piątek, 17 listopada 2017 r.

Artykuły sponsorowane

Funkcjonalne biuro – podstawa efektywnej pracy

Dodano: 11 kwietnia 2016, 03:00
Autor: Promocja

Odpowiednie warunki pracy to bez wątpienia podstawa efektywnego działania. Dlatego projektując biuro należy zadbać o to, by zagwarantować sobie i naszym pracownikom odpowiednie warunki pracy. Na czym należy się skupić, chcąc stworzyć funkcjonalne biuro?

Odpowiednie warunki pracy to bez wątpienia podstawa efektywnego działania. Dlatego projektując biuro należy zadbać o to, by zagwarantować sobie i naszym pracownikom odpowiednie warunki pracy.

Na czym należy się skupić, chcąc stworzyć funkcjonalne biuro? Biuro ergonomiczne Funkcjonalne biuro to takie, w którym urządzenia i narzędzia są dostosowane do możliwości fizycznych, ale i psychicznych pracownika. Spędza on przecież w pracy każdego dnia wiele godzin. Aby być w stanie efektywnie pracować potrzebujemy nie tylko wystarczającej przestrzeni, ale i odpowiednio dostosowanych mebli, a także ciszy czy właściwego oświetlenia. Open space – otwarta przestrzeń biurowa Biuro typu open space pozwala na dowolne zaprojektowanie i aranżację pomieszczenia.

Tego typu rozwiązanie stało się popularne w Polsce wraz z pojawieniem się zagranicznych korporacji. Na otwartej przestrzeni biurka pracowników oddzielone są cienkimi ściankami, bądź mieszczą się w tak zwanych boksach. Plusem takiego rozwiązania jest niewątpliwie ułatwiona komunikacja między pracownikami, jednak nie da się ukryć, że niektórym może być w takich warunkach ciężko się skoncentrować. Dlatego jest to rozwiązanie, które należy gruntowanie przemyśleć. Dodatkowo, myśląc o aranżacji, warto pamiętać o tym, że podwieszane sufity i podniesiona podłowa pozwalają swobodnie przeprowadzić przez pomieszczenie okablowanie, co wpływa również na estetykę miejsca pracy. Oświetlenie Na komfort pracowników bez wątpienia wpływa dostęp do światła dziennego. Przebywanie w pomieszczeniu, w którym przeważa oświetlenie sztuczne, nie pozwoli wydajnie pracować; co więcej, wpłynie negatywnie na wzrok.

Takie warunki w pierwszej kolejności doprowadzają do przemęczenia wzroku, z czasem nawet do jego pogorszenia. Dodatkowo lampki punktowe na biurkach, które odbijają się od białych kartek, najlepiej zastąpić światłem rozproszonym. Klimatyzacja W biurze należy zadbać o nowoczesny system klimatyzacyjny, który na bieżąco będzie wymieniał powietrze, a także o kontrolę wilgotności powietrza. Dodatkowo system musi utrzymywać optymalną temperaturę.

Dobry system klimatyzacyjny wpłynie to nie tylko na komfort pracy, ale i na obniżenie kosztów eksploatacji. Meble W pracy biurowej najwięcej czasu spędza się w pozycji siedzącej. Nie trudno zatem wyobrazić sobie, jak ważny dla wygody – a także zdrowia! – pracownika jest wygodny fotel. Najlepiej, by posiadał on jak najwięcej możliwości regulacji wysokości czy kątów pochylenia.

Wydajny sprzęt Niezawodny sprzęt biurowy to taki, który działa szybko i bezawaryjnie. Na rynku istnieją obecnie wielofunkcyjne kserokopiarki, które umożliwiają szybkie i wysokiej jakości kopiowanie, skanowanie i drukowanie. Istnieje kilka istotnych kwestii, które należy przemyśleć wybierając odpowiednią kserokopiarkę, między innymi ilość dostępnych opcji oraz koszty eksploatacji. To wszystko należy porównać z zapotrzebowaniem biura. Rozważyć warto także kupno kserokopiarki używanej lub poleasingowej, a także dzierżawę kserokopiarki. Tego typu rozwiązania mogą okazać się dla wielu firm atrakcyjnym rozwiązaniem.

Czytaj więcej o:
Gość
Gość
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (13 kwietnia 2016 o 18:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I ja tak robię koszty mniejsze
Rozwiń
Gość
Gość (13 kwietnia 2016 o 12:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No i całkiem pozytywnie
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!