Jesteś tu: Strona główna Matura 2010 Artykuł

Matura 2010 język niemiecki: ODPOWIEDZI, pytania i ARKUSZE

Dodano: 11 maja 2010, 7:30 Autor:

Matura z języka niemieckiego rozpocznie się o godz. 9.

Matura z języka niemieckiego rozpocznie się o godz. 9. (fot. Karol Zienkiewicz)

Dzisiaj matura z języka niemieckiego. Na naszym portalu zaraz po skończeniu egzaminu znajdziecie arkusze z testami, pytania i odpowiedzi z egzaminu - poziomie podstawowy i rozszerzony. Egzamin z j. niemieckiego pisze dziś co 7. maturzysta.

Matura z języka niemieckiego

Egzamin z języka niemieckiego na poziomie podstawowym sprawdza rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, jak też pisanie – proste teksty użytkowe. Maturzyści na napisanie tej części egzaminu mają 120 minut.

O godz. 14 abiturienci rozpoczną pisanie części rozszerzonej egzaminu z j. niemieckiego. Składa się ona z dwóch części. Pierwsza sprawdza umiejętność stosowania struktur leksykalno-gramatycznych. Zdający pisze również dłuższy tekst o określonej tematyce. Druga części sprawdza m.in. rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu czytanego. Egzamin trwa 190 minut.

Matura 2011 Odpowiedzi, arkusze, transkrypcja


MATURA 2010 ARKUSZ Z J. NIEMIECKIEGO (POZ. PODSTAWOWY): ŚCIĄGNIJ

MATURA 2010 TRANSKRYPCJA Z J. NIEMIECKIEGO: ŚCIĄGNIJ


Przykładowe odpowiedzi:

Zadanie 1

Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Vereną Blum zdecyduj, które zdania (1.1.-1.5.) są zgodne z jego treścią (richtig - R), a które nie (falsch - F). Zaznacz znakiem X właściwe miejsca w tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

1.1. Ingo hat ein Lieblingsspielzeug. R

1.2. Verena hat ihren Hund von einem Freund gekauft. F

1.3. In fast jedem Haus gibt es zwei Hunde. F

1.4. Frau Blum hat keine Probleme mit ihrem Hund. R

1.5. Im Gespräch geht es um Gesundheitstipps für Hundebesitzer. F

Zadanie 2

Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wypowiedzi pięciu osób na temat kawiarni CENTRAL dopasuj do każdej osoby (2.1.-2.5.) właściwe stwierdzenie (A-F), wpisując odpowiednie litery do tabeli. Jedno stwierdzenie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

2.1. (Anne) - E. Er/Sie empfiehlt das Café als Treffpunkt.

2.2. (Karl) - C. Ihm/Ihr gefällt die zentrale Lage des Lokals.

2.3. (Steffi) - F. Er/Sie war mit der Bedienung nicht zufrieden.

2.4. (Peter) - A. Er/Sie kann das Essen empfehlen.

2.5. (Silke) - B. Er/Sie spricht über die Getränke.


Zadanie 3

Zadanie 3. Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Peterem wybierz zgodne z jego treścią odpowiedzi na pytania (3.1.–3.5.). Zakreśl literę A, B lub C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

3.1. Welche Information über Peter stimmt?
B. Er geht in Mauerbach zur Schule.

3.2. Warum wohnt Peter gern in Mauerbach?
A. Weil er in Mauerbach einen Garten hat.


3.3. Was gefällt Peter an Wien?
C. Sowohl am Tag als auch abends ist dort viel los.

3.4. Was sollte man in Wien unbedingt tun?
C. Eine Wiener Spezialität essen.

3.5. Was sollte man in Wien verändern?
B. Die Verkehrsmittel länger fahren lassen.


Zadanie 4

Przeczytaj odpowiedzi młodej pisarki Niny (4.1.–4.8.) na pytania zadanew przeprowadzonym z nią wywiadzie. Dobierz do każdej odpowiedzi właściwe pytanie (A–I). Jedno pytanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej odpowiedzi. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

MEIN ERSTES BUCH BEGANN ICH MIT ELF

Frage: C
(4.1.) Meine ersten Geschichten habe ich mir ausgedacht, da war ich so fünf. Damals habe ich
Bildergeschichten gemalt und meiner Mutter dann den Text dazu diktiert. Auf die Idee
ein Buch zu schreiben kam ich, nachdem ich das Fantasy-Buch "Das Orakel von Oonagh“
gelesen hatte. Das hat nämlich die damals 13-jährige Französin Flavia Bujor geschrieben.

Frage: H
(4.2.) Die ersten 50 Seiten des Romans hatte ich im Kopf. Danach hat sich dann alles
weiterentwickelt. Zuerst war es mal eine Geschichte, die ich im Alter von elf Jahren
angefangen habe zu schreiben. Irgendwann war es ein fertiges Buch.

Frage: E
(4.3.) Also Theo, die Hauptfigur, ist ganz plötzlich in mein Leben getreten. Dazu gibt es
keinen Bezug in der Realität. Das Mädchen Merolin in dem Buch hat die Haare von meiner
Freundin.

Frage: I
(4.4.) Natürlich kennen mich jetzt mehr Schüler in meiner Schule. Ich werde auch oft auf
mein Buch angesprochen, aber eigentlich lebe ich so wie bisher.

Frage: A
(4.5.) Ja, sehr. Romane wie z.B. "Eragon“ und Kai Meyers "Der Wellenläufer“ finde ich toll.
Ich lese aber auch andere Bücher, beispielsweise "Das Leben der Anne Frank“. Oft lese ich
3-4 Bücher gleichzeitig.

Frage: G
(4.6.) Ja, das wäre schon toll. Aber ich denke, dass es sehr schwierig ist, allein vom Schreiben
zu leben.

Frage: B
(4.7.) Auf jeden Fall sollte man die Geduld haben, seine Geschichten zu Ende zu schreiben,
auch wenn es lange dauert. Dann ruhig einmal bei Schreibwettbewerben mitmachen. Das
habe ich auch getan und gewonnen. Das motiviert natürlich.

Frage: D
(4.8.) In meiner Freizeit spiele ich Klavier, gehe zum Tennis und spiele in
einer Theatergruppe meiner Schule mit.

A. Liest du gerne Fantasy-Romane?
B. Was rätst du jungen Leuten, die, wie du, gerne schreiben?
C. Mit wie vielen Jahren hast du angefangen, Texte zu schreiben?
D. Was machst du, wenn du gerade nicht schreibst?
E. Haben die Figuren in deinen Romanen etwas mit dir und deinen Freunden zu tun?
F. Wovon erzählen deine Bücher?
G. Willst du mal Schriftstellerin werden?
H. Wie hast du deinen Roman "Das Amulett der Gerechtigkeit“ geschrieben?
I. Hat sich dein Leben durch die Veröffentlichung deines Buches verändert?


Zadanie 5.

Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Wybierz właściwe, zgodne z treścią tekstu odpowiedzi na pytania (5.1.–5.6.), zakreślając literę A, B, C lub D. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

HOSTELS IN DEUTSCHLAND

5.1. Warum wohnt Dan seit einer Woche im Hostel?
C. Er wurde bei einem Autounfall verletzt.

5.2. Wer wird im Text als Backpacker bezeichnet?
A. Junge Menschen.

5.3. Was bieten Hostels an?
D. Schlafzimmer mit jeweils mehreren Betten.

5.4. Wo entstanden die ersten Hostels?
C. In Australien..

5.5. Welches Problem hatten Hostels am Anfang?
A. Die Touristen wollten lieber in Einzel- oder Doppelzimmern übernachten.

5.6. Was haben Jugendherbergen und Hostels gemeinsam?
D. In beiden sind die Preise nicht hoch.

Zadanie 6.
Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Zdecyduj, które zdania (6.1.–6.6.)
są zgodne z treścią tekstu (richtig – R), a które nie (falsch – F). Zaznacz znakiem X
właściwe miejsca w tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

6.1. Auf der MSM-Webseite findet man Sonderangebote für Testkäufer. F
6.2. Sonja hat ein Fastfood-Restaurant getestet. R
6.3. Die Testkäuferin musste MSM über das Resultat des Tests schriftlich informieren. R
6.4. Sonja sollte die gekaufte Ware zurückgeben. F
6.5. Die Arbeit als Testkäuferin gefällt Sonja. R
6.6. Der Job eignet sich für kommunikative Menschen. R

ARKUSZE Z PYTANIAMI I ODPOWIEDZI Z MATURY 2010 SZUKAJ NA WWW.DZIENNIKWSCHODNI.PL/MATURA2010

POZIOM ROZSZERZONY - ARKUSZE I PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI

Język niemiecki - arkusz z poziomu rozszerzonego - POBIERZ

Transkrypcja do poziomu rozszerzonego - POBIERZ

Jęz. niemiecki arkusz dla absolwentów szkół dwujęzycznych cz.1 - POBIERZ

Jęz. niemiecki arkusz dla absolwentów szkół dwujęzycznych cz.2 - POBIERZ

Jęz. niemiecki arkusz dla absolwentów szkół dwujęzycznych, transkrypcja - POBIERZ

Zadanie 1

Przetłumacz na język niemiecki fragmenty tak, aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania (1.1.–1.5.). Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Za każde poprawne tłumaczenie otrzymasz 0,5 punktu.

1.1. Entscheide, was du studieren willst.

1.2. Krakau ist eine der schönsten Städte Polens.

1.3. Ich bitte dich, dass du mir hilfst.

1.4. Sie verlässt das Zimmer, ohne ein Wort zu sagen.

1.5. Die Resultate hängen von mir ab.

Zadanie 2

Przeczytaj zdania (2.1.–2.5.), a następnie uzupełnij luki, przekształcając odpowiednie fragmenty. Zastosuj inne konstrukcje gramatyczne, zachowując treść zdań wyjściowych. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Za każde poprawne przekształcenie otrzymasz 0,5 punktu.

2.1. Er kann absolut nicht kochen und er kann auch das Auto nicht reparieren.

Er kann weder kochen noch das Auto reparieren.

2.2. Haben Sie kein Geld dabei? Sie können auch mit Karte bezahlen.

Wenn Sie kein Geld dabei haben, können Sie auch mit Karte bezahlen.

2.3. In diesem Semester muss der Student zwei Referate schreiben.

Zwei Referate müssen in diesem Semester von dem Studenten geschrieben werden.

2.4. Der von mir gestern gekaufte Apparat funktioniert fantastisch.

Der Apparat, den ich gestern gekauft habe, funktioniert fantastisch.

2.5. Habt ihr schon auf alle Fragen geantwortet?

Natürlich, wir haben schon alle Fragen geantwortet.

Czytaj więcej o:
  • matura 2010 język niemiecki
  • matura 2010 niemiecki
  • matura język niemiecki arkusze
  • matura język niemiecki odpowiedzi
  • matura język niemiecki podstawowy
  • matura język niemiecki rozszerzony
  • matura z języka niemieckiego”
alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!
Najpopularniejsze
Brak ankiety.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Zadzwoń 81 46 26 800

Napisz maila:

Napisz na Gadu-Gadu: 2231337

Serwisy społecznościowe

Corner Media sp. z o.o. w Lublinie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.dziennikwschodni.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Corner Media i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Corner Media sp. z o.o. w Lublinie. 2001-2014.