piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Badany woli czarne niż czerwone

Dodano: 20 listopada 2007, 18:33
Autor: Dominik Smaga

Czarne jest lepsze od czerwonego. Taki wniosek dały zlecone przez Ratusz badania, w których respondenci oceniali dwa projekty logo miasta

przygotowane przez stołeczną agencję reklamową BNA.

Badania fokusowe polegały na dyskusji, w której respondenci podawali skojarzenia z projektami logo. W Warszawie pytano dwie 8-osobowe grupy ludzi odwiedzających w celach turystycznych (także podczas weekendowych wypadów) różne miasta Polski, ciekawych klimatu i mieszkańców miast. W Lublinie zaś 12 osób z branż, które na promocji miasta mogą zyskać: m.in. hotelarzy, restauratorów i ludzi kultury oraz tzw. "liderów opinii”.

Wnioski? Badani stwierdzili, że czarne logo kojarzy się z tajemnicą, magią, czymś ciekawym i nawiązuje do historii oraz sztuki. Uznali, że równie dobrze pasuje do plakatów wydarzeń kulturalnych, sportowych i handlowych. Czerwone logo oceniono jako mało czytelne, zbyt surowe, za proste i nie mówiące nic o mieście.

Opracowane przez BNA hasło promocyjne Lublina "Renesans inspiracji” zyskało najwyższe oceny spośród 6 propozycji przedstawianych ankietowanym.
Ostatecznie nowe logo wybiorą radni na sesji 29 listopada. Teraz większość opowiada się za odrzuceniem obu koncepcji. Niezależnie od wyniku głosowania agencja BNA może spać spokojnie: za pracę dostała już 50 tys. zł.
Badania fokusowe przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia.
Czytaj więcej o:
redaktor007
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

redaktor007
redaktor007 (21 listopada 2007 o 15:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rajcom miejskim wcale się nie dziwię. Rzeczywiście, oba projekty są do bani... Już widzę te smętne bilbordy i banery reklamujące Lublin na rogatkach miast Polski i Europy... Może i są inspirujące, dla artystów i ludzi wrażliwych. I nie można odmówić "im" profesjonalnego podejścia do tematu. Jednak przekaz z nich płynący ma apelować do ogółu, ze szczególnym uwzględnieniem bezmyślnych, podążających za ciekawą ofertą turystyczną, choćby Japończyków lub inne "maszyny zwiedzające". Dla nich te nośniki reklamowe będą nieczytelne!Analogicznie, jak nieczytelne dla "średniaków" z naszego miasta są przekazy J. Koziary na Placu Litewskim. Promocja nie może być adresowana do elity.Oba logo-typy nijak z atrakcyjnością Koziego Grodu (dla niektórych wciąż Pacanowa) nie licują.Natomiast, pokazanie w nich, choćby fragmentarycznie, urody miasta i jego zabytków (a nawet życzliwości jego mieszkańców - wszak uśmiech przyciąga najbardziej) )byłoby lepszym chwytem promocyjnym niż odwoływanie sie do tajemnic inspiracji. Może to i dobre, lecz dopiero za kilka lat - gdy lud polski otrząśnie się z otumanienia konsumpcją i zacznie realnie pożądać dóbr kultury.Oba proponowane projekty są w sam raz na ów rok, gdy Lublin dorośnie a my dożyjemy do roli Europejskiej Stolicy Kultury.PSJeśli już któryś miałby pozostać, wolą radnych, to czarny - rzecz jasna.Ciekawe jak wygląda sondaż przeprowadzony przez Urząd na ich witrynie. Kilka dni temu przedstawiał kiepski rezultat na rzecz takiej właśnie promocji miasta.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!