Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

1 marca 2012 r.
13:11
Edytuj ten wpis

Fabryka papieru z kredy może powstać w Chełmie

0 11 A A
Duch Bieluch w swoim kredowym labiryncie Chińczyków już widział<br />
 (Fot. Jacek Barczyński)
Duch Bieluch w swoim kredowym labiryncie Chińczyków już widział
(Fot. Jacek Barczyński)

Jest nadzieja, że w samym Chełmie, lub jego bezpośrednim sąsiedztwie powstanie pierwsza w Europie fabryka papieru z kredy. Inicjatorem przedsięwzięcia jest miejscowa Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, natomiast inwestorem mieli by być Chińczycy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Idea przeniesienia chińskiej technologii produkcji papieru na grunt chełmski zrodziła się w ubiegłym tygodniu podczas wizyty delegacji Lubelszczyzny w Szanghaju. W jej składzie znaleźli się także przedstawiciele PWSZ.

Podczas jednego ze spotkań z tamtejszymi biznesmenami gospodarze pochwalili się, że opanowali technologię produkcji papieru z wapienia. Tymczasem kreda pod względem zawartości związków chemicznych jest młodszą wersją tego surowca i jak twierdza Chińczycy, również z niej można produkować papier.

– Ku mojemu zaskoczeniu prezydent Lublina zwrócił uwagę, że w Polsce też mamy pokłady kredy… w okolicach Kielc – mówi prof. Józef Zając, senator RP, a zarazem rektor chełmskiej PWSZ. – A przecież ten występuje przede wszystkim w rejonie Chełma i Rejowca.

Senator zapewnia, że chińscy przedsiębiorcy żywo zainteresowali się chełmskimi złożami. Do tego stopnia, że w rachubę wchodzi wybudowanie przez nich fabryki papieru. Byłby to pierwszy taki obiekt w Europie. Pod warunkiem, że miejscowy surowiec spełni technologiczne wymagania.

– Badania surowca możemy przeprowadzić we własnym zakresie, ale raczej powierzymy to zadanie firmie zewnętrznej –dodaje prof. Zając. – Jestem przekonany, że wyniki będą pozytywne. W końcu nasze złoża pod względem jakości nie mają sobie równych w Europie.
Produkcja papieru z kredy jest tańsza niż z celulozy i mniej szkodliwa dla środowiska. Taki papier nie rozpuszcza się w wodzie, ani innych płynach. Dlatego też może być z powodzeniem wykorzystywany do wytwarzania coraz bardziej popularnych na świecie jednorazowych kubeczków, czy talerzyków.

Wyjeżdżając do Szanghaju prof. Zając miał specjalne upoważnienia wicepremiera Waldemara Pawlaka do rozmów z chińskimi przedsiębiorcami. Temat produkcji papieru z kredy wyniknął tam przypadkowo. Przede wszystkim Senator chciał zainteresować tamtejszych biznesmenów możliwością eksploatacji węgla kamiennego w trójkącie wyznaczonym przez Chełm, Rejowiec Fabryczny i Sawin.

– Wiemy ile jest u nas węgla i na jakich głębokościach – mówi prof. Zając. – Badania tych złóż sięgają 1880 roku. Zastopowała je ostatnia wojna. Uważamy, że jedna z kilku firm, które podjęłyby się eksploatacji, mogłaby pochodzić z Chin.

– To mrzonka – komentuje wizje rektora pragnący zachować anonimowość wysoko sytuowany urzędnik samorządu województwa. – Jeśli już jakaś firma zdecydowała się wybudować pod Chełmem kopalnię, to nie wcześniej niż za 50 lat. I to nie firma z Chin, ale raczej z Bogdanki, dla której chełmskie złoże jest naturalnym zapleczem.

Bez względu na tego rodzaju opinie prof. Zająć się nie poddaje i robi swoje. Poza planami związanymi z eksploatacją węgla, czy produkcją papieru z kredy chce doprowadzić do tego, aby w Chełmie, w oparciu o naukowe i technologiczne możliwości PWSZ rozwinął się przemysł lotniczy. We wtorek razem z Agatą Fisz, prezydent miasta ma przyjąć delegację francuskiej firmy zainteresowanej budową fabryki sprzętu elektronicznego dla lotnictwa.


Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 17:53
[quote name='Aga' timestamp='1330705608' post='604852']
Dzięki Boguza rektora Zająca,tylko dzięki niemu cos jeszcze dzieje się w Chełmie.Oczywiście ,że niektórym samorządowcom jego działalność jest nie na rękę!!!!!Gdyby nie było PWSZ Chełm już był by zaorany. A tak mamy i lotnisko i Wyższą szkołę ,wyremontowane budynki w Chełmie i okolice Chełma się rozbudowują .A pozatym czy cos się w Chełmie dzieje? Chyba ze budują znów gdzieś Biedronkę?
[/quote]

W powstaniu PWSZ Chełm,lubliniacy i niektórzy Chełmianie,że środowiska konsensusu przeszkadzali,a dzięki lewicy mamy Uczelnię wspaniałą.Twórcy i założyciele tej uczelni,wykazali się bohaterstwem lokalnym i swego do pieli.Pamiętam trudy,BRAWO PANOWIE i to jest PATRIOTYZM tożsamości lokalnej.
[quote name='Aga' timestamp='1330705608' post='604852']
Dzięki Boguza rektora Zająca,tylko dzięki niemu cos jeszcze dzieje się w Chełmie.Oczywiście ,że niektórym samorządowcom jego działalność jest nie na rękę!!!!!Gdyby nie było PWSZ Chełm już był by zaorany. A tak mamy i lotnisko i Wyższą szkołę ,wyremontowane budynki w Chełmie i okolice Chełma się rozbudowują .A pozatym czy cos się w Chełmie dzieje? Chyba ze budują znów gdzieś Biedronkę?
[/quote]

W powstaniu PWSZ Chełm,lu... rozwiń
Avatar
Aga / 2 marca 2012 o 17:26
Dzięki Boguza rektora Zająca,tylko dzięki niemu cos jeszcze dzieje się w Chełmie.Oczywiście ,że niektórym samorządowcom jego działalność jest nie na rękę!!!!!Gdyby nie było PWSZ Chełm już był by zaorany. A tak mamy i lotnisko i Wyższą szkołę ,wyremontowane budynki w Chełmie i okolice Chełma się rozbudowują .A pozatym czy cos się w Chełmie dzieje? Chyba ze budują znów gdzieś Biedronkę?
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 12:03
"Chinczycy" czyli kto? Dlaczego nie ma podane konkretnej nazwy firmy hehhe malo wiarygodne
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 11:17
Papier można robić też z konopi i jest dużo lepszy niż ten z drzew. Już nie wspominając o ubraniach czy oleju jadalnym.
Avatar
Malkom / 2 marca 2012 o 10:20
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozdrawiam
[/quote]

Nieprawda. W podanych latach Nadrybie Ukazowe jak i Nadrybie Dwór ani żadne inne nie należały do woj. chełmskiego
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozd... rozwiń
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 10:11
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozdrawiam
[/quote]

Masz rację Panie Rus.kopią węgiel chełmski(Stefanów),a nazywają go lubelski.Zaborcze myślenie do dziś w urzędach tkwi.Bogdanka swój rozwój w wydobyciu węgla widzi w kierunku Chełma,a wydobyty węgiel z Ziemi Chełmskiej,powinien przyjąć nazwę "Lubelsko-Chełmski."
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozd... rozwiń
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 09:38
Mrzonka wystąpiła u samego piszącego ten artykuł.Ten anonimowy urzędnik to On sam.Także jest prawdą,że lubliniacy będą we wszystkim przeszkadzać,aby rozwój Chełma i jego okolic zatrzymać.Natomiast propaganda dziennikarzyny jest celową robotą wciskanie ciemnoty.
Avatar
Anonim Rus / 2 marca 2012 o 09:29
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozdrawiam
Avatar
obserwator / 2 marca 2012 o 09:08
przecież od dawna wiadomo, że nad węglem łapę trzyma bogdanka, urzedasy czy posłowie nawet palcem nie kiwną, żeby przypadkiem nie narazić się bogdance
Avatar
Chełmianin N / 2 marca 2012 o 08:58
Panie Barczyński województwo nie jest lubelszczyzną,doucz się i poczytaj co mądrzejsi myślą o twojej niewiedzy.Wiele razy do Waści się zwracałem,a Pan tkwi dalej w maniackim uporze.<br />
<br />
RADA JĘZYKA POLSKIEGO<br />
PRZY PREZYDIUM POLSKIEJ AKADEMII NAUK<br />
Warszawa ,dnia 6 lipca 2011 roku RJP-183/W/2011<br />
 <br />
Szanowny Panie,<br />
Lubelszczyzna to 'ziemia lubelska', a nie 'wojewódzwto lubelskie'. Wyraz ten<br />
powstał przez dodanie do przymiotnika lubelski przyrostka -yzna,<br />
wskazującego na jakiś obszar. Podobnie zostały utworzone nazwy:<br />
Opolszczyzna ('ziemia opolska'), Słowiańszczyzna ('ziemia słowiańska'),<br />
Wileńszczyzna ('ziemia wileńska'), Suwalszczyzna ('ziemia suwalska'),<br />
Kielecczyzna ('ziemia kielecka') oraz wiele innych.<br />
Łączę wyrazy szacunku<br />
/-/ dr Katarzyna Kłosińska<br />
Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN.<br />
 <br />
KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW <br />
pismo z dnia 15 lipca 2011r. Nr. DSWRU-571-513/10-(05)/11/JI cytuję: <br />
" Miarodajne w opisywanej przez Pana sprawie są wyjaśnienia przekazane Panu w piśmie z dnia 31 sierpnia 2005r. przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.Jak słusznie Pan zauważa w mowie potocznej i nie tylko,stosowane są określenia nieadekwatne.Wynika to-jak można sądzić-zarówno przyzwyczajenia jak i również i z niewiedzy stosujących takie określenia." podpisał:Radca Szwfa KPRM Jerzy Izdebski.<br />
 <br />
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Departament Administracji Publicznej.Pismo AP/712-1102/05/Jmo z dnia 31.08.2005.Obecne województwo lubelskie posiada prawne umocowanie w ustawie z dnia 24 lipca 1998r o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa/Dz.U.Nr 96,poz.603/Przepisy tej ustawy są jednoznaczne i nie umożliwiają stosowania w odniesieniu do tej jednostki zasadniczego podziału terytorialnego państwa nazw zamiennych.Zatem używanie nazwy "Ziemia Lubelska-Lubelszczyzna/czy innych/ na określenie województwa lubelskiego jest nieuprawnione.Dorota Żebrowska.

Panie Barczyński województwo nie jest lubelszczyzną,doucz się i poczytaj co mądrzejsi myślą o twojej niewiedzy.Wiele razy do Waści się zwracałem,a Pan tkwi dalej w maniackim uporze.<br />
<br />
RADA JĘZYKA POLSKIEGO<br />
PRZY PREZYDIUM POLSKIEJ AKADEMII NAUK<br />
Warszawa ,dnia 6 lipca 2011 roku RJP-183/W/2011<br />
 <br />
Szanowny Panie,<br />
Lubelszczyzna to 'ziemia lubelska', a nie 'wojewódzwto lubelskie'. Wyraz ten<br />
... rozwiń
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 17:53
[quote name='Aga' timestamp='1330705608' post='604852']
Dzięki Boguza rektora Zająca,tylko dzięki niemu cos jeszcze dzieje się w Chełmie.Oczywiście ,że niektórym samorządowcom jego działalność jest nie na rękę!!!!!Gdyby nie było PWSZ Chełm już był by zaorany. A tak mamy i lotnisko i Wyższą szkołę ,wyremontowane budynki w Chełmie i okolice Chełma się rozbudowują .A pozatym czy cos się w Chełmie dzieje? Chyba ze budują znów gdzieś Biedronkę?
[/quote]

W powstaniu PWSZ Chełm,lubliniacy i niektórzy Chełmianie,że środowiska konsensusu przeszkadzali,a dzięki lewicy mamy Uczelnię wspaniałą.Twórcy i założyciele tej uczelni,wykazali się bohaterstwem lokalnym i swego do pieli.Pamiętam trudy,BRAWO PANOWIE i to jest PATRIOTYZM tożsamości lokalnej.
[quote name='Aga' timestamp='1330705608' post='604852']
Dzięki Boguza rektora Zająca,tylko dzięki niemu cos jeszcze dzieje się w Chełmie.Oczywiście ,że niektórym samorządowcom jego działalność jest nie na rękę!!!!!Gdyby nie było PWSZ Chełm już był by zaorany. A tak mamy i lotnisko i Wyższą szkołę ,wyremontowane budynki w Chełmie i okolice Chełma się rozbudowują .A pozatym czy cos się w Chełmie dzieje? Chyba ze budują znów gdzieś Biedronkę?
[/quote]

W powstaniu PWSZ Chełm,lu... rozwiń
Avatar
Aga / 2 marca 2012 o 17:26
Dzięki Boguza rektora Zająca,tylko dzięki niemu cos jeszcze dzieje się w Chełmie.Oczywiście ,że niektórym samorządowcom jego działalność jest nie na rękę!!!!!Gdyby nie było PWSZ Chełm już był by zaorany. A tak mamy i lotnisko i Wyższą szkołę ,wyremontowane budynki w Chełmie i okolice Chełma się rozbudowują .A pozatym czy cos się w Chełmie dzieje? Chyba ze budują znów gdzieś Biedronkę?
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 12:03
"Chinczycy" czyli kto? Dlaczego nie ma podane konkretnej nazwy firmy hehhe malo wiarygodne
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 11:17
Papier można robić też z konopi i jest dużo lepszy niż ten z drzew. Już nie wspominając o ubraniach czy oleju jadalnym.
Avatar
Malkom / 2 marca 2012 o 10:20
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozdrawiam
[/quote]

Nieprawda. W podanych latach Nadrybie Ukazowe jak i Nadrybie Dwór ani żadne inne nie należały do woj. chełmskiego
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozd... rozwiń
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 10:11
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozdrawiam
[/quote]

Masz rację Panie Rus.kopią węgiel chełmski(Stefanów),a nazywają go lubelski.Zaborcze myślenie do dziś w urzędach tkwi.Bogdanka swój rozwój w wydobyciu węgla widzi w kierunku Chełma,a wydobyty węgiel z Ziemi Chełmskiej,powinien przyjąć nazwę "Lubelsko-Chełmski."
[quote name='Anonim Rus' timestamp='1330676945' post='604619']
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozd... rozwiń
Avatar
Gość / 2 marca 2012 o 09:38
Mrzonka wystąpiła u samego piszącego ten artykuł.Ten anonimowy urzędnik to On sam.Także jest prawdą,że lubliniacy będą we wszystkim przeszkadzać,aby rozwój Chełma i jego okolic zatrzymać.Natomiast propaganda dziennikarzyny jest celową robotą wciskanie ciemnoty.
Avatar
Anonim Rus / 2 marca 2012 o 09:29
Odkąd Lublinowi dzięki zaborcom udało się zaanektować Ziemię Chełmską i przejąć jej instytucje jak chociażby biskupstwo katolickie, nie ma co liczyć na wsparcie ludzi z tego miasta. przypominam niektórym, iż istniało coś takiego jak Lubelsko-Chełmskie Zagłębie Węglowe za czasów ponurej komuny, a budowę kopalni w Nadrybiu (dawne woj, chełmskie 1975-97) Lublin storpedował. Tylko upór i determinacji takich ludzu jak prof Zając moze przynieśc efekt. Pozdrawiam
Avatar
obserwator / 2 marca 2012 o 09:08
przecież od dawna wiadomo, że nad węglem łapę trzyma bogdanka, urzedasy czy posłowie nawet palcem nie kiwną, żeby przypadkiem nie narazić się bogdance
Avatar
Chełmianin N / 2 marca 2012 o 08:58
Panie Barczyński województwo nie jest lubelszczyzną,doucz się i poczytaj co mądrzejsi myślą o twojej niewiedzy.Wiele razy do Waści się zwracałem,a Pan tkwi dalej w maniackim uporze.<br />
<br />
RADA JĘZYKA POLSKIEGO<br />
PRZY PREZYDIUM POLSKIEJ AKADEMII NAUK<br />
Warszawa ,dnia 6 lipca 2011 roku RJP-183/W/2011<br />
 <br />
Szanowny Panie,<br />
Lubelszczyzna to 'ziemia lubelska', a nie 'wojewódzwto lubelskie'. Wyraz ten<br />
powstał przez dodanie do przymiotnika lubelski przyrostka -yzna,<br />
wskazującego na jakiś obszar. Podobnie zostały utworzone nazwy:<br />
Opolszczyzna ('ziemia opolska'), Słowiańszczyzna ('ziemia słowiańska'),<br />
Wileńszczyzna ('ziemia wileńska'), Suwalszczyzna ('ziemia suwalska'),<br />
Kielecczyzna ('ziemia kielecka') oraz wiele innych.<br />
Łączę wyrazy szacunku<br />
/-/ dr Katarzyna Kłosińska<br />
Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN.<br />
 <br />
KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW <br />
pismo z dnia 15 lipca 2011r. Nr. DSWRU-571-513/10-(05)/11/JI cytuję: <br />
" Miarodajne w opisywanej przez Pana sprawie są wyjaśnienia przekazane Panu w piśmie z dnia 31 sierpnia 2005r. przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.Jak słusznie Pan zauważa w mowie potocznej i nie tylko,stosowane są określenia nieadekwatne.Wynika to-jak można sądzić-zarówno przyzwyczajenia jak i również i z niewiedzy stosujących takie określenia." podpisał:Radca Szwfa KPRM Jerzy Izdebski.<br />
 <br />
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Departament Administracji Publicznej.Pismo AP/712-1102/05/Jmo z dnia 31.08.2005.Obecne województwo lubelskie posiada prawne umocowanie w ustawie z dnia 24 lipca 1998r o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa/Dz.U.Nr 96,poz.603/Przepisy tej ustawy są jednoznaczne i nie umożliwiają stosowania w odniesieniu do tej jednostki zasadniczego podziału terytorialnego państwa nazw zamiennych.Zatem używanie nazwy "Ziemia Lubelska-Lubelszczyzna/czy innych/ na określenie województwa lubelskiego jest nieuprawnione.Dorota Żebrowska.

Panie Barczyński województwo nie jest lubelszczyzną,doucz się i poczytaj co mądrzejsi myślą o twojej niewiedzy.Wiele razy do Waści się zwracałem,a Pan tkwi dalej w maniackim uporze.<br />
<br />
RADA JĘZYKA POLSKIEGO<br />
PRZY PREZYDIUM POLSKIEJ AKADEMII NAUK<br />
Warszawa ,dnia 6 lipca 2011 roku RJP-183/W/2011<br />
 <br />
Szanowny Panie,<br />
Lubelszczyzna to 'ziemia lubelska', a nie 'wojewódzwto lubelskie'. Wyraz ten<br />
... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłasza nabór. Można znaleźć pracę

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłasza nabór. Można znaleźć pracę 1 2

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił właśnie kolejny nabór pracowników do wydziału w Białej Podlaskiej. Do końca tego roku ma tu pracować 120 osób.

Sześć osób rannych w wypadku pod Lublinem. Droga krajowa nr 19 zablokowana

Sześć osób rannych w wypadku pod Lublinem. Droga krajowa nr 19 zablokowana 9 0

Sześć osób ucierpiało w wypadku w podlubelskich Trojaczkowicach na drodze krajowej nr 19.

Polonia Piła - Speed Car Motor Lublin 21:21 [RELACJA NA ŻYWO]

Polonia Piła - Speed Car Motor Lublin 21:21 [RELACJA NA ŻYWO] 3 0

Lubelscy żużlowcy w niedzielę o godzinie 14:40 powalczą o obronę pozycji lidera Nice 1 Ligi Żużlowej w Pile przeciwko tamtejszej Polonii. Zapraszamy do śledzenia relacji na żywo

Pierwsza Komunia Święta w Parafii pw. Świętego Mikołaja (dużo zdjęć)
galeria

Pierwsza Komunia Święta w Parafii pw. Świętego Mikołaja (dużo zdjęć) 3 1

Do Pierwszej Komunii Świętej przystąpiły dzieci z Parafii pw. Świętego Mikołaja przy ulicy Słowikowskiego w Lublinie. Byliśmy na miejscu.

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra 20 0

Półtoraroczne dziecko wypadło z trzeciego piętra bloku przy ulicy Górnej w Lublinie.

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW?

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW? 5 4

Tragiczny wypadek w Siennicy Królewskiej Dużej (pow. krasnostawski). Nie żyje 47-letni mężczyzna.

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach
30 maja 2018, 19:00

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach 1 0

Co Gdzie Kiedy. Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu Inspiracje po lubelsku. W środę, 30 maja o godz. 19 odbędzie się spotkanie poświęcone związkom i relacjom.

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale 0 0

Niezbyt dobrze zaczął się ten rok dla Bogdanki. W pierwszym kwartale przychody spadły o 14,3 proc., do 398,7 mln zł z 465,2 mln zł przed rokiem. Kopalnia na czysto zarobiła w tym okresie 23,2 mln zł.

Innymi Słowy Impro w Amnesii
30 maja 2018, 20:00

Innymi Słowy Impro w Amnesii 1 0

Co Gdzie Kiedy. 30 maja o godz. 20 w klubie Amnesia (al. Racławickie 6) wystąpi formacja Innymi Słowy. Artyści zaprezentują improwizowane szorty sceniczne.

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?"

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?" 13 6

Nieco ponad 2 miliony złotych zgodzili się przeznaczyć miejscy radni na budowę ul. Sosnowej. Ponieważ inwestycja nie była wcześniej wpisana do budżetu pieniądze zostały przesunięte z puli przeznaczonej na budowę basenów. Wybór akurat tej ulicy nie dla wszystkich jest jasny

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu 26 2

Nie żyje 30-letni motocyklista potrącony przez busa w miejscowości Sumin (pow. tomaszowski).

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć)
galeria

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć) 5 8

Uczniowie gimnazjum przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka w Lublinie bawili się na uroczystym Balu. Zobaczcie naszą galerię zdjęć.

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza"

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza" 0 1

„Człowiek - legenda, który przyprowadził Śląsk do Polski, a potem został przez Polskę zdeptany”.

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć)
galeria

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć) 17 4

Do Pierwszej Komunii Świętej przystąpiły dzieci z Parafii pw. Świętego Andrzeja Boboli w Lublinie. Towarzyszyliśmy im w tej uroczystej chwili.

Koncert Magiczny Lublin Jagiellonów

Koncert Magiczny Lublin Jagiellonów 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek, 28 maja o godz. 19 w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie (ul. Narutowicza 6) odbędzie się wyjątkowy koncert Magiczny "Lublin Jagiellonów".

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.