Obwodnica Lublina ma być gotowa na Mikołaja 2013 r.

Dodano: 6 grudnia 2011, 16:12 Autor:

Hiszpańska firma Dragados w dwa lata zbuduje obwodnicę Lublina. To ostatni element blisko 67-kilometrowego odcinka S17 od Kurowa do Piask. Nareszcie – mówią z ulgą kierowcy.

TAK SIĘ BUDUJE S17

* Na odcinku Sielce–Bogucin (zadanie nr 1) układana jest warstwa podbudowy z kruszywa i pierwsza warstwa bitumiczna.
* Na odcinku Bogucin–Dąbrowica (zadanie nr 2) powstają drogi dojazdowe wzdłuż przyszłej ekspresówki.
* Trwa przebudowa odcinka Witosa–Piaski (zadanie nr 5). Wprowadzane są zmiany w organizacji ruchu, by kierowcy mogli korzystać z oddawanych systematycznie do użytku nowych fragmentów drogi.

Hiszpanie zbudują obwodnicę Lublina, czyli dwa z pięciu odcinków ekspresówki Kurów–Piaski. Chodzi o fragmenty Dąbrowica–Lubartów (zadanie nr 3) i Lubartów–Witosa (nr 4), o łącznej długości blisko 23 km.

– Te dwa odcinki będą kosztować ponad 1,1 mld zł. Dzięki nim zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z miasta – powiedział w wtorek Marian Nagórny, dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zgodnie z podpisaną wczoraj umową, Hiszpanie wejdą na plac budowy najpóźniej w ciągu 28 dni.

Kierowcy długo czekali na tę wiadomość. – O budowie obwodnicy Lublina słyszę od 10 lat. Nareszcie ma to realny kształt – mówi Andrzej Wnuk, kierowca z Lublina. – Mam nadzieję, że ta droga rozładuje korki na Tysiąclecia i Warszawskiej – dodaje.

Na to jednak trzeba poczekać jeszcze dwa lata. Ale już w grudniu 2013 pomkniemy dwujezdniową drogą ekspresową z trzema pasami ruchu w każdą stronę między węzłami Dąbrowica i Lubartów oraz dwoma pasami między węzłami Lubartów i Witosa.

To nie koniec dobrych wiadomości – Przebudowany zostanie ponad trzykilometrowy odcinek "19”, od granic Lublina w kierunku Lubartowa – dodaje Krzysztof Nalewajko, rzecznik oddziału GDDKiA.

W ramach tej inwestycji powstanie także lubelski "Golden Gate”, czyli kilometrowa estakada nad doliną Bystrzycy, w pobliżu osiedla Borek w gm. Wólka. Drogowcy zbudują też ponad 24 km ekranów tłumiących hałas.

Niestety, za dwa lata nie wszystkie połączenia obwodnicy z Lublinem będą gotowe. – Na pewno w 2012 roku oddamy ulicę Mełgiewską. Z Poligonową też powinniśmy zdążyć. Największe kłopoty będą z Solidarności. To połączenie powinno zostać wybudowane najpóźniej do połowy 2014 roku – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Kierowcy będą mogli korzystać także z wjazdów do miasta przez węzły Witosa, Włodawa i Lubartów oraz starą "17” i dalej al. Warszawską, po wcześniejszym zjechaniu z S17 na węźle w Bogucinie.

Tymczasem w dalszym ciągu trwa spór o zachodnią część obwodnicy, w kierunku Rzeszowa. – Ten odcinek ma na razie uchyloną przez sąd decyzję środowiskową. Złożyliśmy wniosek o kasację – mówi Nalewajko.

Budowę drogi ekspresowej S17 Kurów–Lublin–Piaski współfinansuje Unia Europejska Wartość całego projektu to ponad 3,5 mld zł, z czego dofinansowanie unijne przekracza 2,6 mld zł.

Czytaj więcej o:
  • droga S17
  • firma Dragados
  • Obwodnica lublina
  • S17
Przeczytaj kolejny artykułzamknij okno X

Centrum Spotkania Kultur będzie kosztować 8,2 mln rocznie

alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!

Najlepsze kino w Lublinie to:

wyniki głosowania
Liczba głosów: 4862.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Zadzwoń 81 46 26 800

Napisz maila:

Napisz na Gadu-Gadu: 2231337

Serwisy społecznościowe

Corner Media sp. z o.o. w Lublinie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.dziennikwschodni.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Corner Media i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Corner Media sp. z o.o. w Lublinie. 2001-2014.