sobota, 18 listopada 2017 r.

Lubelskie

Obwodnica Lublina: 1,1 mld zł za dwa odcinki S17

  Edytuj ten wpis
Dodano: 19 stycznia 2012, 18:58
Autor: P.P.

Prace przy budowie S17 na węźle Dąbrowica–Lubartów. (Maciej Kaczanowski)
Prace przy budowie S17 na węźle Dąbrowica–Lubartów. (Maciej Kaczanowski)

Nieco ponad 1,1 mld zł będzie kosztować budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S17, czyli północno-wschodniej obwodnicy Lublina. Geodeci już pracują przy wytyczaniu szlaku tego fragmentu S17.

Faktyczną obwodnicę Lublina wykona hiszpańska firma Dragados. – To domknięcie budowy blisko 67-kilometrowego odcinka S17 od węzła Sielce koło Kurowa do początku obwodnicy Piask – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Hiszpańska firma zbuduje dwa odcinki S17, pomiędzy węzłami: Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa łącznej długości blisko 23 km. – W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów, na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19, oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa, z rezerwą pod docelowy trzeci pas – wylicza Nalewajko.

Inwestycja wymaga budowy 30 obiektów inżynierskich w tym blisko kilometrowej estakady nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie cennego przyrodniczo obszaru Natura 2000. Będzie to najbardziej skomplikowana operacja inżynierska na tym odcinku. Do tego stopnia, że już na wiosnę wykonawca zmieni koryto Bystrzycy, aby móc rozpocząć wykonywanie tego zadania. Przebudowany zostanie także ponad 3-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 19 od granic Lublina w kierunku Lubartowa. Powstanie droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu.

Zbudowanych zostanie 51 odcinków dróg dojazdowych łącznej długości ponad 48 km, służących do obsługi ruchu lokalnego. Zbudowanych zostanie też ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy na oddanie trasy do użytkowania kierowcom.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
generation_next
jarek
jarek
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

generation_next
generation_next (20 stycznia 2012 o 17:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1327065307' post='586101']
Rozumiem że na alpejskich autostradach nie ma estakad, węzłów drogowych, mostów, tuneli i innych obiektów inżynieryjnych.
[/quote]
Chodzi o to, że takie sztuczki z cyferkami i wyciąganiem średniej/1 km do niczego nie prowadzą. Krańcowo różne bedą koszty budowy np. w płaskim terenie na stabilnym podłożu skalnym przy niewielkiej ilości istniejącej i kolidującej infrastrukturze a pagórkowatym, częściowo podmokłym, gdzie trzeba wymieniać grunty i jeszcze do tego objęte Naturą 2000 (a taki jest przebieg 3 i 4 odcinka który będzie robił Dragados). To warunki terenowe i wymagania inwestora determinują cenę końcową za poszczególne zadania a nie na odwrót.
Rozwiń
jarek
jarek (20 stycznia 2012 o 14:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Neronuss' timestamp='1327050007' post='585956']
Podobno Dragados buduje też kawałek S5 i nie płaci podwykonawcom, a ci wycofują się z budowy. U nas też tak będzie?
[/quote]
http://abcnieruchomosci.pl/opoznienia-budowie-s5-na-odcinkach-wielkopolskich
Rozwiń
jarek
jarek (20 stycznia 2012 o 14:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
http://abcnieruchomosci.pl/opoznienia-budowie-s5-na-odcinkach-wielkopolskich
Rozwiń
Gość
Gość (20 stycznia 2012 o 14:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='generation_next' timestamp='1327053535' post='586010']
Dokładnie. Porównywanie ceny/1 km budowanej drogi nie jest żadnym wyznacznikiem. Wystarczy popatrzeć na plany obiektów inżynieryjnych: kilometrowa estakada nad doliną Bystrzycy, duży węzeł drogowy Lubartów. "Mniejszych" nie wymieniam. Stąd te koszty.
[/quote]
Rozumiem że na alpejskich autostradach nie ma estakad, węzłów drogowych, mostów, tuneli i innych obiektów inżynieryjnych.
Rozwiń
generation_next
generation_next (20 stycznia 2012 o 10:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='luk' timestamp='1327051659' post='585980']
Ty nie licz ceny 1 kilometra gościu bo to nie jest budowa samej drogi ale i obiektów inż ....
[/quote]
Dokładnie. Porównywanie ceny/1 km budowanej drogi nie jest żadnym wyznacznikiem. Wystarczy popatrzeć na plany obiektów inżynieryjnych: kilometrowa estakada nad doliną Bystrzycy, duży węzeł drogowy Lubartów. "Mniejszych" nie wymieniam. Stąd te koszty.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!