czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Łęczna

Petent zadowolony a głowy nie zawraca

Dodano: 2 stycznia 2007, 18:09

W tym roku starostwo w Łęcznej chce zakończyć II etap budowy tzw. Wirtualnego Powiatu.

Mieszkańcy będą mieli łatwiejszy dostęp do Internetu i urzędników.
Pani Sylwia, gdy chce załatwić sprawę w starostowie już nie pyta urzędników: do którego pokoju zanieść podanie?; czy: gdzie zgłosić się po zaświadczenie? Korzysta z infomatu stojącego zaraz za drzwiami starostwa. - Parę dotknięć ekranu i wiem gdzie iść i z kim rozmawiać na interesujący mnie tamta - mówi Sylwia Grzechnik.
Infomat w starostwie to jeden z efektów wdrażania programu Wirtualny Powiat. - Ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego dostalismy 150 tysięcy złotych. Za te pieniądze w starostwie pojawiły się nowoczesne komputery, zaczęła działać sieć i strona WWW powiatu a w holu stanął wspominany infomat.

Ale naszą największą dumą jest wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie - mówi Małgorzat Kolary - Woźniak, szefowa Wydziału Integracji Europejskiej i Rozwoju Powiatu. - Ten obieg zapewnia uporządkowanie procesów biurowych, pozwala prześledzić tok załatwiania sprawy, skraca czas obsługi petenta oraz obniża koszty - tłumaczy urzędniczka.
Na razie obieg elektroniczny działa równolegle z przepływem dokumentów w wersji papierowej, bo przepisy nie zezwalają jeszcze na całkowite wdrożenie procedur elektronicznych.

W ramach II etapu projektu wirtualna sieć połączy wszystkie gminy.
- Do końca II kwartału 2007 roku takie infomaty będą działały w urzędach gminy w Cycowie, Spiczynie, Puchaczowie i Ludwinie - mówi Rafał Kloc, informatyk w starostwie. Poza tymi urządzeniami, dostęp do Internetu mają zapewnić telecentra, czyli miejsca gdzie bezpłatnie można skorzystać z sieci i komputerów. Takie miejsca są już w Łęcznej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie oraz w bibliotece przy ul. Jan Pawła II. Kolejne powstaną w Urzędzie Miejskim oraz w bibliotece przy ulicy Jaśminowej.

To jednak nie koniec. Gminne telecentra powstanę bibliotekach i siedzibach urzędów - tłumaczy Kolary - Woźniak. - Jest to nieodzowny element programu min. zapewniający elektroniczny kontakt obywatela z urzędem - kończy Małgorzat Kolary - Woźniak.
W tym roku koszt unowocześnienia kontaktu petent-urząd to 1,8 miliona złotych, z czego 72 procent dofinansuje UE. Resztę wykładają gminy, partnerzy projektu czyli Cycowa, Ludwina, Łęcznej, Milejówa, Spiczyna i Puchaczówa.

Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!