Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

16 grudnia 2010 r.
16:47
Edytuj ten wpis

Zającom i kuropatwom grozi wyginięcie. Lubelskie wydało 200 tys. zł

0 17 A A

Zimę spędzą w przygotowanych dla nich legowiskach, a wiosną zamieszkają w lasach i na polach.
Władze województwa wydały 200 tysięcy na zakup zajęcy i kuropatw, których w naszym regionie jest w ostatnich latach coraz mniej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– W ostatnich latach liczba kuropatw i zajęcy zmniejszyła się u nas nawet dziesięciokrotnie – mówi Tomasz Mizura z Departamentu Rolnictwa i Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie. – Ma na to wpływ duża liczba zwierząt drapieżnych, bezpańskich kotów i psów, które zabijają te gatunki, a także chemizacja rolnictwa.

Z tego powodu władze naszego województwa zdecydowały się kupić kuropatwy i zające, by na wiosnę wypuścić je do lasów. 1060 kuropatw i 230 zajęcy przezimuje w specjalnych legowiskach. Zające są już tam od połowy listopada, wczoraj "kwaterowano” kuropatwy.

– Umieszczamy w osobnych wolierach osobniki męskie i żeńskie, by nie doszło teraz do połączenia w pary – wyjaśnia Andrzej Gaweł z Koła Łowieckiego "Bażant” w Bełżycach.

– Chcemy, by późną zimą albo wiosną, już na wolności, kuropatwy hodowlane połączyły się w pary z dzikimi – dodaje Gaweł. – Wtedy ich potomstwo będzie miało geny obu grup i dzięki temu łatwiej przetrwa w naturze. Okres lęgowy zaczyna się na początku maja.

Urzędnicy marszałka liczą, że dzięki takim akcjom uda się zahamować proces wymierania gatunków. – Program odbudowy zwierzyny drobnej prowadzi na razie tylko kilka województw w kraju – zaznacza Tomasz Mizura.

Dodatkowo, aby uratować zagrożone gatunki, koła łowieckie otrzymały zakaz odstrzału mniejszych zwierząt i nakaz ograniczenia liczby drapieżników w ciągu najbliższych pięciu lat.

W tym roku na akcję – zakup zwierząt i niezbędnych urządzeń – samorząd wydał 200 tysięcy złotych.
– Jedna kuropatwa kosztuje ok. 40 zł, za to zając aż 400 zł – wylicza Mizura. – To dlatego że hodowla zajęcy jest bardzo trudna i w Polsce są tylko trzy fermy tych zwierząt – dodaje.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
misterZ / 19 grudnia 2010 o 12:40
Chyba już nie mieli o czym pisać...
Avatar
k / 18 grudnia 2010 o 19:03
[quote name='obserwator' timestamp='1292610609' post='407460']
Wydaje mi się, że główną przyczyną "ginięcia" zajęcy, bażantów i kuropatw jest nadmierna populacja lisów, która rozrosła się po regularnych corocznych szczepieniach lisów przeciw wściekliźnie. Te akcje szczepień kosztują grube pieniądze.
[/quote]
A mysliwi tlumacza to tak: za malo zajecy- trzeba wybic lisy i inne drapiezniki. Polowanie czas zaczac! Po kilku latach, gdy zabraknie drapieznikow, bedzie czas polowan na zajace bo "szkodnik" sie namnozyl. Polowanie czas zaczac! Po czym znowy zabraknie zajecy, za co bedzie mozna winic lisy. Tymczasem wystarczy przestac ingerowac, zapewnic gatunkom odpowiednia przestrzen zyciowa, i Matka Natura sama sobie poradzi z ustabilizowaniem liczby osobnikow.

Mysliwi to banda pijaczkow, ktorzy NIE MAJAC POJECIA o ekologii (ekologia to nauka o zaleznosciach pomiedzy gatunkami i ich ekosystemem, a nie przytwierdzanie sie lancuchem do drzewa!) dorabiaja sobie jakas ideologie, zeby wytlumaczyc sobie dewiacje, jaka jest chec zabijania. (Pewien mysliwy powiedzial mi, ze "ludzie dziela sie na ofiary i drapiezniki" Ja- jako, ze nie poluje- jestem ofiara, a on jest drapieznikim, wiec polowac musi, bo tak mowi mu jego pierowtny instynkt drapieznika. Na moje pytanie, czy skoro kieruje sie w zyciu atawistycznymi popedami, to swoja przyszla zone zlapal za wlosy, zaciagnal do jaskini, po czym zgwalcil - bo przeciez instynkt seksualny jest najmocniejszym popedem- nie odpowiedzial nic.
[quote name='obserwator' timestamp='1292610609' post='407460']
Wydaje mi się, że główną przyczyną "ginięcia" zajęcy, bażantów i kuropatw jest nadmierna populacja lisów, która rozrosła się po regularnych corocznych szczepieniach lisów przeciw wściekliźnie. Te akcje szczepień kosztują grube pieniądze.
[/quote]
A mysliwi tlumacza to tak: za malo zajecy- trzeba wybic lisy i inne drapiezniki. Polowanie czas zaczac! Po kilku latach, gdy zabraknie drapieznikow, bedzie czas polowan na zajace bo... rozwiń
Avatar
q / 18 grudnia 2010 o 07:45
Za dużo jest lisów!
Kiedyś po wsiach biegały bezpańskie psy a teraz biegają bezpańskie lisy.
W nocy gdzie nie zaświecisz latarką tam co najmniej kilka park oczu się na ciebie patrzy.

Chłopy po wsiach bażanta, kuropatwy czy zająca to już latami nie widzieli. Zarazem coraz częściej widują lisy pod własnymi domami.
Spotkałem się wręcz błagalnymi prośbami o odstrzał tych pasożytów.
Avatar
Gość / 18 grudnia 2010 o 07:17
[quote name='Gość' timestamp='1292621555' post='407578']
jakiś tępak kilka lat temu zaczął chronic lisy podając im szczepionke , spowodował tym niesamowite zakłocenia w bioptopie , nastąpił przerost populacji lisów ponad mozliwosci środowiska , nadmierny przyrost lisów spowodował spadek populacji zająców i kuropatw , przepiórek i innego drobnego ptactwa do stanu prawie zerowego i nadal jaki tepak szczepi lisy i choduje im pokarm który wypuści na wiosnę
[/quote]


Lisy biegają po wsiach, ale w kurnikach pusto więc co mają jeść.Świnię mordować może tylko "psycholog" żeby besstresowo,karpia również,a jak poluje watacha zestresowanych polowników żądnych krwi prominentnych urzędasów i rozdartych często pod wpływem naganiaczy na zające już takie zasady nie obowiązują tylko churaaaa.
[quote name='Gość' timestamp='1292621555' post='407578']
jakiś tępak kilka lat temu zaczął chronic lisy podając im szczepionke , spowodował tym niesamowite zakłocenia w bioptopie , nastąpił przerost populacji lisów ponad mozliwosci środowiska , nadmierny przyrost lisów spowodował spadek populacji zająców i kuropatw , przepiórek i innego drobnego ptactwa do stanu prawie zerowego i nadal jaki tepak szczepi lisy i choduje im pokarm który wypuści na wiosnę
[/quote]


Lisy biegają po wsiach, a... rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2010 o 22:32
jakiś tępak kilka lat temu zaczął chronic lisy podając im szczepionke , spowodował tym niesamowite zakłocenia w bioptopie , nastąpił przerost populacji lisów ponad mozliwosci środowiska , nadmierny przyrost lisów spowodował spadek populacji zająców i kuropatw , przepiórek i innego drobnego ptactwa do stanu prawie zerowego i nadal jaki tepak szczepi lisy i choduje im pokarm który wypuści na wiosnę
Avatar
mon / 17 grudnia 2010 o 22:01
[quote name='Pati' timestamp='1292614409' post='407496']
Bażanty może i są, ale Kuropatwy to zupełnie inny gatunek ptaka... a w tym artykule mowa jest właśnie o Kuropatwach.
[/quote]
Pati, ja doskonale wiem o czym piszę i co czytam. Odniosłam się nie tylko do artykułu, ale i do komentarzy.
PS- nazw zwierząt nie piszemy wielką literą.
Avatar
Ciupaga / 17 grudnia 2010 o 21:42
Dla myśliwych odstrzał lista , jest bez użyteczny oni by tylko strzelali to zwierzyny zjadanej , i to też jest ich wina bo ze nie ma zajęcy, jak by sobie przyroda żyła przyrodą to na pewno by było inaczej , ale to człowiek niszczy środowisko naturalne
Avatar
polowy / 17 grudnia 2010 o 21:34
A moze by zmobilizować mysliwych do odstrzału lisów. Akcje szczepienia przeciw wściekliźnie powiodły sie aż do przesady dzięki czemu naruszono równowagę w środowisku. Dzieki niby ekologom minęła moda na futrz z lisów i nie ma zbyt wielu chętnych do ich odstrzału, moze by wprowadzić nakaz odstrzału okrślonej ilosci. Obrońcy zwierząt widzą jedynie znęcanie się na d domowymi psami a nie widzą tych watach polujących na drobną zwierzynę a czasem nawet zagrażających ludzim, powinno sie powrócić do dawnych zasad odstrzału bezpańskich psów. Mechanizacja, i likwidacja śródpolnych dzrzew , krzków i remiz też ogranicza możliwości przeżycia zającom, kuropatwom i przepiórkom choc tych ostanich mniej sięga.
A moze by zmobilizować mysliwych do odstrzału lisów. Akcje szczepienia przeciw wściekliźnie powiodły sie aż do przesady dzięki czemu naruszono równowagę w środowisku. Dzieki niby ekologom minęła moda na futrz z lisów i nie ma zbyt wielu chętnych do ich odstrzału, moze by wprowadzić nakaz odstrzału okrślonej ilosci. Obrońcy zwierząt widzą jedynie znęcanie się na d domowymi psami a nie widzą tych watach polujących na drobną zwierzynę a czasem nawet zagrażających ludzim, powinno sie powrócić do dawnych zasad odstrzału bezpańskich psów. Mechan... rozwiń
Avatar
Ciupaga / 17 grudnia 2010 o 21:29
Jakieś 2-3 lata temu były odławiane zające z rejonów Lubelskich na import Holandia , Niemcy ,a teraz wyszło że nic nie ma , dlaczego w tej Polsce się dzieje tak ,aby wszystko sprzedać i nic nie mieć ..
Avatar
jpjek / 17 grudnia 2010 o 21:08
[quote name='obserwator' timestamp='1292610609' post='407460']
Wydaje mi się, że główną przyczyną "ginięcia" zajęcy, bażantów i kuropatw jest nadmierna populacja lisów, która rozrosła się po regularnych corocznych szczepieniach lisów przeciw wściekliźnie. Te akcje szczepień kosztują grube pieniądze.
[/quote]

Zgadzam się z tobą nawet w mieście regularnie widuje kuny i lisy.
Avatar
misterZ / 19 grudnia 2010 o 12:40
Chyba już nie mieli o czym pisać...
Avatar
k / 18 grudnia 2010 o 19:03
[quote name='obserwator' timestamp='1292610609' post='407460']
Wydaje mi się, że główną przyczyną "ginięcia" zajęcy, bażantów i kuropatw jest nadmierna populacja lisów, która rozrosła się po regularnych corocznych szczepieniach lisów przeciw wściekliźnie. Te akcje szczepień kosztują grube pieniądze.
[/quote]
A mysliwi tlumacza to tak: za malo zajecy- trzeba wybic lisy i inne drapiezniki. Polowanie czas zaczac! Po kilku latach, gdy zabraknie drapieznikow, bedzie czas polowan na zajace bo "szkodnik" sie namnozyl. Polowanie czas zaczac! Po czym znowy zabraknie zajecy, za co bedzie mozna winic lisy. Tymczasem wystarczy przestac ingerowac, zapewnic gatunkom odpowiednia przestrzen zyciowa, i Matka Natura sama sobie poradzi z ustabilizowaniem liczby osobnikow.

Mysliwi to banda pijaczkow, ktorzy NIE MAJAC POJECIA o ekologii (ekologia to nauka o zaleznosciach pomiedzy gatunkami i ich ekosystemem, a nie przytwierdzanie sie lancuchem do drzewa!) dorabiaja sobie jakas ideologie, zeby wytlumaczyc sobie dewiacje, jaka jest chec zabijania. (Pewien mysliwy powiedzial mi, ze "ludzie dziela sie na ofiary i drapiezniki" Ja- jako, ze nie poluje- jestem ofiara, a on jest drapieznikim, wiec polowac musi, bo tak mowi mu jego pierowtny instynkt drapieznika. Na moje pytanie, czy skoro kieruje sie w zyciu atawistycznymi popedami, to swoja przyszla zone zlapal za wlosy, zaciagnal do jaskini, po czym zgwalcil - bo przeciez instynkt seksualny jest najmocniejszym popedem- nie odpowiedzial nic.
[quote name='obserwator' timestamp='1292610609' post='407460']
Wydaje mi się, że główną przyczyną "ginięcia" zajęcy, bażantów i kuropatw jest nadmierna populacja lisów, która rozrosła się po regularnych corocznych szczepieniach lisów przeciw wściekliźnie. Te akcje szczepień kosztują grube pieniądze.
[/quote]
A mysliwi tlumacza to tak: za malo zajecy- trzeba wybic lisy i inne drapiezniki. Polowanie czas zaczac! Po kilku latach, gdy zabraknie drapieznikow, bedzie czas polowan na zajace bo... rozwiń
Avatar
q / 18 grudnia 2010 o 07:45
Za dużo jest lisów!
Kiedyś po wsiach biegały bezpańskie psy a teraz biegają bezpańskie lisy.
W nocy gdzie nie zaświecisz latarką tam co najmniej kilka park oczu się na ciebie patrzy.

Chłopy po wsiach bażanta, kuropatwy czy zająca to już latami nie widzieli. Zarazem coraz częściej widują lisy pod własnymi domami.
Spotkałem się wręcz błagalnymi prośbami o odstrzał tych pasożytów.
Avatar
Gość / 18 grudnia 2010 o 07:17
[quote name='Gość' timestamp='1292621555' post='407578']
jakiś tępak kilka lat temu zaczął chronic lisy podając im szczepionke , spowodował tym niesamowite zakłocenia w bioptopie , nastąpił przerost populacji lisów ponad mozliwosci środowiska , nadmierny przyrost lisów spowodował spadek populacji zająców i kuropatw , przepiórek i innego drobnego ptactwa do stanu prawie zerowego i nadal jaki tepak szczepi lisy i choduje im pokarm który wypuści na wiosnę
[/quote]


Lisy biegają po wsiach, ale w kurnikach pusto więc co mają jeść.Świnię mordować może tylko "psycholog" żeby besstresowo,karpia również,a jak poluje watacha zestresowanych polowników żądnych krwi prominentnych urzędasów i rozdartych często pod wpływem naganiaczy na zające już takie zasady nie obowiązują tylko churaaaa.
[quote name='Gość' timestamp='1292621555' post='407578']
jakiś tępak kilka lat temu zaczął chronic lisy podając im szczepionke , spowodował tym niesamowite zakłocenia w bioptopie , nastąpił przerost populacji lisów ponad mozliwosci środowiska , nadmierny przyrost lisów spowodował spadek populacji zająców i kuropatw , przepiórek i innego drobnego ptactwa do stanu prawie zerowego i nadal jaki tepak szczepi lisy i choduje im pokarm który wypuści na wiosnę
[/quote]


Lisy biegają po wsiach, a... rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2010 o 22:32
jakiś tępak kilka lat temu zaczął chronic lisy podając im szczepionke , spowodował tym niesamowite zakłocenia w bioptopie , nastąpił przerost populacji lisów ponad mozliwosci środowiska , nadmierny przyrost lisów spowodował spadek populacji zająców i kuropatw , przepiórek i innego drobnego ptactwa do stanu prawie zerowego i nadal jaki tepak szczepi lisy i choduje im pokarm który wypuści na wiosnę
Avatar
mon / 17 grudnia 2010 o 22:01
[quote name='Pati' timestamp='1292614409' post='407496']
Bażanty może i są, ale Kuropatwy to zupełnie inny gatunek ptaka... a w tym artykule mowa jest właśnie o Kuropatwach.
[/quote]
Pati, ja doskonale wiem o czym piszę i co czytam. Odniosłam się nie tylko do artykułu, ale i do komentarzy.
PS- nazw zwierząt nie piszemy wielką literą.
Avatar
Ciupaga / 17 grudnia 2010 o 21:42
Dla myśliwych odstrzał lista , jest bez użyteczny oni by tylko strzelali to zwierzyny zjadanej , i to też jest ich wina bo ze nie ma zajęcy, jak by sobie przyroda żyła przyrodą to na pewno by było inaczej , ale to człowiek niszczy środowisko naturalne
Avatar
polowy / 17 grudnia 2010 o 21:34
A moze by zmobilizować mysliwych do odstrzału lisów. Akcje szczepienia przeciw wściekliźnie powiodły sie aż do przesady dzięki czemu naruszono równowagę w środowisku. Dzieki niby ekologom minęła moda na futrz z lisów i nie ma zbyt wielu chętnych do ich odstrzału, moze by wprowadzić nakaz odstrzału okrślonej ilosci. Obrońcy zwierząt widzą jedynie znęcanie się na d domowymi psami a nie widzą tych watach polujących na drobną zwierzynę a czasem nawet zagrażających ludzim, powinno sie powrócić do dawnych zasad odstrzału bezpańskich psów. Mechanizacja, i likwidacja śródpolnych dzrzew , krzków i remiz też ogranicza możliwości przeżycia zającom, kuropatwom i przepiórkom choc tych ostanich mniej sięga.
A moze by zmobilizować mysliwych do odstrzału lisów. Akcje szczepienia przeciw wściekliźnie powiodły sie aż do przesady dzięki czemu naruszono równowagę w środowisku. Dzieki niby ekologom minęła moda na futrz z lisów i nie ma zbyt wielu chętnych do ich odstrzału, moze by wprowadzić nakaz odstrzału okrślonej ilosci. Obrońcy zwierząt widzą jedynie znęcanie się na d domowymi psami a nie widzą tych watach polujących na drobną zwierzynę a czasem nawet zagrażających ludzim, powinno sie powrócić do dawnych zasad odstrzału bezpańskich psów. Mechan... rozwiń
Avatar
Ciupaga / 17 grudnia 2010 o 21:29
Jakieś 2-3 lata temu były odławiane zające z rejonów Lubelskich na import Holandia , Niemcy ,a teraz wyszło że nic nie ma , dlaczego w tej Polsce się dzieje tak ,aby wszystko sprzedać i nic nie mieć ..
Avatar
jpjek / 17 grudnia 2010 o 21:08
[quote name='obserwator' timestamp='1292610609' post='407460']
Wydaje mi się, że główną przyczyną "ginięcia" zajęcy, bażantów i kuropatw jest nadmierna populacja lisów, która rozrosła się po regularnych corocznych szczepieniach lisów przeciw wściekliźnie. Te akcje szczepień kosztują grube pieniądze.
[/quote]

Zgadzam się z tobą nawet w mieście regularnie widuje kuny i lisy.
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Restauracje powalczą o tytuł "Miejsce Inspiracji". Dwa miesiące imprez nad talerzem

Lublin: Restauracje powalczą o tytuł "Miejsce Inspiracji". Dwa miesiące imprez nad talerzem 0 1

Przez całe wakacje lubelscy restauratorzy mają organizować imprezy walcząc o miejsce na liście lokali polecanych turystom przez władze miasta. Wczoraj rozpoczął się nabór chętnych do tej rywalizacji. Każdy, kto przejdzie do drugiego etapu, będzie musiał zorganizować własne, otwarte wydarzenie.

Młodzi posłowie oburzeni na Sejm

Młodzi posłowie oburzeni na Sejm 5 1

Ten wyjazd do Warszawy to była dla nas nagroda, którą nam odebrano – mówią Mateusz Sroka i Adam Sygocki, posłowie tegorocznego XXIV Sejmu Dzieci i Młodzieży, którzy w środę w Lublinie zorganizowali konferencję prasową w tej sprawie. Kancelaria Sejmu odwołała posiedzenie młodych parlamentarzystów, przekładając je z 1 czerwca na wrzesień.

List minister zdenerwował niektórych rodziców. "Zaklinanie rzeczywistości"

List minister zdenerwował niektórych rodziców. "Zaklinanie rzeczywistości" 1 4

– To zaklinanie rzeczywistości – tak mama siódmoklasisty ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Lublinie komentuje list do rodziców wystosowany przez minister edukacji narodowej. Anna Zalewska pisze w nim, że rekrutacja do zdublowanych klas pierwszych szkół średnich „nie spowoduje istotnych problemów”.

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski 1 0

Kosmetyki do makijażu, lokówki i suszarki, szczotki do włosów, lakiery do paznokci, pędzle oraz lusterka i lampy. W środę hol na parterze Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie zamienił się w salon kosmetyczno-fryzjerski

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii!

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii! 0 1

Najniżej notowany zespół z całej czwórki półfinalistów Pucharu Polski sprawił niespodziankę i ograł u siebie Eko Różanka 1:0

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016 61 5

Nie czekając na telewizyjną licencję MOSiR zamawia już wielki ekran, na którym obok Areny Lublin chce wyświetlać mecze zbliżających się Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Planowana przy stadionie strefa kibica ma być trzykrotnie większa od tej, którą przygotowano na Euro 2016 obok Aqua Lublin

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca 0 0

Piłkarze Powiślaka robili co mogli, ale kończą przygodę z Pucharem Polski na etapie wojewódzkiego półfinału. W środę lepsze okazały się Orlęta Spomlek, które wygrały w Końskowoli 5:2

Kalarepa w menu może być groźna

Kalarepa w menu może być groźna 0 1

Przedwojenny amerykański poeta zajął się pewnym bardzo popularnym warzywem. Kto używa kalarepy w kuchni może być zaskoczony

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem
galeria
film

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem 2 0

Damian S. i Magdalena J. stanęli w środę przed sądem. Odpowiadają za udział w rozboju i brutalne zabójstwo pracownika stacji benzynowej. Mirosława W. napadnięto, kiedy pełnił swój ostatni nocny dyżur na stacji paliw w Pałecznicy-Kolonii (gm. Niedźwiada). Sprawcy zabrali mu 140 zł.

Wojewoda lubelski z wizytą w USA

Wojewoda lubelski z wizytą w USA 0 4

Spotkania z Polonią, odwiedzanie nekropolii, msze święte oraz odsłonięcie tablicy poświęconej prezydentom Lechowi Kaczyńskiemu i Ryszardowi Kaczorowskiemu – to były główne punkty wizyty wojewody lubelskiego Przemysława Czarnka w USA.

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja 0 20

Dojazdu do nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód dotyczyć ma uchwała, której projekt chce w czwartek przeforsować w Radzie Miasta opozycyjny klub radnych Prawa i Sprawiedliwości

Świdnik z góry. Zdjęcia miasta
galeria

Świdnik z góry. Zdjęcia miasta 2 1

Zobacz zdjęcia Świdnika z góry.

218 najlepszych studentów z woj. lubelskiego ze stypendiami [lista nagrodzonych]
ZDJĘCIA
galeria

218 najlepszych studentów z woj. lubelskiego ze stypendiami [lista nagrodzonych] 41 7

218 najlepszych studentów z regionu dostało w środę stypendia od marszałka województwa. Sławomir Sosnowski wręczył im decyzje na uroczystej gali w Lubelskim Centrum Konferencyjnym.

Po awanturze na przyjęciu komunijnym restauracja chce wprowadzić nowy rodzaj rosołu
sonda
film

Po awanturze na przyjęciu komunijnym restauracja chce wprowadzić nowy rodzaj rosołu 45 10

Szef restauracji „Krokus” rozważa wprowadzenie do stałego menu nowej zupy o nazwie Kwaśny rosół a'la Sylwia. W ten sposób, z przymrużeniem oka odnosi się do konfliktu z kobietą o tym imieniu, która zakwestionowała jakość przygotowanego dla jej dziecka przyjęcia komunijnego.

Najeźdźcy szykują oblężenie Twierdzy Zamość
25 maja 2018, 21:00

Najeźdźcy szykują oblężenie Twierdzy Zamość 1 0

Już w najbliższy piątek rozpocznie się Szturmu Twierdzy Zamość przez wojska Chmielnickiego. Wielkie widowisko plenerowe potrwa przez trzy dni.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.