czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Kraśnik

Tańsze kino i basen dla rodzin wielodzietnych

Dodano: 19 czerwca 2012, 16:23

Korzystający z programu posługiwaliby się kartą rodziną, na podstawie, której honorowane byłyby ulgi
Korzystający z programu posługiwaliby się kartą rodziną, na podstawie, której honorowane byłyby ulgi

Kraśnik chce wspierać rodziny wielodzietne. Mają być zniżki do kina i na basen. Tańszy ma być też przejazd komunikacją miejską.

– Szukamy pomysłu, aby pomoc rodzinom wielodzietnym, które powinny mieć wsparcie – zaznacza Jarosław Stawiarski, zastępca burmistrza Kraśnika. – Wzorem dla nas są takie miasta jak Lublin, Kraków i Wrocław, gdzie funkcjonują już podobne programy.

– Choć nie narzekam na swój status materialny to ze swojego doświadczenia wiem jak duże są wydatki na dzieci – mówi Mirosław Włodarczyk, burmistrz Kraśnika, który ma trójkę dzieci. – Dlatego z podziwem patrzę na rodziny wielodzietne, które ledwo, co wiążą koniec z końcem.

Program "Kraśnik wspiera Rodziny plus 3” zakłada pomoc rodzinom wielodzietnym, którzy zamieszkują na terenie miasta i mają, co najmniej trójkę dzieci w wieku do 18 lat, lub 25 lat w przypadku, kiedy uczy się lub studiuje.

– Programem zostałoby objętych ponad 200 rodzin, czyli około tysiąca osób – wylicza January Pawlos, kierownik Wydziału Promocji Urzędu Miasta w Kraśniku.

– Dochód nie ma tutaj żadnego znaczenia – zaznacza Elżbieta Cholewińska, kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kraśniku. – Chodzi o aktywizację tych rodzin.

Osoby biorące udział w programie mogłyby liczyć na ulgi i zwolnienia m.in. w kinie. Rodzina jeden niedzielny seans filmowy miałaby gratis. W pozostałe dni tygodnia osoby korzystające z programu zapłaciłyby za bilet do kina połowę mniej. Dzieci mogłyby też za darmo brać udział w zajęciach prowadzonych przez instruktorów Centrum Kultury i Promocji.

Ulgi były też na pływalni – członkowie rodzin płaciliby za korzystanie z krytej pływali symboliczną złotówkę. Zaś w niedzielę przez 45 minut mogliby korzystać z basenu za darmo. W sezonie letnim wejście na odkryty basen kupowaliby z 50 proc. zniżką.

Poza tym członkowie rodzin wielodzietnych korzystaliby ze zniżek w komunikacji miejskiej. Miesięczny bilet MPK mogliby kupić już za 10 zł.

– To bardzo dobry pomysł – chwali projekt pani Dorota z Kraśnika, matka pięciorga dzieci. – Na pewno byłaby okazja, aby spędzić razem czas np. w kinie. Byłoby taniej. Myślę, że zwłaszcza w wakacje dzieci korzystałyby też z basenu.

Propozycji urzędników jest więcej. Władze miasta chcą namówić do współpracy m.in. lokalnych przedsiębiorców. – Chcemy wysłać listy intencyjne zarówno do nich jak też sieci handlowych i ludzi dobrej woli. Chcemy spotkać się w tej sprawie z Kraśnicki Radą Biznesu – zapowiada burmistrz Stawiarski.

– Chciałbym, aby w Kraśniku powstała strefa 3 plus – dodaje burmistrz Włodarczyk. – Aby sklepy wprowadzały upusty dla osób, które pochodzą z rodzin wielodzietnych np. w okresie, kiedy kupuje się podręczniki i zeszyty do szkół.

Na co przedsiębiorcy biorący udział w programie mogliby liczyć? – Na darmową reklamę m.in. w miejskim biuletynie – odpowiada Stawiarski.

28 czerwca radni zdecydują czy program zostanie wprowadzony w mieście.
Czytaj więcej o:
Mama
Marysieńka
kojot
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Mama
Mama (27 czerwca 2012 o 08:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A nikt nie pomyśli, że małżeństwo ma jedno dziecko albo maksymalnie dwoje z tego względu, iż zwyczajnie nie stać ich na więcej dzieci??? Ledwo wiąże się koniec z końcem to jeszcze te dzieci nie dostaną ulg. Super.
Rozwiń
Marysieńka
Marysieńka (26 czerwca 2012 o 23:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='kojot' timestamp='1340657482' post='641849']
Kobieto! Ty nie masz patentu na mądrość.Obrażasz wszystkich którzy maja inne niż Ty zdanie, interpretujesz każdy fakt na swój sposób i tak jak Ci jest wygodniej lub pasuje Ci do jakieś urojonej koncepcji. Jesteś inteligentna to fakt, w wielu sprawach może masz rację, ale masz też nieprawdopodobna umiejętność manipulowania faktami i zrażania ludzi.......
Nie tędy droga Paniusiu.......
A tak na marginesie to racje ma Sfinks że Mietek wrzucił wszystkie rodziny wielodzietne do worka patologia i myśle że większość czytających te wypociny też tak to rozumie.....
[/quote]
Patentu na mądrość nie mam, ale to jak widzę pewne sprawy zawsze mogę napisac. I nie zauwazyłam, żebym kogokolwiek tu obrażała, kto ma inne zdanie ode mnie. A jak ktoś jest wyczulony na punkcie swojej osoby i czuje wielką obrazę swojego majestatu, że nie uznaję z pokorą jego zdania, to już jest tylko i wyłącznie jego problem.
I w tym przypadku faktem jest, że przywilej do tańszych przyjemności zyskają także rodziny z większym dochodem na osobę w rodzinie, tylko dlatego, że mają większą ilość dzieci, gdy tym czasem na takie przyjemności nie będzie stać rodzin z mniejszą ilością dzieci. I tutaj niczym nie muszę manipulować. To jest fakt którego nie da sie podwazyc, gdyz znajduje on potwierdzenie w życiu, a idealnym tego przykładem jest rodzina pana burmistrza.A niewygodną prawdą zawsze sie zraża ludzi, którzy wolą sie dowartościowywać obłudą i dwulicowością innych.
Rozwiń
kojot
kojot (25 czerwca 2012 o 22:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kobieto! Ty nie masz patentu na mądrość.Obrażasz wszystkich którzy maja inne niż Ty zdanie, interpretujesz każdy fakt na swój sposób i tak jak Ci jest wygodniej lub pasuje Ci do jakieś urojonej koncepcji. Jesteś inteligentna to fakt, w wielu sprawach może masz rację, ale masz też nieprawdopodobna umiejętność manipulowania faktami i zrażania ludzi.......
Nie tędy droga Paniusiu.......
A tak na marginesie to racje ma Sfinks że Mietek wrzucił wszystkie rodziny wielodzietne do worka patologia i myśle że większość czytających te wypociny też tak to rozumie.....
Rozwiń
Marysieńka
Marysieńka (25 czerwca 2012 o 17:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak prymitywnego, zakłamanego chama, jakim jest tow. Marysieńka próżno ze świecą szukać.

Nie trzeba szukac, wystarczy spojrzec na ciebie.

Mietek odniósł się do pewnej grupy społecznej (populistycznie uogólniając, i wrzucając wszystkich do jednego wora), jak Hitler z Himmlerem do kwestii żydowskiej. Naprawdę - czytając takie rzeczy ogarnia mnie wstyd i zażenowanie.

Do jednego worka to on wrzucił wszystkie świadczenia, jakby to patologia tylko z nich korzystała. Niektóre świadczenia nie mają nic wspólnego z patologią i tego nie bierze pod uwagę. A to czy ktoś je pobierając jest, albo czy sie czuje tą patologią czy tez nie , to juz inna sprawa. A odnosząc sie do jednej grupy społecznej- patologii, ona bez wrzucania jej znajduje sie w tym jednym worku.
I nie każdy musi czuć wstyd i zażenowanie tak jak Ty, zauwazając, ze istnieje taka grupa, która ma sie dobrze w roli pasożytów.

A może chodzi tu o dochód na głowę członka rodziny – co ?

No przeciez tym kryterium jest dochód na członka rodziny, więc o co chodzi? Spełnia to znaczy, ze nie potrzebuje tej pomocy. A co u niektórych widac.

Rzecz oczywista. Inicjatywa owa ma dotyczyć (przede wszystkim) najbardziej rodziny tow. Marysieńki. A reszta – zobaczymy. Jak coś zostanie ....

Jakby nie patrzył, moja rodzina nie spełnia warunków. Korzysta na tyle na ile ją stac. Dlatego też nie widzę powodów, żeby inne rodziny i ich dzieci, tylko dzięki wymysleniu jakichś specjalnych warunków dla nich, korzystały w duzo większym zakresie niz je na to stać. na koszt wszystkich innych, w tym tych, którzy w ramach oszczędnosci na bardziej potrzebne rzeczy, będą zmuszeni zrezygnowac z tego typu przyjemności.Tym bardziej w takich przypadkach, nie widzę powodu, żeby z takich specjalnych przywilejów na koszt wszystkich korzystały rodziny, dla których uczestniczenia w tego typu przyjemnościach nie stanowi najmniejszego problemu , żeby pokryć je we własnym zakresie.


User sfinks wytknął ci twoje chamstwo, dyletanctwo i prostactwo, a ty jak zwykle – plują na ciebie, a ty twierdzisz, że deszcz pada (dodatkowo odwracając kota ogonem).

Za takie samo chamstwo, dyletanctwo i prostactwo można by było uznać powiedzenie o złodzieju, że on nie weźmie sie do pracy tylko żyje z okradania innych. I pluć na tego co tak powiedział. Tylko ten , kto jest poszkodowany albo moze sie stac takim poszkodowanym, nie ma żadnego powodu, żeby mu przeszkadzało takie mówienie o złodzieju.Będzie przeszkadzało samemu złodziejowi, oraz tym, którzy żyją z takiego złodziejstwa.

Czy znasz (chociaż mgliście) cele i adresatów pomocy społecznej, czy tylko tak po prostu pieprzysz głupoty, siejąc (tradycyjnie) spam i trolling, zabierajac głos w kolejnym temacie, o którym nie masz bladego pojęcia ?

O celach i adresatach nietrudno przeczytac w odpowiedniej ustawie. Dostępna jest dla każdego. Jedynie konkretni adresaci pomocy społecznej są zatajani, tyle ze ludzie widzą , kto z niej korzysta, że nie da sie zaprzeczyc, że słuzy tez do promowania patologii pomagając rozwijać jej skrzydła, a takze ma możliwosć wspierania niekoniecznie takich najbardziej potrzebujących.
I co ty taki znawca każdego zagadnienia, że wiesz czy mam blade pojęcie czy tez nie mam? Jakbyś tak miał to blade pojęcie, a tym bardziej miał rację w tych kwestiach, to byś konkretnie rozmawiał, a nie bawił sie w samo ujadanie.

Oczywiste, że owe podatki płacone UM mogłyby pójść na bardziej potrzebniejsze i pilniejsze sprawy – owe sprawy to darmowe przejazdy busami i MPK, oraz stały i wysoki dodatek za próżniactwo (w zastępnie obecnego świadczenia), i uchylanie się od pracy w wieku produkcyjnym dla tow. Marysieńki.

A to to już twoje urojenie. Przeciez w tym przypadku służyły by tylko mnie, a ja wyraźnie napisam, że miałyby słuzyć wszystkim. Ale na chore obsesje nie ma rady.

Dla żadnych władz (poczynając od szczebla centralnego, na szczeblu gminnym kończąc) wydawanie publicznych pieniędzy na pomoc społeczną nie jest żadną “przyjemnością”, tylko (z punktu widzenia księgowości) złem koniecznym. Jednak władze konstytucyjny obowiązek spełniać muszą.

Dla tego zła koniecznego mozna poszukać innych rozwiązań.Bo jak na razie bezradność władz, powoduje, że pomoc społeczna pochłania coraz większe środki, ale za to sama władza ma okazje pokazać swoją troskę i dobroczynność.
I nauczymy sie odrózniać pomoc społeczną , która jest narzucona ustawowo, od tej, która jest wymysłem władz samorządowych, a która ma niewiele wspólnego z pomocą tym potrzebującym.


OK. Więc komu zabierzesz, by pomóc wszystkim tej pomocy potrzebującym ? Wszystkim potrzebującym pomocy nie są w stanie jej udzielić nawet tak bogate kraje jak Wielka Brytania czy USA (gdzie nie ma obowiązkowych ubezpieczeń).

To co, lepsze są działania wybiórcze, że tę pomoc szybciej dostaną tacy mniej potrzebujący ale z odpowiednią z protekcją niż bardziej potrzebujący bez niej? ale jak nie starcza dla wszystkich potrzebujacych, to tym bardziej rezygnuje się z niesienia pomocy tym , którzy nie są potrzebujący, tak jak w tym konkretnym poruszanym przypadku, jak rodziny wielodzietne z dochodami , które pozwalają im na zaspokojenie własnych potrzeb życiowych na odpowiednim poziomie, gdy tym czasem nirektórych rodzin mniej liczenbych nie stać na to.
I jak nie starcza dla wszystkich, to sie nie wygłupiamy w fundowanie przyjemności, bez których można bardzo dobrze funkcjonowac.
A takie szastanie publicznymi pieniędzmi z pomocy społecznej staje się wtedy przyjemnością dla przyjemnosci.


Takie pobożne życzenia to możesz sobie napisać babci w liście na Hel, lub do św. Mikołaja.

A dlaczegóż to tylko w formie pobożnych życzeń? Przeciez do tego wystarczyła by praca dla każdego, z wynagrodzeniem na odpowiednim poziomie, do tego stały dodatek na każde dziecka, zwiększy na każde kolejne.I jakbyby każdy widział , że to ma mu wystarczyć, to i inaczej podchodził do spraw propreakcji i komu by sie opłacało żyć z płodzenia dzieci, to by je płodził. Ale wtedy nie było by zadnego zycia i bawienia sie na koszt innych,naciągania na pomoc społeczną i wprowadzania głupich przywilejów.
Tylko takie cos to już przerasta nasze władze, z ich doradcami. Najwazniejsze , żeby oni mieli się z czego i na czym nachłapac.

A to jedno powyższe zdanie potrzebuje (tradycyjnie już) przetłumaczenia na j. Polski.

Tradycyjnie, to ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem., albo rozumowania tresci wybiórczo, tam gdzie i jak ci wygodniej.
Rozwiń
antymarysieńka
antymarysieńka (23 czerwca 2012 o 07:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak prymitywnego, zakłamanego chama, jakim jest tow. Marysieńka próżno ze świecą szukać.

[quote name='Marysieńka' timestamp='1340382635' post='641078']
Mietek odniósł sie tylko do patologii, która jednak pochłania największa część srodków na wszelką pomoc społeczną. [/quote]

Mietek odniósł się do pewnej grupy społecznej (populistycznie uogólniając, i wrzucając wszystkich do jednego wora), jak Hitler z Himmlerem do kwestii żydowskiej. Naprawdę - czytając takie rzeczy ogarnia mnie wstyd i zażenowanie.

A duza częśc rodzin wielodzietnych nie spełnia kryteriów żeby z niej korzystać .

A może chodzi tu o dochód na głowę członka rodziny – co ?

A ta inicjatywa ma nie tylko patologii dotyczyć.

Rzecz oczywista. Inicjatywa owa ma dotyczyć (przede wszystkim) najbardziej rodziny tow. Marysieńki. A reszta – zobaczymy. Jak coś zostanie ....

A to że Ty z powodu posiadania trójki dzieci od razu się z nią utożsamiłeś, to chyba jakis skutek niedowartościowania i czucia się kimś gorszym z powodu takiej gromadki, jaką w sumie nierzadko mozna spotykać.

User sfinks wytknął ci twoje chamstwo, dyletanctwo i prostactwo, a ty jak zwykle – plują na ciebie, a ty twierdzisz, że deszcz pada (dodatkowo odwracając kota ogonem).

A zdanie mietka w tej konkretnej kwestii nie tylko ja popieram, ale masa ludzi, gdyż żeby utrzymać swoje rodziny ciężko musi pracowac i wcale im sie nie przelewa, ale im nikt nic nie daje za darmo.Tylko mają tyle na ile zdołają zapracowac.

Czy znasz (chociaż mgliście) cele i adresatów pomocy społecznej, czy tylko tak po prostu pieprzysz głupoty, siejąc (tradycyjnie) spam i trolling, zabierajac głos w kolejnym temacie, o którym nie masz bladego pojęcia ?

I mimo wszystko mieszasz się do spraw miasta, gdyż jest to inicjatywa dotycząca tylko jego mieszkanców, za która zapłacą swoimi podatkami., które mogłyby pójśc na bardziej potrzebniejsze sprawy służące wszystkim niż na przyjemności, bez których doskonale mozna żyć i miec sie bardzo dobrze.

Oczywiste, że owe podatki płacone UM mogłyby pójść na bardziej potrzebniejsze i pilniejsze sprawy – owe sprawy to darmowe przejazdy busami i MPK, oraz stały i wysoki dodatek za próżniactwo (w zastępnie obecnego świadczenia), i uchylanie się od pracy w wieku produkcyjnym dla tow. Marysieńki.

A władze naszego miasta są rozrzutne za panstwowe pieniądze, że nawet nie ma co liczyc , ze one ze swoich przyjemnosci zrezygnują.

Dla żadnych władz (poczynając od szczebla centralnego, na szczeblu gminnym kończąc) wydawanie publicznych pieniędzy na pomoc społeczną nie jest żadną “przyjemnością”, tylko (z punktu widzenia księgowości) złem koniecznym. Jednak władze konstytucyjny obowiązek spełniać muszą.

Pomoc rodzinna powinna sie opierać na niesieniu tej pomocy wszystkim rodzinom potrzebującym.

OK. Więc komu zabierzesz, by pomóc wszystkim tej pomocy potrzebującym ? Wszystkim potrzebującym pomocy nie są w stanie jej udzielić nawet tak bogate kraje jak Wielka Brytania czy USA (gdzie nie ma obowiązkowych ubezpieczeń).

Powinna mieć formę stałą, nie w formie jałmuzny, żeby te rodziny wiedziały, że opłaca im sie miec większą ilosć dzieci,i będa w stanie je godnie wychowac, a nie na takich nieprzemyślanych zasadach, wybiórczych, które bardziej słuzą promowaniu sie władzom.

Takie pobożne życzenia to możesz sobie napisać babci w liście na Hel, lub do św. Mikołaja.

I dla Ciebie może byc każda forma wsparcia dobra, jesli tylko sie do niej załapiesz, bo niestety, bo gdyby Ciebie w Twojej sytuacji pomijała to jestem pewna, że już mniej by Ci się podobała.I mimo wszystko kryterium dochodowe tez nie jest do konca dobrym rozwiązaniem., gdyz nawet na taki zasiłek rodzinny potrafią załapac sie rodziny, którym duzo lepiej się wiedzie niz Tobie a nawet bardzo dobrze w porównaniu z Tobą., chocby z tego względu, że u nas istnieje możliwośc niewykazywania niektórych dochodów.

A to jedno powyższe zdanie potrzebuje (tradycyjnie już) przetłumaczenia na j. Polski.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!