Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

6 września 2010 r.
15:46
Edytuj ten wpis

Myśliwi kupują zające i bażanty i wypuszczają je do lasu

0 13 A A

Z roku na rok spada liczba drobnej zwierzyny nie tylko na Lubelszczyźnie, ale w całej Polsce. W lasach jest coraz mniej zajęcy, kuropatw i bażantów. Koła łowieckie starają się ratować sytuację. Kupują zwierzęta i wypuszczają do lasu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zarząd okręgu lubelskiego Polskiego Związku Łowieckiego kupił właśnie 900 bażantów. 380 od soboty jest już na wolności w okolicach Nałęczowa, Kraśnika i Bychawy. Kolejne trafią do lasów w okolicach Lublina.

– Czekamy tylko na lepszą pogodę. Zwierzęta już są. Ludzie też są przygotowani – zapowiada Marian Flis, przewodniczący Zarządu Okręgowego PZŁ w Lublinie. – Bażanty zamieszkają m.in. na terenach popowodziowych w Wilkowie. Ale również w pobliżu Annopola, Bełżyc i Opola Lubelskiego.

To nie jedyne zakupy myśliwych w ostatnim czasie. Koło Łowieckie "Dąbrowa Bór” przy wparciu finansowym Starostwa Powiatowego w Kraśniku kupiło 40 zajęcy. – To pierwsza tego typu akcja – wyjaśnia Tomasz Mularczyk, członek zarządu powiatu kraśnickiego. – Koło łowieckie wyszło z taką inicjatywą, a my się do niej przychyliliśmy.

Szaraki zostały wypuszczone do lasu 20 sierpnia. Polowań na razie nie będzie.

– Na terenie naszego koła jest ok. 300 zajęcy. Żeby można było myśleć o odstrzale musiałoby być ich 500. Przez najbliższe dwa lata nie będziemy więc na nie polować – zapewnia Edward Dziurda, szef Koła Łowieckiego "Dąbrowa Bór”.

Myśliwi często kupują zwierzęta za własne pieniądze. Ośrodek Hodowli Zwierzyny Zarządu Głównego PZŁ Przybyszew, gdzie zaopatrują się m.in. koła z Lubelszczyzny hoduje głównie bażanty, choć największym zainteresowaniem cieszą się obecnie kuropatwy (do nas trafiły w zeszłym roku).

– Rocznie dostarczamy 30 tys. bażantów. Ponad połowa z nich trafia do kół łowieckich – mówi Dariusz Madej, kierownik Ośrodka w miejscowości Nowy Przybyszew w woj. mazowickim. – Jeśli chodzi o zające to jest ich ok. 500–600 rocznie. Hodowla zająca jest bardzo droga, a straty bardzo duże. Zwierzę nie jest odporne na stres.

Myśliwi kupują zwierzęta i wypuszczają, ponieważ w całej Polsce spada ich liczba. Przyczyn jest bardzo wiele. – Chodzi m.in. o zmianę sposobu uprawy roli i mechanizację. Kiedyś koniczynę koszono kosą, teraz kosiarką. Zając nie ucieka przed maszyną i ginie – tłumaczy dr Mariusz Wójcik z Zakład Ekologii i Hodowli Zwierząt Łownych Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. – Poza tym środki ochrony roślin niszczą nie tylko chwasty, ale też pożywienie dla zwierząt. Między polami nie ma już miedzy. A rosnące na niej rośliny były schronieniem i miejsce lęgowym jednocześnie.

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Ptasznik z Lublina / 7 września 2010 o 17:47
Koło Łowieckie "Dąbrowa Bór" przekroczyło dozwolone limity odstrzału na kwotę 273 tysęcy złotych! Sprawa w sądzie. I chyba dlatego władze państwowe dotują tych co prowadzą bandycką niezgodną z prawem gospodarkę łowiecką. "Dąbrowa Bór" szczególnie pazernie strzelało właśnie do zajęcy i bażantów i podana kwota to ekwiwalent za zwierzynę pozyskaną ponad plan własnie w tych gatunkach! Czerwony Sztandar jakoś o tym milczy....
Avatar
Kamyk / 7 września 2010 o 11:56
MYŚLIWI TO NAJWIĘKSZA PLAGA!! Te kilka zajączków które wypuszczą będzie odstrzelone lada moment. NIK wykrył że limity odstrzału zwierzyny były ogromnie przekroczone, już nie pamiętam kilku czy kilkunastokrotnie i jakoś dziwnie sprawa przycichła. Te kila zajączków to jakaś kmina!!! Jak tak lubią strzelać to niech do lisów strzelają jest ich całą plaga... ale po co?! przecież naboje kosztują, mięsa nie zje a skórki już nie są w cenie. Powinni rozwiązać koła myśliwskie, a liczba zwierzyny od razu by się zwiększyła. Ale ELITĘ (adwokaci, lekarze, sędziowie...) ciężko ruszyć. NIE DLA MYŚLIWYCH!!! Pozdrawiam
MYŚLIWI TO NAJWIĘKSZA PLAGA!! Te kilka zajączków które wypuszczą będzie odstrzelone lada moment. NIK wykrył że limity odstrzału zwierzyny były ogromnie przekroczone, już nie pamiętam kilku czy kilkunastokrotnie i jakoś dziwnie sprawa przycichła. Te kila zajączków to jakaś kmina!!! Jak tak lubią strzelać to niech do lisów strzelają jest ich całą plaga... ale po co?! przecież naboje kosztują, mięsa nie zje a skórki już nie są w cenie. Powinni rozwiązać koła myśliwskie, a liczba zwierzyny od razu by się zwiększyła. Ale E... rozwiń
Avatar
paweł / 7 września 2010 o 09:30
po pierwsze ludzie zawsze polowali na zwierzęta, wiec nie jest to jakiś wymysł, jak człowiek chciał jeść musiał zabić, taka kolej rzeczy, nie mówiąc tutaj o tych którzy jedzą trawę i badyle;) po drugie nigdy nie było szczepionek więc natura sama regulowała liczebność zwierzyny, zgadzam się, że część myśliwych to tzw. mięsiarze, czyli tylko zabijają nie pomagając zwierzynie, ale część także pomaga. sam po sobie wiem, że w jeden weekend można zdjąć nawet 1000wnyków!!!! ludzie siedzący w miastach nie zdają sobie z tego sprawy, jak duża jest skala kłusownictwa, itd. nie każdy myśliwy to morderca bez serca, ogólnym założeniem myślistwa nie jest zabijanie tylko tradycja itd, to nie tylko mordowanie zwierząt, ale także sadzenie lasów, dokarmianie w zimie, regulacja drapieżników itd. jeżeli nie macie o czymś pojęcia to się nie wypowiadajcie, dla was to tylko mordercy, więc dalej szczepcie wasze cudowne liski, które niedługo zaczną zjadać się wzajemnie bo już nic im nie zostanie. 1 lis w ciągu roku niszczy więcej zwierzyny niż 30myśliwych, on musi zabijać codziennie, czyli 365razy w roku!!!! szczepionka nie powoduje że lisy mają sielankę na polach, to powoduje że jest ich za dużo i nie mają co jeść, ot szczepieni nic dobrego im nie daje, muszą przez to walczyć o jedzenie i terytorium między sobą, ale cóz ekolodzy zamiast wziąc ręce za pas i udać się do lasu zdejomwać wnyki, dokarmić zwierzynę i polować na kłusowników, siedzą w biurze i widzą przyrodę na ekranie komputera;) niestety w taki sposób nic się nie zdziała, to tak jak nauka jazdy samochodem...bez samochodu.
po pierwsze ludzie zawsze polowali na zwierzęta, wiec nie jest to jakiś wymysł, jak człowiek chciał jeść musiał zabić, taka kolej rzeczy, nie mówiąc tutaj o tych którzy jedzą trawę i badyle;) po drugie nigdy nie było szczepionek więc natura sama regulowała liczebność zwierzyny, zgadzam się, że część myśliwych to tzw. mięsiarze, czyli tylko zabijają nie pomagając zwierzynie, ale część także pomaga. sam po sobie wiem, że w jeden weekend można zdjąć nawet 1000wnyków!!!! ludzie siedzący w miastach nie zdają sobie z tego sprawy, j... rozwiń
Avatar
kasia / 7 września 2010 o 09:09
Mysliwi zawsze znajda wytlumaczenie dla zabijania. "Za malo zajecy czy bazantow? Trzeba wystrzelac drapiezniki". "Za duzo zajecy? Czesc musi byc odstrzelona".

A moze by tak po prostu, panowie i panie Zabojcy-z-Zimna-Krwia, pozwolic Naturze, zeby sama regulowala liczebnosc zwierzat? Odstawcie strzelby, przestance ingerowac, a Matka Natura poradzi sobie bez waszej watpliwej pomocy. A strzelac mozecie do siebie nawzajem! To o wiele bardziej ekscytujace niz zabijanie zwierzat, ktore przy spotkaniu z wami nie maja szans.
Avatar
luiza / 7 września 2010 o 08:57
To prawda , że drobnej zwierzyny jest coraz mniej.
Jeszcze dwa lata wstecz w okolicach mojej "letniej" działki fruwały bażanty ......jakie to było piękne.......
W tym roku nie udało mi się zobaczyć ani bażanta , ani zająca na wolności........
Te bażanty to najwyrażniej była jedna rodzina......i też komuś przeszkadzała.....Wielka szkoda......
Avatar
JA / 7 września 2010 o 08:40
[size="5"]Główną przyczyną spadku liczebności drobnej zwierzyny jest człowiek.[/size] Czy to kłusownik czy mysliwy ze strzelbą. Róbcie tak dalej a za kilkanaście lat bażanty, zające i inne zwierzęta będzie się oglądać na zdjęciach bo zostaną wytrzebione.
Avatar
llubellak@op.pl / 7 września 2010 o 08:15
szczepienia szczepieniami ale największym zagrożeniem dla zwierzyny jest człowiek a szczególnie człowiek ze strzelbą. kto na bieżąco śledzi to co się dzieje na dzienniku, ten wie że prawie rok temu była afera jak to rekordzista- koło łowieckie wystrzelało zwierzyny o 700 sztuk ponad normę! w lubelskim jest ponad 90 kół łowieckich, niech średnia dla wszystkich wypadnie 100 zwierzaków ponad normę to proszę- 9000 zwierzaczków, a oni teraz wypuszczają 40 zajączków. ten artykuł jest sponsorowany, zrobiony aby pokazać dobre imię myśliwych a prawda jest taka, że to oni przyczynili się głównie do wybicia zwierzaków. szczepienia, uprawa roślin to też powody spadku liczby zwierzaków ale nie jedyne! myśliwi też się przyczyniają, zresztą nie każdy w tych kołach łowieckich jest taki miłosierny jak tych kilku. gdyby tak każdy się zrzucił na zakupy, stać by było na zakup 4000 tysięcy zajęcy. w końcu na biednych nie trafiło
szczepienia szczepieniami ale największym zagrożeniem dla zwierzyny jest człowiek a szczególnie człowiek ze strzelbą. kto na bieżąco śledzi to co się dzieje na dzienniku, ten wie że prawie rok temu była afera jak to rekordzista- koło łowieckie wystrzelało zwierzyny o 700 sztuk ponad normę! w lubelskim jest ponad 90 kół łowieckich, niech średnia dla wszystkich wypadnie 100 zwierzaków ponad normę to proszę- 9000 zwierzaczków, a oni teraz wypuszczają 40 zajączków. ten artykuł jest sponsorowany, zrobiony aby pokazać dobre imię myśliwych a pr... rozwiń
Avatar
paweł / 7 września 2010 o 08:00
gdyby nie szczepienia lisów, drobnych zwierząt było by tyle ile trzeba. kiedyś nie było szczepionek i mimo polowań na dużą skalę zwierzyny było pod dostatkiem, nie porównujmy myśliwego z lisem, lis poluje codziennie i niszczy wszystko, jajka, małe zwierzęta, myśliwy poluje raz w tygodniu i nie jest w stanie wytropić na tyle zwierzyny co lis czy pies. poza tym na zające poluje się góra 2 miesiące w roku!!! kłusownicy działają cały rok!! dzięki "nowoczesnemu" podejściu zielonych jakim jest "naturalne" szczepienie lisów niedługo nic nie będzie biegać po naszych polach i lasach, oprócz zmutowanych 50kg lisów, niedługo zamiast szczepionek będą jeszcze zrzucać worki z jedzeniem itd. ludzie nie mają pojęcia o przyrodzie, ale podążając za moda, "chronią środowisko" tak naprawdę go niszcząc. lis nie szczepiony zdycha, odradza się populacja drobnej zwierzyny, rośnie liczba lisów, zmniejsza się populacja zwierzyny drobnej, liczba lisów maleje, i taka powinna być kolej rzeczy, a nie jakieś szczepionki. zamiast szczepić weźcie się za zdejmowanie wnyków, sideł i tropienie kłusowników, których jest setki więcej niż myśliwych. siedząc na ciepłych posadkach środowiska nie ochronicie...ekolodzy
gdyby nie szczepienia lisów, drobnych zwierząt było by tyle ile trzeba. kiedyś nie było szczepionek i mimo polowań na dużą skalę zwierzyny było pod dostatkiem, nie porównujmy myśliwego z lisem, lis poluje codziennie i niszczy wszystko, jajka, małe zwierzęta, myśliwy poluje raz w tygodniu i nie jest w stanie wytropić na tyle zwierzyny co lis czy pies. poza tym na zające poluje się góra 2 miesiące w roku!!! kłusownicy działają cały rok!! dzięki "nowoczesnemu" podejściu zielonych jakim jest "naturalne" s... rozwiń
Avatar
Jurgen / 7 września 2010 o 04:49
[size="4"]Wypuszczają , żeby potem sobie postrzelać , sqrwysyny ... [/size]
Avatar
politycyTOzlodzieje / 7 września 2010 o 00:11
dobrze dobrze przyjdzie kryzys i klęska żywiołowa to zacznie być potrzebna zwierzyna leśna

p.s. politycy to złodzieje
Avatar
Ptasznik z Lublina / 7 września 2010 o 17:47
Koło Łowieckie "Dąbrowa Bór" przekroczyło dozwolone limity odstrzału na kwotę 273 tysęcy złotych! Sprawa w sądzie. I chyba dlatego władze państwowe dotują tych co prowadzą bandycką niezgodną z prawem gospodarkę łowiecką. "Dąbrowa Bór" szczególnie pazernie strzelało właśnie do zajęcy i bażantów i podana kwota to ekwiwalent za zwierzynę pozyskaną ponad plan własnie w tych gatunkach! Czerwony Sztandar jakoś o tym milczy....
Avatar
Kamyk / 7 września 2010 o 11:56
MYŚLIWI TO NAJWIĘKSZA PLAGA!! Te kilka zajączków które wypuszczą będzie odstrzelone lada moment. NIK wykrył że limity odstrzału zwierzyny były ogromnie przekroczone, już nie pamiętam kilku czy kilkunastokrotnie i jakoś dziwnie sprawa przycichła. Te kila zajączków to jakaś kmina!!! Jak tak lubią strzelać to niech do lisów strzelają jest ich całą plaga... ale po co?! przecież naboje kosztują, mięsa nie zje a skórki już nie są w cenie. Powinni rozwiązać koła myśliwskie, a liczba zwierzyny od razu by się zwiększyła. Ale ELITĘ (adwokaci, lekarze, sędziowie...) ciężko ruszyć. NIE DLA MYŚLIWYCH!!! Pozdrawiam
MYŚLIWI TO NAJWIĘKSZA PLAGA!! Te kilka zajączków które wypuszczą będzie odstrzelone lada moment. NIK wykrył że limity odstrzału zwierzyny były ogromnie przekroczone, już nie pamiętam kilku czy kilkunastokrotnie i jakoś dziwnie sprawa przycichła. Te kila zajączków to jakaś kmina!!! Jak tak lubią strzelać to niech do lisów strzelają jest ich całą plaga... ale po co?! przecież naboje kosztują, mięsa nie zje a skórki już nie są w cenie. Powinni rozwiązać koła myśliwskie, a liczba zwierzyny od razu by się zwiększyła. Ale E... rozwiń
Avatar
paweł / 7 września 2010 o 09:30
po pierwsze ludzie zawsze polowali na zwierzęta, wiec nie jest to jakiś wymysł, jak człowiek chciał jeść musiał zabić, taka kolej rzeczy, nie mówiąc tutaj o tych którzy jedzą trawę i badyle;) po drugie nigdy nie było szczepionek więc natura sama regulowała liczebność zwierzyny, zgadzam się, że część myśliwych to tzw. mięsiarze, czyli tylko zabijają nie pomagając zwierzynie, ale część także pomaga. sam po sobie wiem, że w jeden weekend można zdjąć nawet 1000wnyków!!!! ludzie siedzący w miastach nie zdają sobie z tego sprawy, jak duża jest skala kłusownictwa, itd. nie każdy myśliwy to morderca bez serca, ogólnym założeniem myślistwa nie jest zabijanie tylko tradycja itd, to nie tylko mordowanie zwierząt, ale także sadzenie lasów, dokarmianie w zimie, regulacja drapieżników itd. jeżeli nie macie o czymś pojęcia to się nie wypowiadajcie, dla was to tylko mordercy, więc dalej szczepcie wasze cudowne liski, które niedługo zaczną zjadać się wzajemnie bo już nic im nie zostanie. 1 lis w ciągu roku niszczy więcej zwierzyny niż 30myśliwych, on musi zabijać codziennie, czyli 365razy w roku!!!! szczepionka nie powoduje że lisy mają sielankę na polach, to powoduje że jest ich za dużo i nie mają co jeść, ot szczepieni nic dobrego im nie daje, muszą przez to walczyć o jedzenie i terytorium między sobą, ale cóz ekolodzy zamiast wziąc ręce za pas i udać się do lasu zdejomwać wnyki, dokarmić zwierzynę i polować na kłusowników, siedzą w biurze i widzą przyrodę na ekranie komputera;) niestety w taki sposób nic się nie zdziała, to tak jak nauka jazdy samochodem...bez samochodu.
po pierwsze ludzie zawsze polowali na zwierzęta, wiec nie jest to jakiś wymysł, jak człowiek chciał jeść musiał zabić, taka kolej rzeczy, nie mówiąc tutaj o tych którzy jedzą trawę i badyle;) po drugie nigdy nie było szczepionek więc natura sama regulowała liczebność zwierzyny, zgadzam się, że część myśliwych to tzw. mięsiarze, czyli tylko zabijają nie pomagając zwierzynie, ale część także pomaga. sam po sobie wiem, że w jeden weekend można zdjąć nawet 1000wnyków!!!! ludzie siedzący w miastach nie zdają sobie z tego sprawy, j... rozwiń
Avatar
kasia / 7 września 2010 o 09:09
Mysliwi zawsze znajda wytlumaczenie dla zabijania. "Za malo zajecy czy bazantow? Trzeba wystrzelac drapiezniki". "Za duzo zajecy? Czesc musi byc odstrzelona".

A moze by tak po prostu, panowie i panie Zabojcy-z-Zimna-Krwia, pozwolic Naturze, zeby sama regulowala liczebnosc zwierzat? Odstawcie strzelby, przestance ingerowac, a Matka Natura poradzi sobie bez waszej watpliwej pomocy. A strzelac mozecie do siebie nawzajem! To o wiele bardziej ekscytujace niz zabijanie zwierzat, ktore przy spotkaniu z wami nie maja szans.
Avatar
luiza / 7 września 2010 o 08:57
To prawda , że drobnej zwierzyny jest coraz mniej.
Jeszcze dwa lata wstecz w okolicach mojej "letniej" działki fruwały bażanty ......jakie to było piękne.......
W tym roku nie udało mi się zobaczyć ani bażanta , ani zająca na wolności........
Te bażanty to najwyrażniej była jedna rodzina......i też komuś przeszkadzała.....Wielka szkoda......
Avatar
JA / 7 września 2010 o 08:40
[size="5"]Główną przyczyną spadku liczebności drobnej zwierzyny jest człowiek.[/size] Czy to kłusownik czy mysliwy ze strzelbą. Róbcie tak dalej a za kilkanaście lat bażanty, zające i inne zwierzęta będzie się oglądać na zdjęciach bo zostaną wytrzebione.
Avatar
llubellak@op.pl / 7 września 2010 o 08:15
szczepienia szczepieniami ale największym zagrożeniem dla zwierzyny jest człowiek a szczególnie człowiek ze strzelbą. kto na bieżąco śledzi to co się dzieje na dzienniku, ten wie że prawie rok temu była afera jak to rekordzista- koło łowieckie wystrzelało zwierzyny o 700 sztuk ponad normę! w lubelskim jest ponad 90 kół łowieckich, niech średnia dla wszystkich wypadnie 100 zwierzaków ponad normę to proszę- 9000 zwierzaczków, a oni teraz wypuszczają 40 zajączków. ten artykuł jest sponsorowany, zrobiony aby pokazać dobre imię myśliwych a prawda jest taka, że to oni przyczynili się głównie do wybicia zwierzaków. szczepienia, uprawa roślin to też powody spadku liczby zwierzaków ale nie jedyne! myśliwi też się przyczyniają, zresztą nie każdy w tych kołach łowieckich jest taki miłosierny jak tych kilku. gdyby tak każdy się zrzucił na zakupy, stać by było na zakup 4000 tysięcy zajęcy. w końcu na biednych nie trafiło
szczepienia szczepieniami ale największym zagrożeniem dla zwierzyny jest człowiek a szczególnie człowiek ze strzelbą. kto na bieżąco śledzi to co się dzieje na dzienniku, ten wie że prawie rok temu była afera jak to rekordzista- koło łowieckie wystrzelało zwierzyny o 700 sztuk ponad normę! w lubelskim jest ponad 90 kół łowieckich, niech średnia dla wszystkich wypadnie 100 zwierzaków ponad normę to proszę- 9000 zwierzaczków, a oni teraz wypuszczają 40 zajączków. ten artykuł jest sponsorowany, zrobiony aby pokazać dobre imię myśliwych a pr... rozwiń
Avatar
paweł / 7 września 2010 o 08:00
gdyby nie szczepienia lisów, drobnych zwierząt było by tyle ile trzeba. kiedyś nie było szczepionek i mimo polowań na dużą skalę zwierzyny było pod dostatkiem, nie porównujmy myśliwego z lisem, lis poluje codziennie i niszczy wszystko, jajka, małe zwierzęta, myśliwy poluje raz w tygodniu i nie jest w stanie wytropić na tyle zwierzyny co lis czy pies. poza tym na zające poluje się góra 2 miesiące w roku!!! kłusownicy działają cały rok!! dzięki "nowoczesnemu" podejściu zielonych jakim jest "naturalne" szczepienie lisów niedługo nic nie będzie biegać po naszych polach i lasach, oprócz zmutowanych 50kg lisów, niedługo zamiast szczepionek będą jeszcze zrzucać worki z jedzeniem itd. ludzie nie mają pojęcia o przyrodzie, ale podążając za moda, "chronią środowisko" tak naprawdę go niszcząc. lis nie szczepiony zdycha, odradza się populacja drobnej zwierzyny, rośnie liczba lisów, zmniejsza się populacja zwierzyny drobnej, liczba lisów maleje, i taka powinna być kolej rzeczy, a nie jakieś szczepionki. zamiast szczepić weźcie się za zdejmowanie wnyków, sideł i tropienie kłusowników, których jest setki więcej niż myśliwych. siedząc na ciepłych posadkach środowiska nie ochronicie...ekolodzy
gdyby nie szczepienia lisów, drobnych zwierząt było by tyle ile trzeba. kiedyś nie było szczepionek i mimo polowań na dużą skalę zwierzyny było pod dostatkiem, nie porównujmy myśliwego z lisem, lis poluje codziennie i niszczy wszystko, jajka, małe zwierzęta, myśliwy poluje raz w tygodniu i nie jest w stanie wytropić na tyle zwierzyny co lis czy pies. poza tym na zające poluje się góra 2 miesiące w roku!!! kłusownicy działają cały rok!! dzięki "nowoczesnemu" podejściu zielonych jakim jest "naturalne" s... rozwiń
Avatar
Jurgen / 7 września 2010 o 04:49
[size="4"]Wypuszczają , żeby potem sobie postrzelać , sqrwysyny ... [/size]
Avatar
politycyTOzlodzieje / 7 września 2010 o 00:11
dobrze dobrze przyjdzie kryzys i klęska żywiołowa to zacznie być potrzebna zwierzyna leśna

p.s. politycy to złodzieje
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

"Żadnych pouczeń, tylko mandaty". Policjanci ukarani za nadgorliwość

"Żadnych pouczeń, tylko mandaty". Policjanci ukarani za nadgorliwość 16 12

Zakończyły się postępowania dyscyplinarne wobec dwóch funkcjonariuszy z puławskiej komendy, którzy w kwietniu tego roku zabronili swoim podwładnym stosowania pouczeń. Kazali wlepiać kierowcom mandaty. Szef miejscowej drogówki oraz zastępca komendanta otrzymali „ostrzeżenia o niepełnej przydatności do służby”.

Tłumy na spotkaniu z Lechem Wałęsą w Puławach. Przyszli też jego przeciwnicy
galeria
film

Tłumy na spotkaniu z Lechem Wałęsą w Puławach. Przyszli też jego przeciwnicy 94 38

Sala konferencyjna Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Puławach w poniedziałek pękała w szwach. Na spotkanie Klubu Obywatelskiego z Lechem Wałęsą przyszli głównie sympatycy opozycji. Były prezydent zachęcał do organizowania się, żeby "demokratycznie" zmienić rząd

Azoty II Puławy – Gloria Katowice 39:35. Zostali mistrzem grupy

Azoty II Puławy – Gloria Katowice 39:35. Zostali mistrzem grupy 5 0

II LIGA PIŁKARZY RĘCZNYCH Na zakończenie rozgrywek rezerwy Azotów Puławy pokonały Glorię Katowice i zakończyły sezon na pierwszym miejscu w swojej grupie

Paraliż szpitala przy al. Kraśnickiej. Pielęgniarki nie przyszły do pracy, do pomocy ściągano studentki

Paraliż szpitala przy al. Kraśnickiej. Pielęgniarki nie przyszły do pracy, do pomocy ściągano studentki 221 42

Nie było przyjęć na zaplanowane zbiegi, zawieszono planowe operacje, a karetki nie dowoziły nagłych przypadków – tak w poniedziałek wyglądała sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej w Lublinie. Ok. 150 pielęgniarek poszło na zwolnienia lekarskie. Jedni mówią o epidemii, drudzy o sporze płacowym z dyrekcją

Ceny paliw ostro w górę.  Przez "premię strachu"?

Ceny paliw ostro w górę. Przez "premię strachu"? 42 6

Przez rok ceny ropy Brent wzrosły o 61 proc., a benzyna 95 z PKN Orlen podrożała o 11 proc. – poinformował członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen Zbigniew Leszczyński

Biała Podlaska: Główny budynek muzeum będzie zamknięty

Biała Podlaska: Główny budynek muzeum będzie zamknięty 0 1

Na początku wakacji Muzeum Południowego Podlasia zamknie swój budynek główny. Ma to związek z remontem

Miasto unieważniło ważny przetarg. Ta decyzja dotyczy 40 tys. mieszkańców Lublina

Miasto unieważniło ważny przetarg. Ta decyzja dotyczy 40 tys. mieszkańców Lublina 2 6

Prawie 40 tys. osób dotyczy poniedziałkowa decyzja Urzędu Miasta, który unieważnił przetarg na odbiór śmieci od mieszkańców Czubów Północnych, Węglina Północnego i Węglina Południowego. Ratusz odrzucił ofertę jedynej firmy gotowej obsługiwać te dzielnice. Umowa z obecnym wykonawcą usługi wygasa 30 czerwca

Odebrał sobie życie na znak protestu. Uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Zygielbojma

Odebrał sobie życie na znak protestu. Uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Zygielbojma 16 5

Towarzystwo Jana Karskiego i Urząd Miasta Chełm uroczyście uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Mordechaja Zygielbojma.

Czarne płyty w dobrej formie. Zaoszczędzą 60 tys. zł

Czarne płyty w dobrej formie. Zaoszczędzą 60 tys. zł 1 0

Prawie 60 tys. zł oszczędzi na remoncie Sąd Apelacyjny dzięki użyciu rozbiórkowego materiału

Cofał śmieciarką, potrącił rowerzystkę
galeria

Cofał śmieciarką, potrącił rowerzystkę 0 2

22-letnia rowerzystka trafiła do szpitala po tym, jak potrąciła ją śmieciarka.

Ukradli z kapliczki figurkę Matki Boskiej. "To była dziwna kradzież"

Ukradli z kapliczki figurkę Matki Boskiej. "To była dziwna kradzież" 14 3

We wsi Mateuszowo (gm. Dubienka) z kapliczki wystawionej na prywatnej posesji zniknęła figurka Matki Boskiej. Zbulwersowani mieszkańcy wciąż mają nadzieję, że złodziej się opamięta i zwróci to, co było ważne dla całej społeczności

Nowa droga połączy wschodnią część miasta z ekspresówką

Nowa droga połączy wschodnią część miasta z ekspresówką 4 4

Lada dzień rozpocznie się budowa ul. Kusocińskiego. Miasto podpisało właśnie umowę z wykonawcą -Przedsiębiorstwem Robót Drogowych z Lublina. Prace przy nowej drodze liczącej blisko 2 kilometry mają potrwać do października 2020 r.

Miliony z UE na nowe warsztaty szkolne. Będą tu uczyć siedmiu zawodów

Miliony z UE na nowe warsztaty szkolne. Będą tu uczyć siedmiu zawodów 0 5

Jeszcze w tym roku ma stanąć budynek nowych Warsztatów Szkolnych przy Zespole Szkół nr 3 w Kraśniku. Na przyszły rok zostały zaplanowane zaś prace wykończeniowe i wyposażenie w sprzęt do nauki zawodów. W poniedziałek na miejscu, gdzie ma stanąć hala władze powiatu kraśnickiego podpisały umowę z wykonawcą

Złoto Malwiny Kopron na mistrzostwach Polski AZS

Złoto Malwiny Kopron na mistrzostwach Polski AZS 5 2

W weekend zostały rozegrane Mistrzostwa Polski Akademickiego Związku Sportowego. Z imprezy w Łodzi w dobrych humorach wracały przede wszystkim zawodniczki AZS UMCS: Malwina Kopron, Karolina Kołeczek i Paulina Guba

Rowerem z Lublina do Lasów Kozłowieckich. Nowa ścieżka

Rowerem z Lublina do Lasów Kozłowieckich. Nowa ścieżka 0 3

Trwa budowa ścieżki rowerowej, dzięki której będzie można dojechać z Lublina do Lasów Kozłowieckich. Inwestycja prowadzona przez sąsiadują z Lublinem gminę Niemce ma zakończyć się jeszcze w wakacje

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.