wtorek, 17 października 2017 r.

Lubelskie

Eurocopter chce składać silniki w Dęblinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 17 lipca 2013, 18:40
Autor: (p.p.)

 (Jacek Świerczyński / archiwum)
(Jacek Świerczyński / archiwum)

Nabiera rumieńców walka o kontrakt na dostawę 70 śmigłowców dla polskiej armii. Eurocopter deklaruje, że w razie wygranej będzie w Dęblinie składać silniki do swoich śmigłowców.

Francusko-niemiecko-hiszpańskie konsorcjum zamierza kupić Zakłady Lotnicze w Łodzi. Tam chce produkować śmigłowce EC 725 Caracal. Tę maszynę konsorcjum oferuje polskiej armii. Eurocopter deklaruje, że silniki do tych maszyn były składane w Wojskowych Zakładach Lotniczych w Dęblinie, które są filią firmy z Łodzi.

– Mówi się o montażu i serwisowaniu około 150 silników do śmigłowców Eurocopter. Silniki byłby składane w Dęblinie z podzespołów dostarczanych przez producenta – mówi Jerzy Turek, dyrektor ds. technicznych w Wojskowych Zakładach Lotniczych SA w Dęblinie.

Przypomnijmy, że o ten olbrzymi kontrakt starają się także Amerykanie z Sikorskiego z modelem S70, czyli nową wersją Black Hawk oraz świdnicka Augusta-Westland ze śmigłowcem AW 149.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Joe Głodomór
menora
Olgierd
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Joe Głodomór
Joe Głodomór (19 lipca 2013 o 10:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dęblińskie LZR/WZR (chyba 3) nigdy nie miały nic doczynienia z silnikami. Odrzutowe, m. in. odmiany R 11 do MiG 21 remontowało W-wa Koło. GTD 350 do Mi2 robił PZL Rz-w. TW do Mi8 w Polsce nie robiono. A zresztą będzie jakiś mutant S 60 i po problemie.

Miało - remontowało SO-3 do Iskry.

Rozwiń
menora
menora (18 lipca 2013 o 23:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dęblińskie LZR/WZR (chyba 3) nigdy nie miały nic doczynienia z silnikami. Odrzutowe, m. in. odmiany R 11 do MiG 21 remontowało W-wa Koło. GTD 350 do Mi2 robił PZL Rz-w. TW do Mi8 w Polsce nie robiono. A zresztą będzie jakiś mutant S 60 i po problemie.

Rozwiń
Olgierd
Olgierd (18 lipca 2013 o 17:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Linia produkcyja miałaby powstać w  Łodzi (WZL). Dęblin zaś miałby produkować silniki (raczej składać). Wszelkie inwestycje mogłyby zaistnieć jeżeli Eurocopter wygra przedmiotowy przetarg. W umowie raczej nie było wspomniane o zakupie WZL przez Eurocoptera - jedynie przeniesienie linii produkcyjnej celem realizacji kontraktu. Na marginesie - maszyna EC jest jednym z dwóch najlepszych propozycji (wielkość, uniwersalność oraz to że sprawdziła się w wielu zadaniach). Drugi słuszny kandydat to Sikorsky - świetna maszyna, cicha o wspaniałych parametrach. Ostatni to ....utopia.

Rozwiń
Joe Głodomór
Joe Głodomór (18 lipca 2013 o 14:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Co wspólnego ma zdjęcie z hali zakładów Agusta-Westland (dawny PZL-Świdnik) w Świdniku z artykułem o Eurocopterze i zakładach WZL-3 w Dęblinie?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!