niedziela, 19 listopada 2017 r.

Lublin

Contbus nadal może jeździć na trasie Lublin-Warszawa

  Edytuj ten wpis
Dodano: 18 lutego 2011, 19:09
Autor: Rafał Panas

Contbus się szczyci, że od pięciu lat nie było wypadku ani kolizji z winy jego kierowcy. (Archiwum)
Contbus się szczyci, że od pięciu lat nie było wypadku ani kolizji z winy jego kierowcy. (Archiwum)

Marszałek nie miał prawa zakazać Contbusowi wożenia pasażerów do stolicy. Urzędnicy nie składają broni, choć zgodnie z ich zaleceniem przewoźnik chce wydłużyć czas podróży.

Urząd Marszałkowski cofnął Contbusowi w sylwestra zezwolenie na przewóz ludzi do Warszawy. Przedsiębiorca odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. I wygrał. SKO w czwartek uchyliło decyzję urzędników.

A ci twierdzą, że kierowcy Contbusa narażają zdrowie i życie pasażerów oraz innych kierowców jeżdżąc drogą S-17 zbyt szybko. Ocenili, że przestrzegając przepisów nie mogą jeździć do Warszawy w zaledwie 2,5 godziny. A takie mają rozkłady. Funkcjonariusze z Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego śledzili pojazdy Contbusa i nagrywali, jak "notorycznie” przekraczają dozwoloną prędkość o 10 km lub więcej.

Decyzję o cofnięciu zezwolenia zapadła 31 grudnia, ale przedsiębiorca dostał ją 3 stycznia. – Kolegium stwierdziło, że według obowiązujących od tego roku przepisów, marszałek nie mógł cofnąć zezwolenia – przyznał na wczorajszej konferencji prasowej Krzysztof Prybuła, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. Dodał, że przepisy pozwalające na przywrócenie kompetencji marszałkowi czekają na podpis prezydenta. Pomylił się. W rzeczywistości prezydent Komorowski zrobił to jeszcze w grudniu, a przepisy wejdą w życie w marcu.

– Po zmianie przepisów marszałek ponownie podejmie kroki, żeby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i innym uczestnikom ruchu drogowego. Liczymy, że przewoźnik wykaże zdrowy rozsądek i dostosuje czas przejazdu do realnych warunków drogowych. Inne firmy tak zrobiły – stwierdza Michał Zdun z Urzędu Marszałkowskiego.

Tymczasem Stanisław Olszak, właściciel Contbusa, już w grudniu wystąpił o zmianę rozkładu jazdy 26 kursów. Urząd zajął się tym dopiero w styczniu. Przewoźnik chce, żeby siedem popołudniowych busów wracających z Warszawy jechało 3 godz., jadące przed południem do stolicy – 2 godz. 40 min., a rano – 2 godz. 50 min. Twierdzi, że to realny czas przejazdu, bo np. na obwodnicy Garwolina jego busy mogą jechać 100 km/h, a w stolicy wyznaczono buspasy dla autobusów.

Paradoksalnie argumentów szefowi Contbusa dostarczyli inspektorzy transportu drogowego. Potwierdzili w październiku, że bus wyjeżdżający z Lublina w środę przed południem potrzebował 2 godz. 50 min. na dojazd do stolicy, a na drogę powrotną 3 godz. i 3 minuty.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
per bicykl
per pedes
szpieg
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

per bicykl
per bicykl (19 lutego 2011 o 19:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='per pedes' timestamp='1298122765' post='439632']
Contbus nadal może.
Horror.Nie daj Panie Boże jazdy z tą firmą
[/quote]

Rozumiem, per pedes, że do stolicy wolisz piechotą?
A jeżeli już wygłaszasz publicznie tak odważną krytykę, to może jakiś maleńki, ale porządny argumencik?
Rozwiń
per pedes
per pedes (19 lutego 2011 o 14:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Contbus nadal może.
Horror.Nie daj Panie Boże jazdy z tą firmą
Rozwiń
szpieg
szpieg (19 lutego 2011 o 14:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Contbus ma 26 kursów do WaWy, a np:PKS kilkanaście z tego połowę zawiesił,nie martwcie się Contbus ma kasę i w kieszeni urzęd....Pamiętacie kilka lat temu tajemnicze samobójstwo urzędnika z Urzędu Marszałka odpowiedzialnego za koncesje prywaciarzy.Ciekawe gdzie teraz tyrają jej przełożni-)....
Rozwiń
Mariusz
Mariusz (19 lutego 2011 o 13:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Janusz' timestamp='1298104208' post='439514']
Czyli jednak cantbus się dopasuje do rozkładów jazdy i czasów jakie powinny być zgodne z przepisami ruchu drogowego. Widocznie się troszkę przestraszyli zabrania koncesji na przewóz osób na tej trasie i poszli po rozum do głowy. Teraz poprawią czasy, kierowcy będą jeździć troszkę inaczej tj. nie na wariata, przestaną wyprzedzać na trzeciego itd. I znowu będzie to najlepsza firma na tej trasie.
[/quote]

Nie żartuj, Janusz, chyba bardzo rzadko jeździsz Contbusem. Dla mnie (i dla wielu innych) Contbus to w tej chwili najlepsza firma na tej trasie i nie musi spowalniać ani wydłużać czasu jazdy żeby być lepsza.
A poza tym, jeśli Contbus Ci się nie podoba, przesiądź się np. na PKP i podróżuj sobie do W-wy w takim konforcie i z taką prędkością, z jaką tylko zapragniesz!
Rozwiń
Janusz
Janusz (19 lutego 2011 o 09:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czyli jednak cantbus się dopasuje do rozkładów jazdy i czasów jakie powinny być zgodne z przepisami ruchu drogowego. Widocznie się troszkę przestraszyli zabrania koncesji na przewóz osób na tej trasie i poszli po rozum do głowy. Teraz poprawią czasy, kierowcy będą jeździć troszkę inaczej tj. nie na wariata, przestaną wyprzedzać na trzeciego itd. I znowu będzie to najlepsza firma na tej trasie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!