Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Reforma edukacji w Lublinie. Uczniowie z podstawówek przejdą do gimnazjów

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 21 listopada 2016 r. o 08:13 Powrót do artykułu
Z treści artykułu wynika, że do nowych podstawówek, które mają powstać w budynkach dotychczasowych gimnazjów mają również trafić dzieci ze starszych klas szkoły podstawowej tj. III (w przyszłym roku IV) i VI (w przyszłym roku VII). Mam pytanie. A co w sytuacji jeśli w jednej klasie uczą się dzieci, których obwód w przyszłym roku szkolnym będzie podzielony na rożne obwody, dzieci spoza obwodu będą na siłę przenoszone do nowej szkoły, czy będą rozwiązywane klasy i tworzone od podstaw bo np. połowa klasy albo 1/3 przejdzie do nowej placówki??
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Mam pomysł. W budynkach obecnych gimnazjów pootwierać szkoły branżowe. Wszak rozkwitający przemysł IV RP będzie potrzebował rąk do pracy, fachowców. Huty, kopalnie, stocznie, zakłady przymysłu ciężkiego, lekkiego,maszynowego czekają.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak PiSowi tak bardzo zależało na 4 letnim liceum czy 5 letnim technikum to należało to zrobić innym sposobem. Szkoła elementarna z klasami 0-3 (zerówka przy szkołach), następnie 5 letnie gimnazjum (klasy IV-VIII), następnie 3, 4 lub 5 letnia szkoła średnia. W przypadku małych szkół należało zachować możliwość pozostawania szkół w zespole tj. szkoła elementarna przy gimnazjum. Nikt by nie protestował, w przedszkolach by było więcej miejsca, wydłużenie liceum osiągnięto by innym sposobem nie opóźniając przy tym przygody młodzieży ze studiami. A przede wszystkim obecna reforma jeśli już to powinna objąć obecnych trzecioklasistów bo tylko w ich przypadku można w miarę bezboleśnie doprowadzić do realizacji pomysł z 8 letnią podstawówką. To samo z resztą było z gimnazjami trzy pierwsze roczniki gimnazjum tj. 86, 87, 88 powinny iść starym systemem bo przez 3 lata nauki (klasa IV, V i VI) szli programem przewidzianym dla 8 letniej podstawówki.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"Precz z wylęgarnią patoligi w gimnazjach"
Likwidacja gimnazjów nie zlikwiduje młodzieży w tym wieku... czy się mylę...? Po prostu wyrostki będą miały się na kim wyżywać czyli na młodszych... Zobaczycie jaka będzie jazda...! Główną ideą "zachodniego modelu" z gimbusami było dobranie odpowiedniej kadry nauczycieli i psychologów żeby zapanowali nad młodzieżą w trudnym wieku ale i tak chyba nie wyszło...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
25 lat stracone. Degradacja przemysłu ciężkiego na zlecenie unii. Porównajcie sobie jak wyglądały gospodarczo zrujnowane Niemcy 25 po zakończeniu 2 Wojny Swiatowej, a jak wyglądamy my - po 25 latach "pokojowych transformacjach". MASAKRA
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Problemem są nauczyciele a nie młodzież, zapomniało towarzystwo o pracy, o wychowaniu - przede wszystkim siebie, później młodzieży. Dzisiejsza kadra nauczycielska to aparatczyki - pozostałości PRL , lub dzieci "Solidarności" - "złotej wolności". Gdyby było praca nad patriotyzmem wśród uczniów, wpajane wartości , to nie było by takiej patologii w gimnazjach . Inna rzecz to przenoszenie do nowego środowiska stwarza nowe zagrożenia , nim kadra pozna podopiecznych i ich rodziców to szkoła się skończy (3 - lata) to mało.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A co z obwodami szkół w pozostałych dzielnicach??
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ktoś wie co się stanie z Gimnazjalnym Ośrodkiem Szkolenia czyli klasami piłkarskimi przy G 16 i Siatkarskim Ośrodkiem Szkolenia przy G 5?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A taki np. Biskupiak? Nie szkoda likwidować najlepszego gimnazjum w województwie?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Moje dziecko uczyło sie w 16.To świetna szkoła. Ja osobiście stwierdzam fakt, iz dla niego zmiana szkoły była dobra. To w jednej z ,,lepszych,, lubelskich podstawowek dowiedzał sie co to przemoc. Zapewniam, iż nauczyciele dzieci z klasy 6 komletnie nie radzili sobie z uczniami. Tu było świetnie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Całkowicie popieram wypowiedź : Problemem są nauczyciele a nie młodzież, zapomniało towarzystwo o pracy, o wychowaniu - przede wszystkim siebie, później młodzieży. Dzisiejsza kadra nauczycielska to aparatczyki - pozostałości PRL , lub dzieci "Solidarności" - "złotej wolności". Gdyby było praca nad patriotyzmem wśród uczniów, wpajane wartości , to nie było by takiej patologii w gimnazjach . Inna rzecz to przenoszenie do nowego środowiska stwarza nowe zagrożenia , nim kadra pozna podopiecznych i ich rodziców to szkoła się skończy (3 - lata) to mało.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Szkoda bo Gimnazja na Czechowie funkcjonowały coraz lepiej teraz jako szkoły podstawowe też dadzą sobie radę ale tych podstawowek będzie trochę za dużo. Szkoda ośrodka piłkarskiego.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
czy czechów to tylko lublin? niech se jeżdżą gdzie indziej
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gdzie mają jeździć? Boisko jak marzenie, budynek trenerów z zapleczem za 6 baniek. W G 5 na kupione sprzętu odnowiony basen. Żadna tajemnica że do szkół z Czechowa uciekały vdzieci z Kaliny Tatar
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
coś mnie ominęło? przecież wychowawcy z 1-3 mieli być też wychowawcami w klasie 4, a tu widzę, że trzecioklasiści w dużej mierze pożegnają się z dotychczasowymi podstawówkami
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 2 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...