Od poniedziałku bialski magistrat działa już na takich zasadach jak przed pandemią. Mieszkańcy mogą korzystać z bezpośredniej obsługi. Ale pojawiła się pewna nowość. Zaczął obowiązywać system kolejkowy.
Wcześniej na wizytę w urzędzie trzeba było umówić się telefonicznie. Teraz wrócił system pracy sprzed pandemii. Ale na sali obsługi pojawił się biletomat do elektronicznego systemu kolejkowego. Ma to usprawnić obsługę petentów.
– To realizacja wyborczej obietnicy prezydenta Michała Litwiniuka, odnoszącej się do zwiększenia jakości obsługi klienta pod hasłem „Przyjazny urząd” – zaznacza Gabriela Kuc-Stefaniuk, rzeczniczka magistratu.
Inny przykład „przyjaznego urzędu” to, jak podaje rzeczniczka, specjalnie przystosowany pokój, z którego mogą korzystać pracownicy, którzy muszą zaopiekować się dzieckiem, wykonując jednocześnie swoje obowiązki.
Z kolei system kolejkowy automatycznie przekieruje do odpowiedniego stanowiska poprzez głosowy komunikat i informację wyświetloną na ekranie znajdującym się na sali obsługi. Można też zarezerwować wizytę, nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem, na stronie internetowej www.bezkolejki.eu/umbialapodlaska. Uruchomienie takiego rozwiązania w urzędzie kosztowało 57 tys. zł.