wtorek, 17 października 2017 r.

Lubelskie

Dziennik budowy S17: Drogowcy mają pełne ręce roboty (zdjęcia)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 30 marca 2011, 11:59
Autor: (p.p.)

 (Jacek Świerczyński)
(Jacek Świerczyński)

Drogowcy frezują nawierzchnię na prawym pasie jezdni w kierunku Piask od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do kościoła w Kazimierzówce. Sprawdź co jeszcze dzieje się na budowie S17.

Na zadaniu obejmującym odcinek Sielce–Bogucin decyzja o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) stała się ostateczna. Ruszyła procedura szacowania wartości nieruchomości przez biegłych powołanych przez Urząd Wojewódzki. 17 marca GDDKiA przekazała plac budowy wykonawcy. Jutro, czyli 31 marca, mają rozpocząć się prace.

Na odcinku Bogucin–Dąbrowica 15 marca otwarto oferty wykonawców, trwa ich sprawdzanie. Toczy się postępowanie o wydanie decyzji ZRID.

Na odcinku Dąbrowica–Lubartów drogowcy otrzymali decyzję środowiskową na przebudowę odcinka od węzła Lubartów w stronę granicy miasta (al. Spółdzielczości Pracy).

Najwięcej w tej chwili dzieje się na zadaniu obejmującym od węzła Witosa do węzła Piaski. – Kontynuujemy prace związane z usuwaniem karp, geodezyjnym wytyczaniem drogi, rozbiórką ogrodzeń i reklam w pasie drogowym. Gazownicy, elektrycy i telekomunikacja przerabiają instalacje kolidujące z przebiegiem trasy. Zdejmowany jest humus pod drogi dojazdowe i obiekty inżynieryjne – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

Wszystkie prace ziemne prowadzone są pod kontrolą saperów. Trwa frezowanie nawierzchni na prawym pasie jezdni w kierunku Piask od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do kościoła w Kazimierzówce.

W związku z tym zamknięty jest jeden pas ruchu i obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wykonywane są pale betonowe pod most na drodze dojazdowej w Wierzchowiskach. Toczy się postępowanie o ZRID na zadanie 5a, czyli nowy dojazd do Świdnika.

Mapy przebiegu S 17

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
komarson
deWalt
tehnik
(17) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

komarson
komarson (4 listopada 2011 o 13:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I co ?? rozwalili starą podbudowę?? To są jakieś jaja!! Robic drogę za kilkaset milionów która ma spełniać standardy drogi ekspresowej w ten sposób to śmiech...podbudowa zdarta do ziemi, ale tylko z prawego i lewego boku w przeważającej większości? Na skrzyżowaniu świdnickim na starą nawierzchnię poprostu położono nowy asfalt. Niech mi ktoś nie mówi że tam jest dobra podbudowa bo jeżdżę tamtędy od 20 lat i zawsze, ale to zawsze robiły się tam koleiny1!! Nowy asfalt w kładziony w technologi Chełmskiego PRD wytrzymywał do zimy(ale ta technologia to już w ogóle był jakiś kosmos) a później tworzyła się kilkunasto centymetrowe bruzdy. Ok, niech ten wytrzyma 5... czy to wystarczająca zapłata za 3 lata utrudnień z dojazdami? Zapewne miejsca gdzie będzie później badana nowa nawierzchnia są już dawno wyznaczone i asfalt będzie tam spełniał wszelkie wymogi(praktyka stosowana na prawie wszystkich budowach dróg w Polsce) a co się stanie z resztą odcinków to już będzie zmartwienie późniejszych władz. Na temat nieodpowiedniago zagęszczacza używanego do budowy drogi(przyjżdżał zły, i taki dawali żeby nie miec opóźnieni) Wyjdzie tak jak na super piaseckiej obwodnicy. Rondo zostało naprawione(ponad tydzień naprawiali czyt. zrywali starą- swoją drogą całkiem nowa- i kładli nową nawierzchnię bo ta z kolei) poprostu się rozlazła do zewnętrznej!Proszę wjechac od strony piask na wiadukt. Też niedawno była tam modernizowana nawierzchnia....natryskarka wylewała lepik, a 10 pracowników łopatami rzucało na to grys- który tygodniami fruwał spod kół jadąchyh pojazdów. Dlaczego tak robiono?? bo zjazdki i góra wiaduktu popękała i trzeba było to szit zamaskowac jakos przed oddaniem. LUDZIE w jakim my kraju żyjemy?? Nikt tego nie widzi?? MOze sie ktoś tutaj wypowie odpowiedzialny za budowę ?????
Rozwiń
deWalt
deWalt (22 kwietnia 2011 o 20:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Obwodnica piask jest bardzo dobra? Haha, dobre to...jako mieszkaniec mogę powiedziec że to też niezła lipa! wystaczy zobaczyć co się dzieje z rondem, w jakim stanie są te świetne bezkolizyjne wjazdki i zjazdki. Wszystko popękane!!!! Kanały burzowe przy każdym większym deszczu się zapychają itp itd.
Nic już nie powiem o skrzyżowaniu śmierci przy wjeździe na piaski(w miejscu gdzie kiedyś była stara droga), ale to już akurat inny temat nadający się na artykuł do prasy. W tamtym roku zginął tam młody człowiek, wypadki są tam właściwie raz w tygodniu bo TO SKRZYŻOWANIE NIE JEST ODPOWIEDNIO OZNAKOWANE!!! Nie mówię tu już o asfalcie który na obdodnicy jest nowy, od piask jest nowy a samo skrzyżowanie jest w fatalnym stanie że można koło urwac. Ale Pan Sicze%%%k nie poczuwa się do naprawy...szkoda gadac....
Rozwiń
tehnik
tehnik (30 marca 2011 o 16:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Frezowanie drogi jest to bardzo pożyteczne wycinanie dwóch wąskich rowków, tak na szerokość opony, żeby samochód się lepiej prowadził i sam jechał, nawet bez trzymania kierownicy.
Rozwiń
Rzeco?
Rzeco? (30 marca 2011 o 15:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='CodeZero' timestamp='1301487290' post='456636']
Osoba, którą cytujesz dobrze pisze.
Ty porównujesz budowę obwodnicy Piask do tego remonut ?
Tak jest, to jest remont, zdzierają niewiadomo ile tego asfaltu, a spękania zostaną. Obwodnica Piask była robiona od podstaw z nasypami.

Spytasz, co się przypie...amy ?
Mamy ku temu obiekcje, że to co zostanie zrobione, po 5 latach zacznie się sypać.
Winno robić się dokładnie, tak by to co zrobione było na kilkanaście lat tak jak w Niemczech. Wtedy nie trzeba remontować co roku bo pęka.

Ja też się cieszę, że grunt że robią, ale niech to będzie służyło na wiele lat !
[/quote]

Chłopie muszą najpierw sfrezować asfalt żeby dobrać się do starej podbudowy która też zostanie zerwana do ziemi.Na miejsce starej podbudowy powstanie nowa znacznie grubsza składająca się z kruszywa i kilku innych warstw.Nowo budowane drogi w Polsce muszą wytrzymywać nacisk 11,5 tony na oś i ta droga taką wytrzymałość będzie miała.To nie jest remont polegający tylko na sfrezowaniu starego dywanika i położeniu nowego!Ta droga będzie budowana praktycznie od zera ale najpierw trzeba rozebrać starą. Oprócz nowej drogi ,będą nowe latarnie,barierki,powstaną nowe drogi serwisowe i rezerwy pod 3ci pas ruchu na każdej z jezdni,wjazdy na nią będą odbywać się tylko przez bezkolizyjne węzły a nie tak jak teraz.Znikną ponadto sygnalizacje świetlne, budki na fotoradary a wszystko po to żeby droga otrzymała parametry drogi expresowej.
Rozwiń
HENRYKK
HENRYKK (30 marca 2011 o 14:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zgadzam sie z internauta [radek] prowadzenie dziennika a jakosc inwestycji to jest Najwazniejsze -prace nalezy wykonac solidnie tak aby starczyła na15-20 lat a nie byle do przodu .Wykonac porzadnie Obwodnice Lublina i dodatkowe pasy .
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (17)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!