piątek, 15 grudnia 2017 r.

Gry

Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu. Husaria rusza do ataku (wideo)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 listopada 2010, 12:57
Autor: RAD

Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu

Tylko w tej grze można zbudować prawdziwe imperium polskie. Tylko w tej grze znajdziemy tyle polskich postaci historycznych, jednostek wojskowych i ciekawostek historycznych związanych z dawną Polską. Dziś właściwa premiera gry Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu.

Wbrew tytułowi nie jest to polska gra, tylko rosyjska. Swoją premierę miała już rok temu jako Reign: Conflict of Nations, a stworzyło ją Lesta Studio, znane z bardzo dobrej gry strategicznej 9 Kompania. Polskie Imperium to dość złożona gra strategiczna osadzona w latach 1350 – 1650 w Europie (głównie środkowo-wschodniej). Po wielkiej epidemii "czarnej śmierci” ład polityczny w Europie zostaje wywrócony do góry nogami. W tym momencie do gry trafiamy my i możemy objąć dowództwo nad jedną z 27 historycznych frakcji. Wybieramy i zaczynamy rządzić.


Od nas zależy ekonomia, gospodarka, stosunki dyplomatyczne (albo ich brak) z sąsiadami, werbowanie i szkolenie wojska, prowadzenie wojen, rozwój miast... Prawie wszystko. Do tych typowo strategicznych elementów twórcy dołożyli historyczne postacie i możliwość zdobywania przez jednostki doświadczenia i nowych umiejętności. W sumie cała gra przypomina serie Europa Universalis czy Total War.


I podobnie jak w tych seriach, wszystko rozgrywa się na prawdziwych mapach (stad przyjdzie nam bronić choćby Lublina) i z udziałem postaci znanych z podręczników. W grze znajdziemy także ówczesne technologie, uzbrojenie czy jednostki. Pod względem mechaniki rozgrywki Polskie Imperium to dość klasyczna strategia z elementami RPG (jednostki i bohaterowie zdobywają doświadczenie i nowe umiejętności). W sumie w całej grze znajdziemy ponad 150 typów jednostek.


Nad tym, by realia gry jak najbardziej zgadzały się z historią, czuwał Jacek Komuda. To pisarz zafascynowany historią Rzeczypospolitej szlacheckiej. Ma na koncie takie pozycje jak cykl "Samozwaniec”, "Opowieści z Dzikich Pól”, "Diabeł Łańcucki” czy "Krzyżacka zawierucha”.


Ale ma też spore doświadczenie przy tworzeniu gier komputerowych. Dość powiedzieć, że pracował przy pierwszym "Wiedźminie” czy przy wydanej rok temu grze "Mount&Blade: Ogniem i Mieczem”. W Polskim Imperium czuwał nad odpowiednim nazewnictwem, słownictwem czy wyglądem ekwipunku. Pracy miał sporo, bo w Polsce rosyjska gra ukaże się w mocno zmienionej wersji.


I nie chodzi tu tylko o polonizację. W grze znajdziemy unikalne dla naszego wydania jednostki polskie (dziesięc, każda z trzema poziomami rozwoju). Te przydadza się zwłaszcza przy rozszerzonej kampanii dla Polski.


 Rzadko zdarzają się tak "patriotyczne” tytuły, stąd polski wydawca zdecydował się na premierę w dniu 11 listopada. - To symboliczna datą premiery, gdyż ten dzień jest wolny od pracy. Niniejszą datę wybraliśmy, gdyż chcieliśmy podkreślić wyjątkowe osadzenie gry w historii naszego kraju – mówi Konrad Rawiński z Cenega Poland, wydawcy gry.


Stąd właściwa premiera ma miejsce dziś. Równie patriotyczna jest okładka gry. Jest rycerz z orłem na piersi, wielka flaga i biedny krzyżak, któremu zostało 6 sekund życia. Jej autorem jest Tomasz Maroński. Tworzy on prace począwszy od olejnych obrazów po grafikę komputerową. Jest twórcą okładek do prestiżowych magazynów i książek o tematyce SF i fantasy, a także gier komputerowych.


  Edytuj ten wpis
urbanito
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

urbanito
urbanito (21 grudnia 2010 o 09:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
osyustwo i wzudyenie gra tragedia nie pamietam gorsyej strategii wstzd
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!