czwartek, 19 października 2017 r.

Lubelskie

Wielka ofensywa promocyjna Lubelszczyzny. 86 milionów zł na reklamę w UE

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 sierpnia 2009, 18:37
Autor: Rafał Panas

86 mln złotych na reklamówki w zagranicznych telewizjach. Do tego międzynarodowe targi, specjalna strona internetowa i odwiedziny zachodnich dziennikarzy. Takiej promocji naszego regionu jeszcze nie mieliśmy.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej pomoże pięciu województwom: lubelskiemu, podkarpackiemu, podlaskiemu, świętokrzyskiemu oraz warmińsko-mazurskiemu. Umowę w tej sprawie podpisały kilka dni temu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Pieniądze wyłoży Unia Europejska.

Kampania promocyjna rusza jesienią. Na Lubelszczyznę zjadą zagraniczni dziennikarze, zachodni widzowie zobaczą reklamówki zachęcające do inwestowania i odwiedzania naszego regionu, nasi przedsiębiorcy spotkają się z potencjalnymi kontrahentami z kraju i zagranicy.

– Główny cel to wyrównanie szans Polski wschodniej na rozwój gospodarczy. Chcemy pokazać województwo lubelskie jako wiarygodnego partnera biznesowego. Zwiększyć liczbę inwestycji, zachęcić lokalnych przedsiębiorców do działania, rozwinąć turystykę biznesową – wylicza Krystyna Skrzyńska z PAIiIZ.

Jesienią ruszą też przetargi m.in. na przygotowanie spotów telewizyjnych. Jeśli obejdzie się bez poślizgów, to jeszcze w tym roku zaczną się pierwsze konkretne działania, wzmacniające pozycję gospodarczą wschodniej Polski.

Swoje pomysły na promocję przekazał agencji lubelski Urząd Marszałkowski. – Chcemy uczestniczyć w targach, wystawach, chętnie przyjmiemy dziennikarzy – mówi Mariusz Majkutewicz, dyrektor Departamentu Gospodarki i Innowacji w Urzędzie Marszałkowskim. Choć, jego zdaniem, promocja wschodnich województw pod jednym szyldem nie będzie łatwa.

– Nie wiem czy nie lepiej byłoby, żeby każde województwo promowało się indywidualnie. Ale pomysł jest ciekawy, zobaczymy, czy przyniesie trwałe rezultaty – dodaje Majkutewicz.
– Promocja naszego regionu jest bardzo potrzebna, ale musi być profesjonalnie wykonana. Równolegle powinno się zadbać o architekturę, krajobraz i odpowiednie planowanie przestrzenne – mówi Anna Jachymek, która razem z mężem prowadzi na Roztoczu słynną Zagrodę Guciów.

Program potrwa do 2015 roku.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
eb
anakonda
Gość
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

eb
eb (3 listopada 2009 o 09:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ten sposób promocji nie jest trafiony. Ja nie widze w naszym regionie takich chałup jak na billboardzie (może są ale jest ich niewiele). Lubelszczyzna to region ludzi pracowitych i przedsiębiorczych co widać po nowym budownictwie. Turysta będzie rozczarowany ta reklamą, bo przeważą tu nowe budownictwo a stare domy są remontowane i rozbudowywane. Widać to w terenie ale trzeba wyjść zza biurka i samemu zobaczyć kwałek tego pięknego świata.
Rozwiń
anakonda
anakonda (7 sierpnia 2009 o 09:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
pierwsza zasada marketingu terytorialnego mówi o tym, żeby promować to co już jest, ponieważ zawiedziony turysta będzie naszą najgorszą antypromocją. Czy co przygłupią kampanię z aniołkami? bo ślepe władze Urzędu Marszałkowskiego nie widzą nic ciekawego w naszym wojewodztwie i nie wspomagają działalności zajmującej się rozwojem turystyki, wydając większość pieniędzy na.. no właśnie na co? Może jednak pomysł na NIK dla Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Miasta Lublina nie jest wcale bezpodstawny.
Rozwiń
Gość
Gość (7 sierpnia 2009 o 09:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
LEMIESZE CZEKAJĄ
PIERWSZY W DRELOWIE
- NIEDOSZŁY EUROLEMIESZ
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!