piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Czat z Krzysztofem Hetmanem: Do 2015 Internet w każdej miejscowości

  Edytuj ten wpis
Dodano: 9 grudnia 2010, 14:32
Autor: (rp)

Czat z Krzysztofem Hetmanem już się zakończył. Zobacz jak marszałek odpowiadał na pytania naszych internautów i fanów naszej strony na Facebooku.

WIDEO

W Waszych pytaniach wraca temat Teatru w Budowie. - Kiedy zostanie zrobiony porządek w Teatrze Muzycznym. Chodzi o odwołanie dyrektora i powołanie nowego który się będzie znał na kulturze - pyta Karolina Lipska.

Krzysztof Hetman: Nie będę składał deklaracji na temat. odwołania bądź nie dyrektora, ale jestem na etapie badania sytuacji Teatru Muzycznego. Szczególnie kwestii finansowych i merytorycznych.

Krzysztof Bartyzel pyta o stypendia doktoranckie. Kiedy planowane jest uruchomienie kolejnego programu, kiedy będą zbierane wnioski? Od kilku miesięcy pojawiają się informacje w prasie dotyczące kolejnej edycji programu na lata 2011/2012?

Krzysztof Hetman: Dziękuję za zwrócenie uwagi na tę sprawę. Jeszcze w tym tygodniu na stronie internetowej UM pojawi się informacja albo o terminie albo o przyczynach braku możliwości podania przyczyn w tym tygodniu.

Kolejne pytanie z e-maila: Kiedy wrócą połączenia kolejowe na trasie Lublin-Zamość, Lublin-Hrebenne oraz Zamość-Hrubieszów? Przypominam, że poprzednie władze województwa (PO-PSL) obiecywały, że już od najbliższego rozkładu jazdy 2010/2011 połączenie Lublin-Zamość zostanie przywrócone w postaci 6 par pociągów. Opublikowany był nawet rozkład jazdy. Jednak po wyborach okazało się, że pociągi nie pojadą. Dlaczego tak się stało?

Krzysztof Hetman: Dziękuję bardzo za zwrócenie uwagi na tę sprawę. Decydentem w tej sprawie jest wprawdzie spółka Przewozy Regionalne, ale szybko ustalę co stało się takiego, że połączenia nie doszły do skutku.

Pytanie, które również przyszło e-mailem: Panie Marszałku, co Pan zamierza zrobić i jakie ma Pan plany do co do gruntów które zostały wykupione pod lotnisko w Niedźwiadzie i kiedy będą widoczne pierwsze działania.

Krzysztof Hetman: Zaczynając od początku, to co powtarzam już od wielu tygodni. Po pierwsze musimy spróbować uratować pieniądze za wykup tego gruntu, ponieważ środki pochodziły z budżetu Państwa w ramach dotacji celowej.

Celem była budowa lotniska, dziś wiemy że lotnisko tam nie powstanie. W świetle przepisów prawa, powinniśmy zwrócić pieniądze wraz z odsetkami. Natomiast na drugim miejscu będziemy rozstrzygać co z tą ziemią można zrobić. Mam kilka pomysłów: podstrefę specjalnej strefy ekonomicznej, zaplecze dla lotniska w Świdniku pod funkcję cargo, bądź gigantyczną bazę logistyczną. A może się nawet okazać, że wszystkie te trzy rzeczy się tam zmieszczą.

Pytanie Krzysztofa Ryczka dotyczy modernizacji drogi 747 z Lublina, przez Opole Lubelskie do Iłży, z budową mostu na Wiśle w Kamieniu. Czy istnieją przeszkody które mogłyby uniemożliwić rozpoczęcie tej inwestycji zgodnie z harmonogramem, czyli IV kwartale 2011 roku? Jakie znaczenie ma dla Pana realizacja tej inwestycji?

Krzysztof Hetman: Budowa drogi 747 i mostu na Wiśle w Kamieniu to dla mnie priorytetowa inwestycja, a ograniczenia jeśli są to tylko finansowe.

Też z e-maila: Co zamierza Pan zrobić, aby zatrzymać młodych ludzi którzy wyjeżdżają z Lubelszczyzny w poszukiwaniu m.in pracy?

Krzysztof Hetman: Nie mam zamiaru prawić truizmów powtarzanych przez wielu polityków, natomiast sprawa wydaje się oczywista. Po pierwsze należy zmienić wizerunek woj. lubelskiego i przenieść punkt ciężkości jego promocji na promocję gospodarczą.

Zarówno do wewnątrz jak i na zewnątrz. Po pierwsze musimy wesprzeć bardzo mocno rodzimych przedsiębiorców, m.in. przez zareklamowanie ich na zewnątrz, bo mamy tendencję do lamentowania. A tymczasem u nas jest wielu świetnych przedsiębiorców o których ludzie na świecie powinni usłyszeć.

Jednocześnie musimy podjąć starania o przyciągnięcie kapitału zewnętrznego do naszego województwa, ale nie tylko takiego jaki mamy zazwyczaj na myśli czyli np. amerykański, niemiecki i od razu na 300 miejsc pracy.

Mam na myśli zdrowy, normalny kapitał polskich przedsiębiorstw ulokowanych w innych województwach, które chcą się rozwijać. Zatrzymać młodych ludzi można tylko pracą - satysfakcjonującą i dobrze płatną. Ale to jest proces, który w moim przekonaniu dopiero się rozpoczyna. To jest także sprawa związana z promocją już istniejących podstref w woj. lubelskim i stworzenie sieci informacji o kliencie.

Jest już godz. 12.15. Czas, by zakończyć nasz czat. Krzysztof Hetman na FB: Dziękuję bardzo za interesującą dyskusję i pytania. Deklaruję, że zawsze będę otwarty na pytania i uwag mieszkańców województwa lubelskiego.

My również dziękujemy.
Redakcja


  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
cal
a
vv
(20) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

cal
cal (13 grudnia 2010 o 14:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Trzymamy marszałka że słowo . pierwszą rzeczą ,od ktorej powinien zacząc to wprowadzenie kursow do zamoscia. Wycofanie sie z urzedu marszałkowskiego z tego bylo bledem. Kolej przecież wprowadzila godziny odjazdow i wyremontowało tory kolo zamoscia oraz wymienila most na nowy specjalnie wlasnie pod kursy zamosc-lublin.
Z tego co wiem to szynobusy , ktore kupil urząd sie psuja i odeslano ich do naprawy i dlatego nie ma co jezdzic do zamoscia.zadamy pociagow z zamoscia do lublina
Rozwiń
a
a (13 grudnia 2010 o 14:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='vv' timestamp='1292243664' post='404551']
Linie kolejowe Lublin Lubartów, Lublin Swidnik, Nałęczów i czy Hrubieszów Zamośc Bełżec Hrebenne Lubaczów od E-30 przy bierności PKP czy Przewozów Regionalnych podleglych marszałkowi nalezy wydzierzawić w uzytkowanie prywatnym podmiotom i nie martwic sie o dofinansowanie. Na pewno znajdą sie chętni.Na podobnej zasadzie działa PCC ARRRIVA. Rynek i pasażerowie bedą glosować nogami i kieszeniami.
[/quote]


Linia kolejowa nigdzie nie jest i nie bedzie zarządzana prywatnie.To sa tory i musza byc neutralne tak jak drogi.
Jeśli juz to przewoznik moze byc prywatny, ale to nie nie jest zadna recepta, prywatny bedzie jezdzil tak jak jemu pasuje w wybranuch godzinach a rano i po poludniu nie bedzie nic tak jak jezdzi duzo busy.
Kolei jest tylko dobra organizacja a nie rewolucja.
Kursy zamosc-lublin sa potrzebne. Kolej jest bezpieczna i pewna , co pokazal atak zimy jak drogi wylotowe z lublina byly zamkniete a pociagi jezdzily z niewielkimi opoznieniami.
Rozwiń
vv
vv (13 grudnia 2010 o 13:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Linie kolejowe Lublin Lubartów, Lublin Swidnik, Nałęczów i czy Hrubieszów Zamośc Bełżec Hrebenne Lubaczów od E-30 przy bierności PKP czy Przewozów Regionalnych podleglych marszałkowi nalezy wydzierzawić w uzytkowanie prywatnym podmiotom i nie martwic sie o dofinansowanie. Na pewno znajdą sie chętni.Na podobnej zasadzie działa PCC ARRRIVA. Rynek i pasażerowie bedą glosować nogami i kieszeniami.
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2010 o 10:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='polak' timestamp='1292164014' post='403907']
Panie Marszałku z politycznego nadania .
Co zrobi Pan czego nie mógł Grabczuk.
Jaki wpływ i skuteczność będzie miał Pan na rozwój lubelszczyzny w przedmiocie rozwoju małych inicjatyw gospodarczych.
Jaki ma Pan wpływ na polityke ZUS który nie sciąga należności u pierwszych pracodawców ,a szantażuje prywatnych u ktorych dlużnicy zatrudnieni byli zgodnie z prawem na samozatrudnieniu.
Problemem jest ponadto inwestowanie przez ludzi ktorzy chcą wrócić do Polski z emigracji zarobkowej.
Ich przyzwyczajono ,że prawo jest prawem ,a nie dowolną interpretacją przez Skarbówkę,ZUS i inne agencje państwowe.
[/quote]
Panie Polak z twej wypowiedzi wynika ,źe kochasz rusycyzmy.
Rozwiń
Gość
Gość (12 grudnia 2010 o 18:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1291996560' post='402969']
mam pytanie, dlaczego koledzy z zielonej partii psl zatrudniają na stołkach państwowych tylko znajomych i polecanych???????????????????????
[/quote]
Bo to gwarancja, że taki delikwent im nie podskoczy za 4 lata. Jakby co, to pójdzie z nimi do wyborów jako pan dyrektor, vice, prezes etc. Wiejski naród ciemny to wybierze doświadczonego i zasłużonego...
I tak to się kręci od lat
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (20)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!