sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Będą nowe trasy trolejbusowe w Lublinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 25 września 2011, 11:22
Autor: DOMINIK SMAGA

Trakcja trolejbusowa będzie rozbudowywana za unijne pieniądze (archiwum DW)
Trakcja trolejbusowa będzie rozbudowywana za unijne pieniądze (archiwum DW)

Do maja przyszłego roku powinna być gotowa nowa trakcja trolejbusowa nad ul. Głęboką i Wileńską. W piątek otwarto oferty od firm zainteresowanych jej budową. Po niedzieli dowiemy się, kto chce budować trakcję nad ul. Zemborzycką i Diamentową. A to nie koniec.

Na budowę nowego odcinka trakcji trolejbusowej nad ul. Głęboką i Wileńską Zarząd Dróg i Mostów zarezerwował 3,33 mln złotych. – Oferty w przetargu złożyły trzy firmy – mówi Marek Kuzaj z ZDiM.

Najtańszą ofertę złożyło MPK Lublin, które wyceniło swoje usługi na 2,4 mln zł. Do przetargu stanęła też firma Elektropaks z Łuszczowa z ceną 2,9 mln zł oraz Kromiss-Bis z Częstochowy, która to firma proponuje cenę 3,36 mln zł.
Teraz urzędnicy mają wybrać najtańszą ofertę spośród tych, które nie zawierają błędów i mieszczą się w kwocie, którą ZDiM jest gotów na ten remont wydać. Zwycięzca będzie musiał uporać się z zadaniem do maja przyszłego roku.

Druty mają zawisnąć nad odcinkiem Głębokiej między ulicami Sowińskiego i Pagi. Będzie to uzupełnienie wcześniejszej inwestycji, podczas której zbudowana została linia z Węglina przez Czuby i LSM do ul. Głębokiej. Na nową trakcję skierowana została linia 153 z Węglina na Majdanek. Tyle, że w jedną stroną trolejbusy tej linii kursują inną trasą, a wracają inną. W stronę Majdanka mogą jechać przez ul. Wileńską i Głęboką w kierunku miasteczka akademickiego. W powrotną drogę muszą kierować się przez ul. Filaretów i Zana.

Po dobudowaniu brakującej trakcji trolejbusy w obu kierunkach będą mogły jechać przez ul. Wileńską.
Magistrat zapewnia, że w przypadku tej inwestycji nie grozi nam oszpecenie ulic dublującymi się słupami trakcyjnymi i oświetleniowymi, jak to się stało przy ul. Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino oraz po jednej stronie Wileńskiej i Głębokiej. Tu obok latarni stanęły słupy trolejbusowe. Teraz ma być inaczej: na słupy trakcyjne przeniesione zostaną latarnie. Słupy, na których teraz są lampy zostaną zdemontowane.

Na tym nie kończą się miejskie plany budowy trakcji. Magistrat chce doprowadzić sieć na Kalinowszczyznę i Czechów, Wrotków oraz zbudować wiele odcinków trakcji nad ulicami dzielnicy Czuby. Już w przyszłym tygodniu dowiemy się, kto powalczy o zlecenie na zawieszenie trakcji nad ulicami Diamentową i Zemborzycką oraz przebudowę ich skrzyżowania. Przy okazji przebudowane zostanie też oświetlenie: latarnie trafią na czarne metalowe słupy, do których mocowana ma być trakcja. Zakończenie tych robót zaplanowano na połowę grudnia 2013 r.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Paweł
stol
Mikra
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Paweł
Paweł (25 września 2011 o 21:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A co z trakcją przy Abramowickiej??? Miała być już 2 lata temu zbudowana... W raz z przebudową skrzyżowania Kunickiego Głuska Abramowicka...
Rozwiń
stol
stol (25 września 2011 o 15:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
trajtki robia korki? korek masz chyba w głowce. Stań swoim złomem z trajtkiem pod światłami i spróbuj sił. Nie masz szans z tym pojazdem, zadnych (gdyby kierowca trajtka chiał powalczyc). /to juz nie te czasy jak trajtkom co kilometr spadała pała (pamiętam te czasy).
Rozwiń
Mikra
Mikra (25 września 2011 o 14:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To nie trajtki tworzą korki, tylko zbyt duża liczba samochodów w centrum Lublina.
Rozwiń
bambuczko
bambuczko (25 września 2011 o 13:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Witajcie mega korki..... Trajtki robią korki w mieście
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!