wtorek, 26 września 2017 r.

Chełm

Szkoły wydają krocie na zajęcia, które zainteresują dzieci i młodzież

Dodano: 13 września 2009, 18:47
Autor: Monika Mojsym

Zajęcia pozalekcyjne to już nie tylko monotonne uzupełnianie braków w wiedzy. Szkoły chcąc zachęcić uczniów do zostawania w szkole po obowiązkowych godzinach kuszą ich nawet kursem szybowcowym.

Po lekcjach na pewno nie nudzą się uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego z klasy akademickiej o profilu stewardesa.

– Dodatkowe zajęcia cieszą się ogromną popularnością. Uczymy na nich m.in. public relations, estetyki, etyki i pedagogiki – mówi Edyta Chudoba, dyrektor III LO. – Wkrótce będą też szkolenia na symulatorach lotu a na zakończenie nauki, kurs szybowcowy. O to zadba nasz partner, czyli Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa.

Duże możliwości w urozmaicaniu zajęć dają projekty finansowane z unijnych pieniędzy.

– Już od października rozpoczną się zajęcia w ramach projektu "Z wiedzą ku przyszłości”. Obejmiemy nim ponad 250 uczniów z trzech podstawówek – mówi Augustyn Okoński, dyrektor Wydziału Oświaty w Urzędzie Miasta. – Będą zajęcia wyrównawcze z języka polskiego i matematyki. Także grupy wsparcia dla dzieci nadpobudliwych i dyslektyków oraz cykliczne spotkania z logopedą.

Z kolei uczniowie Technikum nr 2 w Zespole Szkół Technicznych w ramach przygotowania do matury będą uczestniczyć w bezpłatnych zajęciach z matematyki i języków obcych. Z myślą o nich zaplanowano również specjalne przygotowanie do egzaminu zawodowego i indywidualne spotkania z doradcą zawodowym, który podpowie, jak zaplanować swoją karierę.

Uczniowie coraz częściej korzystają z możliwości, jakie dają zajęcia pozalekcyjne. – Na warsztatach plastycznych uczyliśmy się robić naprawdę piękne rzeczy. Niektóre do tej pory są ozdobą domu, wiele rozdałam znajomym – mówi 14-letnia Ewelina, uczennica gimnazjum. – Jestem zadowolona, że w taki sposób spędziłam wolny czas. Zamiast tego siedziałabym pewnie przed telewizorem.

O tym, że dobrze zaplanowane zajęcia dodatkowe mogą obudzić w uczniach ogromny potencjał jest przekonana Lilianna Kostecka, nauczycielka w I Liceum Ogólnokształcącym.

– Kończymy projekt oparty właśnie na dodatkowych zajęciach. Uczniowie korzystali z wykładów, warsztatów, zajęć w terenie i wycieczek – mówi Kostecka. – Ich aktywność przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Teraz kończą swoje prace badawcze z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych. Cztery najlepsze teksty wybrane przez naukowców zostaną opublikowane w specjalnym wydawnictwie.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!