niedziela, 17 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Budowa obwodnicy Lublina przyspiesza

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 czerwca 2012, 17:46
Autor: Paweł Puzio

 (Wojciech Nieśpiałowski)
(Wojciech Nieśpiałowski)

Na budowie S-17 pojawi się więcej sprzętu i ludzi. Bo do tej pory prace szły za wolno.

Przez pierwsze sześć miesięcy dwuletniego kontraktu hiszpański Dragados (wykonawca 3 i 4 odcinka obwodnicy Lublina – patrz infografika) nie angażował w budowę odpowiednich sił i środków – to opinia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W tym tygodniu drogowcy z warszawskiej centrali i lubelskiego oddziału GDDKiA spotkali się z Hiszpanami. O postępach (i opóźnieniach) prac rozmawiali przez dwa dni.

– Początek realizacji inwestycji nie imponował tempem, ale teraz wygląda to już znacznie lepiej. Dragados obiecał dalsze zwiększenie zaangażowania ludzi i sprzętu – mówi Marian Nagórny, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.

Przyspieszenie prac widać gołym okiem, np. przy ul. Pliszczyńskiej w Lublinie. Powstaje tam wiadukt nad torami kolejowymi. Dalej droga biegnie w kierunku Bystrzycy. Nad doliną rzeki powstanie kilometrowa estakada. Na miejscu pracuje ogromne urządzenie do wbijania pali, a grunt pod drogę zagęszczają maszyny najnowszej generacji.

– Sporo dzieje się też na innych fragmentach budowy obwodnicy, m. in. na węźle Lubartów, gdzie ekipy pracują przez 7 dni w tygodniu – dodaje Krzysztof Nalewajko, rzecznik w GDDKiA w Lublinie.

Prace na trzech pozostałych odcinkach S-17 też przyspieszyły. Na trasie od Warszawy, czyli pomiędzy węzłami Sielce-Bogucin, miejscami drogowcy kładą już mieszankę bitumiczną. Z kolei na odcinku Bugucin-Dąbrowica ekipy pracują 24 godziny na dobę. Konstrukcje przyszłych wiaduktów i mostów już stoją.

Najbardziej zawansowana jest budowa drogi na fragmencie trasy od węzła Witosa do obwodnicy Piask. Tam już widać nową drogę. W listopadzie odcinek ma być oddany do użytku. Wtedy też skończą się kłopoty z dojazdem do i z Świdnika.


Kliknij żeby powiększyć

S-17 w liczbach

Budowa drogi ekspresowej o długości 66,8 km została podzielona na 5 odcinków. Na trasie powstanie 79 obiektów inżynierskich, 66 przejść dla zwierząt, ponad 130 km dróg dojazdowych, ponad 60 km ekranów przeciwhałasowych, 4 miejsca obsługi podróżnych. Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów-Lublin-Piaski współfinansuje Unia Europejska. Wartość projektu wynosi 3,5 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to 2,6 mld zł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
LBN
Dżordż Klunej
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (22 czerwca 2012 o 15:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='LBN' timestamp='1340362245' post='640965']
Dragados nie ma pół roku opóźnienia bo dopiero w styczniu wszedł na budowę (w przybliżeniu pół roku temu) Prace tam cały czas trwają i to całkiem sprawnie - wiem bo mieszkam niedaleko przyszłego węzła Lubartów. Nawet jeśli mają więc opóźnienia to niewielkie.
[/quote]
Dragados nie buduje tylko węzła.
Rozwiń
LBN
LBN (22 czerwca 2012 o 12:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Dżordż Klunej' timestamp='1340348465' post='640904']
Jak można mówić o przyspieszeniu prac na Dragadosie, skoro mają pół roku opóżnienia?

Prace na trzech pozostałych odcinkach S-17 też przyspieszyły. Na trasie od Warszawy, czyli pomiędzy węzłami Sielce-Bogucin, miejscami drogowcy kładą już mieszankę bitumiczną.

Panie Nalewajko co Pan wysyła do tej gazety? Na odcinku Konsorcjum Mota, PRD Lubartów, PRD Puławy, KPRD Lublin, bitumy leżą na około 18 z 24 kilometrów! Ładne mi miejscami...

Z kolei na odcinku Bugucin-Dąbrowica ekipy pracują 24 godziny na dobę. Konstrukcje przyszłych wiaduktów i mostów już stoją.

Gdzie to redakcja wyczytała? Chyba piszecie o cieciach? Kolejny artykuł sponsorowany przez Budimex?

Prace najbardziej zaawansowane na Piaski-Witosa... Szkoda bardzo, skoro za 4 miesiące powinni oddać trasę do użytku, a są w ciemnej d...e. Ale kłamstwo powtarzane wielokrotnie, staje się prawdą. Brawo Redakcjo, dziękujemy Budimeksie za sponsorowanie artykułów na temat postepów Waszych prac. Ile kosztuje taka reklama?
[/quote]
Dragados nie ma pół roku opóźnienia bo dopiero w styczniu wszedł na budowę (w przybliżeniu pół roku temu) Prace tam cały czas trwają i to całkiem sprawnie - wiem bo mieszkam niedaleko przyszłego węzła Lubartów. Nawet jeśli mają więc opóźnienia to niewielkie.
Rozwiń
Dżordż Klunej
Dżordż Klunej (22 czerwca 2012 o 11:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Podbudowa bitumiczna na odcinku od węzła Sielce do węzła Bogucin została położona na ok. 36 proc. ciągu głównego, czyli niecałych 9 km trasy."
Mówimy o robotach wykonanych czy sprzedanych?

"Tymczasem na zadaniu nr 5 ruszyło układanie warstwy podbudowy na lewej jezdni, a na drugiej jezdni brakuje tylko ścieralnej. Niemal na wszystkich obiektach nad przyszłą eską prowadzone są prace wykończeniowe a przy większości mocno zaawansowane dojazdy."
Pasowałoby napisać na jakiej długości, a jest ona marna. Co z obiektami w ciągu S17?
Rozwiń
Krzysztof Nalewajko
Krzysztof Nalewajko (22 czerwca 2012 o 10:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Dżordż Klunej' timestamp='1340348465' post='640904']
Jak można mówić o przyspieszeniu prac na Dragadosie, skoro mają pół roku opóżnienia?

Prace na trzech pozostałych odcinkach S-17 też przyspieszyły. Na trasie od Warszawy, czyli pomiędzy węzłami Sielce-Bogucin, miejscami drogowcy kładą już mieszankę bitumiczną.

Panie Nalewajko co Pan wysyła do tej gazety? Na odcinku Konsorcjum Mota, PRD Lubartów, PRD Puławy, KPRD Lublin, bitumy leżą na około 18 z 24 kilometrów! Ładne mi miejscami...

Z kolei na odcinku Bugucin-Dąbrowica ekipy pracują 24 godziny na dobę. Konstrukcje przyszłych wiaduktów i mostów już stoją.

Gdzie to redakcja wyczytała? Chyba piszecie o cieciach? Kolejny artykuł sponsorowany przez Budimex?

Prace najbardziej zaawansowane na Piaski-Witosa... Szkoda bardzo, skoro za 4 miesiące powinni oddać trasę do użytku, a są w ciemnej d...e. Ale kłamstwo powtarzane wielokrotnie, staje się prawdą. Brawo Redakcjo, dziękujemy Budimeksie za sponsorowanie artykułów na temat postepów Waszych prac. Ile kosztuje taka reklama?
[/quote]

Podbudowa bitumiczna na odcinku od węzła Sielce do węzła Bogucin została położona na ok. 36 proc. ciągu głównego, czyli niecałych 9 km trasy. Do wspomnianych 18 km trochę brakuje, chyba że obie jezdnie policzymy razem, ale wtedy długość całego odcinka zwiększy się z 24 do 48 km. Wykonawca zadania nr 1 by dotrzymać terminu umowy przypadającego na początek marca przyszłego roku musi zakończyć prace przy układaniu nawierzchni przed zimą.
Tymczasem na zadaniu nr 5 ruszyło układanie warstwy podbudowy na lewej jezdni, a na drugiej jezdni brakuje tylko ścieralnej. Niemal na wszystkich obiektach nad przyszłą eską prowadzone są prace wykończeniowe a przy większości mocno zaawansowane dojazdy.
Rozwiń
tutym
tutym (22 czerwca 2012 o 10:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wszystko ładnie pięknie na S-17 ale co z obwodnicą w kierunku Rzeszowa od wezła Dabrowica do węzła Konopnica. Umarł w butach czy kolejne kacyki cos mieszają?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!