czwartek, 8 grudnia 2016 r.

Dom

Jak założyć telefon stacjonarny

Dodano: 4 marca 2003, 16:00


Żeby założyć telefon stacjonarny, klient musi złożyć zamówienie w punkcie sprzedaży Telekomunikacji Polskiej lub w Biurze Obsługi Klienta. Trzeba przedstawić dokument tożsamości ze stałym adresem zameldowania lub dokument potwierdzający tytuł własności lokalu lub nieruchomości. Zamówienie jest sprawdzane – jeżeli są możliwości techniczne (sieć i wolny numer na danej centrali), usługa jest realizowana.
Sieć analogowa i cyfrowa
Klient ma do wyboru dwa rodzaje sieci: analogową i cyfrową ISDN. Podłączenie do sieci analogowej w promocji kosztuje 150 zł netto. Za podłączenie do sieci cyfrowej zapłacimy dwa razy tyle – 300 zł. Sieć cyfrowa daje klientowi więcej możliwości, przede wszystkim szereg usług dodatkowych – pocztę głosową, wyświetlanie czasu połączeń, numerów rozmów przychodzących, koszt połączeń – tak jak w telefonie komórkowym. Ponadto w sieci cyfrowej możemy mieć dwa łącza za tą samą cenę. Oznacza to, że możemy mieć w domu dwie niezależne od siebie linie. Ilość numerów można zwiększyć, ale tylko dwa numery mogą działać niezależnie od siebie. ISDN to także zdecydowanie lepsza jakość połączeń. Można do niej podłączyć do ośmiu rożnych urządzeń – np. telefon faks, komputer lub kamerę, z tym że jednocześnie mogą działać tylko dwa. Jeśli chodzi o połączenie z Internetem również lepsza jest sieć cyfrowa, oferująca znacznie szybszy transfer danych (128 kbit/s).
Taryfy
Zakładając telefon stacjonarny klient może wybrać odpowiedni do jego potrzeb plan taryfowy. Telekomunikacja Polska oferuje obecnie cztery plany taryfowe: Oszczędny, Niedrogi, Standardowy i Aktywny, różniące się wysokością abonamentu i ceną za minutę połączenia. W marcu br. wejdzie piąty, Sekundowy, w którym połączenia będą rozliczane, co do sekundy. Klient musi też wybrać rodzaj połączeń – analogowe lub cyfrowe. Połączenia cyfrowe dają więcej korzyści – są lepsze jakościowo i oferują wiele usług dodatkowych. Nowością są pakiety Internetowe – można wykupić od pięciu do sześćdziesięciu godzin połączenia z Internetem, za które uiszcza się stałą zryczałtowaną opłatę. Dzięki temu za połączenie z Internetem zapłacimy mniej niż w taryfikacji impulsowej.
Jak oszczędzać
Klienci mogą oszczędzać na rozmowach dzięki specjalnym usługom, takim jak wybrane numery lub rozmowy z rabatem. Wybrane numery pozwalają na tańsze o 20% połączenia z osobami, do których często dzwonimy. Usługa „Rozmowy z rabatem”, przy wybraniu usługi za 1 zł, oznacza, że za 30 pierwszych połączeń lokalnych w miesiącu zapłacimy o 20% mniej. Za 2 zł pierwsze 40 połączeń lokalnych będzie tańsze już 40%, a za 6 zł pierwsze 50 połączeń będzie nas kosztowało aż 40 % taniej.
Dlaczego stacjonarny?
Na korzyść telefonii stacjonarnej przemawiają przede wszystkim zdecydowanie tańsze połączenia – trzy minuty rozmowy kosztują od 29 gr. W sieciach komórkowych za taki sam czas połączeń zapłacimy na pewno więcej. Dzięki telefonii stacjonarnej mamy również możliwość korzystania z Internetu – sieci komórkowe dają tylko namiastkę tej usługi. Stałe łącza oferują zaś nieograniczony dostęp do sieci za stałą miesięczną opłatę. Tomasz Kolasa
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO