Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

9 marca 2012 r.
12:36
Edytuj ten wpis

Lublin Airport: Polecimy nad morze, na Wyspy i do Egiptu

Lotnisko w Lublinie, czy w Świdniku? Tanie, czy regularne linie? Loty do Gdańska, czy do Krakowa? Konkurs, czy nabór do pracy? Prezes Portu Lotniczego Lublin zdradza nam szczegóły największej lubelskiej inwestycji i odpowiada na pytania naszych Czytelników.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
• Zacznijmy od pytania, które do znudzenia powtarzają nasi Czytelnicy: Dokąd na pewno polecimy z lubelskiego lotniska?

– Pewne są w tej chwili Wyspy Brytyjskie i Niemcy. Na pewno wylądujemy koło Londynu oraz w Monachium lub we Frankfurcie, niewykluczone, że będzie też Dortmund. Wielka Brytania i Niemcy to dwa państwa, które w pierwszym okresie na pewno znajdą się w siatce połączeń.

• A Polska? Czy będzie lot Lublin–Warszawa? Bo o to również pytają ludzie.

– Raczej nie, mogą być ewentualnie loty łączone. Pod względem ekonomicznym taki lot jest nieopłacalny, biorąc pod uwagę, że w trzy godziny możemy dojechać do Warszawy.

• A inne polskie miasta?

– Jest duża szansa na połączenia z Gdańskiem, Wrocławiem i Poznaniem. Niewykluczone także, że z Krakowem. Badania wskazują natomiast, że nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla Łodzi
i Katowic.

• Europejskie stolice?

– Na sto procent Londyn. Pracujemy nad Paryżem i Rzymem. Choć we Włoszech raczej wychodzi nam Mediolan lub Bergamo pod Mediolanem.

• Czy będą loty czarterowe? A jeżeli tak, to dokąd?

– Będą loty czarterowe, szczególnie jeśli chodzi o okolice basenu Morza Śródziemnego. Chcemy zapewnić wszystkie najbardziej popularne kierunki z biur podróży, typu Tunezja czy Egipt.

• A czy są takie kierunki, które będą wyróżniać nasz port? Czy będą to loty na wschód, np. do Rosji?

– Naszym wyróżnikiem będzie brak wyróżnika. Pracujemy nad kierunkiem wschodnim, ale to na razie taniec w miejscu. Mogę tylko zdradzić, że staramy się, by było przynajmniej jedno połączenie z Ukrainą.

• A Izrael?

– Pracujemy nad Izraelem, to bardzo ważny kierunek. Z naszych badań wynika, że może wygenerować nawet 30 tys. pasażerów w pierwszym roku. Niewykluczone, że będą też połączenia z Istambułem, prowadzimy w tej sprawie rozmowy z Turkish Airlines.

• Wielu naszych internatów pyta o loty do Norwegii i USA. Co z tymi kierunkami?

– Badamy je. Bardziej prawdopodobne wydaje się Oslo. Co do USA, badania nie wskazują na to, że w pierwszym roku działalności lotniska będzie takie połączenie.

• Wiem, że trwają negocjacje i nie może pan zdradzić szczegółów, ale proszę przynajmniej powiedzieć, czy będą tanie linie i kiedy ogłosicie, jakie to będą linie?

– Na pewno będą. A jakie – ogłosimy w czerwcu.

• Mówił pan również o rozmowach z Lufthansą. Czy będą więc także regularne linie?

– Zależy nam na regularnych liniach m. in. zależy nam na Lufthansie. Ale nie ograniczamy się do rozmów z jednym przewoźnikiem. Tak naprawdę rozmawiamy ze wszystkimi potencjalnymi partnerami. Jest wiec w tej grupie OLT Express, PLL LOT, EURO LOT i inni. Nie rozmawiamy tylko z liniami z Nowej Zelandii i Australii.

• Wróćmy do tanich linii. Czy trzeba będzie do nich dopłacać, tak jak robią to np. w Rzeszowie?

– O dopłatach do linii decyduje marszałek województwa. W Rzeszowie mają taką strategię, że dopłacają, my mamy inną strategię. Nie stosujemy dopłat do tanich linii.

• Nie stosujemy, bo na razie toczą się rozmowy. Ale czy po uruchomieniu lotniska nie będzie takiej konieczności?

– Chcemy rozmawiać z liniami jako równorzędny partner, nie na kolanach. I tak rozmawiamy. Jedna z linii powiedziała: wchodzimy od zaraz, umowa na pięć lat, ale jeden warunek: zero opłat lotniskowych. Nas to nie interesuje. Nie przystajemy na takie warunki.

• Jesteśmy tak atrakcyjnym partnerem dla tanich przewoźników, że możemy sami stawiać warunki?

– Tak, jestem przekonany, że jesteśmy istotnym partnerem dla przewoźników. Stoi za nami 2 200 000 potencjalnych klientów. To jest nasz potencjał.

• Czytelnicy pytają, kiedy będzie można rezerwować bilety na pierwsze loty?

–To pytanie do linii lotniczych, ale na pewno jesienią tego roku będzie już taka możliwość. O tym, kiedy będzie pierwszy lot i dokąd zdecydują także linie lotnicze. A ogłoszą to być może już w czerwcu.

• Przejdźmy do pytań o pracę, bo to drugi, obok sieci połączeń, gorący temat. Mnóstwo osób pyta: Kiedy rozpocznie się rekrutacja do portu lotniczego?

– Ruszy niebawem, w ciągu najbliższych tygodni. Na naszej stronie www.airport.lublin.pl będziemy ogłaszać konkursy i nabory na poszczególne stanowiska. Najpierw ogłosimy konkursy na stanowiska kierownicze.

• Część kierowniczych stanowisk w spółce jest już obsadzona. Dlaczego nie było na nie konkursów?

– Tych ludzi zdobywaliśmy z całej Polski poprzez headhunterów.

• Dlaczego płacił pan headhunterom, skoro można było ogłosić konkurs?

– Bo takich ludzi, jakich potrzebowaliśmy, u nas nie ma. Światek lotniczy jest bardzo mały, to bardzo wąska specjalizacja. Osób z takim wykształceniem brakuje w województwie lubelskim. Zresztą, niektórych musieliśmy długo namawiać, żeby przyszli do nas do pracy.

• Na jakie stanowiska będą więc ogłoszone konkursy?

– W pierwszej kolejności na komendanta Lotniskowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Lotniska. Ogłoszenia pojawią się na stronie internetowej portu, tam także będziemy przyjmować aplikacje. Podkreślam, że dokumenty można będzie składać wyłącznie drogą elektroniczną.

• Nasi internauci pytają, czy Lotniskowa Straż Pożarna powstanie na bazie Państwowej Straży Pożarnej?

– LSP będzie budowane na bazie PSP. Kto nie jest strażakiem, tego nie wyszkolimy.

• A na inne, niższe, stanowiska, jak będzie wyglądała rekrutacja?

– To będzie zwykły nabór. Będą ogłoszenia na naszej stronie. Potem odbędą się rozmowy kwalifikacyjne. Aplikacje będziemy przyjmować również tylko drogą elektroniczną. W sumie, zatrudnimy 150 osób, łącznie z pracownikami biurowymi. Pierwszych ludzi zatrudnimy w ciągu najbliższych 2 miesięcy.

• Kto będzie decydował o przyjęciach do pracy?

– Powołana przez zarząd komisja. Wejdą do niej pracownicy portu, a także psycholog. Mnie w tej komisji nie będzie.

• Czy ktoś np. z przedstawicieli akcjonariuszy wpływa na politykę personalną spółki? Czy spotkał się pan z naciskami w sprawie zatrudnienia konkretnej osoby?

– Nikt nigdy mi nie mówił, kogo mam zatrudnić. Nikt nie wywierał na mnie żadnych nacisków związanych z zatrudnianiem. Takie decyzje podejmuje zarząd.

• A w kwestii zwalniania ludzi? Też nikt nigdy na pana nie naciskał? Chodzi mi o sprawę pana Andrzeja G., byłego komendanta lubelskiej straży pożarnej z zarzutami prokuratorskimi. Najpierw go pan zatrudnił, a potem nagle zwolnił.

– Nikt niczego mi nie kazał. To była decyzja zarządu.

• Dlaczego zwolnił pan człowieka, którego miesiąc wcześniej sam pan zatrudnił?

– Bo wytworzył się zły klimat wokół tej osoby. A wokół portu nie może być zamieszania. Port musi być jak dobra spółka giełdowa: musi być wokół niej cicho i spokojnie. Nie ja budowałem ten zły klimat, zarząd natomiast musiał podjąć taką decyzję.

• Ale to pan stworzył ten klimat, zatrudniając kontrowersyjną osobę.

– To pani ocena.

• Oddajmy znów głos naszym Czytelnikom: Kto będzie pokrywał straty, jeśli takie będzie przynosiło lotnisko?

– Tak jak w spółce prawa handlowego. Jeśli jest strata, to jest to problem właścicieli. O sposobie pokrycia strat będą więc decydować akcjonariusze.

• Przypomnijmy, że w przypadku portu lotniczego głównymi akcjonariuszami są miasto oraz województwo i to one będą pokrywać ewentualne straty. Kolejne pytanie: Kiedy będą ogłoszone przetargi na wynajem powierzchni handlowo-usługowej na terenie lotniska?

– W czerwcu. Mamy do rozdysponowania około 2 tys. mkw. powierzchni.

• Czy drogi dojazdowe do lotniska będą gotowe w momencie jego uruchomienia?

– Nie wiem, za to nie odpowiadamy. To pytania do zarządu dróg wojewódzkich. Dojazd do lotniska będzie na pewno od strony Mełgwi. Tyle możemy obiecać.

• Rozstrzygnijmy odwieczny problem: lotnisko w Świdniku, czy w Lublinie?

– Lotnisko nie leży w Świdniku, jeśli już to w większości w Wólce. Ale należy przyjąć, że lotnisko jest w Lublinie. Tak samo, jak lotnisko w Monachium, które nie leży w Monachium, a w niemieckiej wiosce koło tego miasta. Z naszym lotniskiem jest identycznie – mówi się o nim "lotnisko w Lublinie”. W Berlinie, czy gdzie indziej na świecie nie istnieje pojęcie "Świdnik”. Przykro mi, ale tak to wygląda.

• A jaki będzie adres lotniska?

– Gdybym miał zażartować, powiedziałbym "Portowa 1”. A tak serio: Nie wiem. Nie my ustalamy nazwy ulic.

• Kiedy będzie oficjalne otwarcie lotniska?

– Medialne otwarcie zrobimy w październiku. Po rozmowach z prezydentem Krzysztofem Żukiem chcemy na to wydarzenie zaprosić prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.

• Czy wcześniej będzie dzień otwarty na lotnisku?

– W maju na płycie postoju samolotów zrobimy wielki piknik lotniczy. Każdy będzie mógł wziąć w nim udział. Nie zabraknie atrakcji. Zależy nam, żeby ludzie poznali nasze lotnisko i przyzwyczajali się do myśli, że mogą z niego korzystać.

• Czy lądowanie na lotnisku będzie bezpieczne także w trudnych warunkach? Czy system ILS zostanie zainstalowany do końca 2012 roku?

– Od początku funkcjonowania lotniska będzie już na nim zainstalowany ILS. Nie wyobrażam sobie działania portu bez tego systemu.

• Internauta pyta: Jaki kod będzie miało nasze lotnisko, czy będzie to aktualny kod "EPSW”?

– Na pewno nie będzie to kod "EPSW”. Z pewnością będzie coś z "L”.

• Jaki największy samolot wyląduje w Świdniku?

– Na pewno Boeing 737 i wszystkie typy Airbusów: 319, 320, 321. Czyli te najpopularniejsze.

• Czy wrócicie do pomysłu wożenia VIP-ów własną limuzyną? Czy będzie przetarg na takie auto?

– Nie będzie przetargu. Będziemy wypożyczać samochody do przewozu VIP-ów. Przy okazji wspomnę, że na lotnisku będzie wypożyczalnia samochodów.

• Czy coś może jeszcze opóźnić budowę lotniska?

– Nie mamy wpływu na wykonawców, a to od nich zależy, czy wyrobią się w terminie.

• Ale są kary umowne za opóźnienia. Czy nałożyliście już na jakiegoś wykonawcę taką karę?

– Tak. Na firmę projektową.

• Jest pan przedsiębiorcą. Jak pan łączy obowiązki prezesa portu lotniczego z zarządzaniem własnym biznesem?

– Nie prowadzę w tej chwili żadnej działalności operacyjnej. Pracuję tylko dla lotniska.

• A w ilu spółkach ma pan udziały?

– To już moja prywatna sprawa. Mogę tylko zapewnić, że moje prywatne biznesy nie kolidują z pracą w porcie.

• Czy chciałby pan być prezesem Portu Lotniczego Lublin po otwarciu lotniska?

– Będę prezesem tak długo, jak zdecyduje rada nadzorcza.

• Nie obawia się pan, że wybuduje pan lotnisko, a akcjonariusze panu podziękują i zatrudnią kogoś innego na to stanowisko?

– Tak może się zdarzyć, ta funkcja nie jest dożywotnia. Być może do spółki wejdzie nowy człowiek, który nią pokieruje.

• Czy takim człowiekiem szykowanym na pana następcę nie jest wprowadzony przez prezydenta Lublina do zarządu pan Krzysztof Wójtowicz?

– Nie wiem, być może. To bardzo dobry fachowiec w swojej branży. Świetnie się z nim pracuje – w przeciwieństwie do poprzedniego wiceprezesa, z którym nie mogliśmy się porozumieć. Na pana Wójtowicza nie patrzę absolutnie w kategoriach konkurenta, jako członkowie zarządu mamy do wykonania jakąś pracę. I razem – w zespole z wiceprezesem Krzowskim – wykonujemy ją, jak potrafimy najlepiej.

• Czy ma pan w swoim kontrakcie zagwarantowaną tak wysoką premię za otwarcie lotniska, jak zarząd Stadionu Narodowego w Warszawie?

– Nie, nie mam zagwarantowanej żadnej premii.

• Co na zakończenie chciałby pan przekazać wszystkim naszym Czytelnikom i internatom, którzy zadawali panu pytania?

– Serdecznie zapraszam i namawiam do korzystania z lotniska w Lublinie. I dziękuję za wszystkie pytania.

TERMINAL

Skrzydło zachodnie

• strefa przylotów z wielofunkcyjną obszerną halą odbioru bagażu ze strefą kontroli paszportowej

• hala z dwoma wejściami od strony płyty lotniska (strefa Schengen i non Schengen)

• karuzela wydawania bagażu

• pomieszczenia wizowe i miejsce na kantor wymiany walut

• w strefie przylotów i przyległych pomieszczeniach będzie mogło przebywać do 650 osób

Skrzydło południowe

• przystanek kolejowy szynobusu

• wyjścia na parkingi

• przejście na perony także poprzez strefę komercyjną wzdłuż przystanku oraz bezpośrednio z parkingów
zewnętrznych i przystanków autobusowych

• w tej strefie będzie mogło przebywać ok. 300 osób

Skrzydło wschodnie

• strefa odlotów o charakterze przestrzeni otwartej

• strefa kontroli bezpieczeństwa i odprawy celnej

• pasaż handlowy

• dwie główne poczekalnie odlotowe: dla odlotów strefy Schengen i strefy non Schengen

• strefa bramek – boardingu. Podwójne stanowisko rejestracji kart pokładowych (osobne wyjścia dla
klasy ekonomicznej i business).

• w strefie odlotów i pasażu handlowym będzie mogło przebywać 400 osób

LOTNISKO

300 - hektarów to powierzchnia całego lotniska
11 000 - metrów kwadratowych to powierzchnia terminalu
1000 - miejsc parkingowych

płyta postoju samolotów

2 ha – powierzchnia płyty postoju samolotów
4 duże samoloty typu Boeing 737 lub Airbus A320 staną na płycie
201 metrów – długość drogi kołowania
38 metrów – szerokość drogi kołowania

pas startowy

2520 metrów – długość pasa startowego
60 metrów – szerokość pasa startowego

Pozostałe informacje

Europosłanka Marta Wcisło

Unia Europejska broni się przed Rosją. Wcisło: Polska bardzo na tym zyska

Komisja Europejska przyjęła mapę drogową gotowości obronnej 2030 i nowy program przemysłu obronnego EDIP. Oba dokumenty mają wzmocnić bezpieczeństwo Europy i otworzyć nowe możliwości dla polskich firm zbrojeniowych. - Udało się! - cieszyła się Marta Wcisło, posłanka do Parlamentu Europejskiego X kadencji.

Klęska ekipy Stolarskiego. Vuković nowym trenerem Motoru?

Klęska ekipy Stolarskiego. Vuković nowym trenerem Motoru?

W meczu który można śmiało określać mianem starcia „o sześć punktów” Motor Lublin przegrał u siebie z GKS Katowice i znajduje się tuż nad strefą spadkową w PKO BP Ekstraklasie. Czy to oznacza koniec misji Mateusza Stolarskiego jako sternika żółto-biało-niebieskich?

Prezes Fundacji "Sanatoria Kardiologiczne dla Rolników" odpowiada za miliony

Prezes Fundacji "Sanatoria Kardiologiczne dla Rolników" odpowiada za miliony

W Lubelskim Sądzie Okręgowym rozpoczął się proces przeciwko Kacprowi N., prezesowi Fundacji „Sanatoria Kardiologiczne dla Rolników”. Prokuratura zarzuca mu przywłaszczenie ponad 3 mln zł należących do fundacji – m.in. poprzez umowy z Fundacją „150 Lat KGW" i Krajowym Związkiem Rolników, a także nieuzasadnione wypłaty nagród.

Co by było, gdyby? Motor rozbity u siebie przez GKS Katowice
ZDJĘCIA
galeria

Co by było, gdyby? Motor rozbity u siebie przez GKS Katowice

Co by było, gdyby? Pewnie dzisiaj będzie się nad tym zastanawiać większość kibiców Motoru. Ich pupile przegrywali z GKS Katowice 0:2, zdołali wyrównać, ale w końcówce pierwszej połowy czerwoną kartkę obejrzał Jakub Łabojko. Efekt? Po przerwie przyjezdni wykorzystali grę w przewadze i ostatecznie rozbili żółto-biało-niebieskich 5:2. A ciekawe, co by było, gdyby drużyny grały do końca w pełnych składach?

Pomogły odciski palców. Sprawca odnaleziony po 23 latach

Pomogły odciski palców. Sprawca odnaleziony po 23 latach

Policjanci z Krasnegostawu udowodnili, że praktycznie każda zbrodnia może zostać wyjaśniona. Nawet jeśli minęło od niej ponad 20 lat.

Pięć osób w szpitalu po zderzeniu czterech aut na DK-19

Pięć osób w szpitalu po zderzeniu czterech aut na DK-19

Pięć osób zostało rannych w zderzeniu czterech aut na DK-19 w Radzyniu Podlaskim. Według policji, kierowca ciężarówki najechał na tył Citroena, a reszta to już efekt domina.

Zaufani lekarze najmłodszych. Ranking polecanych pediatrów w Lublinie
ranking
galeria

Zaufani lekarze najmłodszych. Ranking polecanych pediatrów w Lublinie

Katar, kaszel, gorączka – każdy rodzic zna ten scenariusz aż za dobrze. Gdy dziecko choruje, liczy się nie tylko szybka diagnoza, ale też zrozumienie i spokój. Sprawdziliśmy, gdzie w województwie lubelskim rodzice najczęściej szukają pomocy dla swoich pociech i których pediatrów polecają najbardziej.

Od lewej: Piotr Matej, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Lublinie, Łukasz Kutyba z firmy Adamiec oraz marszałek Jarosław Stawiarski

Nowy szpital w dziewięć miesięcy

21 milionów złotych będzie kosztować budowa nowej placówki medycznej w Lublinie. Chodzi o nowoczesny Oddział Chorób Zakaźnych Dziecięcych przy ul. Herberta 21, którego realizację zaplanowano na lata 2025–2026. Dziś podpisano umowę z wykonawcą.

Kiedy inwestycja w postaci myjni bezdotykowej ma sens. 7 wskazań

Kiedy inwestycja w postaci myjni bezdotykowej ma sens. 7 wskazań

Zastanawiasz się nad otwarciem myjni bezdotykowej? To dobra inwestycja, o tyle, o ile masz odpowiednią lokalizację, przemyślany biznesplan i sprawdzonego partnera w postaci producenta. Branża car wash rozwija się dynamicznie, a klienci potrzebują rozwiązań szybkich, a także intuicyjnych i wygodnych w użytku. Sprawdź, w jakich sytuacjach inwestycja w myjnię bezdotykową ma największy sens i kiedy może przynieść realne zyski.

Życzenia na piątek – jak wysłać pozytywną energię rodzinie, przyjaciołom i współpracownikom

Życzenia na piątek – jak wysłać pozytywną energię rodzinie, przyjaciołom i współpracownikom

Piątek to dzień, który wywołuje uśmiech na twarzy niemal każdego. To moment, gdy myśli o pracy ustępują miejsca planom weekendowym, a krótka wiadomość lub życzenia mogą dodać energii i poprawić humor.

Jakub Łabojko w końcówce pierwszej połowy obejrzał czerwoną kartkę

Szalony mecz na Arenie. Motor Lublin - GKS Katowice (zapis relacji na żywo)

Nie ma drugiego domowego zwycięstwa Motoru w sezonie 25/26. Gospodarze przegrywali z GKS Katowice 0:2, wyrównali, ale czerwona kartka z końcówki pierwszej połowy skomplikowała sytuację ekipy z Lublina. Ostatecznie drużyna Mateusza Stolarskiego przegrała aż 2:5.

Minister Kierwiński na terenie składnicy Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w miejscowości Niemce w woj. lubelskim
galeria
film

Pół miliarda złotych na ochronę ludności Lubelszczyzny. Minister Kierwiński: To dopiero początek

Minister Marcin Kierwiński spotkał się z samorządowcami na terenie składnicy Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w miejscowości Niemce w województwie lubelskim. Mówił o ponad pół miliardzie złotych, które w ciągu najbliższych miesięcy trafią na Lubelszczyznę w programie ochrony ludności i obrony cywilnej. - Państwo polskie ma obowiązek chronić każdego obywatela. To najlepsza inwestycja w bezpieczeństwo mieszkańców i w przyszłość naszego kraju - deklarował szef resortu MSWiA.

Z myślą o przyszłości zawodowej – Dzień Kariery w  „Elsnerze"
ZDJĘCIA
galeria

Z myślą o przyszłości zawodowej – Dzień Kariery w „Elsnerze"

Jak co roku Zespół Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie otworzył swoje drzwi dla uczniów stojących przed wyborem dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Podczas Dnia Kariery maturzyści mieli okazję poznać swój potencjał, zbadać predyspozycje zawodowe oraz zapoznać się z ofertą uczelni wyższych i szkół policealnych.

Milionowe wsparcie dla OSP od WFOŚiGW w Lublinie

Milionowe wsparcie dla OSP od WFOŚiGW w Lublinie

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie od lat konsekwentnie wspiera rozwój jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie województwa lubelskiego. To właśnie dzięki tym środkom wiele lokalnych jednostek mogło unowocześnić swoje zaplecze techniczne, poprawić gotowość bojową oraz zwiększyć skuteczność działań ratowniczo-gaśniczych. W ostatnich latach Fundusz przekazał na ten cel łącznie ponad 52 mln złotych, a pomoc trafiła do kilkuset jednostek OSP z całego regionu.

Nadchodzi Noc Bibliotek 2025. Zobacz program dla Lublina i regionu
17 października 2025, 16:00

Nadchodzi Noc Bibliotek 2025. Zobacz program dla Lublina i regionu

Noc Bibliotek 2025 to ogólnopolskie święto czytania i lokalnych społeczności. 11. edycja pod hasłem „Do dzieła!” odbędzie się w piątek, 17 października 2025 r.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium