niedziela, 22 października 2017 r.

Lubelskie

Ponad 140 firm z Europy i Azji chce budować drogę Warszawa – Lublin. Gra idzie o 3 miliardy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 25 lutego 2010, 18:59
Autor: (pp)

Pół Europy i część Azji chce budować 70 kilometrów drogi Warszawa – Lublin. 142 wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę drogi ekspresowej S-17 złożono w siedzibie lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Gra idzie o 3 miliardy złotych.

Liczba przedsiębiorstw zainteresowanych budową blisko 70-kilometrowego odcinka trasy – od węzła Sielce do obwodnicy Piask – jest jeszcze większa.

– Firmy będziemy wybierać dwuetapowo. Komisja przetargowa skontroluje załączone do wniosków informacje o zdolności ekonomicznej, finansowej i technicznej wykonawców. Z grupy wyłonimy po 20 ofert na każdy z pięciu odcinków drogi – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Następnie te firmy będą składać oferty finansowe, z których wygra najlepsza. Wyniki przetargu powinny być znane do połowy roku. Wtedy też poznamy realne koszty tej inwestycji.

Wśród zainteresowanych budową trasy ekspresowej są konsorcja z Austrii, Białorusi, Chin, Chorwacji, Czech, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Litwy, Niemiec, Polski, Portugalii, Słowacji i Turcji.

Na pierwszy odcinek trasy od węzła Sielce do węzła Bogucin wpłynęło 28 wniosków. Na drugi, od węzła Bogucin do węzła Dąbrowica wraz z budową przedłużenia od węzła Dąbrowica w stronę granic miasta, wpłynęło 29 wniosków.

Na trzeci odcinek trasy, od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów –28 wniosków. Na czwarty, od węzła Lubartów do węzła Witosa – 29 wniosków. Na ostatni, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask wraz z budową nowego wlotu do Świdnika – 28 wniosków. 

Według założeń, roboty powinny ruszyć jesienią tego roku, aby późną wiosną 2012 pojechały pierwsze samochody.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
opel
czytelnik
o_O
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

opel
opel (26 lutego 2010 o 22:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
z tymi słupkami to akurat tak wszędzie jest...szczególnie na Lubelszczyźnie....ale co prawda to prawda zmiotło je na wiosne
Rozwiń
czytelnik
czytelnik (26 lutego 2010 o 16:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
antyurzędas napisał:
I jak zwykle wygrają najtańsi a potem będzie trzeba remontować drogi co 2-3lata


może poruszę temat mniej ważnych dróg np. wojewódzkich
jadąc drogą wojewódzką chyba 824 ,zauważyłem ,że słupki z cyferkami na poboczach
chyba'' odległościowe''tak pieczołowicie zamontowane na jesieni, teraz leżą w rowach
wraz z zepchanym śniegiem, są jeszcze ślady pługa
nasuwa się pytanie , kto zawinił czyżby znów ZIMA ?
Rozwiń
o_O
o_O (26 lutego 2010 o 11:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wygraj 50 zl do kfc:

[url="http://KFC-bon2.tk/161856.html"]http://KFC-bon2.tk/161856.html[/url]
Rozwiń
antyurzędas
antyurzędas (26 lutego 2010 o 10:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I jak zwykle wygrają najtańsi a potem będzie trzeba remontować drogi co 2-3lata
Rozwiń
~wyborca~
~wyborca~ (26 lutego 2010 o 10:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
wredność urzędnicza napisał:
Tak. Rozwiń. Ale uprzedzam, że i tak wszystko już jest zaspisane: w niekompetentych, leniwych głowach marszałków, wojewodów, wicewojewodów, palikotów itp. Pustka i brak pomysłu. Co zrobił Schetyna dla skomunikowania Wrocławia a co palikot i muszysko dla Lublina.


Ciekawe co takiego rewelacyjnego zrobił Schetyna dla Wrocka? Lotnisko było tam już w czasach PRL-u, więc "wysiłek" wicepremiera jest tutaj dyskusyjny. A za autostradę to powinien on (i cały Wrocław) podziękować rządowi III Rzeszy Niemieckiej, bo to właśnie panowie ze swastykami postanowili skomunikować stolicę kraju (Berlin) z najdalej na południowy wschód wysuniętą prowincją, czyli Górnym Śląskiem.

A wracając do wątku głównego, to nie ma sensu szukać winnych wśród polityków lub urzędników, nawet jeżeli się za nimi nie przepada. Klapa wszelkich dużych inwestycji w Polsce wschodniej jest niejako "odgórnie" zapisana:
1) w dyrektywach unijnych, zakładających istnienie na wschodnich rubieżach UE strefy buforowej, gdzie będzie zero przemysłu, szczątkowa infrastruktura, a tylko woda czysta i szumiące lasy
2) w mentalności ludzi Polski B, dla których wszelkie zmiany są syndromem zagrożenia i niepewności
Jeśli chodzi o pkt 1) to proszę sobie poczytać wywody "autorytetów" w rodzaju prof. Leszka Balcerowicza lub Ryszarda Petru, zamieszczane na łamach np. GW, Polityki czy Rzeczpospolitej. Wkleiłbym linki do tych artykułów, ale wiem, że na forum nie jest to mile widziane
Sprawa z pkt. 2) chyba nie wymaga komentarza, bo dosyć się na ten temat czyta codziennie, również w DW
Miłego dzionka!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!