W samym sercu Świdnika, z łatwym dojazdem autem oraz komunikacją miejską, z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami, w nowoczesnej przestrzeni kontynuuje 48-letnią działalność Oddział 1 PKO Banku Polskiego. Od 25 maja klienci mogą korzystać z usług banku przy ul. Niepodległości 14.
- Poprawa warunków obsługi klientów i pracy naszych doradców jest najważniejszym powodem zmiany adresu Oddziału 1 w Świdniku. W ostatnim czasie jako bank koncentrujemy swoją działalność na dostosowywaniu naszych placówek do zmieniających się potrzeb klientów. Czasy, gdy załatwienie sprawy bankowej wymagało od klienta wizyty w oddziale – już minęły. Teraz ma on możliwość skorzystania dodatkowo z innych kanałów kontaktu – bankowości elektronicznej, aplikacji mobilnej, infolinii zachowując cały czas możliwość kontaktu z doradcą. Każdy z naszych modernizowanych oddziałów jest cyfrowy i wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Takim przykładem jest otwarty Oddział 1 w Świdniku – mówi Mieczysław Król, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Oddział 1 PKO Banku Polskiego od 48 lat obsługuje klientów indywidualnych, firmowych oraz chcących skorzystać z oferty kredytów hipotecznych. Dzięki wieloletniej działalności na świdnickim rynku bank jest najchętniej wybieranym bankiem przez klientów. W ostatnim czasie klienci najchętniej wybierają kanały zdalne do kontaktu z bankiem, dlatego w oddziale ustawiono nowoczesne stanowisko internetowe, dzięki któremu klient samodzielnie lub z pomocą doradcy zaloguje się do swojej bankowości elektronicznej, zleci przelew, czy sprawdzi historię rachunku. Klienci dopiero wdrażający się w obsługę urządzeń samoobsługowych mogą skorzystać z asysty pracownika oddziału, który pomoże przeprowadzić transakcje skutecznie i, co najważniejsze, bezpiecznie.
- Placówka posiada długoletni staż w obsłudze klientów, ponieważ na lokalnym rynku działamy już od roku 1974. Dla lokalnej społeczności jesteśmy jednym z banków pierwszego wyboru, który prowadzi kompleksową obsługę zarówno klientów indywidualnych jak i firmowych. Jesteśmy bankiem na każdy czas, co ostatnio potwierdziło się w okresie pandemii oraz zawirowań rynkowych związanych z wojną w Ukrainie. Nasz bank to również promotor nowinek techn ologicznych w obsłudze klienta i zauważamy, że nasi klienci, również ci starsi coraz chętniej z tych rozwiązań korzystają – podkreśla Marta Soboty, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Świdniku.
W oddziale do dyspozycji klientów pozostaje 13 doradców, wspierających klientów w doborze rozwiązań finansowych najlepiej odpowiadających na ich potrzeby indywidualne oraz biznesowe. Obsługa klientów odbywa się przy czterech stanowiskach oraz trzech kameralnych pokojach spotkań, które zapewniają dyskrecję. Placówka wyposażona jest w elektroniczny system zarządzania kolejką. Nowością jest też wrzutnia dostępna całą dobę, podobnie jak bankomat z funkcją wpłatomatu. Nie zapomniano również o najmłodszych klientach banku, na których czeka kącik z kredkami i kolorowankami.
Wnętrze oddziału całkowicie zmieniło swój charakter – teraz jest jasno, przestronnie i elegancko. Nowoczesne stanowiska obsługi klientów zostały wyposażone w białe meble z motywem drewna. W podobnej kolorystyce jest większość ścian z wyjątkiem jednej, która ożywia przestrzeń fototapetą z motywem łąki. Elementem lokalnym są umieszczone na niej susły perełkowane – ginący i objęty ścisłą ochroną gatunek będący jednym ze znaków rozpoznawczych Świdnika.
4 pytania do Marty Soboty, dyrektor świdnickiego oddziału PKO Banku Polskiego od 9 lat.
- Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pani oddziale szczególnego zaopiekowania?
W naszym oddziale najbardziej liczną grupą są klienci indywidualni, głównie z segmentu klienta podstawowego oraz bankowości osobistej i to do tych klientów adresujemy nowe rozwiązania w placówce. Są to m.in. nowoutworzone stanowisko samoobsługowe z asystą dedykowanego doradcy oraz sale obsługi bezgotówkowej, gdzie klienci umówieni z doradcą będą mogli załatwić sprawy nie związane z obrotem gotówkowym. Kolejnym segmentem klientów szczególnie dla nas ważnych to klienci firmowi. Dla nich także mamy nowość w postaci możliwości realizowania wpłat poprzez wrzutnię. Dzięki tym usprawnieniom będziemy mogli skrócić czas oczekiwania na obsługę w oddziale i podnieść jej standard.
- Z czego jest pani wyjątkowo dumna jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego od 9 lat?
Największą satysfakcję dają widoczne efekty pracy całego naszego zespołu otwartego na potrzeby klientów oraz nowe rozwiązania. Doradcy oraz kadra kierownicza posiadają ogromną wiedzę i doświadczenie, dzięki czemu mogą realizować z naszymi klientami skomplikowane transakcje i projekty. Dumą napawa fakt, że wielu z naszych klientów rozwój swoich firm i biznesów realizowało i realizuje przy współudziale banku, a klienci indywidualni chętnie wiążą się z nami długoterminowymi umowami kredytów mieszkaniowych.
- Jakie obszary swojej działalności chcecie udoskonalać po przeniesieniu oddziału? Na czym warto się skoncentrować w najbliższym czasie?
Po zmianie lokalizacji oddziału będziemy mogli wdrożyć usprawnienia w obsłudze klientów, o których wcześniej wspominałam i będzie to transformacja w nowym duchu tj. ograniczenie gotówkowej obsługi klientów na rzecz obsługi zdalnej i samoobsługi oczywiście ze wsparciem doradców na każdym etapie. Bardzo zależy nam na rozwoju sprzedaży ubezpieczeń oferowanych przez bank więc będziemy starali się aby każdy klient otrzymał ofertę współpracy w tym zakresie.
- Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?
Jako bank od wielu lat uczestniczymy w lokalnych inicjatywach organizowanych na terenie miasta Świdnik. Jako zespól angażujemy się w akcje pomocy dla dzieci, osób chorych, a ostatnio również w pomoc dla obywateli Ukrainy.