poniedziałek, 11 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Lubelskie: Ruszyły badania umiejętności trzecioklasistów

Dodano: 12 maja 2016, 07:16
Autor: ask

We wtorek zaczęła się diagnoza kompetencji z języka polskiego (IBE). W przyszłym tygodniu z matematyki i przyrody. Badanie trzecioklasistów organizuje Instytut Badań Edukacyjnych. Na Lubelszczyźnie przystąpi do niego 141 podstawówek.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
Wyniki badania szkoły otrzymają w czerwcu
Wyniki badania szkoły otrzymają w czerwcu

W tym roku po raz pierwszy dzieci zmierzą się z pytaniami dotyczącymi przyrody. – To jest szczególnie ważne, ponieważ zainteresowania przyrodnicze kształtują się przede wszystkim do 12 roku życia – podkreśla Natalia Skipietrow z Instytutu Badań Edukacyjnych.

Badanie IBE do łatwych jednak nie należy. Zadania wykraczają poza zagadnienia, które uczniowie omawiali w szkołach. Jak zapewniają autorzy testów, są one jednak przygotowane w ten sposób, aby zdający mogli sobie poradzić z problemem „na piechotę”.

– Celem diagnoz nie jest sprawdzenie, czy uczniowie osiągnęli poziom wiedzy i umiejętności wymaganych w podstawie programowej dla I czy II etapu edukacyjnego. To codziennie sprawdzają nauczyciele – podkreśla Skipietrow. – Chodzi natomiast o dostarczenie informacji nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielom przedmiotowym klas IV–VI o tym, jak dzieci myślą, jak radzą sobie w znanych, ale i w nowych sytuacjach.

Wyniki badania szkoły otrzymają w czerwcu. Z przeprowadzonego w ubiegłym roku badania wynikało, że trzecioklasiści potrafią poradzić sobie z rozumieniem tekstu popularnonaukowego, ale nie zawsze uważnie czytają tekst. Gorzej dzieci radziły sobie z zadaniem napisania listu do rówieśnika, w którym miały przekonać go do wizyty u dentysty. Co prawda potrafiły argumentować, jednak niemal 1/5 dzieci nie potrafiła poprawnie napisać wypowiedzi w sposób komunikatywny. Dobrze wypadł także test z zadaniami, do rozwiązania których mogły zastosować poznane w szkole, gotowe schematy.

W zadaniach wymagających samodzielnego rozumowania, zastosowania poznanych narzędzi w rozwiązaniu nowego problemu, uczniowie często się jednak gubili.

Gość
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (12 maja 2016 o 11:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Bezsensowne stresowanie dzieci.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!