Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Biała Podlaska

14 lutego 2018 r.
6:18

Czytelnik: Legendarny Orient Express niszczeje od 10 lat

Autor: Zdjęcie autora Ewelina Burda
10 22 A A
Te wagony wchodziły w skład pociągu, który w 1988 roku jechał z Paryża do Hongkongu. Trasa prowadziła m.in. przez Białą Podlaską i Terespol
Te wagony wchodziły w skład pociągu, który w 1988 roku jechał z Paryża do Hongkongu. Trasa prowadziła m.in. przez Białą Podlaską i Terespol (fot. fot. S.Denicki )

Emerytowany kolejarz Sławomir Denicki martwi się o postępującą dewastację zabytkowych wagonów legendarnego Orient Expressu, które od dekady stoją na bocznicy w Małaszewiczach

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

13 wagonów legendarnego pociągu utknęło przy polsko-białoruskiej granicy w 2008 r.

– Najpierw stacjonowały na stacji Kobylany, a później zostały przemieszczone do stacji Małaszewicz Centralne. Zarządcą tej infrastruktury jest spółka Cargotor – mówi Sławomir Denicki, emerytowany kolejarz i członek Stowarzyszenia Ekspertów i Menadżerów Pojazdów Szynowych.

Te wagony wchodziły w skład pociągu, który w 1988 roku jechał z Paryża do Hongkongu. Trasa prowadziła m.in. przez Białą Podlaską i Terespol.

– Stan prawny wagonów do dziś nie został wyjaśniony. Spółka Cargotor nie była właścicielem składu – podkreśla z kolei Ryszard Jacek Wnukowski, rzecznik prasowy PKP Cargo, któremu podlega Cargotor. Jak zapewnia spółka prowadzi „intensywne działania w celu ustalenia właściciela”.

– Wagony legendarnego składu, którego macierzystą stacją była stolica Austrii, pierwotnie należały do szwajcarskiej firmy z Zurychu, która w 1993 r. wynajęła je rosyjskiej firmie Orient Express. Firma ta organizowała przez 12 lat kursy do Władywostoku i Pekinu dla zagranicznych turystów – opowiada Denicki. – Po zakończeniu dzierżawy skład miał wrócić do właściciela, ale trafił do Małaszewicz. Na torze bocznicowym nastąpiło jego „morderstwo” dokonane przez złomiarzy – ubolewa emerytowany kolejarz.

Pociąg niszczą też wandale, którzy wybijają szyby w wagonach i rzucają kamieniami w nadwozia.

W czasie gdy pociąg przybył do stacji Małaszewicze, Denicki był Naczelnikiem Sekcji Napraw Wagonów.

– Byłem w kilku wagonach. Pamiętam, że w jednym stał fortepian. Widziałem przepych, bogactwo, wiele ozdób - mosiężnych, miedzianych i pozłacanych. To było po prostu cudo – wspomina.

Kilka lat temu był plan, by wagony przetransportować do Wiednia, ale kwota wyliczona przez koleje białoruskie za przechowywanie tzw. normalnotorowych wózków (dostosowanych do polskiego rozstawu szyn), miała znacznie przewyższać wartość niszczejącego od lat czas składu.

– Samorząd naszej gminy nie interesował się tym – przyznaje Gabriel Gryciuk, radny z gminy Terespol, mieszkaniec Małaszewicz. – Z tego, co wiem, jest problem właścicielski. A szkoda, bo to jedyna taka perełka na terenie Polski. Składu nie można zwiedzać, bo to teren kolei i sokiści nakładają mandaty – dodaje.

Denicki liczy, że w końcu PKP się tym zainteresuje.

– Dla nas sympatyków i miłośników kolei to jak morderstwo. Jest nam wstyd, że PKP zezwoliło na grabież takiego pięknego pomnika historii kolejnictwa – stwierdza emerytowany kolejarz.

– Na spółce Cargotor nie ciążą żadne obowiązki w zakresie konserwacji wagonów. Mimo to, spółka Cargotor dogląda porzucone wagony, aby chronić je przed dalszą dewastacją – zapewnia rzecznik PKP Cargo.

Quiz: Jak dobrze znasz miasta i powiaty województwa lubelskiego?

Jak dobrze znasz miasta i powiaty województwa lubelskiego?

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
A to ci nowina!!! / 14 lutego 2018 o 12:30
and napisał:
OPRóCZ napisał:
Czymże wielkość problemu i gdzież sedno tkwi?
...władze Austrii i Szwajcari ... wyłożą ... środki ... znajdą ...rozwiązanie. ...bo ...jest to ... legenda ...
 No i git!
Avatar
and / 14 lutego 2018 o 12:27
undefined napisał:
Nie lepiej oddać na złom o przetopic na coś nowego, potrzebnego?  Świat upada, ludzie martwią się starymi pociągami,  kochają się w pupy i chcą terrorystów na podwórku. Ludzie co się z nami dzieje?  Na prawdę nie ma poważniejszych tematów i problemów?  Tylko jak ktoś  odważy mi się odpisać to poproszę jakieś sensowne argumenty a nie bełkot.
  Lem miał rację: " Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie  żyje  tylu idiotów " jesteś idealnym potwierdzeniem.
  Lem miał rację: " Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie  żyje  tylu idiotów " jesteś idealnym potwierdzeniem. rozwiń
Avatar
obywatel gorszego sortu / 14 lutego 2018 o 11:33
undefined napisał:
Czyli widzę że większość na tym forum to typowe pseudo polaczki uważające że człowiek sam sobie decyduje na co i kiedy będzie chory. Chodzi mi tylko o to że nie wiem kim trzeba być, żeby dać pieniądze na jakąś bezsensowna bryłę, gdzie za to można by sfinansować operacje np jakiegoś dziecka skoro już dorosłym nie chcecie pomagać, no ale to może zrozumiecie,  jak was spotka podobna sytuacja, czego wam nie życzę.
 JAk kupuje zdrową żywnosć np. z biedrony to tak naprawdę sam decyduje że chce umrzeć i na co... A od finansowania operacji jest NFZ który co miesiąc pobiera ogromne składki zdrowotne przy pomocy ZUS.
 JAk kupuje zdrową żywnosć np. z biedrony to tak naprawdę sam decyduje że chce umrzeć i na co... A od finansowania operacji jest NFZ który co miesiąc pobiera ogromne składki zdrowotne przy pomocy ZUS. rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 11:22
Nie lepiej oddać na złom o przetopic na coś nowego, potrzebnego? Świat upada, ludzie martwią się starymi pociągami, kochają się w pupy i chcą terrorystów na podwórku. Ludzie co się z nami dzieje? Na prawdę nie ma poważniejszych tematów i problemów? Tylko jak ktoś odważy mi się odpisać to poproszę jakieś sensowne argumenty a nie bełkot.
Avatar
and / 14 lutego 2018 o 09:35
OPRóCZ napisał:
and napisał:
Szanowny Panie (...)  nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza(...) Pozdrawiam, rozumiem i życzę też zrozumienia wielkości problemu.
Czymże wielkość problemu i gdzież sedno tkwi?
 Nie chciałem być arogancki ale jestem do tego zmuszony bo już nasz wieszcz opisywał podejście naszego narodu do trudnych spraw    " Miałeś chamie złoty róg ,  miałeś chamie  czapkę z piór,  ostał ci  się ino  sznur " co pasuje tu jak ulał. Pozostawienie tego najsłynniejszego pociągu w historii na dalszą dewastację bardzo źle o nas świadczy. Zwracam się z prośbą o zabezpieczenie przed rozkradaniem, przed niszczącym działaniem wody i śniegu w wagonach z wybitymi oknami itd jeżeli zadanie to przerasta lokane władze to proszę niech zainteresują tym porzuconym pociągiem ambasady Austrii i Szwajcari, sądzę że tam szybciej zareagują, może wyłożą jakieś środki na to brakujące zabezpieczenie może nawet znajdą się w tych krajach pasjonaci gotowi sami to uczynić. Udawanie że nie dzieje się nic złego i chowanie głowy w piasek to najgorsze rozwiązanie. Nie chcę już tłumaczyć jakie znaczenie ma historia techniki bo widzę wyraźnie kompletną ignorancję w większości wypowiedzi tylko jeszcze przypomne iż dla jednego jest to tylko kawałek blachy dla drugiego wielka legenda o kunszcie rzemieślników i artystów wyposażających wnętrze wagonów szkoda wspominać.
 Nie chciałem być arogancki ale jestem do tego zmuszony bo już nasz wieszcz opisywał podejście naszego narodu do trudnych spraw    " Miałeś chamie złoty róg ,  miałeś chamie  czapkę z piór,  ostał ci  się ino  sznur " co pasuje tu jak ulał. Pozostawienie tego najsłynniejszego pociągu w historii na dalszą dewastację bardzo źle o nas świadczy. Zwracam się z prośbą o zabezpieczenie przed rozkradaniem, przed niszczącym działaniem wody i śniegu w wago... rozwiń
Avatar
as / 14 lutego 2018 o 09:33
undefined napisał:
Zawsze człowiek powinien być na pierwszym miejscu, a nie jakieś robaczki czy drzewka nie mówiąc już o jakimś starym złocie.
 Zwykła demagogia
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 09:09
Wielka szkoda że wiemy o tym fakcie i nic nie możemy zrobić.
Avatar
OPRóCZ / 14 lutego 2018 o 09:01
and napisał:
Szanowny Panie (...)  nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza(...) Pozdrawiam, rozumiem i życzę też zrozumienia wielkości problemu.
  Czymże wielkość problemu i gdzież sedno tkwi?
Avatar
and / 14 lutego 2018 o 08:41
gość napisał:
undefined napisał:
W naszym kraju nigdy nie było poszanowania dla zabytków techniki, jak już nawet największy unikat w skali światowej się zużył to go oddawano na złom lub niszczał w kompletnym zapomnieniu. Tak było z naszymi parowozami, samochodami, samolotami, statkami, uzbrojeniem itp. Na zachodzie powstają różne stowarzyszenia pasjonatów wspieranych przez gminy i ministerstwa by chronić dziedzictwo techniczne dla następnych pokoleń u nas chroni się tylko stare budynki a i to czasami w skandaliczny sposób. Niestety korzenie społeczeństwa są w większości chłopskie z mentalnością ,że jak nie ma z tego pożytku to zutylizować dotyczy to rzeczy ale i zwierząt. WSTYD samorządowcy uważający się za inteligencję przypomnę wam co mawiają Anglicy: Frak leży dobrze dopiero w trzecim pokoleniu. Jeżeli nie rozumiecie aluzji tym gorzej.
Drogi lordzie, właściciel wagonów jest w Austrii czy Szwajcarii, więc  proszę o poproszenie kogoś, aby wielmożnemu panu ktoś inteligentny wytłumaczył sens artykułu.
 Szanowny Panie do samorządowców, zarządu kolei należałoby przynajmniej zabezpieczenie tychże słynnych wagonów przed niszczeniem i dewastacją. Jeżeli nie wiadomo kto jest właścicielem to należy przejąć te wagony jako mienie porzucone po uprzednich odpowiednich ogłoszeniach w prasie. Jeżeli właściciel mimo wszystko znajdzie się to można będzie go obciążyć kosztami przechowywania i tego brakującego aktualnie zabezpieczenia. W tym momencie nikt sie tym zestawem nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza i wielka mu chwała za poruszenie tego tematu na forum publicznym. Nie domagam się remontu dopuki ów zestaw nie będzie w polskich rękach, sens artykułu zrozumiałem ale pozostawienie go na dalszą pastwe losu źle świadczy o lokalnych władzach i zarządzie kolei, przecież jakieś symboliczne ogrodzenie być może plandeki to nie jest majątek a unikatowość tych wagonów nie podlega dyskusji. Pozdrawiam, rozumiem i życzę też zrozumienia wielkości problemu.
 Szanowny Panie do samorządowców, zarządu kolei należałoby przynajmniej zabezpieczenie tychże słynnych wagonów przed niszczeniem i dewastacją. Jeżeli nie wiadomo kto jest właścicielem to należy przejąć te wagony jako mienie porzucone po uprzednich odpowiednich ogłoszeniach w prasie. Jeżeli właściciel mimo wszystko znajdzie się to można będzie go obciążyć kosztami przechowywania i tego brakującego aktualnie zabezpieczenia. W tym momencie nikt sie tym zestawem nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza i wielka mu chwa... rozwiń
Avatar
gość / 14 lutego 2018 o 08:27
undefined napisał:
W naszym kraju nigdy nie było poszanowania dla zabytków techniki, jak już nawet największy unikat w skali światowej się zużył to go oddawano na złom lub niszczał w kompletnym zapomnieniu. Tak było z naszymi parowozami, samochodami, samolotami, statkami, uzbrojeniem itp. Na zachodzie powstają różne stowarzyszenia pasjonatów wspieranych przez gminy i ministerstwa by chronić dziedzictwo techniczne dla następnych pokoleń u nas chroni się tylko stare budynki a i to czasami w skandaliczny sposób. Niestety korzenie społeczeństwa są w większości chłopskie z mentalnością ,że jak nie ma z tego pożytku to zutylizować dotyczy to rzeczy ale i zwierząt. WSTYD samorządowcy uważający się za inteligencję przypomnę wam co mawiają Anglicy: Frak leży dobrze dopiero w trzecim pokoleniu. Jeżeli nie rozumiecie aluzji tym gorzej.
 Drogi lordzie, właściciel wagonów jest w Austrii czy Szwajcarii, więc  proszę o poproszenie kogoś, aby wielmożnemu panu ktoś inteligentny wytłumaczył sens artykułu.
 Drogi lordzie, właściciel wagonów jest w Austrii czy Szwajcarii, więc  proszę o poproszenie kogoś, aby wielmożnemu panu ktoś inteligentny wytłumaczył sens artykułu. rozwiń
Avatar
A to ci nowina!!! / 14 lutego 2018 o 12:30
and napisał:
OPRóCZ napisał:
Czymże wielkość problemu i gdzież sedno tkwi?
...władze Austrii i Szwajcari ... wyłożą ... środki ... znajdą ...rozwiązanie. ...bo ...jest to ... legenda ...
 No i git!
Avatar
and / 14 lutego 2018 o 12:27
undefined napisał:
Nie lepiej oddać na złom o przetopic na coś nowego, potrzebnego?  Świat upada, ludzie martwią się starymi pociągami,  kochają się w pupy i chcą terrorystów na podwórku. Ludzie co się z nami dzieje?  Na prawdę nie ma poważniejszych tematów i problemów?  Tylko jak ktoś  odważy mi się odpisać to poproszę jakieś sensowne argumenty a nie bełkot.
  Lem miał rację: " Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie  żyje  tylu idiotów " jesteś idealnym potwierdzeniem.
  Lem miał rację: " Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie  żyje  tylu idiotów " jesteś idealnym potwierdzeniem. rozwiń
Avatar
obywatel gorszego sortu / 14 lutego 2018 o 11:33
undefined napisał:
Czyli widzę że większość na tym forum to typowe pseudo polaczki uważające że człowiek sam sobie decyduje na co i kiedy będzie chory. Chodzi mi tylko o to że nie wiem kim trzeba być, żeby dać pieniądze na jakąś bezsensowna bryłę, gdzie za to można by sfinansować operacje np jakiegoś dziecka skoro już dorosłym nie chcecie pomagać, no ale to może zrozumiecie,  jak was spotka podobna sytuacja, czego wam nie życzę.
 JAk kupuje zdrową żywnosć np. z biedrony to tak naprawdę sam decyduje że chce umrzeć i na co... A od finansowania operacji jest NFZ który co miesiąc pobiera ogromne składki zdrowotne przy pomocy ZUS.
 JAk kupuje zdrową żywnosć np. z biedrony to tak naprawdę sam decyduje że chce umrzeć i na co... A od finansowania operacji jest NFZ który co miesiąc pobiera ogromne składki zdrowotne przy pomocy ZUS. rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 11:22
Nie lepiej oddać na złom o przetopic na coś nowego, potrzebnego? Świat upada, ludzie martwią się starymi pociągami, kochają się w pupy i chcą terrorystów na podwórku. Ludzie co się z nami dzieje? Na prawdę nie ma poważniejszych tematów i problemów? Tylko jak ktoś odważy mi się odpisać to poproszę jakieś sensowne argumenty a nie bełkot.
Avatar
and / 14 lutego 2018 o 09:35
OPRóCZ napisał:
and napisał:
Szanowny Panie (...)  nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza(...) Pozdrawiam, rozumiem i życzę też zrozumienia wielkości problemu.
Czymże wielkość problemu i gdzież sedno tkwi?
 Nie chciałem być arogancki ale jestem do tego zmuszony bo już nasz wieszcz opisywał podejście naszego narodu do trudnych spraw    " Miałeś chamie złoty róg ,  miałeś chamie  czapkę z piór,  ostał ci  się ino  sznur " co pasuje tu jak ulał. Pozostawienie tego najsłynniejszego pociągu w historii na dalszą dewastację bardzo źle o nas świadczy. Zwracam się z prośbą o zabezpieczenie przed rozkradaniem, przed niszczącym działaniem wody i śniegu w wagonach z wybitymi oknami itd jeżeli zadanie to przerasta lokane władze to proszę niech zainteresują tym porzuconym pociągiem ambasady Austrii i Szwajcari, sądzę że tam szybciej zareagują, może wyłożą jakieś środki na to brakujące zabezpieczenie może nawet znajdą się w tych krajach pasjonaci gotowi sami to uczynić. Udawanie że nie dzieje się nic złego i chowanie głowy w piasek to najgorsze rozwiązanie. Nie chcę już tłumaczyć jakie znaczenie ma historia techniki bo widzę wyraźnie kompletną ignorancję w większości wypowiedzi tylko jeszcze przypomne iż dla jednego jest to tylko kawałek blachy dla drugiego wielka legenda o kunszcie rzemieślników i artystów wyposażających wnętrze wagonów szkoda wspominać.
 Nie chciałem być arogancki ale jestem do tego zmuszony bo już nasz wieszcz opisywał podejście naszego narodu do trudnych spraw    " Miałeś chamie złoty róg ,  miałeś chamie  czapkę z piór,  ostał ci  się ino  sznur " co pasuje tu jak ulał. Pozostawienie tego najsłynniejszego pociągu w historii na dalszą dewastację bardzo źle o nas świadczy. Zwracam się z prośbą o zabezpieczenie przed rozkradaniem, przed niszczącym działaniem wody i śniegu w wago... rozwiń
Avatar
as / 14 lutego 2018 o 09:33
undefined napisał:
Zawsze człowiek powinien być na pierwszym miejscu, a nie jakieś robaczki czy drzewka nie mówiąc już o jakimś starym złocie.
 Zwykła demagogia
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 09:09
Wielka szkoda że wiemy o tym fakcie i nic nie możemy zrobić.
Avatar
OPRóCZ / 14 lutego 2018 o 09:01
and napisał:
Szanowny Panie (...)  nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza(...) Pozdrawiam, rozumiem i życzę też zrozumienia wielkości problemu.
  Czymże wielkość problemu i gdzież sedno tkwi?
Avatar
and / 14 lutego 2018 o 08:41
gość napisał:
undefined napisał:
W naszym kraju nigdy nie było poszanowania dla zabytków techniki, jak już nawet największy unikat w skali światowej się zużył to go oddawano na złom lub niszczał w kompletnym zapomnieniu. Tak było z naszymi parowozami, samochodami, samolotami, statkami, uzbrojeniem itp. Na zachodzie powstają różne stowarzyszenia pasjonatów wspieranych przez gminy i ministerstwa by chronić dziedzictwo techniczne dla następnych pokoleń u nas chroni się tylko stare budynki a i to czasami w skandaliczny sposób. Niestety korzenie społeczeństwa są w większości chłopskie z mentalnością ,że jak nie ma z tego pożytku to zutylizować dotyczy to rzeczy ale i zwierząt. WSTYD samorządowcy uważający się za inteligencję przypomnę wam co mawiają Anglicy: Frak leży dobrze dopiero w trzecim pokoleniu. Jeżeli nie rozumiecie aluzji tym gorzej.
Drogi lordzie, właściciel wagonów jest w Austrii czy Szwajcarii, więc  proszę o poproszenie kogoś, aby wielmożnemu panu ktoś inteligentny wytłumaczył sens artykułu.
 Szanowny Panie do samorządowców, zarządu kolei należałoby przynajmniej zabezpieczenie tychże słynnych wagonów przed niszczeniem i dewastacją. Jeżeli nie wiadomo kto jest właścicielem to należy przejąć te wagony jako mienie porzucone po uprzednich odpowiednich ogłoszeniach w prasie. Jeżeli właściciel mimo wszystko znajdzie się to można będzie go obciążyć kosztami przechowywania i tego brakującego aktualnie zabezpieczenia. W tym momencie nikt sie tym zestawem nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza i wielka mu chwała za poruszenie tego tematu na forum publicznym. Nie domagam się remontu dopuki ów zestaw nie będzie w polskich rękach, sens artykułu zrozumiałem ale pozostawienie go na dalszą pastwe losu źle świadczy o lokalnych władzach i zarządzie kolei, przecież jakieś symboliczne ogrodzenie być może plandeki to nie jest majątek a unikatowość tych wagonów nie podlega dyskusji. Pozdrawiam, rozumiem i życzę też zrozumienia wielkości problemu.
 Szanowny Panie do samorządowców, zarządu kolei należałoby przynajmniej zabezpieczenie tychże słynnych wagonów przed niszczeniem i dewastacją. Jeżeli nie wiadomo kto jest właścicielem to należy przejąć te wagony jako mienie porzucone po uprzednich odpowiednich ogłoszeniach w prasie. Jeżeli właściciel mimo wszystko znajdzie się to można będzie go obciążyć kosztami przechowywania i tego brakującego aktualnie zabezpieczenia. W tym momencie nikt sie tym zestawem nie przejmuje oprucz jednego emerytowanego kolejarza i wielka mu chwa... rozwiń
Avatar
gość / 14 lutego 2018 o 08:27
undefined napisał:
W naszym kraju nigdy nie było poszanowania dla zabytków techniki, jak już nawet największy unikat w skali światowej się zużył to go oddawano na złom lub niszczał w kompletnym zapomnieniu. Tak było z naszymi parowozami, samochodami, samolotami, statkami, uzbrojeniem itp. Na zachodzie powstają różne stowarzyszenia pasjonatów wspieranych przez gminy i ministerstwa by chronić dziedzictwo techniczne dla następnych pokoleń u nas chroni się tylko stare budynki a i to czasami w skandaliczny sposób. Niestety korzenie społeczeństwa są w większości chłopskie z mentalnością ,że jak nie ma z tego pożytku to zutylizować dotyczy to rzeczy ale i zwierząt. WSTYD samorządowcy uważający się za inteligencję przypomnę wam co mawiają Anglicy: Frak leży dobrze dopiero w trzecim pokoleniu. Jeżeli nie rozumiecie aluzji tym gorzej.
 Drogi lordzie, właściciel wagonów jest w Austrii czy Szwajcarii, więc  proszę o poproszenie kogoś, aby wielmożnemu panu ktoś inteligentny wytłumaczył sens artykułu.
 Drogi lordzie, właściciel wagonów jest w Austrii czy Szwajcarii, więc  proszę o poproszenie kogoś, aby wielmożnemu panu ktoś inteligentny wytłumaczył sens artykułu. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem"

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem" 3 8

To jest igranie z panem Bogiem. To komentarz jednego z kraśnickich radnych odnośnie odległości, w jakiej mają być usytuowane punkty sprzedaży i podawania alkoholu od kościołów. W Kraśniku odległość ta musi być co najmniej 20-metrowa. Dyskusja w temacie sprzedaży alkoholu w mieście i ewentualnego nocnego ograniczenia tej sprzedaży była burzliwa. Ostatecznie żadne decyzje nie zapadły. 

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent 69 34

Nowa droga na przedłużeniu ul. Bohaterów Monte Cassino otrzyma imię Tadeusza Mazowieckiego. W Lublinie będzie też skwer Władysława Bartoszewskiego

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie
galeria

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie 0 1

Był 9 września 1939 r., gdy na Lublin posypały się niemieckie bomby, jedna z nich wpadła do Ratusza i nie wybuchła. Ratuszowy woźny wyniósł ją z budynku i zmarł z wysiłku przed schodami. Jego imię nosi od wczoraj uliczka stykająca się z deptakiem. Tabliczkę z nazwą odsłaniała wzruszona rodzina

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję
galeria
film

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję 317 21

Jest zgoda na pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich obok Centrum Kultury. Na jego budowę zgodziła się dziś Rada Miasta. Nie pozwoliła jednak, by wykonać go według wizji radnej PiS, Małgorzaty Suchanowskiej. Większość rady zdecydowała, że projekt będzie wybrany w konkursie. Nalegali na to radni Wspólnego Lublina

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach
galeria

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach 17 15

Od 36 do 53 tys. złotych miesięcznie – tyle średnio zarabiali w państwowych spółkach trzej radni wojewódzcy PiS. Chodzi o Andrzeja Pruszkowskiego, Jana Franię i Grzegorza Muszyńskiego. Tak wynika z ich oświadczeń majątkowych za 2017 rok.

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta
wiersze między newsami

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta 0 0

Lektura obowiązkowa dla feministek. W końcu ktoś wyliczył, jakie obowiązki mają gospodynie domowe i określił miejsce poezji w ich życiu

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami
film

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami 193 43

W piątek ma dojść do decydujących rozmów w szpitalu przy alei Kraśnickiej w Lublinie. W czwartek już 130 pielęgniarek było na L4.

Schetyna na UMCS: Ukraińscy politycy nie chcą już współpracować z polskimi władzami

Schetyna na UMCS: Ukraińscy politycy nie chcą już współpracować z polskimi władzami 7 16

- Polsko-ukraińskich relacji po prostu nie ma - w taki sposób przewodniczący PO podsumował relacje Polski z Ukrainą.

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia)
galeria

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia) 2 1

Otwarte jest już nowe centrum rehabilitacyjno-fizjoterapeutyczne "Werandki" w Nałęczowie. - To pierwszy tak nowoczesny ośrodek po wschodniej stronie Wisły. Wychodzimy na przeciw potrzebom pacjentów z całej Polski - tłumaczy jego dyrekcja. Będą tam mogli skorzystać z czterech "stref": kardiologii, ortopedii, treningu i diagnostyki.

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym
26 maja 2018, 16:00

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym 1 0

Co Gdzie Kiedy. Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki (ul. Lubelska 12) zaprasza na kolejną odsłonę Soboty Literackiej. 26 maja o godz. 16 odbędzie się spotkanie poświęcone Balladzie o pewnej panience Szczepana Twardocha.

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie 3 0

Gmina Biała Podlaska musi powtarzać przetargi na roboty drogowe. Wszystko dlatego, że wykonawcy swoją pracę wyceniają coraz drożej.

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie 0 16

Śledztwo w sprawie niegospodarności w stadninie koni w Janowie Podlaskim jest sztucznie przedłużane. Prokuratura powinna się zająć osobami, które obecnie tam rządzą, a dawny prezes Marek Trela powinien wrócić do pracy – przekonuje posłanka PO Joanna Mucha

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego
galeria

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego 0 2

We wtorek i środę odbyły się Juwenalia Państwowej Szkoły Wyższej im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS 0 3

Brianna Joelle Kiesel zasiliła szeregi Pszczółki Polski AZS UMCS Lublin. 24-letnia Amerykanka ma na swoim koncie występy w najlepszej lidze świata, WNBA. Ostatnio reprezentowała szwedzkie Umea Udominate

Nocne sklepy z alkoholem w Lublinie nie zbankrutują. Pomysł radnych PiS nie przeszedł

Nocne sklepy z alkoholem w Lublinie nie zbankrutują. Pomysł radnych PiS nie przeszedł 0 15

Nie będzie w Lublinie ograniczeń nocnej sprzedaży alkoholu. Ich wprowadzenia chcieli radni PiS, ale większość Rady Miasta była temu przeciwna. W czwartek uchwalony został za to zakaz sprzedaży trunków m.in. obok szkół i kościołów. Radni ustalili też maksymalną liczbę zezwoleń dla sklepów i lokali gastronomicznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.