niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

S17: Pogoda sprzyja drogowcom

Dodano: 3 stycznia 2013, 16:52
Autor: pp

Trwa najbardziej skomplikowana operacja inżynierska w dolinie Bystrzycy: tu będzie węzeł Włodawa i b
Trwa najbardziej skomplikowana operacja inżynierska w dolinie Bystrzycy: tu będzie węzeł Włodawa i b

Nieco ponad 1,1 mld zł będzie kosztować budowa dwóch odcinków drogi S17, czyli północno-wschodniej obwodnicy Lublina. Drogowcy mają jeszcze rok, aby zakończyć budowę tego fragmentu ekspresówki. Wczoraj, dzięki sprzyjającej pogodzie, trwały intensywne roboty m.in. w dolinie Bystrzycy w gm. Wólka.

Obwodnicę Lublina wykonuje hiszpańska firma Dragados.

– Jest to fragment S17 poprowadzony po całkowicie nowym śladzie, w terenie mocno zurbanizowanym. Stąd przed ekipami budowlanymi spore wyzwanie: liczne kolizje z sieciami energetycznymi, gazowymi, telekomunikacyjnymi czy wodno-kanalizacyjnymi – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Hiszpańska firma buduje dwa odcinki S17, pomiędzy węzłami: Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa, o łącznej długości blisko 23 km.

– Powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów, na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19 oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa, z rezerwą pod docelowy trzeci pas – wylicza Krzysztof Nalewajko.

Inwestycja wymaga budowy 30 obiektów inżynierskich w tym estakady długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie cennego przyrodniczo obszaru Natura 2000. To najbardziej skomplikowana operacja inżynierska na tym odcinku.

Przebudowany zostanie także ponad 3-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 19 od granic Lublina w kierunku Lubartowa. Powstanie droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu. Zbudowanych zostanie 51 odcinków dróg dojazdowych o łącznej długości ponad 48 km, służących do obsługi ruchu lokalnego.
Czytaj więcej o:
Łc
Gość
gość
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Łc
Łc (7 stycznia 2013 o 08:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
narazie ograczenie ws piask masz bo nie jest oddana jeszcze budowa a Dragadaos i tak sie noe wyrobi jak tam byłem to nasypy nie sa skończone, a gdzie im jeszcze do podbudowy i układania masy:) z obiektami mostowymi nie mogą dać rady a co mówić z drogową. Pogratulować niech dalej wybieraja najniższą ofertę w przetargu a potem sie dziwią ze ok 1000 os leci z firm budowalnych i jak to możliwe że wykonawca nie płaci podwykonawcom gratulacje dla baranów na stołkach !!!
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2013 o 22:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
pomiędzy węzłami: Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa
pomiędzy węzłami: Lublin Sławinek–Lublin Rudnik oraz Lublin Rudnik–Lublin Felin
Rozwiń
gość
gość (4 stycznia 2013 o 21:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='HJ' timestamp='1357311457' post='716447']
Ograniczenia prędkosci s17 do Piask co 300 m 70km/h i 90km/h.czyli tyle samo co na drogach dojazdowych....to po co komu ta ekspresowka jesli wąską dróżką do Swidnika pojadę szybciej...?
[/quote]

Nie jest źle, przed świętami jak tamtędy jechałem to jeszcze 50 wisiały
Rozwiń
misiek
misiek (4 stycznia 2013 o 18:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ela to najwyraźniej mieszkasz w zupełnie innym miejscu niż ja bo obok mnie (okolice węzła Lubartów) w mojej ocenie nie ma szans na to żeby za rok jechało się ekspresówką. Trasa w kierunku Lubartowa (3 km które też obejmuje kontrakt) nawet nie jest zaczęta, no ale to pomińmy bo wybudowanie tego nie jest trudne, lecz spoglądając na stan węzła Lubartów po prostu nie wierzę żeby dało się to skończyć w terminie.
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2013 o 16:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='ela' timestamp='1357298782' post='716380']
chyba wypowiada się ten ktory nie widział jak wszystko szybko się dzieje przy tej budowie- mieszkam obok i codziennie widze zmiany tempo jest zawrotne
[/quote]
Może i teraz się spięli ale prędzej Stoch skoczy 250m w Vikersund niż skończą za rok.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!