niedziela, 19 listopada 2017 r.

Inwestycje

Zbudują most i obwodnicę. Mieszkańcy długo czekali na te inwestycje

Dodano: 13 listopada 2017, 06:28
Autor: Paweł Puzio

Most na Wieprzu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82 będzie przebudowany
Most na Wieprzu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82 będzie przebudowany

Wymiana mostu na Wieprzu w Łęcznej i „obwodnica” Szczebrzeszyna to dwie nowe inwestycje drogowe w naszym regionie, które zapowiedziało właśnie ministerstwo infrastruktury i budownictwa

Minister infrastruktury i budownictwa zatwierdził do realizacji 22 Programy Inwestycji dla zadań drogowych, których łączny koszt to ponad 3,75 mld zł. W naszym regionie na ministerialnej liście znalazło się pięć inwestycji. Najważniejsze to budowa nowego mostu na Wieprzu w Łęcznej i inwestycja związana z przebudową drogi krajowej nr 74. Chodzi o korektę przebiegu „krajówki” przez Szczebrzeszyn. Dziś cały ruch przetacza się przez środek miasteczka.

– Dla nas to jest bardzo dobra informacja. My to nazywamy budową obwodnicy. Odciąży miasto od potoku samochodów – mówi Stanisław Kaziród, odpowiedzialny za inwestycje Urzędu Miasta Szczebrzeszyn. Budowa nowej drogi załatwi jeszcze jeden problem. – Dziś do miasta mogą wjechać tylko pojazdy o dopuszczalnej masie 8 ton. Po nowej drodze pojadą ciężarówki – dodaje Kaziród. Obwodnica zacznie się w Szperówce, a zakończy w Klemensówce.

– W przyszłym roku, po przyznaniu środków, rozpoczną się prace przygotowawcze, opracowywanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Projektanci zaproponują kilka wariantów przebiegu trasy omijającej od północy Szczebrzeszyn – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Okres realizacji robót przewidziano na lata 2024-2025.

Zmiana przebiegu DK74 w Szczebrzeszynie jest jedną z kilku inwestycji zaplanowanych w najbliższych latach na odcinku tej trasy pomiędzy Janowem Lubelskim i przejściem granicznym w Zosinie. – Przed końcem roku ogłosimy przetarg na rozbudowę odcinka Frampol – Gorajec o długości ok.7,4 km, tak by prace mogły ruszyć w 2018 r. W tym samym roku przebudowany zostanie odcinek Jarosławiec - Miączyn o długości ok. 4,4 km – dodaje Nalewajko. Inny odcinek zaplanowany do przebudowy to Gorajec - Szczebrzeszyn o długości ok. 17 km. Prace mają się rozpocząć przed końcem 2019 r.

Most w Łęcznej do wymiany

Kolejną ważną inwestycją w naszym regionie będzie przebudowa mostu na Wieprzu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82. – W przyszłym roku, po przyznaniu środków finansowych, rozpocznie się opracowywanie dokumentacji na nowy most, który powstanie w miejscu obecnego, zbudowanego w 1966 roku. Nowy obiekt będzie miał nośność projektową 50 ton, czyli o 20 ton więcej niż obecny. Powstaną jezdnie z dwoma pasami ruchu i chodniki po obu stronach. Realizację tego przedsięwzięcia przewidziano na lata 2020-2021 – dodaje Nalewajko.

Ponadto w ministerialnym programie znalazł się aneks do umowy na prace przygotowawcze dla S19, od Lubartowa do granicy z woj. mazowieckim oraz na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Czytaj więcej o: inwestycje Łęczna Szczebrzeszyn
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (5 dni temu o 23:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
obwodnica Łęcznej czekałem na to caaaałe życie :)))
Rozwiń
Gość
Gość (6 dni temu o 10:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Już myślałem, że chodzi o Niemce. Niestety trzeba czekać do 2024 , jak dobrze pójdzie.n
Rozwiń
Gość
Gość (6 dni temu o 10:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy ktoś się przyzna w końcu do kiksu jaki powstał przy budowie dróg krajowych w Lubelskiem.?!. Przecież wiadomo od dawna że Łęczna, Puchaczów to istniejacy i rozwijajacy się okręg przemysłowy, fakt że do marnowania matki Ziemi po przez wydobywanie węgla i w prostacki sposób "przerabiania" go tzn. spalania. Jak dotąd do tego okręgu przemysłowego nie ma dojazdu na miarę potrzeb. Droga a raczej dróżka która od II Wojny Światowej była remontowana, modernizowana już ze 6 razy i co z tego. Jest wąska, niebezpieczna nie nośna tak jak kiedyż bo lekkie wyrównanie nawierzchni to nie wiele dało. A wystarczyło podczas budowy drogii Piaski -Lublin drobić "odnogę" i doprowdzić w cywilizowany sposób do Łęcznej i Puchaczowa lub z węzła Mełgiewska przy lotnisku Lublin poprowadzić najkrótrzą drogą nowe połączenie. Było by wygodnie, beziecznie i podejrzewam, że niezbyt drogo a tak mamy to co mamy i o dziwo mało się kto tym przejmuje jakbyśmy byli co najminiej szejkami naftowymi a prawda jest taka że daleko jeszcze nam do nich.
Rozwiń
Gość
Gość (6 dni temu o 09:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nareszcie ktoś się zlituje bo Droga krajowa i zakaz 8 ton to jakaś paranoja a i obwodnica Frampola w końcu na coś się przyda :D
Rozwiń
Gość
Gość (6 dni temu o 08:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A kiedy naprawa nawierzchni na odcinku Kolonia Świerszczów-Wytyczno?Stan obecny to porażka.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!