Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
a jak prezes wydawnictwa i pasjonat lotnictwa to faktycznie dw jest najlepszym miejscem na jego publikacje :-)))
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A dzisiaj w prężnie rozwijającym się grodzie Żuklina produkują znane na cały świat stalowe felgi do fiatów.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Powstały zakłady...Plage i Laśkiewicza. Otóż panie "redaktorze" gdzie się pan uczył polskiego?Jeśli Laśkiewicza (KOGO?),to powinno być Plagego (również KOGO?)
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A dzisiaj w prężnie rozwijającym się grodzie Żuklina produkują znane na cały świat stalowe felgi do fiatów.
Spoko,pisuary i to rozpierdzielą...
Zaloguj się, aby oddać głos
0
MOŻE LUBLIN POSTARA SIĘ O MUZEU M I REPLIKI TYCH SAMOLOTÓW?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
zslowcy OBIECYWALI U NAS FABRYKĘ JAGUARA. Niestety przez 8 lat "zielonej wyspy" Jaga wzieli ... "potężni gospodarczo" Słowacy. Brawo piechocinski-pawlak-hetman!
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Samolot A 1 Balilla skonstruowany był prawidłowo. Eksploatowane we Włoszech oraz 25 - 35 szt (różne zródła) włoskich zakupionych dla polskiego lotnictwa nie ulegały wypadkom. Rozlatywały się "lubelskie". Produkowane w fabryce prostych maszyn i narzędzi rolniczych, bez tradycji i fachowców. Niewłaściwe materiały i technologie (zwłaszcza spawanie) oraz brak fachowej kontroli to przyczyny wypadków. Polecam Andrzeja Morgały "Polskie samoloty wojskowe 1918-1939"
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Spoko,pisuary i to rozpierdzielą...
JUŻ NIE MA CO ROZWALAĆ.....
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A kiedy pokazy lotnicze z prawdziwego zdarzenia , konkurujące z tymi z Radomia ?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Te pokazy jak pamiętam chciał robić ten facet co to pisał. Potem dw opisał że lotnisko za mokre. Moim zdaniem nie powielajmy pomysłów Radomia. Trudno jest wyłączyć cywilne lotnisko z funkcjowania pewnie to dużo kosztuje.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
a dzięki Solidarności co z nich pozostało - ślepa ulica
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Te pokazy jak pamiętam chciał robić ten facet co to pisał. Potem dw opisał że lotnisko za mokre. Moim zdaniem nie powielajmy pomysłów Radomia. Trudno jest wyłączyć cywilne lotnisko z funkcjowania pewnie to dużo kosztuje.
Radomia raczej nikt tak szybko nie przebije , to dobrze zorganizowana impreza , gdzie nie ma czasu na nudę , Dęblin próbował startować w tamtym roku zamiast Radomia i szybko odpadł . Brak noclegów , parkingów , zaplecza gastronomicznego to wszystko składa się na całość , natomiast w Świdniku 3 samoloty na krzyż  na cały dzień i to jest problem ? a co było w Poznaniu ? , zresztą były wzmianki i to niedawno o pokazach lotniczych tylko ile kasy trzeba i z zapraszaniem to również trzeba zaczynać min rok wcześniej, wiec Lubelskie lotnisko w Świdniku szans nie ma raczej żadnych ..
Zaloguj się, aby oddać głos
0
W 1938 w Luksemburgu nagrodę za wyposażenie samolotu sanitarnego dostał nie Lublin R XVI, ale inny lubelski samolot sanitarny LWS-2.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Jak wspominamy o P&L to należy dodać ,że na ul. Majdanek mieszkali pracownicy tej firmy. Właściciel firmy chyba pan Plage wykupił pola i podzielił na działki 3 arowe i sprzedawał swoim pracownikom. Potomkowie byłych pracowników do dziś wspominają to.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
MOŻE LUBLIN POSTARA SIĘ O MUZEU M I REPLIKI TYCH SAMOLOTÓW?
O czym ty chłopcze gadasz. Niema czym się chwalić. Wszystkie konstrukcje LWS były 8-10 lat do tyłu za N iemcami, Francją, Włochami. Do końca istnienia firmy nie zbudowano prototypu o metalowej konstrukcji. Nawet uważana za nowoczesną Mewa miała drewniane skrzydła i takież pokrycie kadłuba. Polecam Andrzeja Morgały "Polskie samoloty wojskowe 1918-1939"
Zaloguj się, aby oddać głos
0
W 1938 w Luksemburgu nagrodę za wyposażenie samolotu sanitarnego dostał nie Lublin R XVI, ale inny lubelski samolot sanitarny LWS-2.
i co z tego. Jedyny prototypowy egzemplarz. nie wykonał żaqdnego lotu operacyjnego. Ale pewna ciekawostka. Na początku lat 89 w azimerzu Dln była wystawa sprzętu ratowniczego. WSK Swidn. wystawiła ś-c Kania w wersji sanitarnej. Też była nagroda. Tylko rozwiązania zastosowane na innym ś-cu okazały się nic nie warte . WSK bez szemrania zwróciło pieniądze ówczesnej WKTS w Olsztynie.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
a dzięki Solidarności co z nich pozostało - ślepa ulica
Ale za to na terenie dawnego lotniska LWS mamy solidaruchowy pomnik.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Pasjonat lotnictwa chyba powinien wiedzieć, że w Madrycie jest lotnisko Barajas, a nie jakieś Bajars ... No i zakłady powstały w końcu 90 czy 95 lat temu? Bo tytuł jedno, a treść drugie. Zresztą co to za okrągła rocznica? Okrągła to będzie dopiero 100, a nie 95 ...
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Pasjonat lotnictwa - dobre sobie. Nie ma już lepszych osób do napisania artykułu?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Dobrze,że artykuł się pojawił. Źle ,że część informacji posiada błędy-pasjonat do poprawki. Prosty rachunek 2016-1920 nie daje 95 !!!! Rozwój przemysłu lotniczego w tamtym czasie na terenie całej Polski nie był łatwy.Nawet prosta technika lotnicza -drewno i płótno - przerosło właścicieli Zakładów Mechanicznych P & L,którzy szczycili się najlepszym wyposażeniem zakładu w tamtym czasie. Przyczynami "słabości" były: brak umiejętności wśród pracowników,brak materiałów lub ich kiepska jakość,hiperinflacja po wojnie z Rosją, nadużycia i złe zarządzanie przez właścicieli [ wszechobecne do dnia dzisiejszego] oraz nietrafione licencje czy prawdopodobne sabotaże. Uważam,że osiągnięciami należy się chwalić szczególnie gdy pojawiają się w sytuacjach trudnych.
Zaloguj się, aby oddać głos
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: