piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Chełm

Co najczęściej się psuje?

Dodano: 24 kwietnia 2008, 16:23

Chełmski specjalista od praw konsumentów podsumował ostatni rok. Najczęściej reklamujemy buty.

Skarżymy się też na operatorów sieci komórkowych.
W zeszłym roku miejski rzecznik konsumentów w Chełmie interweniował ponad pięćset razy.

- Najczęściej sprawy udaje się załatwić telefonicznie lub spotykając się ze stronami sporu - mówi Krzysztof Nadolski, Miejski Rzecznik Konsumentów w Chełmie. - Jak tylko to możliwe staram się omijać oficjalną drogę.

Wiadomo, że pisma mogą krążyć długo, a klientowi zależy na czasie. W ten sposób wiele spraw udaje się załatwić w ciągu dwóch-trzech dni.

Kto się zgłasza do rzecznika? - Załatwiam wszystkie sprawy związane z handlem, czy usługami - mówi Nadolski.

O co najczęściej pytają? - Czy można zwrócić towar do sklepu, kiedy można żądać zwrotu pieniędzy, co robić jeśli produkt naprawiany był już trzy razy, a sprzedawca nie chce wymienić go na nowy - wylicza rzecznik. - Bo klienci i sprzedawcy nie zawsze znają swoje prawa i obowiązki. Często wystarczy wskazać im odpowiednie przepisy prawne i problem rozwiązuje się sam.

W ubiegłym roku chełmski rzecznik interweniował 542 razy. Z tego 382 zostało załatwionych od ręki. Najlepiej pamięta te najtrudniejsze sprawy.

- Klientka skarżyła się, że po dwóch latach oglądania telewizor przestał działać. Przestała też obowiązywać dwuletnia gwarancja na sprzęt. Po mojej interwencji producent zaproponował nowy odbiornik o wyższych parametrach - opowiada Nadolski.

Warto pamiętać, że wadliwy towar zawsze możemy zareklamować. Chociaż nie wszystkie sklepy mają druki tzw. protokołów reklamacyjnych. Gwarancja obowiązuje także na tani towar kupiony w dyskontach. - Ludzie często myślą, że jak kupili coś tanio to nie mogą dochodzić swoich spraw. A to błąd. Zareklamować możemy wszystko, nawet produkt za kilka złotych - dodaje rzecznik.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!