Sprzedaż internetowa w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Aż 77 procent wszystkich internautów kupuje online. Takie zakupy obejmują coraz większy zakres produktów i usług - od drogich przedmiotów po dobra pierwszej potrzeby.
Ten pociąg z każdą chwilą coraz bardziej się rozpędza.
Jeśli więc nie chcesz zostać na peronie z pustą walizką w ręku, musisz starać się dopędzić konkurencję. Drogą do tego jest rozwój sklepu internetowego. Chodzi zarówno o jego funkcjonalności, jak i inne elementy. Poznaj pięć praktycznych wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
1 Zadbaj o szybkość działania sklepu
Niewiele rzeczy denerwuje internautów bardziej niż strona, która wczytuje się przez kilkadziesiąt sekund. Zresztą w czasach szybkiego internetu już kilka sekund to długo. O ile nie sprzedajesz właśnie biletów na hitowy koncert lub ważny mecz, długi czas ładowania Twojej witryny może skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta.
Szybkość otwierania się strony powinna być więc jedną z rzeczy, o które powinieneś szczególnie zadbać. Problemy mogą dotyczyć zwłaszcza starszych sklepów. Zajmij się tym sam lub postaw na usługi specjalisty. Klienci są niecierpliwi - nie trać ich przez taką błahostkę!
2 Postaw na marketing
W sieci krążą miliardy złotych i każdy chce uszczknąć dla siebie jak największy kawałek tego tortu. Ale jeśli klienci nie są w stanie o Tobie usłyszeć, nie dopchasz się do tacy z ciastem i będziesz musiał obejść się smakiem.
Dlatego każdemu biznesowi e-commerce potrzebny jest odpowiedni marketing. Poznaj swoją grupę docelową i postaraj się dotrzeć do niej tymi kanałami, w których najłatwiej można się na nią natknąć. Zerknij na branżowe blogi, przeczytaj książki o marketingu - znajdziesz w nich sporo praktycznych porad. Pamiętaj też o mediach społecznościowych!
3 Pamiętaj o remarketingu
W pogoni za nowymi klientami często zapominamy, że zwiększenie obrotów sklepu może zwiększyć również zatrzymanie obecnych klientów. Jeśli pozyskasz takich, którzy będą do Ciebie regularnie wracać, efekty z pewnością będą widoczne.
Warto więc postawić na remarketing. W ten sposób można dotrzeć do ludzi, którzy już coś u Ciebie kupili, ale i tych, którzy w ostatniej chwili się rozmyślili - to grupa tzw. “porzuconych koszyków”. Świetnym narzędziem remarketingowym są kampanie reklamowe na Facebooku, maile z kodami rabatowymi itp. Więcej informacji na temat działań remarketingowych znajdziesz w książkach o tematyce e-commerce na https://www.osmpower.pl/ksiazki-e-commerce.
4 Zadbaj o wygląd sklepu i wygodę zakupów
Zakupy w Twoim sklepie powinno się robić przyjemnie. Zadbaj więc o odpowiedni wygląd i funkcjonalności swojej strony. Najlepiej, by estetyka sklepu była elegancka, ale równocześnie przejrzysta.
Napisy powinny być czytelne, a menu intuicyjne. Jeszcze raz to podkreślimy: klient jest niecierpliwy. Podsuń mu więc wszystkie najpotrzebniejsze rozwiązania pod nos. Wtedy szybciej i chętniej zdecyduje się na zakup. Sam zapewne znasz swój sklep na pamięć, warto więc podeprzeć się opinią znajomych. Niech w Twojej obecności poszukają czegoś w sklepie - zobaczysz, co sprawi im trudności.
5 Nie zapominaj o smartfonach
Ruch w sieci rośnie przede wszystkim dzięki urządzeniom mobilnym. Coraz częściej zakupów dokonujemy z poziomu smartfona. Wersja mobilna sklepu jest więc dziś absolutnym obowiązkiem. Sam korzystasz głównie z komputera? Nie szkodzi. Zadbaj o wersję mobilną, a szybko zauważysz wzrost sprzedaży.