanie Warszawskiej to są desperackie argumenty za przeproszeniem z dupy wzięte.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Juzef Bonk - napisał:
Tak jest, stawiam tezę, że gdyby nie wspomniany wyżej "list otwarty" rady dzielnicy Szerokie, to byłoby tak samo jak z inną inwestycją realizowaną przez tego samego wykonawcę, która po zmniejszeniu o połowę swojej wielkości została podwyższona o ponad 1/2 pierwotnie planowanych kosztów. Jeżeli było inaczej, to oznacza, że w przypadku tej inwestycji ratusz przeszacował ją niemal o 100%, a budowę PLL niedoszacował o niemal 50% i to przy zmianie planów i zmniejszeniu planów o połowę.
Panie @Juzef Bonk jest pan po prostu śmieszny. Proponuje Panu poprzeglądać pare przetargów w Polsce i wyciągnąć z tego jakąś analogie. Koszt podawany przez inwestora jest zazwyczaj odmienny od tego z przetargu (często nawet bardzo) i nie mają na to wpływ jakieś wypociny grupki mieszkańców w liście otwartym. Ale każdy żyje w swoim świecie, gdzie jest bohaterem. Budimex oferuje takie ceny bo buduje w naszym regionie min. 5 odcinek S12 Witosa - Piaski jak również terminal lotniska stąd też mają sprzęt na miejscu i stąd też mogą oferować niższe ceny itd. Co do terminalu/lotniska to wydaje mi się, że to Unia wymusiła zmianę projektu. Proponuje zatem znaleźć dobre argumenty (i nie trollować forum) bo: obniżony koszt, brak dojazdu czy dublowanie Warszawskiej to są desperackie argumenty za przeproszeniem z dupy wzięte.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Juzef Bonk napisał:
"List otwarty" ponad 220 milionów złotych warty! W tymże " liście otwartym " napisanym w dniu 7 marca 2012 roku(tak 7 marca czyli ponad pół roku temu, a nie przed tygodniem czy miesiącem!) rada dzielnicy Szerokie pytała publicznie prezydenta skąd wziął się wstępny koszt budowy tej inwestycji w wysokości 546 mln zł? Jak zapewne z informacji prasowych Dziennika pamiętacie - ratusz przesunął termin przetargu o blisko pół roku... Stawiam tezę, że efektem przemilczanego przez ponad pół roku " listu otwartego " dzielnicy Szerokie z marca bieżącego roku jest koszt budowy niższy o ponad 220 milionów złotych... Tych pytań bez odpowiedzi pozostawało tyle, że mama kolejny " list otwarty " i medialne wsparcie tych, którzy w ogóle nie mają zamiaru rzetelnie odpowiadać. Wszystkim tym, którzy inicjatorom "listów otwartych" z dzielnicy Szerokie zarzucają malkontenctwo i oportunizm przypominam, że jest to w Lublinie jedyna rada dzielnicowa z takim zaangażowaniem w lokalne i ogólnomiejskie sprawy. [b]Pamiętajcie, że samorządowcy, a w tym między innymi prezydenci miast są jedynie przedstawicielami wspólnoty lokalnej oddelegowanymi do administrowania sprawami wspólnymi w określonym miejscu, regionie w imieniu zwykłych ludzi - podejście ratusza do spraw dzielnicy Szerokie świadczy o totalnej alienacji i arogancji aktualnej ratuszowej ekipy, której częś[b]ć z Was bezkrytycznie przyklaskuje.[/b][/b] [/quote] [quote name='Juzef Bonk' timestamp='1345399118' post='665752'] "List otwarty" ponad 220 milionów złotych warty! W tymże " liście otwartym " napisanym w dniu 7 marca 2012 roku(tak 7 marca czyli ponad pół roku temu, a nie przed tygodniem czy miesiącem!) rada dzielnicy Szerokie pytała publicznie prezydenta skąd wziął się wstępny koszt budowy tej inwestycji w wysokości 546 mln zł? Jak zapewne z informacji prasowych Dziennika pamiętacie - ratusz przesunął termin przetargu o blisko pół roku... Stawiam tezę, że efektem przemilczanego przez ponad pół roku " listu otwartego " dzielnicy Szerokie z marca bieżącego roku jest koszt budowy niższy o ponad 220 milionów złotych... Tych pytań bez odpowiedzi pozostawało tyle, że mama kolejny " list otwarty " i medialne wsparcie tych, którzy w ogóle nie mają zamiaru rzetelnie odpowiadać. Wszystkim tym, którzy inicjatorom "listów otwartych" z dzielnicy Szerokie zarzucają malkontenctwo i oportunizm przypominam, że jest to w Lublinie jedyna rada dzielnicowa z takim zaangażowaniem w lokalne i ogólnomiejskie sprawy. [b]Pamiętajcie, że samorządowcy, a w tym między innymi prezydenci miast są jedynie przedstawicielami wspólnoty lokalnej oddelegowanymi do administrowania sprawami wspólnymi w określonym miejscu, regionie w imieniu zwykłych ludzi - podejście ratusza do spraw dzielnicy Szerokie świadczy o totalnej alienacji i arogancji aktualnej ratuszowej ekipy, której częś[b]ć z Was bezkrytycznie przyklaskuje.[/b][/b]
Koszt budowy podaje Inwestor (w tym wypadku Samorząd), oferta jest przygotowywana przez Wykonawcę, który chce wygrać i pracować. Kosztorys Inwestora liczony na podstawie proj. budowlanego jest bardzo dokładny, często zawyżany (dotacje itp), robiony w innym momencie (inne stawki, przelicznik euro) rzadko kiedy odzwierciedla rzeczywistość. Oferta Wykonawcy to czesto cena po kosztach, a teraz gdy kryzys to pewnie tak była ustalana, byle ludzie mieli pracę. Inwestor wstępny koszt podawał i w marcu i teraz taki sam - 546mln zl, a oferty wykonawców były tylko teraz i były różne.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 2 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...