poniedziałek, 23 października 2017 r.

Chełm

Koniec z wyprzedzaniem na rondzie Dmowskiego w Chełmie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 28 maja 2014, 11:45

Miasto chce przebudować rondo im. Romana Dmowskiego. Firma, która wygra ogłoszony właśnie przetarg będzie musiała uporać się z tym zadaniem do listopada.

Przebudowa ronda Dmowskiego stała się możliwa, bo miasto dostanie na ten cel 1,6 mln zł z budżetu państwa. - Jest to największe, a przez to prawdopodobnie najbardziej kosztowne w modernizacji skrzyżowanie o ruchu okrężnym w mieście - mówi Agata Fisz, prezydent Chełma. - W tegorocznym budżecie jest już zapisanych część środków na to przedsięwzięcie. Cieszę się, że pozostałe otrzymamy w ramach dofinansowania.

Po przebudowie rondo Dmowskiego, w Chełmie nazywane też rogatkami lubelskimi zmieni się nie do poznania. W planie robót uwzględniono urządzenie odwodnienia, wymianę nawierzchni i chodników, nowe oświetlenie oraz bezpieczne przejścia dla pieszych. Będzie też ścieżka rowerowa, która z czasem ma się połączyć ze ścieżką biegnącą wzdłuż ul. Lubelskiej oraz kolejną ścieżką prowadzącą do Janowa. Dla kierowców największe znaczenie jednak będzie miała całkowicie odmienna od obecnej organizacja ruchu.

- Wyznaczone zostaną bezpieczne prawoskręty - mówi Krzysztof Tomasik, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Chełmie. - Oznacza to, iż na przykład kierowca jadący ulicą Rejowiecką w kierunku Włodawy, lub od strony Lublina w kierunku Krasnegostawu w ogóle nie będzie musiał wjeżdżać na rondo. Ominą je wyznaczonym zjazdem. To także sposób na zmniejszenie szerokości środkowej części ronda, na którym nie będzie już możliwości wyprzedzania innego pojazdu.

Właśnie możliwość wyprzedzania bywała przyczyną wypadków i kolizji w tym miejscu. Jedni kierowcy zgodnie z oznakowaniem traktowali je jako jednopasmowe, a inni jako dwupasmowe. W efekcie zdarzało się, że opuszczając rondo zajeżdżali sobie drogę. To skrzyżowanie wciąż wyróżnia się i tym, że parkują na nim nawet TIR-y. Podobnej możliwości nie ma chyba w żadnym innym ośrodku w kraju.

- Miejsca wykorzystywanego przez kierowców jako parking już nie będzie - dodaje Tomasik. - Największe skrzyżowanie w mieście zostanie wreszcie dostosowane do europejskich standardów.

Firma, która wygra przetarg na wykonawstwo będzie musiała uporać się z tym zadaniem do listopada. Z braku możliwości wyznaczenia objazdów przez cały czas będzie się tam odbywał ograniczony ruch pojazdów.

Przebudowa ronda Dmowskiego to kolejna tego typu inwestycja w mieście. Przed niespełna dwoma tygodniami rozpoczęła się budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu I Armii WP i Wojsławickiej.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: Chełm drogi Agata Fisz
pp
marekwisniewski0
v
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

pp
pp (1 czerwca 2014 o 17:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ktoś (zapewne Pan Dyrektor) zapomniał, że to nie jakieś tam śródmiejskie skrzyżowanie tylko skrzyżowanie Dróg Krajowej 12 (międzynarodowej E373) i wojewódzkiej 812 po których odbywa się ciężarowy ruch tranzytowy i międzynarodowy. Dlatego też dopóki nie wyprowadzimy ruchu tranzytowego z miasta to takie skrzyżowania są mówiąc krotko idiotyczne. Proponuje przejechać się nie daleko  do Krasnegostawu i zobaczyć tam rondo  na 812 podobne, tylko ile tam jesienią leży buraków i wysłodek, a u nas będzie leżało wszystko (banany już leżały). Pod Rzeszowem w Świlczy na skrzyżowaniu starej 4 i S19 są nowe ronda ze zjazdami, ale mają podwójne pasy ( turbinowe) rozdzielone nie pasami malowanymi  tylko z kostki wystającymi z 5 cm.

Rozwiń
marekwisniewski0
marekwisniewski0 (30 maja 2014 o 13:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Trochę to problem, ale przynajmniej już nikt nie będzie wyprzedzał na rondzie.

Rozwiń
v
v (29 maja 2014 o 11:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Bo z takimi krzyżówkami w kraju mamy dużo kłopotu. Nie zawsze (choć często) wynika to z ich koncepcji i wykonania. Winni są także sami kierowcy i spece od oznakowania. Przykładem ronda w Łęcznej - dwujezdniowa dwupasmowa trasa i ... prawie wszyscy jadą pasem prawym!!! Dlaczego? Bo LLE zawijają prawym pasem na 3/4 ronda (tzw. trzeci zjazd), więc jdący pasem wewnętrznym, zjeżdżając na drugim zjeździe muszą ich przepuścić - sytuacja kolizyjna. Wystarczyłoby ustawić znaki, że z obu pasów jazda na wprost plus z prawego w prawo, a lewego w lewo. Wtedy auta mogłyby wjechać na rondo równolegle z obu pasów i opuścić je bez rysyka kolizji na zjeździe. Więcej - ci, którzy wjeżdżają na rondo i kuerują się na pierwszy zjazd, mogliby zrobić to sprawniej, bo zawijający na 3/4 byłby na pasie wewnętrznym. Ale wyjaśnij to i wymuś takie zachowanie na LLE! Więc dalej jednym pasem, a na prawym parking...

Rozwiń
Gosć
Gosć (29 maja 2014 o 10:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jak zwykle, ktoś coś chce zrobić, to reszta musi krytykować. Jeśli Wam nie pasuje to się przeprowadźcie.

Rozwiń
chełmianin
chełmianin (28 maja 2014 o 17:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

jak zwykle potężna chełmska inwestycja przed wyborami, a dla bezpieczeństwa przez tyle lat wystarczyło pomalować pasy, które kiedyś miały się dobrze 

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!