niedziela, 17 grudnia 2017 r.

Lublin

Duże zmiany w środku Lublina: Cztery pasy ruchu na ul. Sowińskiego

  Edytuj ten wpis
Autor: Dominik Smaga

Największe zmiany czekają kierowców na ul. Sowińskiego, nad którą ma zawisnąć trakcja trolejbusowa (
Największe zmiany czekają kierowców na ul. Sowińskiego, nad którą ma zawisnąć trakcja trolejbusowa (

Ul. Sowińskiego z czterema pasami ruchu i trakcją trolejbusową. Na Głębokiej dwa pasy do skrętu w lewo w ul. Sowińskiego, do tego buspasy na Lipowej i Al. Racławickich. Ratusz zamawia projekty, których realizację ma zacząć w przyszłym roku.

Zarząd Dróg i Mostów ogłosił przetarg na opracowanie kompletnej dokumentacji. – Ma być gotowa w maju przyszłego roku – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Zmiany zapowiadane przez miasto są bardzo duże.

Największe czekają kierowców na ul. Sowińskiego, nad którą ma zawisnąć trakcja trolejbusowa. Pomiędzy Al. Racławickimi a Głęboką jezdnia ma zostać poszerzona tak, by do jazdy na wprost w obydwu kierunkach kierowcy mieli po dwa pasy ruchu. Podobne poszerzenie planowane jest na ul. Poniatowskiego. Poza tym na skrzyżowaniu ul. Sowińskiego i Radziszewskiego ruchem kierować ma sygnalizacja.

Przy okazji zmieniona ma być organizacja ruchu na odcinku ul. Głębokiej. Jadący od strony LSM i Czubów będą mieć do dyspozycji dwa pasy do skrętu w lewo w ul. Sowińskiego. W przeciwnym kierunku zapewniona ma być możliwość przejazdu na wprost dwoma pasami w kierunku al. Kraśnickiej.

– Planowany jest też dodatkowy pas do skrętu w prawo z ul. Głębokiej w Filaretów dla kierowców jadących od strony ul. Wileńskiej – zapowiada Kieliszek.

Tym samym miasto rezygnuje z budowy nad ul. Głęboką estakady łączącej ul. Sowińskiego i Głęboką. Prezydent uznał, że jest zbyt kosztowna, a podobny efekt można osiągnąć poszerzając drogi.
Przez centrum Lublina: Al. Racławickie i ul. Lipową pobiec mają pasy zostaną pasy przeznaczone wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej.

W Al. Racławickich zatoki przystankowe mają być powiększone tak, by uwzględniały rzeczywiste natężenie ruchu. Ratusz zakłada również budowę nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Puławską, gdzie jako alternatywa dla świateł dopuszczona jest wysepka na środku jezdni ułatwiająca pieszym przekroczenie Al. Racławickich.

Kolejne światła planowane są na skrzyżowaniu z ul. Grottgera i mają one pozwolić autobusom poruszającym się buspasem na sprawny zjazd na pas do jazdy na wprost w Krakowskie Przedmieście. Na ul. Lipowej, przed skrzyżowaniem z ul. Obrońców Pokoju powstać ma dodatkowy pas do skrętu w prawo, a dalej na skrzyżowaniu z ul. Rowerową i Sztajna kolejna sygnalizacja świetlna.

Rowerzyści mają dostać wydzielone pasy ruchu lub ścieżki rowerowe w Al. Racławickich i ul. Sowińskiego. Ponadto w Al. Racławickich stare latarnie mają być wymienione na "pastorały” znane z Krakowskiego Przedmieścia.

Sama przebudowa ma się zacząć w przyszłym roku. – Prace mają potrwać dwa lata i zakładamy, że będą realizowane równocześnie – zapowiada Kieliszek.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
kefir
dymin
Lublin..
(27) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kefir
kefir (10 października 2013 o 19:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Na skrzyżowaniu Sowińskiego i Radziszewskiego wystarczy postawić płotek i zlikwidować jedną "zebrę". Po jakiego ch...a przejście dla pieszych pod kładką dla pieszych? Po to jest kładka by chodzić górą!

Dokładnie!! Studenci (bo w większości oni tamtędy chodzą) nie dość, że blokują ruch na ulicy, która ma zasadnicze znaczenie dla przepustowości to jeszcze narażają zdrowie i życie. Kiedym studiował na Wydziale Humanistycznym prawie zawsze przechodziłem kładką (a nie przechodziłem zwykle wieczorem, kiedy ruch zamierał).

Co do planów to może szkoda, że Poniatowskiego nie zrobiono od razu dwupasmówką, ale bez poszerzenia Swoińskiego mało by to dało. A tak, być może już niedługo przejazd północ-południe będzie o wiele sprawniejszy.

Rozwiń
dymin
dymin (9 października 2013 o 14:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Poniatowskiego nie tak dawno była w przebudowie. Już wtedy trzeba było zrobić po dwa pasy. Bogate miasto skoro ma pieniądze na remonty tych samych ulic niemal rok po roku. Albo o to chodzi.


Poniatowskiego nie tak dawno była w przebudowie. Już wtedy trzeba było zrobić po dwa pasy. Bogate miasto skoro ma pieniądze na remonty tych samych ulic niemal rok po roku. Albo o to chodzi.

Dokładnie o tym samym pomyśłałem. Fajnie, cieszę się, że może w końcu Poniatowskiego będzie miało po dwa pasy i bedzie tej wąskiej kichy, tylko lepszy przelot północ-południe, ale dopiero była dwa lata temu robiona tam przebudowa i nikt wtedy nie chciał słyszeć o dwóch pasach. A takie ciągłe przebudowywanie wcale nie mało kosztuje.

Rozwiń
Lublin..
Lublin.. (7 października 2013 o 14:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Bardzo dobrze! od poczatku bylem za takim rozwiązaniem na Sowinskiego. jest mnostwo miejsca, wystarczy ulice poszerzyc kosztem chodników i zieleni, a chodniki przesunac blizej bloków. Przejazd Sowinskiego to koszmar, mam nadzieje, ze szybko sie z tym uporaja. Panie prezydencie Żuk - ma Pan mój głos, bo nie pamietam który prezydent w tym mieście w takim krótkim okresie zrobił tak dużo dla miasta

Gdyby nie to przejście to w ogóle nie dałoby się w szczycie skręcić z Radziszewskiego w Sowińskiego. :)


Faktycznie, mało kto rozpie...ł całe miasto w tym samym czasie, tak że dojechanie gdziekolwiek to nerwy i stracone godziny. Ulice pozamykane, drogi rozgrzebane, robotńikôw nie ma na budowie i rozkopujemy kolejne. Dobre pół roku już to trwa, koñca nie widać. Naprawa i modernizacja dróg konieczna, ale trzeba to robić z GŁOWĄ
Rozwiń
Gość
Gość (7 października 2013 o 12:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

W naszym języku nie ma slowa BUSPAS http://pl.wikipedia.org/wiki/Buspas

Rozwiń
normalnyczlowiek
normalnyczlowiek (7 października 2013 o 11:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Moim zdaniem zmiany organizacji ruchu na lipowej i racławickich nie mają służyć kierowcom ale mpk - płynna jazda autobusów/trolejbusów to mniejsze zużycie paliwa i prądu. My, kierowcy możemy stać w korkach, wpływy z podatków w paliwie wzrosną.

Głupia moda na rowery nie musi każdemu odpowiadać. Co dobre dla młodych, sprawnych ludzi w pogodny dzień nie musi sprawdzić się w każdym przypadku.

Ciekawe, że po pojawieniu się pierwszych informacji około roku temu n/t analizy ruchu pod kątem wprowadzenia buspasów byłem pewien jej wyników. Po co płacić tajemniczej (?) firmie z Krakowa za coś, co było niemal pewne...

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (27)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!