Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

30 stycznia 2012 r.
18:57
Edytuj ten wpis

Lubelscy posłowie nie dali pieniędzy na inwestycje w woj. lubelskim

Autor: Zdjęcie autora Rafał Panas
0 62 A A
Nie będzie więcej pieniędzy na infrastrukturę kolejową w naszym regionie. (Jacek Świerczyński / Arch
Nie będzie więcej pieniędzy na infrastrukturę kolejową w naszym regionie. (Jacek Świerczyński / Arch

Podczas głosowania nad poprawkami do tegorocznego budżetu państwa nie przeszła żadna zmiana dotycząca funduszy dla naszego województwa. Nie będzie więc pieniędzy na modernizację linii kolejowej do Warszawy czy na nowe szynobusy. Przeciwko byli m.in. ...lubelscy posłowie PO i PSL.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Z 350 poprawek zgłoszonych głównie przez opozycję w piątek przeszło tylko sześć – zaproponowanych przez PO. Pozostałe, w tym te dotyczące naszego województwa, przepadły.

Taki los spotkał m.in. poprawkę zgłoszoną przez lubelską posłankę Elżbietę Kruk z PiS. Chodziło o zapisanie 50 mln zł na dokumentację techniczną modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa–Lublin–Dorohusk. Przeciw była rządząca koalicja PO i PSL, w tym wszyscy posłowie Platformy z naszego województwa.

Z ludowców (mają czworo posłów) wniosek poparli Jan Łopata i Genowefa Tokarska. "Za” byli też Janusz Palikot i wszyscy lubelscy posłowie jego partii oraz parlamentarzyści PiS, SLD i Solidarnej Polski.

Kolejna propozycja (Piotra Szeligi ze Solidarnej Polski) – to 93 mln zł na przebudowę zatłoczonej drogi 835 na odcinku Frampol–Wysokie. Przeciwko ręce podnieśli posłowie rządzącej koalicji. Za była opozycja – oprócz Ruchu Palikota – oraz jako jedyna z PSL Genowefa Tokarska.

Następna poprawka też dotyczyła kolei. Remont linii kolejowej Warszawa–Terespol kosztował 750 mln zł. Po zakończeniu prac okazało się jednak, że InterCity nie będzie na tej trasie obsługiwać połączeń osobowych. W efekcie korzystają z niej tylko pasażerowie pociągów relacji Moskwa–Berlin.

– My Polacy musimy tłuc się busami albo używać prywatnych samochodów – podkreślał poseł Adam Abramowicz (PiS). I namawiał, by za 14 mln zł kupić szynobusy, które woziłyby pasażerów między Terespolem a Siedlcami. – To tylko 2 proc. kosztów całej inwestycji – podkreślał. Wniosek przepadł. Przeciw zagłosowali m.in. posłowie PO i PSL (z wyjątkiem Tokarskiej).

Tymczasem dwa tygodnie temu wszyscy posłowie z naszego województwa zobowiązali się skutecznie walczyć o nasze interesy w ramach Lubelskiego Zespołu Parlamentarnego. W blasku fleszy obiecywali wspólną walkę o inwestycje w naszym regionie. – To był pierwszy test, ile taki zespół potrafi zdziałać – komentuje Piotr Szeliga, poseł Solidarnej Polski.

– Zdecydowaliśmy, że tegoroczny budżet odpuszczamy, bo za późno, żeby skutecznie zabiegać o jego zmianę. To od początku była przegrana sprawa – mówi Tokarska, szefowa Lubelskiego Zespołu Parlamentarnego.

– W klubie PO ustaliliśmy, że nie popieramy poprawek regionalnych – tłumaczy Mariusz Grad z Platformy.

Jak twierdzi Szeliga, z dyscypliny partyjnej wyłamali się posłowie PO z Podkarpacia. – Poprawki i tak nie przeszły, a oni poniosą konsekwencje – mówi Grad. I dodaje: Trzeba ustalić priorytety dla województwa, a potem dobijać się do ministra finansów i przekonywać już na etapie projektowania budżetu.

W tym roku Lubelski Zespół Parlamentarny ma się zająć m.in. starym mostem w Puławach, obwodnicą Kołbieli, pieniędzmi na służbę zdrowia i dokumentacją linii kolejowej nr 7 Warszawa–Dorohusk.

Komentarze 62

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 4 lutego 2012 o 20:39
[quote name='abb666' timestamp='1328287695' post='592325']
Na Lubelszczyźnie i Zamojszczyźnie trzeba zlikwidować busy. Wtedy więcej ludzi będzie jeździło pociągami i nie trzeba będzie do nich dokładać. Zamiast remontować drogi, na których giną ludzie, lepiej budować linie kolejowe i stacje. Drogi tylko na dojeżdżanie do stacji i przystanków kolejowych, a max prędkość samochodów to powinna być 5 km/h. Wtedy nawet pijany rowerzysta zdąży ucie, a jak nie, to mniej obrażeń będzie miał, i koszty jego pobytu w szpitalu się zmniejszą. Wtedy NFZ będzie miało więcej kasy na leczenie innych chorób.
W naszym regionie powinny być tylko trzy autostrady (A12, 17, 19) i kilka krajówek pomiędzy nimi. Reszta jako dojazdówki do stacji i przystanków kolejowych.
A w ogóle to busy są mało ekonomiczne, bo legalnie mogą zabrać tylko 20 osób. Zużywają mnóstwo paliwa stojąc w korkach i stwarzają zagrożenie dla innych użytkowników dró, bo muszą nadrabiać czas stracony w korkach i jeżdżą jak Kubica w Singapurze.
W pociąg może wejść i 600. I nie będą musiały jechać "na glonojada".
[/quote]

Odwróć swój nick i może pod tym numerem znajdziesz lubelszczyzne i zamojszczyzne.
[quote name='abb666' timestamp='1328287695' post='592325']
Na Lubelszczyźnie i Zamojszczyźnie trzeba zlikwidować busy. Wtedy więcej ludzi będzie jeździło pociągami i nie trzeba będzie do nich dokładać. Zamiast remontować drogi, na których giną ludzie, lepiej budować linie kolejowe i stacje. Drogi tylko na dojeżdżanie do stacji i przystanków kolejowych, a max prędkość samochodów to powinna być 5 km/h. Wtedy nawet pijany rowerzysta zdąży ucie, a jak nie, to mniej obrażeń będzie miał, i koszty jego pobytu w szpital... rozwiń
Avatar
abb666 / 3 lutego 2012 o 17:48
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
[/quote]
Na Lubelszczyźnie i Zamojszczyźnie trzeba zlikwidować busy. Wtedy więcej ludzi będzie jeździło pociągami i nie trzeba będzie do nich dokładać. Zamiast remontować drogi, na których giną ludzie, lepiej budować linie kolejowe i stacje. Drogi tylko na dojeżdżanie do stacji i przystanków kolejowych, a max prędkość samochodów to powinna być 5 km/h. Wtedy nawet pijany rowerzysta zdąży ucie, a jak nie, to mniej obrażeń będzie miał, i koszty jego pobytu w szpitalu się zmniejszą. Wtedy NFZ będzie miało więcej kasy na leczenie innych chorób.
W naszym regionie powinny być tylko trzy autostrady (A12, 17, 19) i kilka krajówek pomiędzy nimi. Reszta jako dojazdówki do stacji i przystanków kolejowych.
A w ogóle to busy są mało ekonomiczne, bo legalnie mogą zabrać tylko 20 osób. Zużywają mnóstwo paliwa stojąc w korkach i stwarzają zagrożenie dla innych użytkowników dró, bo muszą nadrabiać czas stracony w korkach i jeżdżą jak Kubica w Singapurze.
W pociąg może wejść i 600. I nie będą musiały jechać "na glonojada".
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana u... rozwiń
Avatar
Gość / 2 lutego 2012 o 12:59
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
[/quote]

Najlepszym rozwiązaniem jest likwidacja województwa i paru innych w Polsce i połowę powiatów.Wrócić do podziału uzasadnionego historycznie.Podział za Gierka nie był głupi,choć o jedną trzecią było za dużo województw,to i tak administracji(urzędników) było mniej.Ostatnia reforma administracyjna to bubel nad bublami.
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana u... rozwiń
Avatar
Gość / 1 lutego 2012 o 11:17
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
[/quote]

Zamość nie leży na lubelszczyznie.
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana u... rozwiń
Avatar
aron / 1 lutego 2012 o 06:45
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdań... rozwiń
Avatar
obserwator / 31 stycznia 2012 o 21:33
Panowie w kolektywie tz koalicji za kulisami masz szanse przegłosować w pojedynke tylko lamentować ,bogatsi powiedzą ze to demokratycznie przegłosowane ,i to moze trwać długie lata jezeli nie powiecie BASTA to będą was Rolować z inwestyvcji a pozniej powiedzą ze Janosikowe upada czyli rząd i bogasty sam się wyżywi.Dlaczego najbogatrzy region w surowce [węgiel, gaz ,najlepsza ziemia czarnoziem Hrubieszów Tomaszów?]klepie biede bo rząd mówi nie bo nie dla Lublina i regionu ,czyżby znowu musiała być ulica tak jak 68 km drogi S 17
Avatar
abb666 / 31 stycznia 2012 o 20:45
No tak. Wszystko jasne! Nam zabrali, komuś tam jeszcze (podkarpackie i podlaskie też pewnie poległy) a Jaśnie Panujący z tych oszczędności będą ratować darmozjadów z Grecji. Dlaczego? nie wiem. Niech to wszystko w końcu pi...lnie i będzie spokój.
Avatar
Z mstołkowszczyzny / 31 stycznia 2012 o 19:22
W pierwszym szeregu stali i się wychwalali i pieniędzy nie dostali.
Pewnością się chełpili,kopytkami stukali,rożkami grozili,a w Sejmie się poróżnili.
Avatar
Rutynosaurus Hex / 31 stycznia 2012 o 17:43
Jak wbić posłom do głowy szacunek dla regionu i wyborców? To dopiero jest pytanie... Nawet Sokrates nie odpowie na nie. Nawet on nie ogarnąłby ścieżek ich rozumowania, jeśli oczywiście takowe istnieją Może więc ich jakoś symbolicznie ukarać, np. a) przebieżką w stoju adamowym wzdłuż siedemnastki w jakże sympatycznej zimowej aurze, b)niedobrowolnym postojem pod pręgierzem przed, powiedzmy, Trybunałem Koronnym, c) bilecikiem w jedną stronę na Wyspę Św. Heleny lub jakąś dalszą. Jako ludzie dorośli i odpowiedzialni, jak głosiły wyborcze afisze, powinni to mężnie znieść, nieprawdaż?
Jak wbić posłom do głowy szacunek dla regionu i wyborców? To dopiero jest pytanie... Nawet Sokrates nie odpowie na nie. Nawet on nie ogarnąłby ścieżek ich rozumowania, jeśli oczywiście takowe istnieją Może więc ich jakoś symbolicznie ukarać, np. a) przebieżką w stoju adamowym wzdłuż siedemnastki w jakże sympatycznej zimowej aurze, b)niedobrowolnym postojem pod pręgierzem przed, powiedzmy, Trybunałem Koronnym, c) bilecikiem w jedną stronę na Wyspę Św. Heleny lub jakąś dalszą. Jako ludzie dorośli i odpowiedzialni, jak głosiły wyborcze afisze,... rozwiń
Avatar
obserwator / 31 stycznia 2012 o 17:12
Wtym rzadzie to tylko 2 osoby zasługują na uznanie szacunek to pani Tokarska i śmiem twierdzić ze Hetman głosował by podobnie ci ludzie to nie karierowicze to oni chcą słuzyć temu regionowi ,ale Hetman zauważył ze z PO[mafią polityczną] nic nie wskura dla regionu w pojedynke dlatego dobra decyzja że pilnuje własnego regionu.Dlaczego Podkarpacie walczyło nie patrzać o bezmyślne głosowanie ,to oni zdobyli szacunek Podkarpacia mimo ukarania .Podkarpacie i tak otrzymało kasę na1. Autostrade 2.Obwodnice wielu miast3.Rozbudowy lotniska .terminalu 4.Słuchy dochodzą o pierszenstwie modernizacji koleji ,a co konkretnego otrzymał region Lubelski czy Lublin .Jesteśmy KOLONIĄ jak piszą internauci .Nie opowiadajcie bajek o głosowaniu na PIS .Podkarpacie głosowałoteżna PIS.Zmowa regionów zachodnich istnieje kilka lat -my wam a póżniej odwrotnie.
Wtym rzadzie to tylko 2 osoby zasługują na uznanie szacunek to pani Tokarska i śmiem twierdzić ze Hetman głosował by podobnie ci ludzie to nie karierowicze to oni chcą słuzyć temu regionowi ,ale Hetman zauważył ze z PO[mafią polityczną] nic nie wskura dla regionu w pojedynke dlatego dobra decyzja że pilnuje własnego regionu.Dlaczego Podkarpacie walczyło nie patrzać o bezmyślne głosowanie ,to oni zdobyli szacunek Podkarpacia mimo ukarania .Podkarpacie i tak otrzymało kasę na1. Autostrade 2.Obwodnice wielu miast3.Rozbudowy lotniska .terminalu ... rozwiń
Avatar
Gość / 4 lutego 2012 o 20:39
[quote name='abb666' timestamp='1328287695' post='592325']
Na Lubelszczyźnie i Zamojszczyźnie trzeba zlikwidować busy. Wtedy więcej ludzi będzie jeździło pociągami i nie trzeba będzie do nich dokładać. Zamiast remontować drogi, na których giną ludzie, lepiej budować linie kolejowe i stacje. Drogi tylko na dojeżdżanie do stacji i przystanków kolejowych, a max prędkość samochodów to powinna być 5 km/h. Wtedy nawet pijany rowerzysta zdąży ucie, a jak nie, to mniej obrażeń będzie miał, i koszty jego pobytu w szpitalu się zmniejszą. Wtedy NFZ będzie miało więcej kasy na leczenie innych chorób.
W naszym regionie powinny być tylko trzy autostrady (A12, 17, 19) i kilka krajówek pomiędzy nimi. Reszta jako dojazdówki do stacji i przystanków kolejowych.
A w ogóle to busy są mało ekonomiczne, bo legalnie mogą zabrać tylko 20 osób. Zużywają mnóstwo paliwa stojąc w korkach i stwarzają zagrożenie dla innych użytkowników dró, bo muszą nadrabiać czas stracony w korkach i jeżdżą jak Kubica w Singapurze.
W pociąg może wejść i 600. I nie będą musiały jechać "na glonojada".
[/quote]

Odwróć swój nick i może pod tym numerem znajdziesz lubelszczyzne i zamojszczyzne.
[quote name='abb666' timestamp='1328287695' post='592325']
Na Lubelszczyźnie i Zamojszczyźnie trzeba zlikwidować busy. Wtedy więcej ludzi będzie jeździło pociągami i nie trzeba będzie do nich dokładać. Zamiast remontować drogi, na których giną ludzie, lepiej budować linie kolejowe i stacje. Drogi tylko na dojeżdżanie do stacji i przystanków kolejowych, a max prędkość samochodów to powinna być 5 km/h. Wtedy nawet pijany rowerzysta zdąży ucie, a jak nie, to mniej obrażeń będzie miał, i koszty jego pobytu w szpital... rozwiń
Avatar
abb666 / 3 lutego 2012 o 17:48
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
[/quote]
Na Lubelszczyźnie i Zamojszczyźnie trzeba zlikwidować busy. Wtedy więcej ludzi będzie jeździło pociągami i nie trzeba będzie do nich dokładać. Zamiast remontować drogi, na których giną ludzie, lepiej budować linie kolejowe i stacje. Drogi tylko na dojeżdżanie do stacji i przystanków kolejowych, a max prędkość samochodów to powinna być 5 km/h. Wtedy nawet pijany rowerzysta zdąży ucie, a jak nie, to mniej obrażeń będzie miał, i koszty jego pobytu w szpitalu się zmniejszą. Wtedy NFZ będzie miało więcej kasy na leczenie innych chorób.
W naszym regionie powinny być tylko trzy autostrady (A12, 17, 19) i kilka krajówek pomiędzy nimi. Reszta jako dojazdówki do stacji i przystanków kolejowych.
A w ogóle to busy są mało ekonomiczne, bo legalnie mogą zabrać tylko 20 osób. Zużywają mnóstwo paliwa stojąc w korkach i stwarzają zagrożenie dla innych użytkowników dró, bo muszą nadrabiać czas stracony w korkach i jeżdżą jak Kubica w Singapurze.
W pociąg może wejść i 600. I nie będą musiały jechać "na glonojada".
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana u... rozwiń
Avatar
Gość / 2 lutego 2012 o 12:59
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
[/quote]

Najlepszym rozwiązaniem jest likwidacja województwa i paru innych w Polsce i połowę powiatów.Wrócić do podziału uzasadnionego historycznie.Podział za Gierka nie był głupi,choć o jedną trzecią było za dużo województw,to i tak administracji(urzędników) było mniej.Ostatnia reforma administracyjna to bubel nad bublami.
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana u... rozwiń
Avatar
Gość / 1 lutego 2012 o 11:17
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
[/quote]

Zamość nie leży na lubelszczyznie.
[quote name='aron' timestamp='1328075127' post='590967']
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana u... rozwiń
Avatar
aron / 1 lutego 2012 o 06:45
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdańsk - Elbląg która zniszczy unikalny ekosystem Żuław, natomiast na Lubelszczyźnie uruchamia szynobusy do Zamościa jadące ze średnią prędkością 43 km/h.
W woj. lubelskim trzeba przede wszystkim zlikwidować pociągi regionalne, które są kompletnie nierentowne i mają najmniejszą frekwencję w Polsce. Te 55 mln rocznie trzeba przeznaczyć na remonty dróg wojewódzkich, które są w fatalnym stanie a korzysta z nich tysiące osób codziennie. Jak już wyremontujemy drogi to pomyślimy o kolei.

Natomiast w woj. zachodnich trzeba stawiać na kolej i zaprzestać budowy i remontów dróg - wtedy będzie zachowana unijna zasada 60 do 40. Oczywiście Tusk robi na odwrót - buduje drogę ekspresową S7 Gdań... rozwiń
Avatar
obserwator / 31 stycznia 2012 o 21:33
Panowie w kolektywie tz koalicji za kulisami masz szanse przegłosować w pojedynke tylko lamentować ,bogatsi powiedzą ze to demokratycznie przegłosowane ,i to moze trwać długie lata jezeli nie powiecie BASTA to będą was Rolować z inwestyvcji a pozniej powiedzą ze Janosikowe upada czyli rząd i bogasty sam się wyżywi.Dlaczego najbogatrzy region w surowce [węgiel, gaz ,najlepsza ziemia czarnoziem Hrubieszów Tomaszów?]klepie biede bo rząd mówi nie bo nie dla Lublina i regionu ,czyżby znowu musiała być ulica tak jak 68 km drogi S 17
Avatar
abb666 / 31 stycznia 2012 o 20:45
No tak. Wszystko jasne! Nam zabrali, komuś tam jeszcze (podkarpackie i podlaskie też pewnie poległy) a Jaśnie Panujący z tych oszczędności będą ratować darmozjadów z Grecji. Dlaczego? nie wiem. Niech to wszystko w końcu pi...lnie i będzie spokój.
Avatar
Z mstołkowszczyzny / 31 stycznia 2012 o 19:22
W pierwszym szeregu stali i się wychwalali i pieniędzy nie dostali.
Pewnością się chełpili,kopytkami stukali,rożkami grozili,a w Sejmie się poróżnili.
Avatar
Rutynosaurus Hex / 31 stycznia 2012 o 17:43
Jak wbić posłom do głowy szacunek dla regionu i wyborców? To dopiero jest pytanie... Nawet Sokrates nie odpowie na nie. Nawet on nie ogarnąłby ścieżek ich rozumowania, jeśli oczywiście takowe istnieją Może więc ich jakoś symbolicznie ukarać, np. a) przebieżką w stoju adamowym wzdłuż siedemnastki w jakże sympatycznej zimowej aurze, b)niedobrowolnym postojem pod pręgierzem przed, powiedzmy, Trybunałem Koronnym, c) bilecikiem w jedną stronę na Wyspę Św. Heleny lub jakąś dalszą. Jako ludzie dorośli i odpowiedzialni, jak głosiły wyborcze afisze, powinni to mężnie znieść, nieprawdaż?
Jak wbić posłom do głowy szacunek dla regionu i wyborców? To dopiero jest pytanie... Nawet Sokrates nie odpowie na nie. Nawet on nie ogarnąłby ścieżek ich rozumowania, jeśli oczywiście takowe istnieją Może więc ich jakoś symbolicznie ukarać, np. a) przebieżką w stoju adamowym wzdłuż siedemnastki w jakże sympatycznej zimowej aurze, b)niedobrowolnym postojem pod pręgierzem przed, powiedzmy, Trybunałem Koronnym, c) bilecikiem w jedną stronę na Wyspę Św. Heleny lub jakąś dalszą. Jako ludzie dorośli i odpowiedzialni, jak głosiły wyborcze afisze,... rozwiń
Avatar
obserwator / 31 stycznia 2012 o 17:12
Wtym rzadzie to tylko 2 osoby zasługują na uznanie szacunek to pani Tokarska i śmiem twierdzić ze Hetman głosował by podobnie ci ludzie to nie karierowicze to oni chcą słuzyć temu regionowi ,ale Hetman zauważył ze z PO[mafią polityczną] nic nie wskura dla regionu w pojedynke dlatego dobra decyzja że pilnuje własnego regionu.Dlaczego Podkarpacie walczyło nie patrzać o bezmyślne głosowanie ,to oni zdobyli szacunek Podkarpacia mimo ukarania .Podkarpacie i tak otrzymało kasę na1. Autostrade 2.Obwodnice wielu miast3.Rozbudowy lotniska .terminalu 4.Słuchy dochodzą o pierszenstwie modernizacji koleji ,a co konkretnego otrzymał region Lubelski czy Lublin .Jesteśmy KOLONIĄ jak piszą internauci .Nie opowiadajcie bajek o głosowaniu na PIS .Podkarpacie głosowałoteżna PIS.Zmowa regionów zachodnich istnieje kilka lat -my wam a póżniej odwrotnie.
Wtym rzadzie to tylko 2 osoby zasługują na uznanie szacunek to pani Tokarska i śmiem twierdzić ze Hetman głosował by podobnie ci ludzie to nie karierowicze to oni chcą słuzyć temu regionowi ,ale Hetman zauważył ze z PO[mafią polityczną] nic nie wskura dla regionu w pojedynke dlatego dobra decyzja że pilnuje własnego regionu.Dlaczego Podkarpacie walczyło nie patrzać o bezmyślne głosowanie ,to oni zdobyli szacunek Podkarpacia mimo ukarania .Podkarpacie i tak otrzymało kasę na1. Autostrade 2.Obwodnice wielu miast3.Rozbudowy lotniska .terminalu ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 62

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wybory 2018. Radnych zarabiających wielkie pieniądze w spółkach zabraknie na listach wyborczych?

Wybory 2018. Radnych zarabiających wielkie pieniądze w spółkach zabraknie na listach wyborczych? 0 0

Radnych, którzy znaleźli lukratywne posady w spółkach Skarbu Państwa, może zabraknąć na listach Prawa i Sprawiedliwości w jesiennych wyborach do sejmików województw. – To nieoficjalny, ale rozważany scenariusz – słyszymy od polityków PiS. W przypadku Lubelskiego zakaz walki o reelekcję może objąć trzech radnych

MUNDIAL 2018. Iran – Hiszpania 0:1. Na ratunek Costa

MUNDIAL 2018. Iran – Hiszpania 0:1. Na ratunek Costa 0 1

MUNDIAL 2018 Reprezentacja Hiszpanii po wielkich męczarniach wyszarpała zwycięstwo przeciwko Iranowi zwyciężając 1:0, a jedyną bramkę zdobył w drugiej połowie Diego Costa

Odpady z Danii przyjechały do naszego regionu. Rozładunek zablokował starosta
Alarm24

Odpady z Danii przyjechały do naszego regionu. Rozładunek zablokował starosta 48 19

Tir z plastikowymi odpadami przyjechał wczoraj do Zofiówki w gminie Łęczna. Plastik z Danii, którego rozładunek zablokował w minionym tygodniu włodawski starosta, został złożony w zamykanym magazynie. Tym razem legalnie

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi 1 3

ROZMOWA Z Grzegorzem Bronowickim, byłym reprezentantem Polski

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce 3 0

Lubelska klasa okręgowa Ponad 200 kibiców oglądało w Drzewcach pierwszy mecz barażowy. W starciu dwóch wicemistrzów klasy A lepszy okazał się LKS Stróża

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej 3 7

Zmiany w lubelskich parafiach ogłosił w środę metropolita lubelski abp. Stanisław Budzik

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko"
film

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko" 7 1

– Artur powiedział mi, że się zakochał. Chciał ułożyć sobie z nią życie – opowiadał w środę przed sądem krewny Artura S. 47-latek odpowiada przed sądem za uduszenie swojej dziewczyny. Przez miesiąc mieszkał z jej zwłokami ukrytymi w wersalce

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu!

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu! 90 12

Unieważniony został zakaz wprowadzania psów do Ogrodu Saskiego. Taki wyrok wydał w środę Naczelny Sąd Administracyjny. Uznał, że radni nie mieli prawa zabronić spacerów z psem po zabytkowym parku. To koniec czteroletniego sporu między władzami Lublina a dwoma mieszkańcami miasta

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia]
galeria

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia] 0 0

Na Wydziale Artystycznym UMCS rozpoczęły się prace przy nowym filmie promocyjnym uczelni. Do zdjęć potrzeba kilkudziesięciu statystów

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo 1 0

MUNDIAL 2018 Urugwaj pokonał 1:0 Arabię Saudyjską i obok Rosji wywalczył awans do 1/8 finału. O tym która z drużyn zajmie pierwsze miejsce w grupie A zadecyduje bezpośredni mecz pomiędzy gospodarzami, a zespołem z Ameryki Południowej

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina
galeria

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina 15 9

Na sprzedaż trafił miejski autobus rozbity w kwietniu w głośnym wypadku na ul. Narutowicza. Jelcz nie nadaje się do jazdy, ma zatrzymany dowód rejestracyjny, ale spółka liczy na to, że znajdzie kupca. Pojazd ma 1,3 mln km przebiegu.

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy 177 15

Do nietypowej interwencji policji doszło w powiecie łukowskim, gdzie policjant z nieoznakowanego radiowozu, zatrzymał inny nieoznakowany radiowóz

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach?

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach? 8 1

W środę umowy z lubelskim klubem podpisało dwóch kolejnych młodych zawodników. To Jakub Buczek i Rafał Dobrzyński, którzy w rundzie wiosennej debiutowali w III lidze. Wiadomo już także, że do ekipy żółto-biało-niebieskich po wypożyczeniu wraca Michał Paluch

Kanada zalegalizowała marihuanę

Kanada zalegalizowała marihuanę 0 2

Kanadyjski parlament zalegalizował rekreacyjne używanie marihuany. Obywatele Kanady będą mogli posadzić sobie w domu do czterech krzaczków

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym
22 czerwca 2018, 21:15

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym 0 0

Restauracja Stara Łaźnia w Kazimierzu Dolnym (ul. Senatorska 21) zaprasza na kolejną odsłonę kina plenerowego. W piątek, 22 czerwca ok. godz. 21.15 zobaczymy film Uwikłanie, z kolei dzień później o tej samej porze kultowe Kochaj albo rzuć.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.