poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

300 tysięcy na kampanię śmieciową w Lublinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 17 kwietnia 2013, 18:45
Autor: Dominik Smaga

 (sxc.hu)
(sxc.hu)

Do skrzynki dostaniemy ulotki, na ulicy zobaczymy billboardy, a w autobusach filmy reklamowe. Na kampanię informacyjną, mającą przygotować mieszkańców na nowy system wywozu śmieci miasto ma wydać 300 tys. złotych. Część tej kwoty ma pochodzić z nowych opłat za odbiór odpadów, które będą musieli płacić wszyscy mieszkańcy. Część z miejskiej kasy.

– Jesteśmy zobowiązani do przeprowadzenia takiej kampanii – mówi Zdzisław Strycharz, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta. Ratusz ma wyjaśnić mieszkańcom, jak będzie działać nowy system odbierania odpadów.

W największym skrócie będzie tak: wszyscy właściciele domków jednorodzinnych (w kamienicach i blokach zrobią to spółdzielnie i wspólnoty) muszą przekazać do magistratu deklarację dotyczącą śmieci. Druki zostaną wysłane pocztą przez Ratusz. Przesyłka będzie zawierać instrukcję, ulotkę i dość urzędowo napisany list z magistratu.

Deklarację trzeba odesłać do końca maja. Pomocy w jej wypełnieniu można szukać dzwoniąc na infolinię (tel. 801 066 715, 81 446 64 08), którą na zlecenie Ratusza do końca maja prowadzić ma firma Don Brando. Dostanie za to 35 tys. zł. Telefon powinien być czynny od poniedziałku do piątku, w godz. 9–21, a w soboty od godz. 9 do 17.

Przepisy nie mówią, w jaki sposób Ratusz ma prowadzić kampanię. Nowy system wejdzie w życie od lipca. Pierwszą opłatę (liczoną od gospodarstwa domowego) trzeba będzie wnieść do połowy sierpnia. Więcej zapłacą ci, którzy śmieci nie segregują. W domkach będzie to 16 zł w gospodarstwach jednoosobowych, 33 zł w dwuosobowych i 50 zł w trzyosobowych i większych. W blokach odpowiednio: 38, 50 i 69 zł. Ci, którzy będą segregować zapłacą w przypadku domków 12, 25 i 39 zł, a w blokach 30, 39 i 50 zł.

Wywozem odpadów zajmą się firmy wybrane w przetargu, który ma być ogłoszony jeszcze w tym tygodniu.

Ratusz nie chciał nam w środę odpowiedzieć na pytanie, na jaki okres będą zawarte umowy z tymi firmami.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Olaf
uciekać.trza
blokowy
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Olaf
Olaf (18 kwietnia 2013 o 09:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kurka wodna normalnie ręce opadają od tego urzędniczego kretyństwa !
Co za problem wydrukować ulotki w celu wyjaśnienia nowych reguł w sprawie śmieci.
Muszą aż wynajmować zewnętrzną firmę ?

Lepiej niech Fraglesi zaczną ludziom tłumaczyć w sposób prosty i klarowny jak trzeba będzie segregować śmieci aby mniej płacić.
Co takiemu przeciętnemu Kowalskiemu mówi termin z nowomowy urzędniczej frakcja sucha czy frakcja mokra ?

Zrobić ulotki na których będą pogrupowane rodzaje śmieci z przykładami włącznie.
Co gdzie wyrzucać i do jakiego pojemnika.
No i żeby te pojemniki były jednakowe w skali całego kraju bo bez tego będzie niezły Meksyk.
Rozwiń
uciekać.trza
uciekać.trza (18 kwietnia 2013 o 08:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Segreguję i: 50 złotych mam płacić za 3 osoby (w tym kilkuletnie dziecko) ????????????????????????????? Teraz płacę za osobę 7,50 czyli razem 22,50, skąd skok o ponad 100% ?>>??????????????????????????????????????????????????????????????// SZOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozwiń
blokowy
blokowy (18 kwietnia 2013 o 07:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ponownie jakiś swojak przygarnie kasiorę a ratuszowy zbawca będzie wychwalał się jakie to niskie ceny wywozu są jego zasługą
Rozwiń
jankos
jankos (17 kwietnia 2013 o 22:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
panowie redaktorzy, chyba się wam coś popierdaczyło z tymi cenami, czytajcie uchwały ze zrozumieniem bo tylko wprowadzacie ludzi w błąd. odsyłam na stronę um lublin tj.
Odpady segregowane
gospodarstwo zabudowa wielorodzinna zabudowa jednorodzinna 1 osobowe 12 zł 30 zł 2 osobowe 25 zł 39 zł 3 i więcej osobowe 39 zł 50 zł

Odpady niesegregowane gospodarstwo zabudowa wielorodzinna zabudowa jednorodzinna 1 osobowe 16 zł 38 zł 2 osobowe 33 zł 50 zł 3 i więcej osobowe 50 zł 69 zł
Rozwiń
Michhh
Michhh (17 kwietnia 2013 o 21:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dlaczego sam w bloku mam zapłacić 30 zł., a sam w domku 12??????
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!