środa, 23 sierpnia 2017 r.

Kraj Świat

Reklama klubu fitness polecała obóz Auschwitz na odchudzanie

Dodano: 6 stycznia 2012, 15:24

Abraham Foxman: "ADL nie pozwoli, aby z symboliki KL Auschwitz robić<br />
sobie żarty...". Obok Phil Pa
Abraham Foxman: \"ADL nie pozwoli, aby z symboliki KL Auschwitz robić
sobie żarty...\". Obok Phil Pa

Dubaj, enklawa ostentacyjnego dobrobytu i naśladowania wybranych elementów zachodniego stylu życia, zdołał wywołać skandal zakończony dzięki zdecydowanej reakcji opinii amerykańskiej, w tym przede wszystkim wpływowej Ligi Przeciw Zniesławianiu (ADL).

Najmodniejszy dubajski klub fitness The Circuit Factory, którego dewizą jest oferowanie "czegoś więcej niż ćwiczenia”, wystartował z kampanią reklamową specjalnego programu odchudzania pod hasłem "Pocałuj na do widzenia swoje kalorie”. Hasło jak hasło. Problem polegał jednak na tym, że do jego ilustracji wykorzystano fotografię obozu zagłady KL Auschwitz.

Skojarzenie miało być jasne – atmosfera obozu koncentracyjnego jest dobra na zrzucanie kalorii. Jak dostaniesz w kość w naszym fitnessie, sam się o tym najlepiej przekonasz.

Organizatorów promocji, którzy poszli z nią do internetu, najwyraźniej opuścił Allah. Sieciowe programy identyfikacji i monitoringu nienawiści i zniesławiania, szybko namierzyły "żartownisiów” z Dubaju.
Zaprotestowały organizacje żydowskie, mające zupełnie inne zdanie na temat "odchudzania w Auschwitz”, opinia publiczna i media.

- Nie mogłem uwierzyć, kiedy się o tym dowiedziałem - mówi dyrektor ADL Abraham Foxman, warszawski Żyd, uratowany jako dziecko, przez polską katoliczkę, którego większość rodziny zgładzono w obozach koncentracyjnych.

- W jeszcze większe zdumienie wprawił mnie fakt, że ten fitness założył i prowadzi w Dubaju 32-letni Brytyjczyk Phil Parkinson, a więc człowiek, który w swym życiu i edukacji zetknął się zapewne z informacją czym był Holocaust i jaką w nim rolę odgrywał obóz KL Auschwitz. Postanowiliśmy zdecydowanie interweniować.

Efekt? Po jednodniowej kampanii, Parkinson przeprosił oraz polecił usunąć zniesławiające pamięć ofiar oświęcimskiego obozu plakaty i treści internetowe.

Media dubajskie szeroko komentują wydarzenie. Wśród opinii niemało jednak jest takich, że reakcje na reklamę są przesadzone, zaś ona sama nie przekracza granic swobody wypowiedzi.


Dla przypomnienia. Kiedy duńskie pismo satyryczne pokazało karykatury związane z terroryzmem i islamem, Arabowie zaczęli podpalać na świecie duńskie ambasady oraz wezwali do wykonania "wyroku śmierci” na redaktorze gazety oraz autorze rysunków.

Warto zauważyć, że operowanie symboliką Auschwitz nie jest, z kolei, niczym nowym w karykaturach arabskich. Obóz używany jest do analogii sytuacji Palestyńczyków w Izraelu.

- Stanowisko ADL jest jasne. Nie pozwolimy na robienie sobie żartów z KL Auschwitz. Tak samo, jak nie pozwalamy na fałszowanie prawdy o tym miejscu i nazywanie go "polskim obozem” - puentuje Abraham Foxman.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!