wtorek, 21 listopada 2017 r.

Biała Podlaska

PiS wydał na reklamę w gazetce 500 tys. zł. Istniała tylko w czasie wyborów

  Edytuj ten wpis
Dodano: 19 czerwca 2013, 17:38

Partia Jarosława Kaczyńskiego w kampanii w 2011 r. wydało w lokalnym tygodniku "Monitor Tygodnia” – efemerydzie istniejącej tylko w okresie wyborów – ok. 500 tys. zł na reklamy promujące m.in. kandydata tej partii na senatora.

Kandydatem był Grzegorz Bierecki, wówczas prezes SKOK, dziś jeden z bogatszych parlamentarzystów.

Kwota wydana na reklamy w pięciu numerach tygodniku jest niespotykane na rynku. "Monitor Tygodnia” wydawała mikroskopijna spółkę Fusion Media z Krakowa o kapitale założycielskim 50 tys. zł.

Umowa precyzowała, że reklam nie może być mniej niż jedna całostronicowa w każdym z pięciu wydań tygodnika. – To cena z kosmosu. Strona reklamowa w tygodniku lokalnym kosztuje 3–5 tys. zł – mówi "Polityce” redaktor naczelny "Kuriera Słupeckiego” (Wielkopolska) Janusz Ansion.

PiS wydał w 2011 roku na kampanię wyborczą 30,1 mln zł (limit wynosił 30,6 mln zł), z czego 2,9 mln zł na reklamy w prasie. Oznacza to, że aż jedną szóstą wszystkich pieniędzy na reklamę w prasie PiS wydało w kilku powiatach na promocję w tygodniku, po którym w Internecie nie ma nawet śladu.

Na internetową kampanię reklamową w Polsce PiS przeznaczyło 1,1 mln zł. Partia Kaczyńskiego wydała olbrzymie pieniądze na reklamę w "Monitorze Tygodnia” choć bialskopodlaskim okręgu wyborczym mogła być pewna wyborczego sukcesu.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!