środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lotnisko

Nowy ILS na lotnisku w Świdniku. Samoloty wylądują podczas złej pogody

Dodano: 17 kwietnia 2015, 13:45

Stworzenie bazy dla techników i kontrolerów lotu, rozbudowa wieży modułowej i podwyższenie kategorii systemu ILS. Takie plany na najbliższe lata ma wobec Portu Lotniczego Lublin Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

- Lublin jest silnie osadzony w naszych planach inwestycyjnych. Lubelski port to miejsce, w którym będzie się działo i będzie to odczuwalne dla mieszkańców – mówi Magdalena Jaworska, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Dzięki stworzeniu bazy techników i kontrolerów w Świdniku Port Lotniczy Lublin nie będzie już musiał współpracować z Rzeszowem. - Jeszcze w tym roku zostaną wydane trzy pierwsze licencje. W 2016 r. będzie 13 kontrolerów, rok później – 15, a docelowo 23. Nabory już się zaczęły. W razie potrzeby będzie to służba w wymiarze 24 godzin – mówi Paweł Babiński, wiceprezes PAŻP. – Posada kontrolera jest bardzo atrakcyjna. Wynagrodzenie zaczyna się od najniższej krajowej, ale później w zależności od stażu i miejsca pracy zarobki rosną.

Najprawdopodobniej 1 czerwca pracę na lotnisku zacznie dwóch teletechników. – Dzięki potencjałowi uczelni z województwa lubelskiego – Politechniki Lubelskiej, Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie mamy możliwość rekrutowania takich specjalistów – zaznacza Dariusz Krzowski, szef Biura Służb Technicznych PAŻP. – Na początku technicy będą pracować pod nadzorem specjalistów z Rzeszowa.

Zostanie również rozbudowana wieża modułowa na lotnisku. - Dodamy moduł biurowo-techniczny, w którym będą przechowywane części zamienne i dokumentacja. Rozbudowa oznacza także lepsze warunki pracy techników i kontrolerów – tłumaczy Krzowski.

System ILS będzie miał drugą kategorię, dzięki której samoloty będą mogły u nas lądować w gorszych warunkach atmosferycznych. – W pierwszej kategorii system musi pracować trzy tysiące godzin. Potem po porozumieniu z Urzędem Lotnictwa Cywilnego można go dopuścić do drugiej kategorii – mówi Krzowski. – Najprawdopodobniej w lipcu rozpoczniemy przygotowania do wdrażania kolejnego etapu.

W Baranowie Sandomierskim powstanie radar wtórny o zasięgu 300 kilometrów, który obejmie swoim zasięgiem również lotnisko w Świdniku.

Fraktalla.com
zainteresowany 3
Gość
(34) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Fraktalla.com
Fraktalla.com (21 kwietnia 2015 o 21:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Szkoda, że loty są o północy. Jedynie pozostaje Modlin. Ceny o połowę niższe.

Rozwiń
zainteresowany 3
zainteresowany 3 (18 kwietnia 2015 o 20:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina loniska w RZE tylko przewożnika i do niego proszę miej pretensje ,być może gdy zawiesi swoje kursy w LUB gwałtownie przybędzie pasażerów :)

Oba lotniska mogą obok siebie funkcjonować ale jak widzisz po wypowiedziach osób z Rzeszowa w tym czy w wielu innych forach nie jest to takie proste. Jak tylko się u nas coś dzieje pozytywnego na lotnisku to od razu burza od strony Rzeszowa (często nawet wyzwiska, że my to to, to tamto). A co do konkurencji to już teraz ona jest tylko narazie w małej skali bo Lublin ma małą ofertę. Co bedzie później? Czas pokaże ale do konkurencji tak czy inaczej dojdzie choćby dlatego, że tak jak pisałem ilość pasażerów jest ograniczona. Nowi w dużej liczbie nie pokażą się więc trzeba będzie walczyć o to co jest w danej chwili na rynku. Widze że temat dopłat boli Rzeszowa kiedy wyciaga się go, bo nagle okazuje się że gdyby nie one to i pasażerów by nie było aż tylu. A to że bus jeździ to odpowiedź na Twoje pytanie czy ktoś wozi pasażerów bo przecież sam się o to pytałeś:

"No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?"

Tu nie chodzi o niechęć tylko o to, że jak ktoś napisał jak coś sie tylko u nas stanie pozytywnego to od razu jest ostry najazd od strony Rzeszowa. Pamiętam jak otwierano połączenie (chyba???) do Rzymu i pisano o tym chyba w onecie (lub czymś innym) od razu fala komentarzy i wyzwisk od strony Rzeszowa. Tylko po co to? Potencjalna konkurencja czy jak to rozumieć?

Rozwiń
Gość
Gość (18 kwietnia 2015 o 18:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Bardzo dobrze napisane. Rzeszowskie lotnisko miało cieplarniane warunki do rozwoju przez lata

Chciałeś napisać że potrafiło przetrwać trudne czasy w lotnictwie

, a teraz gdy pojawiła się konkurencja z Lublina (zwłaszcza od września kiedy będziemy mieli bazę low costa i dobrą siatkę połączeń na Wyspy i Skandynawię)

Tzn ile wam przybędzie opercji dziennie ?

chcą wszystkimi sposobami zdusić ją w zarodku i zdeprecjonować. Jednak nie uda im się, bo są na to za słabi.

Nie napinaj się tak bo nie wiesz co piszesz

Ryanair nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w Lublinie i będzie zmuszony odpowiedzieć na ekspansję Wizzaira,

Tak tak Lublin zmusi  Ryanaira do nowych połączeń :)

Jakbyśmy dopłacali bezpośrednio do lotów tyle co Rzeszów, to musieliby tam już zwijać manatki. Będą nas opluwać jeszcze długo, bo tam nie znoszą lepszych od siebie, a Lublin jest lepszy.

Lublin jest lepszy :)

Rozwiń
Gość
Gość (18 kwietnia 2015 o 17:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

 Pisz moze na forum Rze bo oprócz bicia piany i rzucania się że wy to i tak jesteście lepsi bo tak to szkoda pisania chyba że wniesiesz coś konstruktywnego na tym forum prócz rzeszowskiej zazdrości. Bo jak masz coś do powiedzenia sensownego to możesz pisać (reszta osób z rzeszowa też) bo nie o jakieś wojenki wojewódzkie tu chodzi.

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina loniska w RZE tylko przewożnika i do niego proszę miej pretensje ,być może gdy zawiesi swoje kursy w LUB gwałtownie przybędzie pasażerów :)

Rozwiń
zainteresowany 2
zainteresowany 2 (18 kwietnia 2015 o 15:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?

Masz rację , jestem mało rozumiejący , bo zawsze myślałem że to pasazer decyduje skąd ma leciec .

A jak funkcjonuje Kraków i Katowice to już całkiem nie rozumiem.

Dlaczego nie moge pisać na forum Lubelskim ? Przecież nikogo nie obrazam . no chyba że chodzi o to że za bardzo ciemny jestem.

Dowozi choćby galicja express z Lub do Rze i to pod samo lotnisko u nas nikt nie dowozi do Rze do Lub (to tak apropo dowożenia, no chyba że zaprzeczysz że taka firma istnieje i nie dowozi??). A podbieranie wygląda tak, że Rze miał (teraz już powoli sie to zmienia, dlatego tyle osób z Rze pisze u nas w obawie o swoje lotnisko) dużo lepszą oferte (choćby tańsze bilety bo my niedopłacaliśmy aż tyle co Rze a dla przeciętnego Polaka pojechać 160 km dalej a zapłacić 100zł mniej to już coś), pozatym większą siatke połączeń (co właśnie się u nas zmienia z wejściem bazy Wizza). Porównanie Kat i Krak to chyba śmiech na sali. Krak to rynek sam w sobie i drógie największe lotnisko w Polsce, masa turystów (nawet Lub i Rze razem wzięte to nic w porównaniu z Krak) więc nie musi się o nic tłuc z Kat. Kat natomiast obsługują GOP, który ma więcej mieszkańców niż Wawa więc i dla tego lotniska jest miejsce. Rynek (pasażerski) Lub i Rze razem wzięte nie dają tego co Krk czy Kat (nie mówiąc o Krk + Kat). A gdzie rynek mały a konkurentów dwóch (lub więcej) tym większa walka o klienta to chyba jasne i zrozumiałe. Tak jak ktoś napisał ciekawe co by było jak byśmy my dopłacali do swojego lotniska tyle co Rze? Już by was nie było czy był by u was jeden lot dziennie? Pisz moze na forum Rze bo oprócz bicia piany i rzucania się że wy to i tak jesteście lepsi bo tak to szkoda pisania chyba że wniesiesz coś konstruktywnego na tym forum prócz rzeszowskiej zazdrości. Bo jak masz coś do powiedzenia sensownego to możesz pisać (reszta osób z rzeszowa też) bo nie o jakieś wojenki wojewódzkie tu chodzi.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (34)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!