wtorek, 17 października 2017 r.

Chełm

Lada dzień okaże się, kto zbuduje wieżę kontroli lotów

  Edytuj ten wpis

Nowy hangar z wieżą kontroli lotów oraz stacja paliw ma kosztować około 1,4 mln zł. Przetarg na jego budowę jeszcze w tym tygodniu powinien być rozstrzygnięty.

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa otrzyma z Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie 90 tysięcy złotych na budowę hangaru i wieży kontroli lotów. Przyznana kwota, w porównaniu z finansową skalą inwestycji, ma wymiar symboliczny.

– To lotnisko jest jednym ze sztandarowych przedsięwzięć PWSZ i pozwoli na dalszy rozwój szkoły – mówi Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa lubelskiego. – Dlatego udało mi się przekonać pozostałych członków zarządu województwa, że przekazane jej pieniądze zostaną dobrze wykorzystane.

Marian Różański, kanclerz uczelni spodziewa się, że lotniskowe obiekty będą gotowe już w lutym przyszłego roku. – W tym przypadku nie tyle chodzi o budowę, co o montaż kontenerowych konstrukcji – mówi. – Stąd tak krótki termin realizacji naszej inwestycji.

Różański podkreśla, że lotnisko z hangarem i wieżą kontroli lotów stanie się atrakcyjne dla służb ratownictwa medycznego, straży pożarnej, czy granicznej. Praktycznie wszyscy zainteresowani, w tym także biznesmeni, będą mogli z niego korzystać na ogólnie przyjętych zasadach.

Uczelniane lotnisko w Depułtyczach Królewskich już we wrześniu ubiegłego roku zostało oficjalnie wpisano z numerem 43 do krajowego rejestru lądowisk cywilnych. Od tego czasu wszystkie starty i lądowania w Depułtyczach są legalne. Wcześniej były traktowane jako "przygodne”.

– To pierwsze cywilne lądowisko zarejestrowane na Lubelszczyźnie – mówi Zygmunt Gardziński, dyrektor gabinetu rektora PWSZ w Chełmie. – W rejestrze nie ma bowiem aeroklubowych lotnisk w podlubelskim Radawcu i Mokrem koło Zamościa.

Aktualnie uczelnia kształci około 45 przyszłych pilotów. Z tegorocznego naboru może na to liczyć kolejnych 25 studentów. Uczelnię opuszczą z licencją zawodową i tak zwaną zamrożoną licencją liniową. Aby ją odmrozić, będą musieli wylatać jeszcze odpowiednią liczbę godzin i zdać bardzo trudne egzaminy.

PWSZ już uzyskała z Urzędu Lotnictwa Cywilnego certyfikat pozwalający jej samodzielnie prowadzić teoretyczne kształcenie pilotów. W przyszłym roku ma nadzieję na certyfikat obejmujący kształcenie praktyczne. Wówczas zajęcia będą mogły być prowadzone pod własnym szyldem, a nie firm z Mielca, Rzeszowa, czy Zamościa.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
~gość~
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

~gość~
~gość~ (20 października 2009 o 08:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"To pierwsze cywilne lądowisko zarejestrowane na Lubelszczyźnie" - he he dobre , jest czym się chwalić. Radawca, Mokrego i WSK "PZL-Świdnik" nie ma w rejestrze lądowisk z uwagi na to że są w ewidencji LOTNISK (www.ulc.gov.pl). Między lądowiskiem a lotniskiem jest duża różnica. Poroponuję zajżeć na pl.wikipedia.org. I oczywiście kibicuję PWSZ i czekam na LOTNISKO a nie tylko lądowisko. Pozdrawiam.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!