piątek, 20 października 2017 r.

Lubelskie

Województwo lubelskie wypromują billboardy i seriale

  Edytuj ten wpis
Dodano: 20 lipca 2011, 16:37

Serial "Pogodni” ma ściągnąć turystów m.in. do Kazimierza Dolnego i Janowca  (UM Kazimierz Dolny)
Serial \"Pogodni” ma ściągnąć turystów m.in. do Kazimierza Dolnego i Janowca (UM Kazimierz Dolny)

Seriale telewizyjne "Europa” i "Pogodni”, do tego zmasowana promocja na portalach społecznościowych i billboardach. Wszystko po to, by napędzić turystyczną koniunkturę w regionie. Bo na tle innych wciąż wypadamy blado.

Według najnowszych opracowań GUS w 2010 r. zatrzymało się u nas niewiele ponad 1,6 mln turystów. To zaledwie 2,9 proc. w skali całego kraju i plasuje nas na 12 miejscu pod względem popularności regionu.

Niechlubne statystyki ma zmienić trzyetapowa kampania promocyjna "Lubelskie, smakuj życie”. Od początku czerwca o walorach Lubelszczyzny informuje 890 billboardów w całej Polsce. A wkrótce turyści dowiedzą się o nas również ze szklanego ekranu.

"Europa" w Kazimierzu

O Kazimierzu Dolnym opowie serial "Europa”, który na przykładzie miasteczka ma zachęcać do wykorzystywania unijnych funduszy. – Prowadzimy wiele inwestycji dzięki środkom unijnym. Cały Kazimierz jest praktycznie rozkopany. Chcemy promować się również na popularnych portalach internetowych, Facebook, You Tube czy Twitter oraz Onecie, Wirtualnej Polsce i Interii – mówi Dorota Szczuka z Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym.

Jeszcze w tym miesiącu Telewizja Polska wyemituje odcinki serialu "Pogodni” nakręcone w naszym województwie. – To m.in. Kazimierz Dolny, Janowiec, Zwierzyniec czy jezioro Białe z Włodawą i rzeką Bug – wylicza reżyser Robert Tyska. "Pogodnych” będzie można obejrzeć w trzech kanałach publicznych. Przed i po emisji każdego odcinka dodatkowo będą emitowane 8-sekundowe spoty o Lubelszczyźnie.
O tym jak bardzo może pomóc udział w telewizyjnym serialu przekonuje Sandomierz.

Śladami Ojca Mateusza

– Serial "Ojciec Mateusz” wprowadził nas szturmem na mapę turystyczną kraju. Tylko po pierwszym sezonie zanotowaliśmy wzrost o 50 procent. Później, mimo że walczyliśmy z powodzią, liczba turystów nie spadła. Pokazują to wpływy z biletów. Na Wieżę Opatowską weszło już 110 tys. osób, a do trasy "Śladami Ojca Mateusza” ustawiają się długie kolejki. A warto dodać, że nasz udział w serialu to wydatki rzędu 20–30 tys. zł, czyli naprawdę niewiele – mówi wiceburmistrz Sandomierza Ewa Kondek.

– Nasza strategia już zaczyna przynosić efekty – przekonują władze naszego województwa. I podają przykład. Po emisji spotów promujących Lubelskie i prognozy pogody nagrywanej nad j. Białym w Okunince pojawiło się 60 tys. weekendowych turystów. – To pokazuje, że miasta i regiony są doskonałym produktem, który można dobrze sprzedać, ale najpierw trzeba je wypromować. Tym bardziej, że możemy to zrobić za niewielkie pieniądze – mówi wicemarszałek województwa Krzysztof Grabczuk.

Po billboardach i udziale w serialach promowana będzie również gospodarcza strona Lubelszczyzny. Całość ma kosztować 1,1 mln zł. 85 procent pochodzi z unijnych pieniędzy.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (22 lipca 2011 o 15:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Panie Pawle Grzegorczyk doucz się i propagandy nie uprawiaj i zapamiętaj to sobie,że województwo nie jest lubelszczyzną.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!