niedziela, 4 grudnia 2016 r.

Lublin

Aleje Racławickie zmienią oblicze

Dodano: 12 stycznia 2003, 16:36

Otwarcie Łopacińskiego, przesunięcie zatoki przystankowej spod Ogrodu Saskiego w okolice szkoły budowlanej oraz przedłużenie ul. Spadochroniarzy – to zmiany, które mają ułatwić ruch po rozpoczęciu przebudowy ul. Sowińskiego.

– Ulice Łopacińskiego i Spadochroniarzy przejmą część ruchu po rozpoczęciu prac związanych z budową tunelu pod al. Racławickimi oraz pracami w obrębie ul. Sowińskiego – wyjaśnia Henryk Korczewski, dyr. Wydziału Strategii Rozwoju UM.
Roboty przy tunelu ruszą już wiosną 2004 roku. – Przetarg będzie rozstrzygnięty najwcześniej w czerwcu, kolejne pół roku potrwa opracowanie koncepcji i planów technicznych – tłumaczy Korczewski.
Do tego czasu miasto musi przygotować objazdy w rejonie przyszłych robót. W październiku ub. roku ruszyły prace związane z otwarciem ul. Łopacińskiego w kierunku al. Racławickich. Równocześnie przebudowywane jest skrzyżowanie al. Racławickich z ul. Długosza. –Przeniesiona będzie jedna z zatok przystankowych. Zamiast przy Ogrodzie Saskim, autobusy komunikacji miejskiej będą zatrzymywać się przy Zespole Szkół Budowlanych. W miejscu starej zatoki zostanie wydzielony pas do skrętu w prawo w ulicę Długosza – wyjaśnia Andrzej Bałaban, z-ca dyr. Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Powstanie też nowy przystanek dla MPK przy ul. Długosza. – Nie planujemy jednak budowy zatoki, bo koszty byłyby zbyt wysokie – twierdzi Bałaban. – Samo pozwolenie na wycięcie drzew rosnących wzdłuż chodnika kosztowałoby nas 300 tys. zł.
Przebudowana jest już zatoka autobusowa po drugiej stronie al. Racławickich. Została ona na dotychczasowym miejscu. – Ta strona jest praktycznie skończona – zapewnia Bałaban. – Oprócz zatoki przebudowany został też chodnik wzdłuż al. Racławickich. Z otwarciem ul. Łopacińskiego musimy poczekać do zakończenia wszystkich robót.
Prace mają potrwać do końca maja. Przed otwarciem ul. Łopacińskiego pojawi się sygnalizacja świetna. Zostanie też przywrócone przejście dla pieszych przez al. Racławickie, które zlikwidowano kilka lat temu. – Otwarcie ul. Łapacińskiego umożliwi też pełne wykorzystanie parkingu podziemnego w nowym budynku KUL – dodaje Bałaban.
Roboty w rejonie ulic Łopacińskiego i Długosza będą kosztować miasto 621 tys. zł.
To nie koniec prac wzdłuż al. Racławickich. Zmiany czekają ul. Spadochronową. Jesienią ub. r. pojawiły się tam światła na skrzyżowaniu z al. Racławickimi. W tym roku ul. Spadochroniarzy ma być połączona z ul. Głęboką. – Trzeba wybudować 200 metrów nowej jezdni. Kończymy już rozmowy z UMCS, aby odstąpił nam potrzebny do budowy drogi teren –mówi Bałaban.
Roboty przy przedłużeniu ul. Spadochroniarzy mają rozpocząć się w połowie roku. Będą kosztować kasę miejską ponad milion złotych.

Tunel pod Alejami

To część projektu szybkiego połączenia między północnymi i południowymi dzielnicami Lublina. Tunel ma być największą inwestycją drogową w Lublinie. Koszt jest szacowany na ponad 100 mln zł. Budowa ma potrwa 1,5–2 lata. Sam tunel pod al. Racławickimi ma mieć 510 m długości, kolejne 110 m ma liczyć wiadukt na ul. Głęboką. Inwestycja ma być realizowana w ramach tzw. partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestor sfinansuje całą budowę z własnych pieniędzy, a później miasto zwróci je w ratach.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO