Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Edukacja

11 maja 2010 r.
7:30
Edytuj ten wpis

Matura 2010 język niemiecki: ODPOWIEDZI, pytania i ARKUSZE

Autor: Zdjęcie autora (aa)

Dzisiaj matura z języka niemieckiego. Na naszym portalu zaraz po skończeniu egzaminu znajdziecie arkusze z testami, pytania i odpowiedzi z egzaminu - poziomie podstawowy i rozszerzony. Egzamin z j. niemieckiego pisze dziś co 7. maturzysta.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Matura 2011 Odpowiedzi, arkusze, transkrypcja


MATURA 2010 ARKUSZ Z J. NIEMIECKIEGO (POZ. PODSTAWOWY): ŚCIĄGNIJ

MATURA 2010 TRANSKRYPCJA Z J. NIEMIECKIEGO: ŚCIĄGNIJ


Przykładowe odpowiedzi:

Zadanie 1

Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Vereną Blum zdecyduj, które zdania (1.1.-1.5.) są zgodne z jego treścią (richtig - R), a które nie (falsch - F). Zaznacz znakiem X właściwe miejsca w tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

1.1. Ingo hat ein Lieblingsspielzeug. R

1.2. Verena hat ihren Hund von einem Freund gekauft. F

1.3. In fast jedem Haus gibt es zwei Hunde. F

1.4. Frau Blum hat keine Probleme mit ihrem Hund. R

1.5. Im Gespräch geht es um Gesundheitstipps für Hundebesitzer. F

Zadanie 2

Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wypowiedzi pięciu osób na temat kawiarni CENTRAL dopasuj do każdej osoby (2.1.-2.5.) właściwe stwierdzenie (A-F), wpisując odpowiednie litery do tabeli. Jedno stwierdzenie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

2.1. (Anne) - E. Er/Sie empfiehlt das Café als Treffpunkt.

2.2. (Karl) - C. Ihm/Ihr gefällt die zentrale Lage des Lokals.

2.3. (Steffi) - F. Er/Sie war mit der Bedienung nicht zufrieden.

2.4. (Peter) - A. Er/Sie kann das Essen empfehlen.

2.5. (Silke) - B. Er/Sie spricht über die Getränke.


Zadanie 3

Zadanie 3. Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Peterem wybierz zgodne z jego treścią odpowiedzi na pytania (3.1.–3.5.). Zakreśl literę A, B lub C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

3.1. Welche Information über Peter stimmt?
B. Er geht in Mauerbach zur Schule.

3.2. Warum wohnt Peter gern in Mauerbach?
A. Weil er in Mauerbach einen Garten hat.


3.3. Was gefällt Peter an Wien?
C. Sowohl am Tag als auch abends ist dort viel los.

3.4. Was sollte man in Wien unbedingt tun?
C. Eine Wiener Spezialität essen.

3.5. Was sollte man in Wien verändern?
B. Die Verkehrsmittel länger fahren lassen.


Zadanie 4

Przeczytaj odpowiedzi młodej pisarki Niny (4.1.–4.8.) na pytania zadanew przeprowadzonym z nią wywiadzie. Dobierz do każdej odpowiedzi właściwe pytanie (A–I). Jedno pytanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej odpowiedzi. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

MEIN ERSTES BUCH BEGANN ICH MIT ELF

Frage: C
(4.1.) Meine ersten Geschichten habe ich mir ausgedacht, da war ich so fünf. Damals habe ich
Bildergeschichten gemalt und meiner Mutter dann den Text dazu diktiert. Auf die Idee
ein Buch zu schreiben kam ich, nachdem ich das Fantasy-Buch "Das Orakel von Oonagh“
gelesen hatte. Das hat nämlich die damals 13-jährige Französin Flavia Bujor geschrieben.

Frage: H
(4.2.) Die ersten 50 Seiten des Romans hatte ich im Kopf. Danach hat sich dann alles
weiterentwickelt. Zuerst war es mal eine Geschichte, die ich im Alter von elf Jahren
angefangen habe zu schreiben. Irgendwann war es ein fertiges Buch.

Frage: E
(4.3.) Also Theo, die Hauptfigur, ist ganz plötzlich in mein Leben getreten. Dazu gibt es
keinen Bezug in der Realität. Das Mädchen Merolin in dem Buch hat die Haare von meiner
Freundin.

Frage: I
(4.4.) Natürlich kennen mich jetzt mehr Schüler in meiner Schule. Ich werde auch oft auf
mein Buch angesprochen, aber eigentlich lebe ich so wie bisher.

Frage: A
(4.5.) Ja, sehr. Romane wie z.B. "Eragon“ und Kai Meyers "Der Wellenläufer“ finde ich toll.
Ich lese aber auch andere Bücher, beispielsweise "Das Leben der Anne Frank“. Oft lese ich
3-4 Bücher gleichzeitig.

Frage: G
(4.6.) Ja, das wäre schon toll. Aber ich denke, dass es sehr schwierig ist, allein vom Schreiben
zu leben.

Frage: B
(4.7.) Auf jeden Fall sollte man die Geduld haben, seine Geschichten zu Ende zu schreiben,
auch wenn es lange dauert. Dann ruhig einmal bei Schreibwettbewerben mitmachen. Das
habe ich auch getan und gewonnen. Das motiviert natürlich.

Frage: D
(4.8.) In meiner Freizeit spiele ich Klavier, gehe zum Tennis und spiele in
einer Theatergruppe meiner Schule mit.

A. Liest du gerne Fantasy-Romane?
B. Was rätst du jungen Leuten, die, wie du, gerne schreiben?
C. Mit wie vielen Jahren hast du angefangen, Texte zu schreiben?
D. Was machst du, wenn du gerade nicht schreibst?
E. Haben die Figuren in deinen Romanen etwas mit dir und deinen Freunden zu tun?
F. Wovon erzählen deine Bücher?
G. Willst du mal Schriftstellerin werden?
H. Wie hast du deinen Roman "Das Amulett der Gerechtigkeit“ geschrieben?
I. Hat sich dein Leben durch die Veröffentlichung deines Buches verändert?


Zadanie 5.

Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Wybierz właściwe, zgodne z treścią tekstu odpowiedzi na pytania (5.1.–5.6.), zakreślając literę A, B, C lub D. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

HOSTELS IN DEUTSCHLAND

5.1. Warum wohnt Dan seit einer Woche im Hostel?
C. Er wurde bei einem Autounfall verletzt.

5.2. Wer wird im Text als Backpacker bezeichnet?
A. Junge Menschen.

5.3. Was bieten Hostels an?
D. Schlafzimmer mit jeweils mehreren Betten.

5.4. Wo entstanden die ersten Hostels?
C. In Australien..

5.5. Welches Problem hatten Hostels am Anfang?
A. Die Touristen wollten lieber in Einzel- oder Doppelzimmern übernachten.

5.6. Was haben Jugendherbergen und Hostels gemeinsam?
D. In beiden sind die Preise nicht hoch.

Zadanie 6.
Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Zdecyduj, które zdania (6.1.–6.6.)
są zgodne z treścią tekstu (richtig – R), a które nie (falsch – F). Zaznacz znakiem X
właściwe miejsca w tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

6.1. Auf der MSM-Webseite findet man Sonderangebote für Testkäufer. F
6.2. Sonja hat ein Fastfood-Restaurant getestet. R
6.3. Die Testkäuferin musste MSM über das Resultat des Tests schriftlich informieren. R
6.4. Sonja sollte die gekaufte Ware zurückgeben. F
6.5. Die Arbeit als Testkäuferin gefällt Sonja. R
6.6. Der Job eignet sich für kommunikative Menschen. R

ARKUSZE Z PYTANIAMI I ODPOWIEDZI Z MATURY 2010 SZUKAJ NA WWW.DZIENNIKWSCHODNI.PL/MATURA2010

POZIOM ROZSZERZONY - ARKUSZE I PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI

Język niemiecki - arkusz z poziomu rozszerzonego - POBIERZ

Transkrypcja do poziomu rozszerzonego - POBIERZ

Jęz. niemiecki arkusz dla absolwentów szkół dwujęzycznych cz.1 - POBIERZ

Jęz. niemiecki arkusz dla absolwentów szkół dwujęzycznych cz.2 - POBIERZ

Jęz. niemiecki arkusz dla absolwentów szkół dwujęzycznych, transkrypcja - POBIERZ

Zadanie 1

Przetłumacz na język niemiecki fragmenty tak, aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania (1.1.–1.5.). Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Za każde poprawne tłumaczenie otrzymasz 0,5 punktu.

1.1. Entscheide, was du studieren willst.

1.2. Krakau ist eine der schönsten Städte Polens.

1.3. Ich bitte dich, dass du mir hilfst.

1.4. Sie verlässt das Zimmer, ohne ein Wort zu sagen.

1.5. Die Resultate hängen von mir ab.

Zadanie 2

Przeczytaj zdania (2.1.–2.5.), a następnie uzupełnij luki, przekształcając odpowiednie fragmenty. Zastosuj inne konstrukcje gramatyczne, zachowując treść zdań wyjściowych. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Za każde poprawne przekształcenie otrzymasz 0,5 punktu.

2.1. Er kann absolut nicht kochen und er kann auch das Auto nicht reparieren.

Er kann weder kochen noch das Auto reparieren.

2.2. Haben Sie kein Geld dabei? Sie können auch mit Karte bezahlen.

Wenn Sie kein Geld dabei haben, können Sie auch mit Karte bezahlen.

2.3. In diesem Semester muss der Student zwei Referate schreiben.

Zwei Referate müssen in diesem Semester von dem Studenten geschrieben werden.

2.4. Der von mir gestern gekaufte Apparat funktioniert fantastisch.

Der Apparat, den ich gestern gekauft habe, funktioniert fantastisch.

2.5. Habt ihr schon auf alle Fragen geantwortet?

Natürlich, wir haben schon alle Fragen geantwortet.

Pozostałe informacje

Od Ojców Niepodległości do wnuków "Solidarności"
DODATEK IPN

Od Ojców Niepodległości do wnuków "Solidarności"

Odzyskanie przez Polskę niepodległości po 123 latach rozbiorów było procesem rozłożonym w czasie i wielowymiarowym. Polski sukces z 1918 r., zwieńczony ustaleniem granic odrodzonego państwa, miał wielu ojców, którzy różnymi drogami i za pomocą różnych metod dążyli do wielkiego celu Polaków – odzyskania niepodległego państwa.

Kozłówka w niedzielę zaprasza na urodziny. Darmowe zwiedzanie z atrakcjami
historia

Kozłówka w niedzielę zaprasza na urodziny. Darmowe zwiedzanie z atrakcjami

Koncert orkiestry, wystawy, militaria, filmowe seanse - to wszystko i wiele więcej w niedzielę będzie to zobaczenia i posłuchania w Muzeum Zamoyjskich w Kozłówce. Placówka 16 listopada zaprasza na Dzień Otwartych Drzwi - bez biletów.

Kamienice przy ulicy Królewskiej nr 1‒3 zniszczone w trakcie walk o Lublin w lipcu 1944 r. w wyniku potyczki między sowieckimi i niemieckimi czołgami (autor nieznany, zbiory APL)
DODATEK IPN

Lublin. Wolność utracona – zniszczone miasto

Dzień 11 listopada 1918 r. przyjęto jako umowną datę odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach zaborów. Rozpoczęła się wówczas wieloletnia odbudowa państwa, utrwalanie jego granic, ładu politycznego oraz integracja społeczeństwa.

Zdjęcie ilustracyjne

Bractwo Miłosierdzia św. Brata Alberta prosi o wsparcie dla ogrzewalni w Lublinie

Ogrzewalnia od 1 października przyjmuje mężczyzn, którzy nie mają gdzie spędzić nocy. Placówka codziennie udziela wsparcia potrzebującym, zapewniając im schronienie, ciepło i możliwość zadbania o podstawowe potrzeby.

Filip Luberecki (z prawej) ma szansę zagrać w reprezentacji Polski U21

Czterch piłkarzy Motoru i jeden trener udało się na zgrupowania reprezentacji narodowych

W najbliższych dniach odbędą się mecze reprezentacji narodowych, zarówno tych pierwszych, jak i młodzieżowych. W trakcie przerwy w rozgrywkach na zgrupowania poszczególnych drużyn udało się pięciu przedstawicieli Motoru Lublin

PGE Start Lublin po raz ostatni w tym sezonie wystąpi we własnej hali w europejskich pucharach

PGE Start Lublin po raz ostatni w tym sezonie wystąpi we własnej hali w europejskich pucharach

W środę rywalem lublinian będzie bułgarski Rilski Spotis

Zdjęcie ilustracyjne

Zima coraz bliżej – reagujmy, gdy ktoś potrzebuje pomocy

Dzięki szybkiej i empatycznej reakcji dzielnicowych z Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie, 66-letni bezdomny mężczyzna otrzymał niezbędną pomoc i schronienie. Funkcjonariusze znaleźli go na jednej z posesji w Lubartowie, gdzie od pewnego czasu spał pod gołym niebem.

Koncert, iluminacje i patriotyczny mural. Jak w Lublinie będziemy obchodzić Święto Niepodległości?
11 listopada 2025, 9:00

Koncert, iluminacje i patriotyczny mural. Jak w Lublinie będziemy obchodzić Święto Niepodległości?

Nie zabraknie znanych artystów, nowoczesnych aranżacji i ponadczasowego przesłania. Z okazji 107. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości na mieszkańców Lublina czeka wiele patriotycznych atrakcji.

Lubelszczyzna pamięta  o obrońcach Niepodległej...
DODATEK IPN

Lubelszczyzna pamięta o obrońcach Niepodległej...

Wśród wielu dat w historii Polski jedną z najpiękniejszych i najważniejszych jest 11 listopada 1918 r. Po 123 latach zaborów nasz kraj odzyskał upragnioną niepodległość i ponownie pojawił się na mapie Europy. Wspólny wysiłek podjęli zarówno wielcy politycy – tacy jak Józef Piłsudski, Ignacy Paderewski czy Roman Dmowski – jak i zwykli żołnierze, mieszkańcy wsi, miast i miasteczek.

Pegimek otworzy okienko w galerii
Świdnik

Pegimek otworzy okienko w galerii

To będzie duże ułatwienie dla mieszkańców Świdnika. W centrum miasta powstanie punkt obsługi klientów Pegimeku.

Mateusz Kochalski w kadrze! Awaryjne powołanie

Mateusz Kochalski w kadrze! Awaryjne powołanie

Ostatnie tygodnie to zdecydowanie wspaniały czas dla Mateusza Kochalskiego. Wychowanek BKS-u Lublin właśnie otrzymał awaryjne powołanie do reprezentacji Polski na listopadowe mecze eliminacyjne.

11 listopada zostanie oficjalnie odsłoniony mural, który powstał kilka dni temu przy ul. Zamojskiej – jadąc od strony centrum, ul. Bernardyńską lub ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego, trafimy na niego niemal na wprost (kamienica po prawej stronie)

Lublin świętuje 107. rocznicę odzyskania niepodległości

Z okazji 107. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, 11 listopada na mieszkańców Lublina czeka wiele patriotycznych atrakcji. Obok koncertu, odsłonięcia muralu i okolicznych miejskich iluminacji nie zabraknie również momentów bardziej oficjalnych.

Rowery jechały z Belgii do Krasnegostawu. Policja rozbija międzynarodową szajkę złodziei

Rowery jechały z Belgii do Krasnegostawu. Policja rozbija międzynarodową szajkę złodziei

Ponad 170 rowerów, w tym głównie elektrycznych, zabezpieczyli kryminalni z Krasnegostawu podczas szeroko zakrojonej akcji wymierzonej w grupę przestępczą kradnącą jednoślady w Belgii i Holandii. Na czele szajki miał stać 27-letni mieszkaniec powiatu krasnostawskiego. Sprawa, prowadzona od półtora roku, ma charakter rozwojowy.

Drugie życie łopat turbin wiatrowych. Naukowcy z Lublina chcą je ponownie wykorzystać

Drugie życie łopat turbin wiatrowych. Naukowcy z Lublina chcą je ponownie wykorzystać

Zużyte łopaty turbin wiatrowych to rosnący problem dla branży energetycznej. Naukowcy z Politechniki Lubelskiej i partnerskich uczelni sprawdzają, jak nadać im drugie życie – tym razem w konstrukcjach inżynierskich.

We wtorek w hali MOSiR im. Zdzisława Niedzieli odbędzie się I Memoriał Andrzeja Kasprzaka

We wtorek w hali MOSiR im. Zdzisława Niedzieli odbędzie się I Memoriał Andrzeja Kasprzaka

Można się tylko cieszyć, że postać Andrzeja Kasprzaka doczekała się swojego uhonorowania. Ten wybitny zawodnik Lublinianki w latach 60-tych i 70-tych cieszył oczy kibiców w Lublinie swoją wybitną grą

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium