Dopiero 10. miejsce i zaledwie 1 proc. – taki wynik zanotowała w styczniu TVP3, antena, do którego produkcje tworzy również TVP3 Lublin. Tak wynika z badania Nielsen Audience Measurement oglądalności stacji tematycznych.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w styczniu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,84 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 30,46 proc.
Nielsen nie podaje danych dotyczących poszczególnych anten regionalnych TVP3, więc nie wiadomo dokładnie, jaki jest zasięg TVP 3 Lublin. Ostatnie ogólnodostępne dane pochodzą z 2017 roku. Wówczas TVP 3 Lublin informowała, że jej sztandarowy program Panoramę Lubelską ogląda „w szczytowych momentach” do 150 tys. osób (badanie na zlecenie wszystkich ośrodków regionalnych TVP przez Nielsen i Zymetria). Dla porównania nasz portal dziennikwschodni.pl tylko w poniedziałek 11 lutego odwiedziła rekordowa liczba czytelników – było to prawie 187 tys. osób (źródło Gemius Traffic).
Jak już pisaliśmy, lubelski oddział publicznej telewizji pod względem finansowym od 2016 roku jest na minusie: w 2016 roku było to 6,94 mln zł straty, w 2017 r. – 5,08 mln zł straty, a wynik finansowy na koniec czerwca 2018 roku wyniósł 2,51 mln zł straty.