Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Obejrzyjcie cały filmik na YouTube   [media]######s://www.youtube.com/watch?v=G2U35ytw8WI[/media]   Błyskawicznie, bo już  w 40-tej sekundzie widzimy policję na miejscu wypadku. Citroen bezsprzecznie wymusił pierszeństwo, ale zachowanie kierowcy ciężarówki bezmyślne. Na filmie widać jak dwa auta jadące przed Citroenem skręcają w ul. Sikorskiego, kierowca ciężarówki musiał je widzieć, Citroen też jedzie za nimi nie zatrzymuje się, jedzie płynnie, i to już powinno wzmóc czujność szofera z ciężarówki. A on tymczasem szerokim łukiem (według mnie ze środkowego pasa) wali w auto, które już było praktycznie za skrzyżowaniem.Zobaczcie jak szeroko tam jest, ile miejsca po lewej stronie. Minimalny ruch kierownicą w lewo bez hamowania i błąd młodego kierowcy naprawiony.
  Filmik z YT w przeglądarce GOOGLE CHROME - można ustawić prędkość odtwarzania i wszystko dokładnie zobaczyć. Kliknąć w prawym dolnym rogu na "kólko zębate" i  zaznaczyć potrzebne dane.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wina jest sygnalizacji swiateł , wielu kierowców zapomina ze mając zielone swiatło nie moze skręcać w lewo. CO SKRZYZOWANIE TO INACZEJ JEST. Nie powinno być zielonego swiatła do skretu w lewo?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak by nie osobowka wciskajaca się to by scania nie musiała uciekac
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
jestem kierowca mpk i moim zdaniem te rejestracje lub ,lsw i lop nie powinny byc wpuszczane do centrum lublina zero wyobrazni a o wypuszczeniu z zatoki nie ma kompletnie mowy
Popieram Kolegę - rzut oka na rejestrację i wszystko jasne. Nie mam pretensji do tych ludzi, bo z drugiej strony mieszkając w takiej Konopnicy czy innym Motyczu to gdzie oni mają uczyć się jeździć. Ale skoro tak to włodarze miasta powinni stworzyć tak jak na zachodzie Europy system P&R. Tam już dawno wpadli na pomysł, że nie ma sensu, by ludzie spoza miasta pchali się do centrum nie mając pojęcia o poruszaniu się po aglomeracji. Każda rejestracja typu LUB, LOP, LPU czy LSW mniej w Lublinie tym większe bezpieczeństwo uczestników ruchu
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Słuchaj człowieku. Siedziałeś kiedyś za kierownicą takiego dużego auta co waży 21 ton? Podejrzewam że nie stąd też twój idiotyczny komentarz i innych znawców przepisów i doświadczonych w kierowaniu osobówkami "kierowców". Chłop uniknął tragicznego w skutkach wypadku przez co stracił połowę dorobku swojego życia. A tylko po to by uratować gówniarza który w głowie nie ma nic a na pewno nie znajomość przepisów. Co do tych super komentarzy że jechał za szybko. Nie wiedziałem że mieliście okazję zobaczyć wykresówkę z tachografu. Bo policja miała i stwierdziła że w chwili zdarzenia auto jechało z poprawną prędkością.
Nie rozumiem o czym piszesz - "Chłop uniknął tragicznego w skutkach wypadku przez co stracił połowę dorobku swojego życia". Przecież sprawcą wypadku jest kierowca Citroena i to z jego OC zostanie naprawiona szkoda. Uniknął... i tu jest właśnie inne zdanie części obserwatorów tego zdarzenia na YouTube. Ludzi wkurza to, że próbuje się robić bohatera z kierowcy, który spanikował i niejako pogłębił błąd innego młodego użytkownika drogi. I nie jest to złość do kierowcy Skanii, bo wszyscy znają okoliczności, była noc, miał za sobą na pewno kilka godzin jazdy, a i  jego wiek nie jest bez znaczenia... zresztą nie ma przepisu ani nawet takiego oczekiwania ze strony innych uzytkowników dróg, żeby "ofiara" łamania prawa w stresie i w ułamku sekundy podjęła jedynie słuszną decyzję. Jednak policjanci, bądź co bąź fachowcy, mający do dyspozycji nagranie z kamery i inne dane powinni bardziej wyważone opinie podawać do prasy.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
a kierowcy Mpk to cio.....yyy i aby myślą że zawsze należy im sie pierszeństwo to niech poczytają przepisy
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wina jest sygnalizacji swiateł , wielu kierowców zapomina ze mając zielone swiatło nie moze skręcać w lewo. CO SKRZYZOWANIE TO INACZEJ JEST. Nie powinno być zielonego swiatła do skretu w lewo?
W tym przypadku to owy kierowca SCANII miał jechać na wprost przez skrzyżowanie. Osobiście znam tego człowieka bo pracujemy w jednej firmie podwykonawczej i wiem gdzie w Lublinie mamy punkty rozładunków. Cytryna się wyebała to automatycznie uciekał w prawo żeby ich nie pozabijać. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
WEŹ WYHAMUJ CIĘŻARÓWKĘ KTÓRA WAZY 12 TON PLUS ŁADUNEK CZYLI WAZY 30TON OKOŁO NIECH JEDZIE 50 KM/H NIEDA RADY JEJ HAMOWACZ
Widać nigdy nie miałeś okazji jeździć ciężarowką (chyba, że Starem 28) Każda ciężarówka ma przewidziane hamowniki na swoja masę z towarem plus zapas. Każdy TIR jakby chciał Ci rozbić nos to jak się przykleisz do jego zderzaka i On by depnął na maxa to twój nos rozkleiłby sie na jego zaczepie od naczepy
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kierowcy z MPK to największe buraki na drogach. Ledwo włączy kierunkowskach i od razu wyjezdza albo wyjezdza i dopiero włacza kierunek. I pchają się na siłę pod auta... STOP wariatom z MPK !
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zatrzymałem się na "STOPIE" w pobliżu makro. Za mną jechał MPK. 55 lub coś takiego. Strąbił mnie jak burą sukę i miał pretensje, ze się zatrzymałem. Teraz już wożę dużą pałę w aucie. Następnym razem mu wytłumaczę przy wszystkich pasażerach.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Na tym skrzyżowaniu powinno być wydzielone zielone światło do skrętu w lewo z A. Solidarności, tylko żeby do tego przekonać speców od ruchu drogowego potrzeba kilku ofiar śmiertelnych. Oni zawsze wiedzą swoje i tylko tragedie drogowe zmuszają ich do myślenia i działania.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak by nie osobowka wciskajaca się to by scania nie musiała uciekac
Hamulce w Scanii pewnie nie sprawne były, bo dziwne to zdarzenie. Gdy Citroen jest już w poprzek jezdni, na środku, ciężarówka znajduje się ponad 30 metrów od niego. i zamiast tylko przyhamować kierowca robi unik w niewłaściwym kierunku. Dziwne jest też to, że zaledwie 2 sekundy wcześniej jego tor jazdy przecięły dwa auta, a on nie zachował czujności, mimo że Citroen cały czas jechał i był widoczny, skręcał z prawego pasa (do skrętu w lewo)     A tu inny przykład, gdzie kierowca tira nie spanikował i nic się nie stało, a też mógłby uciekać na prawo. [media]https://www.youtube.com/watch?v=Ya5kJOHgPVI[/media]   No i refleks [media]https://www.youtube.com/watch?v=_hTevgCnoGs[/media]
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Obejrzyjcie cały filmik na YouTube [media]https://www.youtube.com/watch?v=G2U35ytw8WI[/media] Błyskawicznie, bo już  w 40-tej sekundzie widzimy policję na miejscu wypadku.Citroen bezsprzecznie wymusił pierszeństwo, ale zachowanie kierowcy ciężarówki bezmyślne.Na filmie widać jak dwa auta jadące przed Citroenem skręcają w ul. Sikorskiego, kierowca ciężarówki musiał je widzieć, Citroen też jedzie za nimi nie zatrzymuje się, jedzie płynnie, i to już powinno wzmóc czujność szofera z ciężarówki.A on tymczasem szerokim łukiem (według mnie ze środkowego pasa) wali w auto, które już było praktycznie za skrzyżowaniem.Zobaczcie jak szeroko tam jest, ile miejsca po lewej stronie. Minimalny ruch kierownicą w lewo bez hamowania i błąd młodego kierowcy naprawiony.
Zasnął na chwilę za kierownicą innej opcji nie ma.Brak przed nim pojazdów poruszających się tą jezdnią więc widoczność na skrzyżowanie doskonała,Citroen cały czas jedzie nie zatrzymuje się,a przed chwileczką przecięły jego tor jazdy dwa inne auta/A PRZECIEŻ ON MA ZIELONE ŚWIATŁO/ -> łatwo przewidzieć, co może się za chwilę wydarzyć.A tymczasem kierujący Scanią reaguje jakby w ostatniej chwili zobaczył osobówkę, jakby nagle się ocknął i odruchowo "myk do rowu".Albo tak jak piszecie hamulce miał liche, a nie był przeładowany, miał zaledwie połowę dopuszczalnej ładowności.Po to przepisy nakazują zwolnić przed skrzyżowaniem i zachować szczególną ostrożność, żeby w przypadku błędu innego użytkownika drogi nie dochodziło do takich następstw.Gdyby kierowca Scanii taką wymaganą ostrożność zachował do zderzenia prawdopodobnie by nie doszło, albo w najgorszym razie skończyło by się urwaniem tylnego zderzaka w Citroenie.Sprawcą tego wypadku jest bez wątpienia młody człowiek za kierownicą Citroena, ale rozmiar zniszczeń i obrażeń innych ludzi należy przypisać właśnie kierującemu, w sposób niefrasobliwy, samochodem ciężarowym.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
jest dowód w postaci filmu i policja powinna w takich wypadkach karać obydwu uczestników ; sprawcę i jeśli drugi nie zachował ostrożnośći a widać to bez dwóch zdań to jemu tez przypindolić mandat. I takie sprawy się powinno nagłaśniać żeby inni wiedzieli że może cię ktoś sfilmować i to dozwolone 70 na godzine i wykres tacho nie wystarczy.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W ustawie Prawo o ruchu drogowym (Kodeks Drogowy) istnieje pojęcie „szczególnej ostrożności”, która zdefiniowana jest następująco:szczególna ostrożność - ostrożność polegająca na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu drogowego do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie. Z definicji tej wynika, że zmiana sytuacji na drodze powinna spowodować natychmiast wzbudzenie dodatkowej uwagi (zwiększenie uwagi) u kierujących pojazdem, ponad uwagę normalną, wystarczającą do zachowania zwykłej ostrożności, tej odpowiedniej dla ruchu drogowego odbywającego się płynnie i bez szczególnych zagrożeń. Przymiotnik „szczególna” może być potraktowany, jako wyższy stopień ostrożności, umożliwiającej odpowiednio szybkie reagowanie. Oto lista okoliczności wymienionych w Kodeksie Drogowym, jako wymagające od kierowcy szczególnej ostrożności: - włączanie się pojazdu do ruchu, - zmiana kierunku jazdy, - zmiana zajmowanego pasa ruchu, - cofanie, - wyprzedzanie, - ->>>zbliżanie się do skrzyżowania lub miejsca przecinania się kierunku ruchu poza skrzyżowaniem, - zbliżanie się do przejścia dla pieszych, - przejeżdżanie obok wyznaczonego przystanku tramwajowego lub innego przystanku komunikacji publicznej nieznajdującego się przy chodniku, - zbliżanie się do przejazdu dla rowerzystów, - zbliżanie się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżanie przez przejazd kolejowy lub tory tramwajowe, - jazda w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, - napotkanie na drodze pojazdu uprzywilejowanego, którego kierowca nie stosuje się do niektórych zakazów, nakazów i przepisów ruchu drogowego, - napotkanie na drodze pojazdu wykonującego prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne, którego kierowca nie stosuje się do niektórych zakazów, nakazów i przepisów ruchu drogowego, - przejeżdżanie obok pojazdu do nauki jazdy (lub podczas jazdy za nim), lub pojazdu przeprowadzającego egzamin państwowy, odpowiednio oznaczonego, - omijanie pojazdu przewożącego zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży do lat 18, odpowiednio oznaczonego tablicą informacyjną, w czasie ich wsiadania lub wysiadania z pojazdu, - przejeżdżanie obok autobusu szkolnego, - omijanie pojazdu przeznaczonego konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, odpowiednio oznaczonego, podczas wsiadania lub wysiadania osób z pojazdu, - po minięciu drogowego znaku ostrzegawczego, - napotkanie migającego lub świecącego na stałe światła żółtego umieszczonego na przeszkodzie lub migającego sygnału żółtego nadawanego przez sygnalizator ostrzegający o niebezpieczeństwie lub utrudnieniu w ruchu, - napotkanie na drodze pojazdu kierowanego przez osobę niepełnosprawną oraz pojazdu przewożącego takie osoby, którego kierowca nie stosuje się do niektórych zakazów, nakazów i przepisów ruchu drogowego, - w trakcie korzystania z drogi wewnętrznej. Jak widać, zwykła ostrożność jest oczekiwana od kierowcy w zasadzie sporadycznie, zaś nagminnie wymagana jest ostrożność szczególna. I tak - liczba obowiązujących w Polsce znaków ostrzegawczych wynosi 42, a przecież po minięciu każdego z nich szczególna ostrożność musi zastąpić ostrożność zwykłą. Zachowanie ostrożności lub szczególnej ostrożności wymaga podjęcia działania, czyli aktywności ze strony kierowcy. Brak takiego odpowiedniego działania jest traktowane jako zaniechanie i podobnie, jak nieprawidłowe działanie, czynią kierowcę winnym lub współwinnym ewentualnego wypadku.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 5 z 5

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...