piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Kolej podnosi ceny biletów

Dodano: 10 lipca 2008, 18:57
Autor: Dominik Smaga

W poniedziałek zdrożeją niektóre bilety kolejowe na pociągi spółki PKP
Przewozy Regionalne.

Przewoźnik tłumaczy to rosnącymi cenami paliw i energii elektrycznej. Nie zmienią się ceny popularnych biletów jednorazowych.

Więcej zapłacą amatorzy weekendowych podróży. Popularny bilet turystyczny zdrożeje z 60 do 69 zł dla wagonów 2 klasy, a w pierwszej klasie zamiast 80 zł trzeba będzie wyłożyć aż 99 zł.

Miesięczny bilet odcinkowy imienny na pociąg osobowy tam i z powrotem w relacji Lublin-Chełm zdrożeje z 240 do 259 zł, a kwartalny z 600 zł do 648 zł. Taki sam bilet miesięczny w relacji Lublin-Puławy zamiast 187 zł będzie kosztować 199 zł,
a za kwartalny zapłacimy już nie 467 zł, ale 498 zł.

W przypadku przejazdów pociągiem osobowym na trasie Puławy-Dęblin bilet miesięczny zdrożeje ze 135 zł do 149 zł, a kwartalny z 337,50 zł do 373 zł.

Na wspomnianych wyżej relacjach nie zmieni się za to cena biletów odcinkowych imiennych na przejazdy pociągami pospiesznymi.

W górę pójdą też ceny biletów sieciowych uprawniających do przejazdów wszystkimi pociągami osobowymi i pospiesznymi spółki PKP Przewozy Regionalne. W 2 klasie ceny będą następujące: bilet tygodniowy 180 zł (jest 160 zł), miesięczny 600 zł (jest 540 zł), kwartalny 1550 zł (obecnie 1350 zł), półroczny 3000 zł (teraz 2700 zł), a za roczny zamiast 4860 zł zapłacimy 5400 zł.
Czytaj więcej o:
chart
Fang
Gość
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

chart
chart (12 lipca 2008 o 13:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No właśnie niestety to już nie będą dopłaty. Od grudnia udziałowcami PKP PR będą samorządy wojewódzkie, które ewentualne straty będą musiały pokrywać z budżetu proporcjonalnie do ilości posiadanych udziałów, zniknie więc nawet pole manewru przy negocjowaniu wysokości dopłat. Z jednej strony jako współwłaściciele samorządy będą miały większy wpływ na zarządzanie (w tym i na cięcie kosztów), z drugiej jednak opłacalność całego przedsięwzięcia staje pod znakiem zapytania w sytuacji, gdy z PKP PR wyprowadza się najbardziej dochodowe połączenia, za tu "dokapitalizowuje się" spółkę złomem wyciąganym z magazynów. Decyzja nie będzie więc łatwa.
Rozwiń
Fang
Fang (12 lipca 2008 o 10:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Krótkowzroczność.Dziś mało kto prócz kolejarzy i ich rodzin korzysta z usług przewozowych PKP bo bilety są już za drogie.Zamiast obniżyć ceny by być konkurencją dla transportu samochodowego to podnosi się cenę biletu.Zyski będą jeszcze mniejsze i będzie większy krzyk aby wzrosły dopłaty bo przecież kolejarze będą chcieli dalej jeździć na koszt pozostałego społeczeństwa.
Rozwiń
Gość
Gość (11 lipca 2008 o 09:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I co tu się dziwić, wszystko drożeje to kolej nie będzie wozic ludzi darmo.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!