poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Chełm

Nowe, lepsze, droższe

Dodano: 6 lipca 2006, 19:33

Chełmskie PKS uruchomiło infolinię, dzięki której można uzyskać informacje o połączeniach autobusowych. Można z niej korzystać przez całą dobę i uzyskać informacje o rozkładach jazdy różnych PKS-ów. Nie ma jednak nic za darmo. W tym przypadku za minutę rozmowy trzeba zapłacić ponad dwa złote.

Joanna Sadowska

Dotąd pasażerowie korzystali ze "zwykłego” numeru informacji. Za trzy minuty rozmowy, w zależności od posiadanego pakietu w swoim telefonie płacili średnio 40 groszy. Teraz każdy, kto zadzwoni na dotychczasowy numer usłyszy komunikat, odsyłający go pod numer infolinii 0-300. Nasza Czytelniczka, która tak właśnie zrobiła, nie kryła zaskoczenia, kiedy dowiedziała się, jaki będzie koszt tej rozmowy.
- Najpierw usłyszałam, że 1,69 zł netto. Potem wybrałam 0-300 i dowiedziałam się, że brutto to będzie 2,06 zł za minutę - mówi. - To naprawdę przesada. Skoro mam tyle płacić za informację, to wolę zrezygnować z usług PKS. W prywatnej komunikacji dostanę rozkład jazdy za darmo.
Pasażerowie nie rozumieją, dlaczego PKS wprowadziło tak drogą innowację, w dodatku przed wakacjami. - Zamiast zachęcać do siebie pasażerów to ich zniechęcają. Przecież ta infolinia to antyreklama - mówią.
Zdaniem Bogusława Barcickiego, kierownika działu marketingu w chełmskim PKS nie jest dokładnie tak. - Chcieliśmy trochę unowocześnić naszą usługę - wyjaśnia. - Dotąd pasażerowie mogli uzyskać informację tylko do godz. 19. Teraz mogą telefonować przez całą dobę i otrzymają o wiele szerszą informację. To udogodnienie, choć rzeczywiście kosztowniejsze.
Na wprowadzeniu infolinii zarabia właściciel numeru czyli Telekomunikacja Polska, dzierżawiąca numer śląska firma i PKS. Płacą niezmiennie pasażerowie. Można jednak uniknąć dodatkowych kosztów i informację uzyskać. W jaki sposób?
- Dotychczasowy telefon informacji nie został zlikwidowany. Wystarczy przeczekać komunikat i nie rozłączać się - radzi Barcicki. - Wtedy zgłosi się nasza telefonistka i udzieli informacji.
W całym kraju już kilkadziesiąt PKS zdecydowało się na uruchomienie infolinii. Niektóre zrobiły to już w ubiegłym roku. Inne, tak jak chełmski zdecydowały się na to dopiero niedawno. Zaletą infolinii jest kompleksowa informacja i dostępność. Wadą, cena połączenia.
Jak podpowiada Izabella Szum z biura prasowego TP, samo połączenie z tzw. linią o podwyższonej płatności czyli w tym przypadku 0-300, nie musi wiązać się z kosztami. - Minuta połączenia liczy się dopiero od chwili zgłoszenia rozmówcy - wyjaśnia Szum. - Kiedy wysłuchujemy komunikatu, np. o cenie połączenia, nie ponosimy za to żadnych kosztów. Mamy czas na to, żeby zdecydować się na kontynuowanie bądź przerwanie połączenia. •
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!