środa, 23 sierpnia 2017 r.

Kraśnik

Kraśnik: Sprawy urzędowe załatwisz w nowym punkcie obsługi

Dodano: 8 maja 2011, 19:07

Punkt informacji i obsługi interesantów w Centrum Kultury i Promocji zacznie działać za niecały mies
Punkt informacji i obsługi interesantów w Centrum Kultury i Promocji zacznie działać za niecały mies

Po wniosek np. o wydanie dowodu osobistego mieszkańcy dzielnicy fabrycznej w Kraśniku nie będą musieli jechać już do Urzędu Miasta. Od 1 czerwca sprawę załatwią w punkcie informacji i obsługi interesantów. Będzie się on mieścić w Centrum Kultury i Promocji.

Będzie to pierwsze tego typu miejsce w mieście. – Do podjęcia decyzji o stworzeniu punktu informacji i obsługi interesantów w dzielnicy fabrycznej skłoniła nas geograficzna rozległość Kraśnika – wyjaśnia Halina Wyka, sekretarz miasta. – Chcemy ułatwić życie zwłaszcza seniorom, dla których konieczność udania się do siedziby Urzędu Miasta to czasem prawdziwa wyprawa.

Punkt informacji i obsługi interesantów zacznie działać już od 1 czerwca. Powstanie w budynku mieszczącym Centrum Kultury i Promocji przy al. Niepodległości 44.

– Dotychczas z każdą sprawą mieszkańcy musieli udawać się do siedziby Urzędu Miasta przy ul. Lubelskiej 84, w starej części miasta – mówi Konrad Łata, rzecznik prasowy kraśnickiego magistratu.
– Obie główne dzielnice Kraśnika położone są w odległości kilku kilometrów od siebie i przejazd między starą a fabryczną częścią miasta zabiera sporo czasu, zwłaszcza w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Punkt będzie czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8 do 16. – Obecnie trwa ustalanie dokładnego katalogu spraw, jakich załatwienie będzie możliwe w punkcie obsługi interesantów – tłumaczy Wyka.

Wiadomo jednak, że w tym miejscu będą dostępne wszelkie formularze i wnioski np. o wydanie dowodu osobistego. W punkcie będzie można złożyć także pisma skierowane bezpośrednio do kancelarii urzędu. Pracownik będzie zaś służyć pomocą mieszkańcom w prawidłowym wypełnieniu dokumentów. Będzie także udzielać wskazówek, w jaki sposób załatwić konkretną sprawę. O ile zajdzie taka potrzeba, skieruje również do odpowiedniego wydziału.

Urzędnicy liczą, że pomysł sprawdzi się w praktyce. – W dzisiejszych czasach nikt nie narzeka na nadmiar czasu – dodaje sekretarz Kraśnika. – Spodziewamy się więc, że pomysł utworzenia punktu informacji i obsługi z zadowoleniem przyjmą mieszkańcy dzielnicy fabrycznej. Wiemy, że tego typu rozwiązania doskonale sprawdzają się już w wielu miastach.
Czytaj więcej o:
Marysieńka
Marysieńka
Gość
(46) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Marysieńka
Marysieńka (17 lipca 2011 o 12:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A od kiedy to w urzędzie jest stanowisko aplikanta radcowskiego? Nie dziwię się, ze pan burmistrz ukrywał ten fakt, że płacimy wynagrodzenie osobie, tylko dlatego, żeby mogła odbyc praktyki i w ten sposób przygotować sie do zdobycia uprawniecń radcy prawnego. I o ile mi wiadomo, robienie aplikacji jest prywatną sprawą kazdego magistra prawa, a nie podatników, żeby mu jeszcze za to płacili.
Rozwiń
Marysieńka
Marysieńka (16 lipca 2011 o 19:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1310830899' post='502529']
Nie służy też tym pracującym od rana do wieczora.Może UM powinien być czynny np. od 6 do 22 .
[/quote]
Żeby przepracowywali dwie zmiany nikt od nich nie oczekuje, ale jednej w godzinach w jakich pracuje sie od zarania dziejów we wszystkich urzędach. A jak te godziny pracy, uwazają za nieodpowiednie, to przeciez moga sie pozwalniac i poprzyjmować sie do zakładów, gdzie pracują w bardziej odpowiednich dla nich porach. .Te godziny pracy urzędów nie sa nowością, a przyjmując sie do pracy, wiedzieli na jakie warunki sie godzą, a nie że nagle wprowadzaja swoje rządy jak we własnym prywatnym folwarku.
Rozwiń
Gość
Gość (16 lipca 2011 o 17:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='gość' timestamp='1310813966' post='502417']
ta nie służy mieszkańcom pracującym do 15.00,
[/quote]

Nie służy też tym pracującym od rana do wieczora.Może UM powinien być czynny np. od 6 do 22 .
Rozwiń
gość
gość (16 lipca 2011 o 12:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Marysieńka' timestamp='1310755840' post='502215']
Nie skrócenie czasu pracy,tylko zmiana godzin urzedowania.Było 8-16 ,od 1 sierpnia będzie 7:30-15:30.
[/quote]
Tak wiem o tym umiem czytać ale nie zmiana ta nie służy mieszkańcom pracującym do 15.00, i w tym temacie właśnie była moja wypowiedź a Pan po prostu czepia się słówek
Rozwiń
Marysieńka
Marysieńka (15 lipca 2011 o 22:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kiedys w takiej Warszawie i jej okolicach i moze jest to dnia dzisiejszego, urzędy pracowały od 8 do 16, ale zakłady pracy najczesciej od 6 do 14. I takiemu petentowi po zaknczeniu pracy pozostawało jeszcze 2 godziny na spokojne pozałatwianie spraw urzędowych, bez pośpiechu, bez zwalniania sie, bez brania wolnego. To moze i u nas z wieksza korzyscia dla interesantów byłoby wydłuzyć te godziny urzędowania, a nie utrudniać skracając je.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (46)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!